Gå til innhold

1 måned igjen!!


83`

Anbefalte innlegg

Heisann, '83!

Håper du får en fiiiin helg.

Jeg håper i det lengste å følge etter om ikke så altfor lenge, men jeg tviler på at det skal klaffe så raskt for oss. Mannen min sier jeg er en skikkelig wannabe-gravid, så jeg prøver å ikke å lete etter symptomer. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Veronal!

Hvorfor skulle det ikke klaffe med en gang for dere?!

Skal nå i allefall krysse fingrene for at det like fort for dere som for oss! :wink:

Har hatt en ganske bra helg! Slappet av og ikke funnet på noen store sprell... I hele går var jeg bare hjemme og sola meg sammen med søsteren min som er hjemme på ferie.

Begynt å bli litt mer innforstått med at jeg er gravid nå de siste dagene, og slapper mer av med hensyn til SA!

Formen er ganske bra! Litt menssmerter (særlig når jeg har sittet lenge og reiser meg opp..) og ellers ganske trøtt til tider (og utider!). Brystene er litt vonde, men ikke såpass ille at jeg ikke kan ta på dem.

Hvis noen lurer på hvorfor jeg lister opp symptomene mine hver gang jeg skriver i dagboken, er det fordi det kan være ganske fint å ha dem nedskrevet til neste gang jeg blir gravid og sånn! :wink: Litt fint å kunne se hvor dårlig jeg var, og når symptomene kom!

Bare to dager igjen til min første svangerskapskontroll! Hvis man kan kalle det når man er 5 uker på vei... Men jeg gleder meg i allefall! :P Litt greit å få sjekket at blodtrykk og jernlager og slikt er i orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!! takk for besøk i dagboka mi. Håper du har hatt en fin helg. Det har jeg. Bare 6 dager igjen til jeg står brud!! Jeg stor gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan

Du spurte etter linken til graviditetssiden i dagboken min.. www.familjeliv.se

Syns det var så godt å ha hatt første svangerskapskontroll jeg.. Ble liksom skikkelig ordentlig gravid da :)

Lykke til :tommelsmil: Håper du får en flott graviditet!

Meta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomoppramsingene dine er faktisk ganske mye til hjelp. Jeg har bladd litt tilbake i boken din et par ganger de siste dagene for å sjekke hvilke symptomer du hadde på samme tid som jeg er nå. :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapskontroll er alltid godt selv om det er tidlig. Var på min første da jeg var 7 uker på vei og fikk tatt alle nødvendige prøver, fikk litt info fra legen og ikke minst alle papirene som følger med en graviditet. Men det er fint å bare ha helsekortet synes jeg, for da føler man seg straks mer gravid :wink:*Idag skal jeg på kontroll igjen, og tenk, det er 20 uker siden den første :o *

Kos deg masse i svangerskapet, for det kommer til å gå kjempefort.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5+1

Ja, i går var jeg altså på min første kontroll. Det var herlig å endelig få bekreftet skikkelig at jeg var gravid, og at det hele ikke bare var innbilning! Det første legen gjorde på kontrollen min var å ta en graviditetstest.. Og da tenkte jeg plutselig "tenk om hun nå kommer inn igjen og forteller at jeg ikke er gravid!" Det hadde vært litt flaut... og trist!

Vel, så regnet hun ut at terminen min, og jeg fikk tatt alle blodprøvene og fikk helsekort for gravide, og en bok om "svangerskap, fødsel og den nye familien".

Legen ville vente to uker før hun tok GU, så jeg skal snart tilbake :P

Men synest det var litt godt å få snakket litt med hun om graviditeten, hva jeg kan gjøre og ikke.. Du har rett i at svangerskapskontroll alltid er godt, Monja!

Kjæresten min var helt i hundre da jeg kom tilbake og endelig hadde fått bekreftet at jeg virkelig var gravid! Han smilte stort da han fikk se namnet sitt under "far til barnet" på helsekortet! Hehe.. Han er så søt atte!! :kysse: Det går sikkert ikke opp for mennene våre så fort at vi er gravide! De kjenner det jo ikke på kroppen slik som oss! :wink:

Da han fikk høre at jeg skulle ta GU neste kontroll sa han; "da kan jeg vel ikke være med da heller.." :ler: Så jeg tror han har lysst å være med på kontroller og sånn! -Og det er jo bra at han interesserer seg!!

De siste dagene har jeg følt meg på topp sånn formmessig sett! Har kunnet trent som normalt, og ikke vært kvalm, svimmel eller vond i brystene (nesten skummelt å ikke ha noen symptomer..) Jo, forresten, jeg har fått mer utflod! :oops: Synd å ikke kunne gi deg noen flere symptomer, Veronal! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det gikk bra på kontroll!

Tenker kjæresten din er stolt over at navnet står på papiret, men bare vent til han får være med på ultralyd. Tror ikke det helt går opp for mennene at det faktisk er en liten skapning inni der før de får se det. Mannen min fikk være med på tidlig ultralyd og han var helt oppslukt av skjermen alt da. På den ordinære var han helt vill. Hadde det ikke vært for ørene hadde nok smilet gått helt rundt :-D . Det var da det gikk opp for han. Etter det har han vært med på alle jordmorkontroller, men ikke til legen. Synes det er bedre å ha han med til jordmor jeg, for hos legen sitter jeg med følelsen av at jeg er på samlebånd. Han tar seg ikke tid. Synes det er flott om kjæresten din vil være med på kontroller - da er du heldig :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+3

Uff, i dag har formen vært litt laber. Svimmel og kvalm. Men skal vel ikke klage! :wink:

Enig med deg Monja, at det må være bedre å ha med mannen til jordmor og ikke til legen. Skal gå til annenhver, så da passer det bra! Og skal vedde på han går i taket på ultralyd!! hehe!! :P

Nå er det fredagskveld og den beste kvelden i uken, spør du meg!! Skal bare være hjemme med sambo i dag, i morgen blir det en tur ut. Er arrti med edruelige turer ut også! Bedre enn å sitte hjemme hver eneste helg! (da er det lett for å bli daff..)

GOD HELG, ALLE SAMMEN!! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+4

Ja, Veronal, kvalmen har nesten vært fraværende de siste ukene, men innimellom har jeg dager hvor jeg er småkvalm og svimmel hele dagen! Som i går og i dag... Og de dagene har jeg også som oftest hodeverk..

Men siden over 50% blir kvalme i svangerskapet, regnet jeg ikke med å få slippe unna. Bare jeg ikke spyr og sånn får jeg vel bare ta det med godt humør! :wink:

Vi får krysse fingrene for at du ikke får kvalme, Veronal, blir spennende å se i ukene fremover, ikke sant??! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme er noe dritt. Jeg tror aldri jeg føler meg så syk som når jeg er kvalm. Heldigvis er det maaaange år siden jeg var det sist, så jeg håper virkelig jeg slipper unna.

Håper kvalmen holder seg borte hos deg i ukene fremover!

Fortsatt god søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!! grattis med første legebesøk da. har ikke kommet så langt jeg enda. Men bra at alt er under kontroll. Jeg har hatt en fantastsik helg. Håper du og sambo har hatt det samme da. Godt å få slappet av litt. Det skal jeg bruke dagen i dag til! Helt topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5+6

I dag tidlig våknet jeg frisk og uthvilt..

Men uff, i kveld vart jeg skikkelig uggen altså! :( (kvalm, svimmel, vondt i hodet!!)

Har i grunnen gått bedre enn jeg fryktet på jobb i dag, selv om kvalmen kom innimellom også da. Er verst når det går en stund siden jeg har spist.. Må spise litt ganske ofte, det hjelper litt!

Det verste er at man må gå å skjule for alle på jobben og familien at man er dårlig! Men kan liksom ikke ta seg en liten pause på jobben viss man blir kvalm, for da tror jo alle jeg er lat, ikke sant?! Er jo av og til litt vanskelig å være "den samme gamle", med overskudd til både trening og alt annet. Nesten så jeg gleder meg til 3 måneder har gått, så folk rundt meg vet hvorfor jeg er sånn...

I dag har jeg nesten bare ligget på sofaen siden jeg kom hjem.. Tror forresten det i lengden kan være ganske så enkelt for de rundt meg å fatte hva som foregår!! :wink:

Men misforstå meg ikke, jeg elsker å være gravid! Bare synd det skal være så ubehagelig til tider! Nesten så jeg blir litt irritert på samboeren min, når han tripper frisk og fin rundt og bare har lysst til å finne på noe, mens jeg sliter på sofa`n. Er jo vårt felles barn, burde ikke han dele litt av ubehaget mitt?!! Tror jeg skal sende en søknad til ..ja, de som styrer med det.. :ler:

Og så over til dere som er så supre at dere har lagt igjen en hilsen i dagboken min siden sist; Glossy!!

Enig i at man aldri føler seg så syk som når man er kvalm!! Er liksom ikke noe som man kan leve med en stynd, for så å "glemme" at den er der; som men en forkjølelse.. Nei, kvalmen ligger å ulmer og overskygger alt annet! Og som når man er fyllesyk men ikke kaster opp; guu så grusomt! Vet liksom ikke hvor man skal gjøre av seg..(ok, nå har jeg det ikke SÅ gale ennå, må bare overdramatisere litt.. :wink: )

Takk for gratulasjon av første legebesøk!! Var deilig å få unna blodprøver og slikt, men det skal bli enda bedre om to uker når jeg skal ta GU. Da skal legen kjenne på livmoren og sånt! Gleeder meg!! (selv om det kan hørest rart ut å glede seg til noe sånnt.. :oops: )

I morgen er jeg 6 uker! :hoppe: Er alltid sånn stas å gå inn i en ny uke! Da vokser håpet om at den lille skal holde seg der inne også! :P Må forresten skrive opp i margen at jeg må slutte å lese statistikker.. Blir helt nervevrak av de jeg! "I 5 uke har du 1 tidel sjans for SA" "I første trimester er det 15% for spontanabort" "Nesten halvparten av alle påbegynte svangerskap ender i en spontanabort..."

Kan ikke forfatterne av de "liksom" koselige svangerskapsbøkene holde tåta??!! Vi ny-gravide er ikke interessert i å få innprentet hvor stor sjanse det er for at noe skal gå galt, heller hvor stor sjanse det er for at det hele går vellykket! Det lyder faktisk bedre med; "over halvparten av alle svangerskap går bra" "Det er hele 85% sjanse for at du ikke mister barnet ditt når det først er komt inn i magen din" "I 5. uke er det nesten ingen sjanse for SA, fosteret har 90% sjanse for å overleve!"

Skal jeg søke om forfatterskap også med det samme?!

Har forresten klart å knekke i meg to store polarbrød på denne tiden jeg har skrevet dette innlegget.

Jaja, sikkert mange kalorier, men i hvertfall ikke kvalm mere! Det er vel det som kommer til å ha first priority fremover! :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+6

Det verste er at man må gå å skjule for alle på jobben og familien at man er dårlig!  Nesten så jeg gleder meg til 3 måneder har gått, så folk rundt meg vet hvorfor jeg er sånn...  

Hvorfor må du skjule det?? Noen spesiell grunn til at dere vil vente helt til 3.mnd med å fortelle det??

Misforstå meg rett, er bare nysgjerrig jeg på hvorfor folk vil vente så lenge jeg. vi klarte å vente til 7.uke vi... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker!

Ja, så kan så si det Pondusa.. Hvorfor vente?!

Jeg vil gjene si det til alle nå, VISS det hadde vert litt mer sikkert disse første ukene. Men siden det ikke er det, vil jeg helst unngå å sette ut ryktet i hele hjembyen min, for så å miste og måtte tåle alle slags "vokser ikke magen snart" blikk fra alle.. Det gidder jeg bare ikke.

Dessuten er det jo litt koselig å ha denne lille hemmeligheten sammen også, samboeren min og jeg! :wink:

Men det er ikke lett! I dag på jobb var jeg så kvalm at jeg tror det var like før noe kom opp... Men det ga seg etter lunsj. Men selvfølgelig, blir formen verre, kommer jeg til å si ifra til våre nærmeste. Det er ikke så farlig om de vet det. Er bare det at det er lett for at ryktet sprer seg..

Men kanskje etter 2 måneder vil vi fortelle det! -kanskje!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet hvordan du har det med det å vente. Vi skulle jo egentlig vente vi og, men da var det så mye styr med bryllup og slik at vi hadde lyst å fortelle den stor nyheten. Men da hadde de igjen så lyst å fortelle det videre så nå vet de fleste det. ;)

Men jeg synes det er kos jeg. Mister jeg så mister jeg. ikke noe å gjøre med det. det er jo tross alt nærmere 50 % sjangse for at ting kan gå galt. Men det er jo en grunn til at det går galt da! Naturens gang.

Men hold på hemmeligheten din du hvis det er rett for dere. De andre får jo tidsnok vite det. er jo tross alt gravid i 9 mnd!! Har du forresten sjekket den kinesiske tabellen for hvilken kjønn det "skal" bli??? Det er jo litt gøy da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+1

Takk for oppmuntringen, Glossy! (selv om jeg får enda mer lysst til å fortelle det når jeg leser at "alle" dere andre gjør det! :wink: )

I dag har kvalmen nesten vært fraværende! ..merkelig dette her! Men er ganske svimmel..

Gruer meg med hensyn til jobb neste uke, for da kan visst kvalmen slå til for fullt..(uke 7). Men vi får håpe på det beste! :P

Er for tiden litt smålei meg for at jeg ikke kan gå ut å drikke og feste lenger.. Sommer og alt! Særlig føler jeg på det når hormonene er på sitt verste.. Har temmelig opp og ned- humør for tiden.. Stakkars samboeren min :trøste:

Fikk to bøker til i posten i dag : "Min svangerskapsdagbok" og "Sprek, Slank og Sunn Mamma!" Den første tror jeg blir kjempenyttig! Den anbefaler jeg til alle gravide! En skikkelig koselig bok, som dere kan bruke som minnebok senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du har lyst til å holde det litt hemmelig, jeg - at det er deres lille hemmelighet. :-) Hva gjelder jobb og kvalme - kan du ikke bare skylde på et litt heftig magevirus, som gjør deg litt uggen?

Kos deg, i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+2

Jo, Moonchild, en eller annen sånn unnskyldning må jeg nok trylle frem viss det blir for gale.. (men spørs om de går på den i 2 måneder) :wink:

I dag kom kvalmen tilbake.. Men fortsatt verst timene før lunsj. Er også veldig svimmel og ør..

Fikk meg en støkk i går kveld da jeg fant en liten flekk med noe som lignet på blod i trusen min.. Var rett før jeg skulle legge meg.. Gjett hvem som har hadde en dårlig natt...!! Og for ikke å snakke om tusen do-besøk på jobb i dag for å sjekke om der hadde kommet mer. Det har det ennå ikke gjort, så bekymringene mine har dalt litt nå...

Synest det var så merkelig.. Bare litt blod, og ikke spor til noe mer. Ikke hadde jeg smerter heller. Er det noen som har opplevt det samme? (trenger trøst!) :cry:

(det kan ikke være oppskrapning i skjeden fra sex heller, for har ikke hatt sex de siste dagene..)

I dag har jeg vært litt uggen i magen, vel å merke, men det kan jo bare være livmorstrekking og sånne ting.

Vi får håpe på det beste! :P Legen sa iallefall at jeg skulle ta kontakt viss jeg fikk blødninger, men ikke viss de var sååå små..

Nå sitter jeg og tar et fotbad.. Det er så herlig! Så skal filen til pærs etterpå.. Etter det er det "Drømmekvinnen" på tv som vi må få med oss også..

Da må jeg vel avslutte her snart!

PS: Snart helg!! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...