Gå til innhold

1 måned igjen!!


83`

Anbefalte innlegg

Det er ikke så enkelt å holde på hemligheten om man er plaget med kvalme på jobben. Jeg var ikke så mye kvalm på jobben, men etter 8 uker gjetta de det likevel fordi de så det på meg. Gikk sikkert og rundt med et glis fra øre til øre jeg da :ler2: Noen sier faktisk at de kan se graviditet på øynene til folk. Svigermor er sånn, så hun visste det før jeg visste det selv hun....skummelt :o

Den lille blødningen din behøver ikke å bety noenting. Slimhinnene er litt mer følsomme nå så det skal ikke så mye til før de begynner å blø. Men følg med for å se om det blir mer. Jeg sitter enda på do med papiret i hånden for å sjekke etter mystisk farge, blod eller utflod jeg - etter 29 uker :oops: Vi bare blir sånn tror jeg :wink:

Håper du får en fin avsluttning på denne uka!

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6+4

Ah.. i dag har det vært et herlig vær - og dermed en herlig dag!! :kul: Har hatt fri fra jobben, så samboeren min og jeg har bare solt oss, grillet og kost oss i hagen! Håper det blir like fint i morgen, da blir det nok en liten fjelltur, eller noe! Men nå er typen ute på livet, mens jeg sitter forlatt her hjemme.. Uff.. :cry:

Har ikke sett snurten til flere blødninger ennå, så jeg tar det igrunnen ganske med ro. Som du sier Monja, så er vel slimhinnene overømfintlige akkurat nå.

Men gleder meg veldig til min første ordentlige svangerskapskontroll om bare 6 dager! Spent på om livmoren har vokst og slikt! :P

Tar bilder av magen hver uke jeg.. Blir sikkert litt arrti å ha til senere! -dessuten tenkte jeg at jeg skulle lime de inn i "svangerskapsdagboken" under hvert ukenummer.

Så kan jeg sammenligne de neste svangerskapene mine! :wink: (tror jeg vil ha 2-3 barn!) Vi vet vel best om vi vil ha 3 etter at vi har fått 2..!

Ellers er jeg ganske uggen jamt over hele dagen.

Men tenk, om 3 dager er det bare 1 uke før jeg har nådd to måneder!! Helt utrolig! -og ganske deilig at tiden går så fort nå de første månedene!! :)

Burde finne på noe arrti i kveld. Lørdag og alt. Men jeg blir vel bare sittende inne og sløve. Alle andre er jo ute og har det gøy! :-? (men de har ikke baby i magen -HAHA!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En deilig dag høres det ut som. Jeg har vært på jobb. Slitt meg igjennom dagen. Det går egentlig greit, men magen min er SÅ oppblåst. Ikke som luft i magen oppblåst, men alikevell. Har allerede tatt i bruk sikkerhetsnål i stedet for den øverste knappen! Og så er mat greiene helt teit. har ikke lyst på mat, men så er jeg kjempe sulten og så har jeg lyst på sånne rare ting. Melon og youghurt har stått høyt i kurs disse dagene! hi hi

Vært inne å sjekket kjønn?? er så nyskjerrig. jeg skal få en gutt etter tabellen. morsomt for min lillesøster er sikker på at jeg får en gutt. Vet ikke helt hvorfor. Og i går leste mannen at hvis en ville ha gutt skulle en prøve midt i egg løsning, hvis jente ellers. Husker jeg rett så prøvde vi som bare det da jeg hadde eggløsning og slappet av ellers :wink:

Stor gleder meg. er i dag 7+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at tiden går fort for deg. Får håpe den gjør det framover også. Det blir så mye å se fram til. Svangerskapskontroll hver mnd, ultralyd, og så kontroll hver 14. dag, så hver uke og plutselig er du der.

Håper du får et flott svangerskap videre. Blir gøy å følge deg!

:klem:

monja 29+1 idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Da er jeg jo bare 2 uker og 1 dag bak deg :wink:

Klarte det jeg :Hehe:

Håper ikke du får mer blødning :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6+6

Så herlig at du kommer etter, Murmel!! Fint å ha noen her som er nesten like lagt på vei som meg, som deg og Glossy!! :P

Nå kan vi for en gang skyld bare glede oss til vinteren! :babygutt: (?) :babyjente: (?)

Hadde mine føste brekninger i dag.. Men der kom ingenting ut.. Har vert ganske kvalm i hele dag, så jeg regner med at jeg må venne meg til det nå i noen uker. Ingen koselig tanke.. (men det hjelper mye å tenke på hva som er årsaken.. :wink: )

Har dessuten hatt mye smerter i magen de siste dagene.. Men regner med det er normalt så tidlig?! Er lett å bekymre seg for alt under 1. svangerskap, tror jeg! Til å bli gal av.. Men det hadde vel vært rart om jeg ikke kjente noe til alt som skjedde inne i meg nå!

I morgen kan babyen reagere på berøring, har jeg lest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjedelig å høre at du har begynt å :kvalm: nå...

Hvis du finner på noe lurt som holder kvalmen i sjakk så si i fra. :wink:

*ikke-kvalm-ennå-men-man-vet-jo-aldri*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+2

I følge Barn i magen var jeg 7 uker allerede på mandag, men etter mine regninger skal jeg skifte uke på tirsdager.. Men men, en dag til eller fra! :wink:

I går anstrengte jeg meg ganske mye under trening, og fant litt blod i trusen da jeg kom hjem.. Skummelt, men der kom ikke mere.. Rart, dette her.. Har blødd pittelitt to ganger nå, med 1 ukes mellomrom. Så kan umulig være noe gale da.. Er jo forsåvidt normalt å blø litt.

Ellers, har begynt å venne meg til å være gravid nå. Er ikke slik at jeg får sjokk hver gang jeg tenker på det lenger :wink: Er jo bare 4 dager til, og så er jeg to måneder på vei!! :klappe:

Har ikke vært så kvalm i dag, ingen brekninger. Men ganske svimmel.. Og uggen i magen..

Bra du ikke har fått kvalme ennå, Veronal! Det er ingenting å stå etter!

I følge det kinesiske fødselskartet skal der være en gutt inni der.. Men jeg tror ikke jeg stoler helt på det kartet..

Det er jo sædcellene til mannen som bestemmer hva kjønn det blir, så hvordan skal noen kunne kartlegge hvilket kjønn det blir bare ut i fra måned og alder??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du slipper så mye kvalme og oppkast!

Det går bra med meg ennå. Husker jeg var en del uggen sist :-?

:klem: fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+6

Var på første skikkelige svangerskapskontroll på fredag.

Gikk bra, men under GU fant legen ut at jeg hadde hatt en betennelse på livmortappen. Og at det kanskje hadde vært den som hadde blødd litt. Men det var heldigvis på bedringens vei. Ellers fikk jeg svar på blodprøvene som jeg tok sist, og de var helt greie. Litt fint å få vite hva blodtype jeg har, og at jeg var Res positiv. Ikke det at jeg vet helt va resus vil si.. Noen som kan forklare det? Synest ofte leger sier så lite. Akkurat som om vi pasienter skulle vite like mye som de selv om alt. Men synest det var dumt at jeg ikke var imun mot toxoplasmose.. Nå må jeg passe på å vaske alle bær og alt jeg spiser av frukt og grønt.. Og det kan jo bli litt slitsomt i lengden.. Vaske hvert bær i jordbærkurven.. jaja...

Hun sa også at livmoren min er på størrelse med en appelsin.. Så jeg var omtrent 8 uker på vei.. Og det var på fredag.. Hmm..

Ellers har jeg vært plager av mye kvalme og vondt i hodet i helgen.. Og all denne uggenheten går ut over humøret.

Men gleder meg over at jeg er omtrent 2 måneder på vei nå! Kan ikke vente med å fortelle folk om "det store!!" :P

Var en tur ut i går, og da måtte det til pærs en alkoholfri hvitvin! (Synest forøvring det var bedre enn de med alkohol jeg da.. :wink: ) Hadde skrapt vekk etikketten der hvor det stod at den var alkoholfri, men oppdaget da jeg var kommet på festen at jeg hadde glemt et sted der der stod med store bokstaver "Non alkolized hvitehvine".. Hehe.. da vart jeg litt het i toppen, og måtte sitte å pirke vekk litt mer etikett under festen. Så sikkert litt rart ut der jeg satt å tviholdt på vinflasken og skrapte i vei.. :oops:

Og ikke nok med det, når det begynte å gå mot natt, begynte de andre festdeltagerne å blade trinker til meg for å få meg i litt mer stemning! Det har jeg jo alltid tatt imot før, men nå måtte jeg bare si at "jeg vil ikke blande vin og sprit, for da blir jeg så dårlig.." De andre begynte sikkert å lure da jeg ikke engang ville ta en liiten smak på de visstnok supergode drinkene deres..

Sannelig ikke bare lett dette her!! :ler:

Dro ganske tidlig hjem etter at vi hadde komt oss ut på en uteplass. Der var altfor fullt, og man merker skrål og folkemylder så mye bedre når man er edru!

Tror det blir en stund til jeg går på by`n igjen nå..

Ikke den samme satsen i edru tilstand. I allefall ikke når det er så mye folk. Dessuten sto der på vinen at den inneholdt mindre enn 0,5% alkohol. Så den innehoder da altså litt alkohol?! Blir litt usikker på om det er sunt å drikke en hel flaske da.. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke den flaska med vin tok noen skade jeg.

Tror heller ikke om du hadde tatt en mikroskopisk slurk av drinken deres hadde gjort noe heller, men det får du bestemme selv.

Fint at alt var bra på legekontrollen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, rhesus er det blodtypesystemet vi kategoriserer blodtypene våre etter. Man kan være rhesus positiv eller negativ. Grunnen til at man tester alle gravide er hovedsaklig for å fastslå om man er negativ eller ikke. Siden du er positiv har dette ingen betydning for deg, men for meg som er negativ måtte jeg ta to ekstra blodprøver, en i uke 32 og en i 36.

Der sjekker de om jeg har dannet antistoffer i blodet mot fosterets blodceller. Det ble funnet antistoffer i min uke 36 bl.pr. og jeg måtte til en ekstra UL. Men alt var ok.

Etter fødsel ble barnet sjekket og siden det var rhes pos fikk jeg en sprøyte med antistoff for å hindre antistoffreaksjoner, dette skjer innen 72 timer. Hvis ikke kan dette få konsekvenser for senere svangerskap.

(dette ble kortversjonen av hva som skjer)

Noen lurer på hva hvis faren er rhes neg om dette kan skje da, men det har ingen betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!

Ja, det er en prøvelse å holde det skjult for andre :ler:

Denne gangen jobber jeg så mye, og de fleste av mine venner er på ferie. Sist var jeg både på fester og i bryllup. Cola i vinglass i mørket kan se ut som rødvin! Ølbokser er også tingen, ingen vet hvor mye som er oppi :Hehe:

Fint at blødningen din er oppklart!

:klem: fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+3

Takk for hilsner, Cilla og Murmeldyret! Og godt at jeg fikk en oppklaring på rhesus...

Er deilig å ha passert 2 måneder!! :klappe:

Men akkurat idet jeg hadde begynt å slappe litt av, måtte jeg selfølgelig lese at den 8 uken er litt kritisk, i å med at morkaken skal begynne å overta funksjonen..

Viss den ikke fungerer, er det over og ut.. Men det skjer sikkert i sjeldne tilfeller. Tenker det går bra jeg!

Teller ned dager og uker til uke 12. .. For har så lysst å fortelle det nå! Så jeg slipper å skjule alt fra kvalme til alkoholfri drikking..

I dag har jeg dessuten vært så kvalm at jeg vurderte mange ganger å forlate jobb.. Men føler at folk kan se det på meg bare jeg nemner kvalme! :ler:

Så jeg tok meg selv hardt i nakken og fortsatte jobbingen. Ga seg heldigvis litt etter lunsj. Hjelper kjempemye med mat viss man kjenner kvalmen komme!!

Hmm.. hva mer.. skulle ringe jordmoren idag, men hun var selfølgelig ikke der. Og så er det bare fredagene jeg kan få tak i henne.. Håper hun ikke er på ferie, eller noe. Ikke det at jeg skal ha time før rundt midten av september, men er visst lurt å bestille time tidlig. Las om en inn på her som hadde vært så sent ute at hun ikke hadde fått plass hos jordmor!! Syns jeg hørtes kjempetrist ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

color=blue]8+6

Hm.. hvorfor i all verden har de gjort dette med graviditetsdagbøkene? Kan ikke være for å forenkle systemet, iallefall. Syns det var helt kokko.

Vel, nok om det.

I morgen er det bare 3 uker til vi kan fortelle det til folk! Er så kjekt å tenke på! :P (kanskje forteller jeg det litt før til en god veninne eller noe, er jo litt fint å ha noen andre enn kjæresten å dele det med også! :wink:)

Er absolutt IKKE i form om dagen! Trett, uggen, litt magevondt osv. Blir forferdelig sur og svimmel og uggen viss det går mer enn 3 timer mellom måltidene. Men regner med det er normalt. Tror jeg har lagt på meg litt også.. Men er ikke sikker på om det er mage som synes, eller om det er fett.. Men troor (viss jeg legger godviljen til) at det er en liten klump baby-mage nederst.. De sier magen ikke kan vise før etter 12 uke, men jeg har da sett bilder av mager i 8-9 uke som virkelig har vokst! Så jeg skjønner ikke helt dette..

Men, men. Magen kommert sikkert tidsnok. Kankje bra den holder seg borte i iallefall 3 uker til, så jeg slipper å gå "halv-fet" rundt før folk vet at jeg er gravid! :wink:

I helgen har jeg egentlig bare slappet av. Har vært kvalm, så da er det ikke annet som duger.

Kankje jeg kommer til å ringe til jobben i morgen viss jeg våkner og er altfor kvalm. Er tross alt ikke sunt å gå å presse seg sånn på jobb når man er syk, og må skjule det. Vi får se.. Får garantert dårlig samvittighet uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei du!!

Jeg og nurket mitt er kommet hjem fra ferie. Godt å lese at du har vært hos lege og at alt gikk bra. Jeg hadde ikke GU da jeg var hos lege, men skal ha den neste gang.Synes ikke det er noe stas, men godt å få vite hva som foregård der inne.

Jeg er ikke så mye plaget av kvalme, men er utrolig trøtt! Har jo omtrent sovet halve ferien..... Helt utslitt om dagen! Har en uke til meg ferie og det gjør seg i disse tider. Er nesten 3 mnd på vei når jeg går utigjen i jobb. Det tror jeg er bra. Oppblåst hele tiden!! Har problemer med å ha knappen i buksen på.

Fikk forresten ny termin hos legen. 25 feb. Hvordan ligger du ann??

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og titter litt, ser at du også har termin i februar.

Håper det går bra med deg, vet hvordan du har det når du bare går å venter etter å fortelle omverdenen om graviditeten, selv skal vi vente en uke eller to til, er 10+4 i dag, men lett er det jammen meg ikke. (har fortalt det til besteforeldrene da....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt at du er i dårlig form om dagen :trøste:

Håper det bedrer seg raskt!

:klem: fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at formen ikke er så bra for tiden. Får håpe det i det minste forsvinner på dagen ved overgang til 2. trimester (men helst før den tid, selvfølgelig). :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...