Gå til innhold

Hva skjer med Amanda Bynes? Helt forandret!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var? Det er vel en sykdom man har livet ut, så da er hun i såfall fortsatt bipolar.

Mja. De lærde strides. Det er feks en kvinnelig psykolog her til lands som mener hun tidligere var schizofren, men ble frisk, gjennomførte utdannelsen og skrev boken "i morgen var jeg alltid en løve" som handler om hvordan det var for henne å være syk. Man kan vel si at Britney nå er stabil igjen men at hun har en biologisk sårbarhet for å bli syk igjen, dersom de rette faktorene er tilstede(stress, miljø ol.)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mja. De lærde strides. Det er feks en kvinnelig psykolog her til lands som mener hun tidligere var schizofren, men ble frisk, gjennomførte utdannelsen og skrev boken "i morgen var jeg alltid en løve" som handler om hvordan det var for henne å være syk. Man kan vel si at Britney nå er stabil igjen men at hun har en biologisk sårbarhet for å bli syk igjen, dersom de rette faktorene er tilstede(stress, miljø ol.)

Ja okei. Har ikke satt meg så godt inn i det, bare hørt at det er noe man har livet ut.

Desverre er vel Amanda litt langt unna å bli frisk. Hun må i det minste innrømme at hun har det dårlig først :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja okei. Har ikke satt meg så godt inn i det, bare hørt at det er noe man har livet ut.

Desverre er vel Amanda litt langt unna å bli frisk. Hun må i det minste innrømme at hun har det dårlig først :(

absolutt. Det er det viktigste skrittet å ta. Men hun ser ut til å mangle sykdomsinnsikt. Vrangforestillingene hennes virker å være helt reelle for henne, noe som er vanlig ved paranoid schizofreni. Hun er trolig overbevist om at det er de andre som er gale, og hun som har rett. Igjen; spekulasjoner, men Britney var sannsynligvis lettere å hjelpe, er man bipolar så har man depressive og maniske faser, men man trenger ikke å miste bakkekontakten så totalt som noen med schizofreni gjør. Veldig vanskelig tilfelle dette, når hun ikke vil ha hjelp. Spent på utfallet, håper hun evner å stabilisere seg igjen. Men det er ikke utenkelig at det kreves medisinering, og da ikke selvmedisinering i form av narkotika.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Huff. Jeg bare skjønner ikke hvordan hun kan holde på.

jeg tviler ikke på at de nærmeste ikke har prøvd, men jeg tror aldri jeg hadde gitt opp hvis det var et av mine familie medlemmer, eller en nær venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

absolutt. Det er det viktigste skrittet å ta. Men hun ser ut til å mangle sykdomsinnsikt. Vrangforestillingene hennes virker å være helt reelle for henne, noe som er vanlig ved paranoid schizofreni. Hun er trolig overbevist om at det er de andre som er gale, og hun som har rett. Igjen; spekulasjoner, men Britney var sannsynligvis lettere å hjelpe, er man bipolar så har man depressive og maniske faser, men man trenger ikke å miste bakkekontakten så totalt som noen med schizofreni gjør. Veldig vanskelig tilfelle dette, når hun ikke vil ha hjelp. Spent på utfallet, håper hun evner å stabilisere seg igjen. Men det er ikke utenkelig at det kreves medisinering, og da ikke selvmedisinering i form av narkotika.

Greit at psykologi er spennende for deg, men det betyr ikke at alle er gale og at man kan prakke på folk diagnoser. Du virker så besatt i tanken på at Amanda er schizofren. Kjenner du henne?

Anonym poster: 8ee4192f5a4624088dc2ac68802962fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at psykologi er spennende for deg, men det betyr ikke at alle er gale og at man kan prakke på folk diagnoser. Du virker så besatt i tanken på at Amanda er schizofren. Kjenner du henne?

Anonym poster: 8ee4192f5a4624088dc2ac68802962fc

har en grad innen klinisk psykologi også da, det er ikke bare en hobby. Sitter ikke her og diagnostiserer, men jeg har satt meg inn i saken ja. Hele tiden med forbehold. Aldri vært i nærheten av å si at "alle er gale".
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har en grad innen klinisk psykologi også da, det er ikke bare en hobby. Sitter ikke her og diagnostiserer, men jeg har satt meg inn i saken ja. Hele tiden med forbehold. Aldri vært i nærheten av å si at "alle er gale".

Du har diagnotisert Amanda med schizofreni, Paranoid schizofreni faktisk, for å være helt nøyaktig. Med vrangforestillinger som hun selv opplever som ekte for henne. (Hmm?)

Dette er ganske alvorlige påstander. For å kunne diagnotisere en pas med schizofreni må pas være i utredning over et år, man trenger altså ganske lang tid for å observere en pas grundig nok til å konkludere med en sinnsykdom. Du har bare lest noen overskrifter som upålitelige journalister har skrevet. Og upålitelige kilder.

Klassisk fra mennesker som studerer psykiatri, de ser bare symptomer og diagnoser, ikke mennesket for mennesket..

Anonym poster: 8ee4192f5a4624088dc2ac68802962fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har diagnotisert Amanda med schizofreni, Paranoid schizofreni faktisk, for å være helt nøyaktig. Med vrangforestillinger som hun selv opplever som ekte for henne. (Hmm?)

Dette er ganske alvorlige påstander. For å kunne diagnotisere en pas med schizofreni må pas være i utredning over et år, man trenger altså ganske lang tid for å observere en pas grundig nok til å konkludere med en sinnsykdom. Du har bare lest noen overskrifter som upålitelige journalister har skrevet. Og upålitelige kilder.

Klassisk fra mennesker som studerer psykiatri, de ser bare symptomer og diagnoser, ikke mennesket for mennesket..

Anonym poster: 8ee4192f5a4624088dc2ac68802962fc

http://perezhilton.com/2013-06-05-amanda-bynes-secret-twitter-account-reveals-schizophrenia-symptoms/?from=blogroll_perezhilton#.UbHCYpVMmjI

Det er DU som virker opphengt i at dette åpenbart syke mennesket ikke er syk. Får du se å skjerpe deg. Forøvrig avslører du hvor lite belest du er på tema :

"Klassisk fra mennesker som studerer psykiatri..."

Psykiatri er et felt som f.eks. almennleger kan utdanne seg innen. Ser du forskjellen på det og disiplinen psykologi? Du har virkelig ikke kunnskaper her, så jeg ville lest meg opp før jeg uttalte meg, hvis jeg var deg.

Anonymous poster hash: 0687a...005

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://perezhilton.com/2013-06-05-amanda-bynes-secret-twitter-account-reveals-schizophrenia-symptoms/?from=blogroll_perezhilton#.UbHCYpVMmjI

Det er DU som virker opphengt i at dette åpenbart syke mennesket ikke er syk. Får du se å skjerpe deg. Forøvrig avslører du hvor lite belest du er på tema :

"Klassisk fra mennesker som studerer psykiatri..."

Psykiatri er et felt som f.eks. almennleger kan utdanne seg innen. Ser du forskjellen på det og disiplinen psykologi? Du har virkelig ikke kunnskaper her, så jeg ville lest meg opp før jeg uttalte meg, hvis jeg var deg.

Anonymous poster hash: 0687a...005

Igjen; Upålitelige kilder. Perez Hilton sa i et intervju hvor gode venner han og Amanda er og hvor bekymret han er for henne. For så være en av de som henger ut og driter henne ut på nettsiden sin. Ikke særlig pålitelig type.

Opphengt i at Amanda ikke er syk? Jeg lar tvilen komme henne til gode og ser etter andre svar på hennes oppførsel. Normale, fornuftige svar. Istedet for å være skråsikker på at Ja dette må være galskap!! Dette er en alvorlig sinnslidelse. Spesielt siden noen journalister i Amerika skriver det også!!.. Verden er ikke helt svart/hvit og man må kunne diskutere andre faktorer uten at man skal bli snakket til som en tulling.

Jeg har ingen steder her skrytet på meg å ha noe grad innen hverken psykiatri eller psykologi. Så at jeg er lite belest på det stemmer nok helt riktig. "Klassisk av folk som studerer psykiatri (/psykologi) at de ser bare mennesker for symptomer og diagnoser" er allmenn kjent. Man trenger ikke en mastergrad i noe for å vite det.

Jeg ville ha utdannet meg som en psykolog og utredet Amanda Bynes personlig over en god god stund før jeg uttalte meg om hennes psykiske tilstand. Hvis jeg var deg.

:)

Anonymous poster hash: 8ee41...2fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En normal person oppfører seg ikke på den måten uansett, hun er mentalt syk.



Anonymous poster hash: 65b0a...bf1
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En normal person oppfører seg ikke på den måten uansett, hun er mentalt syk.

Anonymous poster hash: 65b0a...bf1

Enig. Umulig for oss å gi henne en diagnose når vi bare leser om henne, men oppførselen hennes er så bisarr at det umulig kan finnes noen annen forklaring enn psykisk sykdom. Det virker som om hun lever i en fantasiverden, og uttalelsene og Twitter-meldingene hennes beviser dette dette. Hun langer ut mot hvem som helst, til og med sin egen familie. Hun er flere ganger arrestert for kjøring der rus er med i bildet. Da hun ble arrestert forrige gang, så vi hvilken dårlig forfatning hun er i. Det er bare å se på øynene hennes og hvordan hun ser helt borte ut. Dessuten har hun barbert av seg alt håret, noe som på ingen måte er normalt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha look at how ugly my dad's face is!

Med et bilde. Dette er bare tragisk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snyltefluen

Hun skriver jo sammenhengende på alle hennes tweets. Vil ikke en psykotisk person ikke kunne gjøre seg fortstått? Vil det ikke da ha vært masse uforståelige bokstaver f. eks.

Anonym poster: 8ee4192f5a4624088dc2ac68802962fc

Du mister ikke nødvendigvis det du har av staving og grammatikk om du går inn i en psykose, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amanda har opprettet en ny twitter-profil som hun følger og hun retweeter ofte postene fra denne profilen. Hun skriver om akkurat de samme sakene her, men en tweet fra denne siden forteller at noe er feil, hvor hun skriver følgende: "The voices in my head are driving me crazy"

Hun skrev også en bekymringsfull tweet som hun slettet igjen: "You're so ugly I want to stab your face with a knife, carve out ur eye balls and stab your voice box so I no longer have to hear your voice"



Anonymous poster hash: a512e...4a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja. De lærde strides. Det er feks en kvinnelig psykolog her til lands som mener hun tidligere var schizofren, men ble frisk, gjennomførte utdannelsen og skrev boken "i morgen var jeg alltid en løve" som handler om hvordan det var for henne å være syk. Man kan vel si at Britney nå er stabil igjen men at hun har en biologisk sårbarhet for å bli syk igjen, dersom de rette faktorene er tilstede(stress, miljø ol.)

Jeg er bipolar og må leve med det livet ut ,kan ha fine tider ,men må fortsatt gå på medisin hele tiden.

Å slutte med medisinen får mange til og ta livet av seg selv desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror det er drugsen som har gjort det. Noen tåler det ekstremt dårlig og blir rett og slett mentalt tilbakestående etter en stund på stoffer.



Anonymous poster hash: af3be...0f3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bipolar og må leve med det livet ut ,kan ha fine tider ,men må fortsatt gå på medisin hele tiden.

Å slutte med medisinen får mange til og ta livet av seg selv desverre

Ja, for all del, tror nok B.S er stabil pga medisinering. Mente bare å poengtere at det finnes de som hevder man kan bli "frisk" av feks schizofreni. Men, ja. Det virker for godt til å være sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...