Gå til innhold

Hva skjer med Amanda Bynes? Helt forandret!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veldig rart å se. Hun er en skuespiller jeg alltid at beundret og vært misunnelig på fordi hun er vakker og har en fantastisk utstråling. Får meg til å tenke at det kanskje ikke er så ille å ha et middels bra utseende, en helt normal jobb, og ikke større psykiske problemer enn at jeg klarer å leve et nokså normalt liv.

Anonym poster: ff50426174de1b723dd1d3a8a83d8bf9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har satt meg litt inn i saken siden psykologi er mitt hjertebarn ;)

Det har vært et anonymt intervju med en representant fra familien hvor talspersonen sier at de tilbake for noen år siden var bekymret for henne da hun hjemme hos familien var overbevist om at det var røykvarslere installert over hele huset og skulle begynne å dekke disse til med papir. Fam. fikk henne utredet visstnok og de fant ut at hun var schizofren.

På settet til den siste filmen hun spilte inn (i 2010 mener jeg) hadde hun begynt å vise bisarre trekk og oppførte seg merkelig og paranoid ovenfor de hun jobbet med. Det var jo også i 2010 hun proklamerte at hun trakk seg fra skuespiller-yrket. Min teori er at hun ikke ville gjort dette om hun ikke hadde vært syk. Det ser ut til at hun har en rekke svært paranoide trekk, skulle ikke forundre meg om det er paraniod schizofren hun er (men det skal ikke jeg spekulere i) så denne alvorlige sykdommen har kommet snikende, desverre. Hun var vel 26 når hun fikk diagnosen, noe som er en typisk debut-alder for kvinner som ofte får den senere enn menn.

Sykdommen kan ha blitt trigget av at hun tok rusmidler, men hun kan også ha tatt rusmidler for å selvmedisinere seg selv. Det blir bare spekulasjoner.

Som man kan få et inntrykk av, har hun ingen sykdomsinnsikt, det betyr at hun trolig er overbevist om at hun ser bedre ut enn noensinne, at politiet er ute etter å ta henne og at hun aldri har gjort noe galt. Virkeligheten hennes er forvrengt grunnet abnormaliteter i hjernen hennes. (dersom det stemmer at hun har fått diagnosen-noe som jo stemmer overens med det vi ser av oppførselen hennes)

Det eneste som er sikkert er at dette er fryktelig trist. Hun var en utrolig søt jente med en lysende karriere og hadde klart å holde seg unna partyjente-imaget. Dette er trolig ingen rusmisbruker primært, dette er ingen ny Lindsay Lohan, men en jente som har alvorlige psykiske lidelser og det er så utrolig trist at en hel verden skal gjøre underholdning av et menneskes fatale skjebne. Jeg håper inderlig de får henne lagt inn slik at hun kan kvitte seg med all rus, få den medisineringen hun trenger, trygghet, ro og støtte. Enn så lenge så kan det se vanskelig ut, tror man måtte benyttet tvang og jeg vet ikke helt hvordan det fungerer i USA med dette. Håper dette stabiliserer seg for henne, virkelig.

Endret av Tjukk Norris
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt meg litt inn i saken siden psykologi er mitt hjertebarn ;)

Det har vært et anonymt intervju med en representant fra familien hvor talspersonen sier at de tilbake for noen år siden var bekymret for henne da hun hjemme hos familien var overbevist om at det var røykvarslere installert over hele huset og skulle begynne å dekke disse til med papir. Fam. fikk henne utredet visstnok og de fant ut at hun var schizofren.

På settet til den siste filmen hun spilte inn (i 2010 mener jeg) hadde hun begynt å vise bisarre trekk og oppførte seg merkelig og paranoid ovenfor de hun jobbet med. Det var jo også i 2010 hun proklamerte at hun trakk seg fra skuespiller-yrket. Min teori er at hun ikke ville gjort dette om hun ikke hadde vært syk. Det ser ut til at hun har en rekke svært paranoide trekk, skulle ikke forundre meg om hun er paraniod schizofren hun er (men det skal ikke jeg spekulere i) så denne alvorlige sykdommen har kommet snikende, desverre. Hun var vel 26 når hun fikk diagnosen, noe som er en typisk debut-alder for kvinner som ofte får den senere enn menn.

Sykdommen kan ha blitt trigget av at hun tok rusmidler, men hun kan også ha tatt rusmidler for å selvmedisinere seg selv. Det blir bare spekulasjoner.

Som man kan få et inntrykk av, har hun ingen sykdomsinnsykt, det betyr at hun trolig er overbevist om at hun ser bedre ut enn noensinne, at politiet er ute etter å ta henne og at hun aldri har gjort noe galt. Virkeligheten hennes er forvrengt grunnet abnormaliteter i hjernen hennes. (dersom det stemmer at hun har fått diagnosen-noe som jo stemmer overens med det vi ser av oppførselen hennes)

Det eneste som er sikkert er at dette er fryktelig trist. Hun var en utrolig søt jente med en lysende karriere og hadde klart å holde seg unna partyjente-imaget. Dette er trolig ingen rusmisbruker primært, dette er ingen ny Lindsay Lohan, men en jente som har alvorlige psykiske lidelser og det er så utrolig trist at en hel verden skal gjøre underholdning av en menneskes fatale skjebne. Jeg håper inderlig de får henne lagt inn slik at hun kan kvitte seg med all rus, få den medisineringen hun trenger, trygghet, ro og støtte. Enn så lenge så kan det se vanskelig ut, tror man måtte benyttet tvang og jeg vet ikke helt hvordan det fungerer i USA med dette. Håper dette stabiliserer seg for henne, virkelig.

Hvor fant du det?

Anonym poster: 8afdb2a80447a3dadb0514ec5a840c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at det ligger mentale sykdommer til grunn, og at disse ikke nødvendigvis kom som følge av rusmisbruk, men heller motsatt (som igjen forverrer tilstanden og danner en ond sirkel). Selvsagt er dette kun synsing, men i likhet med Tjukk Norris (fantastisk brukernavn, forresten!) har jeg en forkjærlighet for psykologi, og denne dama er et tilfelle som slike åtseletere som meg selv kan fryde seg over. Paranoide trekk er jeg helt enig med nevnte bruker om.

Jeg tror derimot ikke at hun er så "borte" som mange tror. Oppførselen hennes minner meg veldig om meg selv om jeg bare får nok press på meg, men jeg har ikke et like eksponert liv som frøken Bynes og blir dermed skånet for mye. Greia med meg er at jeg er veldig bevisst på hva jeg gjør, samtidig som jeg er altfor avstengt i min egen verden. Jeg vet at ingen egentlig er ute etter å ta meg, men de er det likevel. Jeg vet at jeg har gjort mye dumt, men det er likevel en konspirasjon dannet av ondsinnete mennesker på jakt etter å ta meg. Slik går det videre, og ja, det er fryktelig forvirrende og antakelig svært vanskelig å forstå om man ikke har det slik selv. Nå har jeg kanskje en del mer selvsinnsikt enn frøken Bynes, men likevel tenker jeg at i mange tilfeller burde man vokte seg for å utelukke bevissthet (selv om denne er fryktelig bisarr etter normale standarder) ovenfor egen atferd for fort - det er lett å si at dama er helt fjern og på kjøret, men jeg tenker at det er langt mer komplekst enn som så.

Anonym poster: 40c82caf5656d2e4da346d5fe144e6da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chili

Nå henger hun ut Rihanna på twitterbrukeren sin også.. Jeezuuus. Jeg håper hun får hjelp! Psykiske lidelser er ingenting å spøke med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå henger hun ut Rihanna på twitterbrukeren sin også.. Jeezuuus. Jeg håper hun får hjelp! Psykiske lidelser er ingenting å spøke med!

Jeg ser ingenting om Rihanna der

Anonym poster: 8afdb2a80447a3dadb0514ec5a840c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skrev hun til Rihanna på twitter: "Chris Brown beat you because you're not pretty enough." :bond: og "no one wants to be your lover so you can call everyone and their mother that I almost named my new dog Rihanna."

Og skriver også at: "Don't believe the reports about me being arrested. It's all lies." og det finnes faktisk videopptak når hun blir arrestert og var lagt i jern av politiet."

Anonym poster: a512e0dac157b4355248bdafff2f24a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rihanna responderte: "Ya see what happens when they cancel Intervention?"

Og den mentalt ustabile Amanda svarte: "nlike ur fugly faced self I don't do drugs! U need the intervention dog! I met ur ugly face in person! U aren't pretty u know it!"

(Kilde: http://www.tmz.com/)

Anonym poster: a512e0dac157b4355248bdafff2f24a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

never trust or listen to a word any person from my family says to the press. I am suing them for money laundering/unethical manager work, I never signed a contract with them, and they had been stealing my money without me knowing, claiming they were managing me somehow when they have no right to act as if they did anything to help or enhance my career and I want $ back that I earned on my own. I'm 27 and don't like when press talks to my parents. My parents are almost 70 years old. We are no longer on speaking terms. I would rather them be homeless than live off of my money

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at Amandas foreldre var såpass gamle, blir enda mer tragisk ettersom mennesker som er såpass oppe i alder gjerne ikke har samme krefter som når de var yngre til å kunne strekke seg så langt for å få datteren på rett kjøl (er enig med de over meg som skriver at mentale problemer er hovedproblemet og ikke rus).

Slik en liten og fin familie...

http://cdn04.cdn.pinkisthenewblog.com/wp-content/uploads/2012/09/19/091912_amandaparentsfeat.jpg

Og jeg håper at Amanda Bynes blir gjenforent med sine foreldre før det er for sent. Har sett eksempler før på barn som har nektet å prate med foreldre pga uenighet, og så dør den ene/ begge foreldre før det ble ordnet opp i - for sent. Og jeg har sett hvilke skyldfølelser og samvittighetskvaler som har ridd dem som en mare og den angeren. Media må kanskje ta sin del av skylden. Og de idiotene på Twitter som nærmest heier på Amanda. Mange som trenger å gå i seg selv.

Anonym poster: a814847edba56e59aee91b917cacc687

Endret av Yvonne
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

never trust or listen to a word any person from my family says to the press. I am suing them for money laundering/unethical manager work, I never signed a contract with them, and they had been stealing my money without me knowing, claiming they were managing me somehow when they have no right to act as if they did anything to help or enhance my career and I want $ back that I earned on my own. I'm 27 and don't like when press talks to my parents. My parents are almost 70 years old. We are no longer on speaking terms. I would rather them be homeless than live off of my money

Offf... Får nesten litt sånn Erik Ribsskog-følelse av dette. paranoid schizofren, mener familien er ute etter å ta han. Paradokset er jo at Amanda tidligere, før hun ble syk, uttalte hvor mye hun elsket foreldrene sine.

Anonym poster: 0687adc13ccbac843f80772a1d8b1005

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offf... Får nesten litt sånn Erik Ribsskog-følelse av dette. paranoid schizofren, mener familien er ute etter å ta han. Paradokset er jo at Amanda tidligere, før hun ble syk, uttalte hvor mye hun elsket foreldrene sine.

Anonym poster: 0687adc13ccbac843f80772a1d8b1005

Nettopp! Hun skal anmelde og saksøke alle, og alle som er uenig med henne blir stemplet som "ugly."

Anonym poster: 65b0a2a951510ebd19a6d10107020bf1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Offf... Får nesten litt sånn Erik Ribsskog-følelse av dette. paranoid schizofren, mener familien er ute etter å ta han. Paradokset er jo at Amanda tidligere, før hun ble syk, uttalte hvor mye hun elsket foreldrene sine.

Anonym poster: 0687adc13ccbac843f80772a1d8b1005

Uff, søkte nettopp på Erik Ribsskog og han skriver mye tull, mye usammenhengende, men for ham er det nok sammenhengene og logisk. Hans virkelighet skiller seg fra de andres virkelighet.

Problemet er at de syke har tilgang på nett, og eksponerer seg for en hel nasjon, eller for en hel verden. Jeg tror nettet kanskje bidrar til å trigge sykdommen ytterligere ved at man bla. får "heiagjenger" og bekreftelser og blir sett/ får oppmerksomhet. Sånn sett utgjør nettet en ekstra fare for personer som ikke burde eksponeres på en slik måte, selv om det aldri er så selvforskyldt. Mange glemmer at det som er regel sykdommen som styrer personen, og ikke personen selv.

Etter litt søk på nettet, så ser det ut til at det er langt flere som er mentalt syke som bruker nettet til å formidle sin "galskap" - og det kan virke som at nettet er katalysator, sammen med dop, til at ting blir verre og ikke bedre.

Anonym poster: a814847edba56e59aee91b917cacc687

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes synd på henne.. hun har det helt klart ikke så bra. håper hun får hjelp snart. Må være helt forferdelig vanskelig å ha media på seg sånn som hun har nå, spesielt når hun helt klart har store problemer.

Anonym poster: 24b6a7ef10c8daa48dee1dc41c4bc4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen her synes det er trist, dere fråtser i dette, vi mennesker elsker å se suksessfulle personer falle. Ingen her er trist på hennes vegne.

Anonym poster: f75ea16e0b34ee1ba1d6653928fbebcf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker og svar til dette.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-"You have to delete that photo of my face, I need to look beautiful."

http://www.youtube.com/watch?v=uCnMC4QzEIQ

Dette er filmet for et par måneder siden. Hva skjedde med dama, begriper det ikke.

Anonym poster: a512e0dac157b4355248bdafff2f24a5

Jeg synes han fortjente det, jeg.

Å latterliggjøre en syk person på en slik måte, synes jeg er helt forkastelig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen her synes det er trist, dere fråtser i dette, vi mennesker elsker å se suksessfulle personer falle. Ingen her er trist på hennes vegne.

Anonym poster: f75ea16e0b34ee1ba1d6653928fbebcf

Blir litt feil å si. Det gir meg ingen glede å se en suksesfull person falle og jeg har ingen problemer med å se noen oppnå suksess. Men jeg har en interesse for psykologi og psykiske lidelser og da blir dette interessant for meg (og sikkert mange andre) fra et psykologisk perspektiv. Men jeg "fråtser" ikke i det og når jeg skriver at jeg håper det stabiliserer seg for henne så mener jeg virkelig det.

Endret av Tjukk Norris
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...