Gå til innhold

Å nei! Gravid? Igjen? :(

Fremhevede innlegg

Gjest BettyBoop
Skrevet

Du kan være så religiøs som du bare vil. For meg er det avskyelig å gi liv til et uønsket barn, å tvinge en mann til å bli far til en unge, å presse ham til farsrollen. Dette er uetisk og forkastelig. Dette er mangel på respekt og ren egoisme.

Her er det ikke plassen å starte for og mot abort debatt. Det var to som var med på leken og det er to som bestemmer om de vil bli foreldre. Kvinnen har ikke enerett å bestemme at hun vil beholde barnet til tross farens motstand. Det at hun presser TS gjennom å belaste ham med følelsene sine og mangel på fornuft, finner jeg ikke noen grunn i å akseptere.

Er det overraskende at Norge har så mange alenemødre? At så mange fedre blir tvunget til å betale for barn de ikke ønsket i utgangspunktet?

Du får beholde din mening, jeg får beholde min. Jeg vil aldri gi liv til et barn som er uønsket av faren. Jeg vil aldri kunne se barnet i øynene og fortelle at han eller hun ikke var ønsket av pappa eller å lyve at han eller hun var det. Slik er min moral. Jeg har sett mange nok uønskede barn for å være med på å gi liv til et til.

Han blir ikke tvunget eller presset til en dritt. Herregud han var like mye med på å lage denne ungen som hun var. Skjerp deg Drizzt. Du sier så mye sjukt i denne tråden at jeg er helt sjokka. Normale mennesker har ikke slike meninger som dette.

Du oppfører deg som å få barn er verdens undergang og at livet til TS nå er over. Det er bare tull og vås fra ende til annen.

Og det er jo ikke dert at ts ikke ønsker å bli far i det hele tatt. slik jeg har forstått det så er han engstelig fordi at ting ikke gikk helt etter planen og at barnet ikke var planlagt. ikke at han syns det er så grusomt å skulle bli far.

Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop
Skrevet

Enig, jeg tror hun har lurt deg. Forklaringen er for usannsynlig, og dette med storken peker i retning av at hun har blinket seg ut en ressurssterk fyr hun håper på mye bidrag fra, spesielt siden hun har "tilrettelagt" forholdet hele veien. Hadde jeg vært mann i en slik smørje hadde jeg gått, startet eget firma eller flyttet til utlandet til ungen var myndig, eller blitt til ungen var gammel nok og krevd hovedomsorgen.

Anonym poster: 1ac37b4a0ad0211caa6db43d7efb03f9

Hun har mulig lurt han, men han lot seg da og lure. Hun sa. Vi kan jo bare ha sex og så går det sikkert bra likevel, men så gjorde det ikke det. man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at ubeskytta sex kan føre til barn.
Gjest regine
Skrevet

Forresten har jeg ikke noe mer å tilføre og takker for meg.

Siden du IKKE har hatt noe særlig å tilføre debatten i utganspunktet vil det garantert heve debatten! Så det var en klok avgjørelse.

AnonymBruker
Skrevet

Siden du IKKE har hatt noe særlig å tilføre debatten i utganspunktet vil det garantert heve debatten! Så det var en klok avgjørelse.

Trangsynt av deg.

Anonym poster: f04cca68fd7958ae0ccc629196d0a20b

• Liker 1
Skrevet

Du kan være så religiøs som du bare vil. For meg er det avskyelig å gi liv til et uønsket barn, å tvinge en mann til å bli far til en unge, å presse ham til farsrollen. Dette er uetisk og forkastelig. Dette er mangel på respekt og ren egoisme.

Her er det ikke plassen å starte for og mot abort debatt. Det var to som var med på leken og det er to som bestemmer om de vil bli foreldre. Kvinnen har ikke enerett å bestemme at hun vil beholde barnet til tross farens motstand.

Jo, kvinnen har faktisk enerett til å bestemme om hun vil få utført en abort eller ikke. Og å ikke få utført en abort, er ikke det samme som å tvinge mannen til å bli far. Hun bare redder ikke mannen ut av den situasjonen han har satt seg i.

AnonymBruker
Skrevet

Jo, kvinnen har faktisk enerett til å bestemme om hun vil få utført en abort eller ikke. Og å ikke få utført en abort, er ikke det samme som å tvinge mannen til å bli far. Hun bare redder ikke mannen ut av den situasjonen han har satt seg i.

I dette tilfellet tar du feil. Ingen skal tvinges til å bli far.

Gjest mann32
Skrevet

Ja, dette er jo standardsvarene på KG. Hva hadde jeg egentlig forventet meg...

Kan dere ikke være så snill å kutte ut "ta ansvar" argumentasjonen for en gangs skyld? Har aldri hintet til at jeg ikke kommer til å gjøre det, og det gjør egentlig bare vondt i sjela å få høre det. Barnet blir uansett tatt vare på, men drømmen om kjernefamilien kan jo gå ut vinduet her.

Hvorfor tenker dere forresten automatisk at jeg har en fisefin fortid bare fordi jeg har kommet et sted i livet? Har ikke fått særlig mye gratis, men ble satt i arbeid så snart jeg kunne holde en møkkaskrape og har ofret utrolig mye for å komme dit jeg er nå. Kjærligheten er en av de tingene...

Selvfølgelig er jeg et resultat av mitt liv, akkurat som om hun er. Og jeg er ikke noe mindre feilfri. Og jeg skriver jo ikke her fordi hun har et problem, jeg skriver her fordi jeg har det. Jeg sliter med mine egne følelser. Skrev bare litt om de sidene av oss som er ulike og som skaper denne uroligheten i meg, selv om det selvfølgelig er ting ved oss begge som sammenfaller godt også....

Anonym poster: 2bb41f3c73d7f0be273ec1ee6a3193d6

GROW THE FUCK UP!! DU ER 29 ÅR. Det du skriver er helt latterlig. Du føler du har ødelagt livet ditt og "kjerne familien" kan være kastet ut "vinduet". Stakkars den damen som har lidd og kommet seg ovenpå. For tydelig at hun må lide mer. Slutt å være så fjollete.

Gjest Chloè
Skrevet

Jo, hun har faktisk det. Du kan mene hva du vil, men hun har den retten. Det er nedfelt i loven, det. Og da hjelper det ikke hvor mye du mener hun ikke har rett til det. Det er et ubestridelig faktum at hun har den retten. Din mening er fullstendig ubetydelig her. Det er derfor det heter selvbestemt abort. Det er fordi kvinnen selv skal bestemme om hun skal ta abort, eller om hun skal føde. Det er kun hun som til syvende og sist avgjør resultatet.

Du er vel enig i at man også må (burde) ta hensyn til den andre parten?

Helt ærlig så vet jeg ikke om jeg hadde hatt samvittigheten til å la et barn vokse opp uten en far, det fortjener ingen barn. Så kan ikke helt forstå meg på sånne kvinner. At de vil ha en mann i livet sitt for alltid som verken vil ha noe med henne eller barnet å gjøre..neitakk.

Skrevet

Du er vel enig i at man også må (burde) ta hensyn til den andre parten?

Helt ærlig så vet jeg ikke om jeg hadde hatt samvittigheten til å la et barn vokse opp uten en far, det fortjener ingen barn. Så kan ikke helt forstå meg på sånne kvinner. At de vil ha en mann i livet sitt for alltid som verken vil ha noe med henne eller barnet å gjøre..neitakk.

Selvsagt synes jeg mannen må (bør) få rett til å uttale seg. Det skulle bare mangle om ikke han også skulle få lufte sin mening, man må (bør) jo få alle argumenter på bordet før den endelige avgjørelsen tas. Men jeg mener også at den som har siste ordet, er kvinnen selv. Det er hun som tar den endelige avgjørelsen.

Du har ikke samvittighet til å la et barn vokse opp uten far, andre kvinner har ikke samvittighet til å ta bort det som for dem føles som deres eget barn. Vi er forskjellige, og det som er riktig for deg, er ikke nødvendigvis riktig for meg.

Og at noen føler annerledes enn deg, og tar sine valg deretter, er ikke dårligere mennesker. De følger sin samvittighet, du følger din. Og så lenge ingen av valgene strider mot loven, er det egentlig helt greit.

At de føler barnet er verdt å være knyttet til en mann som ikke vil ha dem, får være deres sak, egentlig.

• Liker 1
Gjest Chloè
Skrevet

Selvsagt synes jeg mannen må (bør) få rett til å uttale seg. Det skulle bare mangle om ikke han også skulle få lufte sin mening, man må (bør) jo få alle argumenter på bordet før den endelige avgjørelsen tas. Men jeg mener også at den som har siste ordet, er kvinnen selv. Det er hun som tar den endelige avgjørelsen.

Du har ikke samvittighet til å la et barn vokse opp uten far, andre kvinner har ikke samvittighet til å ta bort det som for dem føles som deres eget barn. Vi er forskjellige, og det som er riktig for deg, er ikke nødvendigvis riktig for meg.

Og at noen føler annerledes enn deg, og tar sine valg deretter, er ikke dårligere mennesker. De følger sin samvittighet, du følger din. Og så lenge ingen av valgene strider mot loven, er det egentlig helt greit.

At de føler barnet er verdt å være knyttet til en mann som ikke vil ha dem, får være deres sak, egentlig.

Ja vi er forskjellige, men abort går utover meg selv (er ikke en av de som tror det er et barn etter 5 dager) mens det andre valget går utover et uskyldig barn. Alle tar sine egne valg, og selvfølgelig har kvinnen det siste orde. Sier bare at det ikke er noe man skal ta lett på, å jeg kjenner nok av dem som syns det er så "koselig" og kunne ikke brydd seg mindre om faren ikke vil være en del av livet til barnet. Det er ikke sånn det burde være.

Skrevet

Ja vi er forskjellige, men abort går utover meg selv (er ikke en av de som tror det er et barn etter 5 dager) mens det andre valget går utover et uskyldig barn. Alle tar sine egne valg, og selvfølgelig har kvinnen det siste orde. Sier bare at det ikke er noe man skal ta lett på, å jeg kjenner nok av dem som syns det er så "koselig" og kunne ikke brydd seg mindre om faren ikke vil være en del av livet til barnet. Det er ikke sånn det burde være.

Selv om det kan virke som om det tar lett på det, er det ikke sikkert de gjør det, innerst inne. Det er gjerne en tankeprosess i forkant, som de ikke deler med dem rundt. Og de fleste som velger å beholde, gleder seg, og synes gjerne det er koselig. Selv om det garantert er dem som tar i overkant lett på en slik situasjon, er det også dem som har brukt tid. Og fordi man ikke alltid får vite hvem som er hvem, synes jeg man bør være forsiktig med å "anklage" andre for å ikke ha tenkt godt gjennom tingene.

At man ikke tar det så tungt at faren velger bort barnet, er vel gjerne fordi man er så fokusert på at "dette skal jeg klare", at faren og hans valg kommer i bakgrunnen.

Gjest BettyBoop
Skrevet

I dette tilfellet tar du feil. Ingen skal tvinges til å bli far.

da skulle han ikke hatt ubeskytta sex da
  • Liker 1
Skrevet

Du ville gjøre det rette, sier du. Det er prisverdig.

Spørsmålet du egentlig stiller deg er om du gjorde det rette.

For det du ville, det hadde den kostnad at du måtte tåle å være ukomfortabel med deg selv og dine valg. Og det er aldri rett å å gå på kompromiss med seg selv. Du håpte, og satset, og prøvde å svelge kameler. Det er hva du ser av deg selv.

Fra mitt ståsted så er også jeg enig med "forrige taler" (AB nr. 1). Men det er ikke mitt ståsted som gjelder i ditt liv - det er ditt.

Hva som er viktig tror jeg, er at du er ærlig med deg selv i dette. Og i det tror jeg du gjorde mer enn å svelge kameler. Tatt i betraktning din "super-stabile familie" så virker det naturlig at du har vokst opp med ganske definerte oppfatninger av hva som er gode verdier, og at det kan være ganske grensesprengende å utfordre dem. Litt sånn "her er gjerdet, innenfor her er det trygt". Så når du har valgt noe helt annet er det ikke mer enn naturlig at alskens spørsmål og tvil melder seg.

Men du har jo valgt, og det har du gjort selv. Så du har det i deg, å gjøre ting du tror på, selv om det går på tvers av det du har lært. Så er det en mulighet for at det er "de trygge grensene" som snakker når alle spørsmålene kommer, og ikke det du tror på?

Alle har gjort planlagte barn i din familie, sier du. Men ikke du. Barn er ofte ikke planlagte - de kommer når livet gir dem til deg :) Du har jo allerede "tradisjon" for å definere dine egne verdier og velge annerledes - så hvorfor ikke også her?

Elsker du jenta di, så ta henne for det hun er. Tror du ikke på henne, er det en annen sak. Uansett så skal du bli pappa nå - det er tid for å legge det andre bak seg, og velge hvordan du vil legge opp livet framover, enten det blir i felles eller separate hjem. Ta et dypt magadrag, nullstill deg fra alle "må", og se hva du lander ned på. Og så følger du det.

Og lykke til :)

Har ikke lest alle sidene i denne tråden, men dette var et godt innlegg som er verdt å tenke over!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Men nå blir det nå sånn da. Jeezes. Ikke vær så negativ. Dette kan gå veldig bra. Tenk positivt.

Sier jeg og. Hun bare overbeviste han om at det sikkert kom til å gå bra, så da bare kjøre han på. ikke det smarteste. Da skulle han heller latt være å ligge med henne da

I all verden, så selvmotsigende du er! Men ikke overraskende det da!

Når blir du voksen? Du er allerede over 30!

Endret av Majott
Gjest BettyBoop
Skrevet

I all verden, så selvmotsigende du er! Men ikke overraskende det da!

Når blir du voksen? Du er allerede over 30!

Verden er ikke svart hvitt. Det må kunne gå an å tenke at han må gjøre det beste ut av situasjonen når graviditeten er et faktum, samtidig som å si at han burde tenkt på at dersom han ikke var klar for unger ennå så burde han ha tenkt på det før han lå med henne.
Skrevet

Du er perfekt for denne damen. en som kommer fra en bra familie,som er prektig,pliktoppfyllende og kjekk. En drøm å lure deg til å få barn,slik at hun ikke trenger å jobbe.Hun kan leve godt på deg og din familie.Barnet får flotte omsorgspersoner og hun trenger ikke tenke noe på alt det vanskelige. Du er lurt!

Gjest BettyBoop
Skrevet

Du er perfekt for denne damen. en som kommer fra en bra familie,som er prektig,pliktoppfyllende og kjekk. En drøm å lure deg til å få barn,slik at hun ikke trenger å jobbe.Hun kan leve godt på deg og din familie.Barnet får flotte omsorgspersoner og hun trenger ikke tenke noe på alt det vanskelige. Du er lurt!

hvor har du det fra at hun ikke har noen jobb?
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Takker for alle svar! Synes mange av dere skriver veldig godt, og tar det til meg og verdsetter det. Om jeg ikke svarer alle kan det godt bare bety at jeg føler det traff godt og ikke har så mye å tilføre egentlig. :)

Men vil svare på noen her:

Det var en ting jeg reagerte veldig på i hovedinnlegget, som ingen andre har kommentert. Du skriver at du vurderte å sterilisere deg?! Hallo? Hvem kutter strengen bare for å kunne ha sex med ei som du ikke kjenner godt (dine ord)! Å sterilisere seg er vel noe man gjør når man har fått de barna man vil ha! Det er ikke en prevensjonsmetode man bruker i uforpliktende forhold! Hvem vil gjøre et slikt inngrep på sin egen kropp på så dårlig indikasjon? Jeg tror forøvrig ikke at jentas tidligere liv har gjort slik at hun ikke tåler noen prevensjonsmidler, hvordan forklarer du det rent medisinsk? Man får ikke multiallergier av å ha et tøft liv!

Nei, det var kanskje kontrollbehovet mitt som snakket da. Vurderer det egentlig fortsatt, selv om det knyter seg litt i magen av tanken på at jeg kanskje kan være uheldig å gjøre det permanent. Men hvis det er det som skal til for å ta ansvar for at ikke barn skapes inn i en uryddig hverdag, så ja... kanskje...

Det skal sies at akkurat disse tankene har jeg fått litt etter å ha lest visse tråder her på KG også. Er jo egentlig eneste virkemiddelet vi menn har hvis vi vil være helt sikre på å ikke bli fedre, og samtidig ikke leve helt uten sex og nærhet...

klarte du ikke svingen, da må du fortsette til neste ;-) gjort er gjort og pult er pult!

Huff, vet du mener det ironisk, men dette er jo et av de mest alvorlige tingene man kan gjøre i livet. Tenker kanskje at et barn har rett på alt det beste, og er ikke alt lagt til rette for det så er det nærmest ondt å sette det til verden. Men nå er jeg muligens litt hjernevasket av en mor som har jobbet med mishandlede og forsømte barn hele livet, og som investert så mye av seg selv i meg og mine søstre at mitt bilde av en barneoppdragelse ligner mest om total selvoppofrelse. Med tilhørende ideer om kun en kjernefamilie er et alternativ. Sånn satt litt på spissen. Men kanskje ikke alikevel..?

Det jeg prøver å si, er at selv om du "planlegger" livet ditt, så blir det ikke automatisk rosenrødt

Nei, det har du og mange andre her rett i. Men dette er vel første gang på mine 30 år at ting ikke har gått etter planen da. Kan forstå at mange her inne ikke forstår slike tanker som jeg har, men de er fortsatt like reelle, og de er en del av min oppfatning av hvordan man bør leve for å skape en stabil og fruktbar hverdag som man kan bygge seg opp på.

Men det her?

Enig, jeg tror hun har lurt deg. Forklaringen er for usannsynlig, og dette med storken peker i retning av at hun har blinket seg ut en ressurssterk fyr hun håper på mye bidrag fra, spesielt siden hun har "tilrettelagt" forholdet hele veien. Hadde jeg vært mann i en slik smørje hadde jeg gått, startet eget firma eller flyttet til utlandet til ungen var myndig, eller blitt til ungen var gammel nok og krevd hovedomsorgen.

Anonym poster: 1ac37b4a0ad0211caa6db43d7efb03f9

Det får jeg bare vondt av å tenke på. Hvordan kan man tro slikt om en man er sammen med? Om det faktisk er sant ville jeg i så fall aldri visst det, det tror jeg hadde ødelagt meg.

AnonymBruker
Skrevet

hvor har du det fra at hun ikke har noen jobb?

TS her.

Hun har fått støtte fra NAV til å bygge opp livet sitt igjen, og får også utdannelsen sin dekket derfra. Prøver å oppmuntre henne til å ta en sidejobb, og det er hun jo også positiv til. Men må kanskje gi henne litt tid fortsatt, det er bare et par år siden hun var helt på bunn, og datteren hennes har vært veldig mye syk...

Hvorfor tror forresten så mange at hun bare utnytter meg? Kjenner jeg blir trist av sånne holdninger, hva skjedde meg å ha litt troen på andre? Om det er en ting som bekymrer meg bittelitt så er det nettopp at hun IKKE virker så opptatt i formelle / fornuftige ting i det hele tatt, men tenker med hjertet på alt. Kanskje derfor jeg er litt fascinert, for på mange måter fremstår hun for meg som selve livet.

Gjest BettyBoop
Skrevet

TS her.

Hun har fått støtte fra NAV til å bygge opp livet sitt igjen, og får også utdannelsen sin dekket derfra. Prøver å oppmuntre henne til å ta en sidejobb, og det er hun jo også positiv til. Men må kanskje gi henne litt tid fortsatt, det er bare et par år siden hun var helt på bunn, og datteren hennes har vært veldig mye syk...

Hvorfor tror forresten så mange at hun bare utnytter meg? Kjenner jeg blir trist av sånne holdninger, hva skjedde meg å ha litt troen på andre? Om det er en ting som bekymrer meg bittelitt så er det nettopp at hun IKKE virker så opptatt i formelle / fornuftige ting i det hele tatt, men tenker med hjertet på alt. Kanskje derfor jeg er litt fascinert, for på mange måter fremstår hun for meg som selve livet.

det er typisk kg å tenke at en mann blir lurt og utnyttet og tvunget/presset til å bli far av en kynisk hurpe hver gang noen her inne skriver om uplanlagte graviditeter. Trist er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...