Gå til innhold

Game of Thrones. Serien og bøkene, ettertrykkelig spoila.


Mann 42

Anbefalte innlegg

Holder enn knapp på at Daenerys samler Westeros under seg og innleder kamp mot

White Walkers på slutten, derav tittelen Song of Fire & Ice.....

Den mest interessante av det nye ensemblet med characters syns jeg definitivt

er Jon Connington, er ett definitivt skjebnebestemt/vemodig preg over han.....

Ja, det er det jeg håper på også. Men så når jeg går gjennom hele bøkene på nytt så kan jeg ikke noe annet enn å legge merke til Aegon. Han er jo i live(?) og ja. Jeg tror heller ikke han har det å ri på drager, men hvis det skulle vært noen som kunne hatt det må det jo være en annen Targaryen.

Og de jeg kommer til å tenke på er muligens Jon Snow, selv om vi ikke har noe annet enn ville antakelser og mange ting i boka. Eller Aegon.

Hvis ikke det magisk dukker opp en ny Targaryen igjen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til å begynne med var det jo litt stusslig med bare sverd og maktpolitikk og intriger. Men så tok det seg jo kraftig opp da de hvite vandrerne begynte å dukke opp. Det som er ekstra artig med denne serien, er at den store, VIRKELIGE truselen ikke blir sett av makthaverne, til tross for at det kommer mange varsel og advarsler. Grumkins and snarks, er omkvedet. Det eneste som finnes nord for muren, er "wildlings". Ingen gjør seg noen tanker om hvorfor muren i det hele tatt står der, så permanent som den er, dersom det var tilfelle....

Jepp, det er sant, den ble reist i tidenes morgen av "the first men" med mulig hjelp av children of

the forest (om jeg ikke blingser helt) etter et slag mot white walkers dengang da, som faktisk

holdt på å utslette hele Westeros.....Det var kun gjennom inngripen ifra de mystiske skapningene

"children of the forest" at de til slutt greide å drive white walkers tilbake opp i isødet.

Ganske fascinerende backstory for de son orker å sette seg inn i ting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det jeg håper på også. Men så når jeg går gjennom hele bøkene på nytt så kan jeg ikke noe annet enn å legge merke til Aegon. Han er jo i live(?) og ja. Jeg tror heller ikke han har det å ri på drager, men hvis det skulle vært noen som kunne hatt det må det jo være en annen Targaryen.

Og de jeg kommer til å tenke på er muligens Jon Snow, selv om vi ikke har noe annet enn ville antakelser og mange ting i boka. Eller Aegon.

Hvis ikke det magisk dukker opp en ny Targaryen igjen da..

Huh!? er Aegon i live!? hvordan tolket du dette? Har gått meg hus forbi isåfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh!? er Aegon i live!? hvordan tolket du dette? Har gått meg hus forbi isåfall....

http://awoiaf.westeros.org/index.php/Aegon_Targaryen

Anbefaler egentlig å lese alt, selv om øya blir litt crazy.

Så, det er jo det vi vet per nå. River nesten av meg buksa i frustrasjon for at vi vet så utrolig lite nå. Sitter igjen med så mange spørsmål :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://awoiaf.wester...Aegon_Targaryen

Anbefaler egentlig å lese alt, selv om øya blir litt crazy.

Så, det er jo det vi vet per nå. River nesten av meg buksa i frustrasjon for at vi vet så utrolig lite nå. Sitter igjen med så mange spørsmål :(

Aha! Ja, beklager......oppfatta det som du mente Aegon the Conqueror, tenkte ikke idet hele tatt

på at gutten til Rhaegar har samme navnet :ler:

Lurte i ett øyeblikk om du kanskje tenkte på vedkommende som er bak den treøyde kråka som

"haunter" Bran, men det har de fleste tolket som en annen historisk person....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Ja, beklager......oppfatta det som du mente Aegon the Conqueror, tenkte ikke idet hele tatt

på at gutten til Rhaegar har samme navnet :ler:

Lurte i ett øyeblikk om du kanskje tenkte på vedkommende som er bak den treøyde kråka som

"haunter" Bran, men det har de fleste tolket som en annen historisk person....

Haha, neeei. Men ja, absolutt å blande de to. Det har jeg gjort selv ved flere anledninger. Men Aegon irriterer meg, og jeg vil ha han vekk eller at han skal slå seg sammen med Dany. Det er forsåvidt greit at han har et større krav på tronen enn Dany, men folk (og jeg...) vil jo tro at han er falsk. Aegon skal jo ha vært død i mange år. Å bare snu på det er ikke lett heller. Men det kan jo være at det er den "ekte" Aegon, og Dany må bare trekke seg. I så fall blir jeg sur.

Nei, jeg tror jeg vet hvem kråka er. Men skal aldri si noe for sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Armule

Ja, Aegon er mest sannsynlig i live. Om han ikke er det, så er iallfall personen som utgir seg for å være han, fortsatt i live ved slutten av bok fem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Ja, Aegon er mest sannsynlig i live. Om han ikke er det, så er iallfall personen som utgir seg for å være han, fortsatt i live ved slutten av bok fem.

Jaaa, men jeg kjenner jeg er skeptisk på om han faktisk er den han utgir seg for å være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Aegon er mest sannsynlig i live. Om han ikke er det, så er iallfall personen som utgir seg for å være han, fortsatt i live ved slutten av bok fem.

Jon Snow derimot........:lur:

(noen her inne som har teorier om hvem som er moren hans, forresten?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Snow derimot........ :lur:

(noen her inne som har teorier om hvem som er moren hans, forresten?)

Jeg har en teori, men den er det ingen som vil høre, for den er så kjedelig. Eddard Stark hadde seg med en eller annen mens han var på krigsferd sammen med Robert, end of story.

Men neeeida! Alle vil at han skal være sønn av Rhaegar og Lyanna. Men jeg vedder på at sannheten er langt mer prosaisk og at dere alle kommer til å bli skuffet når alt evt kommer for en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomste bikarakter i bøkene: Dolorious Edd. Han har alle de beste og verste kommentarene.

"Det er ikke det at jeg ikke stoler på skrælingene. Vi slo ihjel mange av dem, og tvang dem til å brenne gudene sine. Men de fikk jo løksuppe etterpå. Guder kan ikke måle seg med en god skål løksuppe. Jeg kunne tenkt meg litt suppe selv, jeg."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Aegon er mest sannsynlig i live. Om han ikke er det, så er iallfall personen som utgir seg for å være han, fortsatt i live ved slutten av bok fem.

Ja, jeg vet at han er det. Men det jeg tenker på er hva som skjer fremover i de to neste bøkene. Han vil vel ha jerntronen like mye som Dany, regner jeg med. Og jeg vil heller at Dany har den.

*Ser nå at jeg kan høres litt krass ut. Jeg er ikke det altså. Bare sur Aegon eller Aegon bedrageren.

Jeg har en teori, men den er det ingen som vil høre, for den er så kjedelig. Eddard Stark hadde seg med en eller annen mens han var på krigsferd sammen med Robert, end of story.

Men neeeida! Alle vil at han skal være sønn av Rhaegar og Lyanna. Men jeg vedder på at sannheten er langt mer prosaisk og at dere alle kommer til å bli skuffet når alt evt kommer for en dag.

Jeg håper han er sønenn av Rhaegar og Lyanna, men jeg er ganske sikker på at GRRM har gjort om det nå hvis det skulle vært sånn fra starten av. Han kommer jo veldig ofte med overraskelser.

Endret av Nyyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper han er sønenn av Rhaegar og Lyanna, men jeg er ganske sikker på at GRRM har gjort om det nå hvis det skulle vært sånn fra starten av. Han kommer jo veldig ofte med overraskelser.

En annen heit teori er at han er sønnen til Eddard Stark og Ashara Dayne....

Eddard var visstnok håpløst forelsket i henne....pluss ble det ikke delvis

avslørt omstendighetene rundt den mystiske fødselen hennes i bok 5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men neeeida! Alle vil at han skal være sønn av Rhaegar og Lyanna. Men jeg vedder på at sannheten er langt mer prosaisk og at dere alle kommer til å bli skuffet når alt evt kommer for en dag.

Er mye som taler for dette ja, rent tidsperspektivsmessig passer det perfekt med alderen

til Jon også. Pluss det forklarer hvorfor Lyanna var så godt bevoktet nede i Dorne.

Slaget som ble utkjempet ved "Tower of Joy" er en av de absolutte høydepunktene i hele

greia så langt for min del....Det er jo bare en person som fremdeles kan kaste lys over dette,

disse dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen heit teori er at han er sønnen til Eddard Stark og Ashara Dayne....

Eddard var visstnok håpløst forelsket i henne....pluss ble det ikke delvis

avslørt omstendighetene rundt den mystiske fødselen hennes i bok 5?

Jeg trodde det barnet var ei dødfødt jente jeg? Eller bommer jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det barnet var ei dødfødt jente jeg? Eller bommer jeg?

Joda, stemmer sikkert......lenge siden jeg har lest boka no.

Var det ikke no muffins rundt den fødselen, mon tro? At det ble hintet frem at barna

ble byttet eller no? Mulig jeg tuller, husker ikke helt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Joda, stemmer sikkert......lenge siden jeg har lest boka no.

Var det ikke no muffins rundt den fødselen, mon tro? At det ble hintet frem at barna

ble byttet eller no? Mulig jeg tuller, husker ikke helt....

mener at barnet var dødfødt. husker ikke med det andre du nevner. så du har nok noe rett der ja.

gleder meg uansett til neste bok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke fått ungen min til å hete det. Hadde nok heller valgt en av de mer synlige karakterene. Jeg liker navnet Rhaella, og liker de beskrivelsene jeg har fått av henne når jeg har lest bøkene. Men nei, jeg hadde ikke kalt ungen min det.

Men det kommer ikke som noe sjokk. Snart er det vel fult at Bran, Arya, Daenerys, Drogo og Melisandre i barnehagen.

Ei jeg kjenner som er gravid skal kalle datteren Daenerys :fnise: Hun bor i USA da, så da er det kanskje litt mer akseptabelt..

Anonym poster: c2f05219362e375b7c5945ac47cf06fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Åh, jeg har i hele dag lest på wikisidene og forumsidene til A Song of Ice and Fire. Det er så mange entusiastiske folk som virkelig har satt seg inn i bøkene og teoriene. Jeg har spesielt bitt meg i merke profesien om the Prince who was Promised (som Melisandre mener er Stannis) og hans "sverd" Lightbringer. Om man har tid til overs, er dette innlegget veldig interessant. Her påstås det at Lightbringer ikke er et fysisk sverd, men en metafor for våpen - og da Night's Watch. Eden som Night's Watch-medlemme må fremføre hinter litt til dette:

Night gathers, and now my watch begins. It shall not end until my death. I shall take no wife, hold no lands, father no children. I shall wear no crowns and win no glory. I shall live and die at my post. I am the sword in the darkness. I am the watcher on the walls. I am the fire that burns against the cold, the light that brings the dawn, the horn that wakes the sleepers, the shield that guards the realms of men. I pledge my life and honor to the Night's Watch, for this night and all nights to come.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, stemmer sikkert......lenge siden jeg har lest boka no.

Var det ikke no muffins rundt den fødselen, mon tro? At det ble hintet frem at barna

ble byttet eller no? Mulig jeg tuller, husker ikke helt....

Dette var i forbindelse med Elias fødsel og barnet som ble byttet er Aegon den yngre/usikre. Det var Varys som sørget for forbyttingen og sendte Aegon ut av landet. Les mer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...