Gå til innhold

Game of Thrones. Serien og bøkene, ettertrykkelig spoila.


Mann 42

Anbefalte innlegg

Det har du nok rett i AB.

Hva tror dere blir cliffhangeren i sesongavslutningen? Jeg tenker at the red wedding kommer til å komme ganske snart, så det kan vel umulig være slutten? Får vi med oss Joffrey også tror dere, eller blir det neste sesong?

Jeg stiller meg avventende. Mulighetene er mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva tror dere blir cliffhangeren i sesongavslutningen? Jeg tenker at the red wedding kommer til å komme ganske snart, så det kan vel umulig være slutten?

RW kommer helt åpenbart i episode 9. Dette er åpenbart delvis fordi HBO har for vane å putte sesongens dramatiske klimaks i nest siste episode slik at de kan bruke siste episode på litt oppnøsting og stabling av dominobrikker for neste sesong, og delvis fordi episodetitlene er offentliggjort og akkurat den episoden heter "The Rains of Castamere".

Joffreys bryllup spares nok til neste sesong. Før midten, vil jeg tippe, kanskje ca. episode 3 eller 4 (det vil gi nok tid til å takle konsekvensene samtidig som de får brukt Jack Gleeson litt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også RW kommer i episode ni. Joffreys bryllip er mulig i sesongavslutninga, eller helt i starten på neste sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RW kommer helt åpenbart i episode 9. Dette er åpenbart delvis fordi HBO har for vane å putte sesongens dramatiske klimaks i nest siste episode slik at de kan bruke siste episode på litt oppnøsting og stabling av dominobrikker for neste sesong, og delvis fordi episodetitlene er offentliggjort og akkurat den episoden heter "The Rains of Castamere".

Joffreys bryllup spares nok til neste sesong. Før midten, vil jeg tippe, kanskje ca. episode 3 eller 4 (det vil gi nok tid til å takle konsekvensene samtidig som de får brukt Jack Gleeson litt).

Vel. DET var tidenes spoiling. Eller kanskje ikke. Historien om den sangen har vel ikke vært oppe i serien. Den turneres jo ganske tidlig i bøkene.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangen ble sunget ettertrykkelig i Blackwater-episoden. Den ble til og med lagt på slutt-krediten, sunget av Jerome Flynn (som var med i en sangruppe tidligere, (YouTube))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangen ble sunget ettertrykkelig i Blackwater-episoden. Den ble til og med lagt på slutt-krediten, sunget av Jerome Flynn (som var med i en sangruppe tidligere, (YouTube))

SANGEN, ja. Men ikke historien BAK sangen. Det er den som er viktig. Sangen beskriver hvordan to hus ble fullstendig utslettet av Tywin Lannister. Faktisk i en slik grad at den ved en senere anledning ble brukt som en trusel. I stedet for en forhandler sendte Tywin en sanger, som sang "The Rains of Castamere".

Du vet, "And now the rains fall on his halls, and no one`s there to hear....."

The Rains of Castamere er sangversjonen av et hestehode i senga. Tilbudet du ikke kan takke nei til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, leste ikke innlegget ditt helt og så brukte jeg det til å introdusere Robson & Jerome :fnise: som ble nevnt i kommentatorsporet til nevnte episode.

Endret av sofie777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Snow

Jeg er ganske sikker på at Daenerys kommer til og gå seirende ut til slutt

pga at hun har 3 drager. Den eneste måten slik jeg ser det at hun ikke skal gå seirende ut er vist alle de 3 dragene dør. Før hun har gått i land i Westaros.

Også har hun en stor hær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at Daenerys kommer til og gå seirende ut til slutt

pga at hun har 3 drager. Den eneste måten slik jeg ser det at hun ikke skal gå seirende ut er vist alle de 3 dragene dør. Før hun har gått i land i Westaros.

Også har hun en stor hær

Så lenge Daenerys lar dragene sine vokse til før hun gjør fremstøtet sitt, så.

Når de er blitt så store som de "skal" være, så er de uangripelige. Dragene SMELTET jo murene på Harrenhal, det ironiske slottet. Ironisk fordi det var den største, mektigste borgen i hele Westeros, med den største hæren, de høyeste og tykkeste murene, og i det hele tatt. Det var ferdig samtidig med at Aegon the Conquerer begynte sin erobring av Westeros, og representerte en like stor utfordring for dragene hans som en kake med tente lys.

Hvis Daenerys kan stille 3 fullvoksne drager og finner to ryttere til, så tenker jeg at tronen er i boks, jeg. Aegon hadde også tre, og red dem sammen med sine søstre/koner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som vil vite mer om bakgrunnen til de forskjellige husene, kan

være til hjelp. Akkurat her fortelles det om Lannisters, men på slutten er det linker til noen av de andre husene også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som vil vite mer om bakgrunnen til de forskjellige husene, kan

være til hjelp. Akkurat her fortelles det om Lannisters, men på slutten er det linker til noen av de andre husene også.

Kjempe nyttig link. Og jeg har sett og sett og sett. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MÅ bare fortelle her inne at ei venninne av meg skal kalle ungen sin Rhaella.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ bare fortelle her inne at ei venninne av meg skal kalle ungen sin Rhaella.

Det måtte jo komme. Men er det egentlig noe bra navn? Rhaella var moren til Viserys og Daenerys, og døde i barsel mens slottet Dragonstone var beleiret av styrkene til Robert Baratheon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte jo komme. Men er det egentlig noe bra navn? Rhaella var moren til Viserys og Daenerys, og døde i barsel mens slottet Dragonstone var beleiret av styrkene til Robert Baratheon.

Jeg ville ikke fått ungen min til å hete det. Hadde nok heller valgt en av de mer synlige karakterene. Jeg liker navnet Rhaella, og liker de beskrivelsene jeg har fått av henne når jeg har lest bøkene. Men nei, jeg hadde ikke kalt ungen min det.

Men det kommer ikke som noe sjokk. Snart er det vel fult at Bran, Arya, Daenerys, Drogo og Melisandre i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg håper ingen kaller ungene sine Drogo eller Melisandre! De er garantert issues.

Voldtekt, plyndring, og en prestinne som brenner folk levende i magiske ritualer? Kunne like gjerne kalt dem Eirik Blodøks eller Lucretia Borgia!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Aldri si aldri om man kan si det slik.

Kattene våre er oppkalt etter karakterer i tv-serien :D

Åå, så koselig. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder enn knapp på at Daenerys samler Westeros under seg og innleder kamp mot

White Walkers på slutten, derav tittelen Song of Fire & Ice.....

Den mest interessante av det nye ensemblet med characters syns jeg definitivt

er Jon Connington, er ett definitivt skjebnebestemt/vemodig preg over han.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...