Gå til innhold

Game of Thrones. Serien og bøkene, ettertrykkelig spoila.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle gjerne dradd dit men må prioritere ungene og mannen min:) barna er dessverre for små for GoT men datteren min på 5 liker utseende på Cersei, syns hun er en skjønn dronning:) Viste henne et bilde av Cersei da hun er hekta på prinsesseser , enhjørninger etc:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fin teori, men jeg er ikke overbevist. Jeg tror Jon er the prince who was promised, men jeg tror også at tpwwp og Azor Ahai er en og samme.

Herregud så spennende denne historien er, å vente på fortsettelsen er en lidelse. Samtidig kommer det til å føles veldig tomt når reisen er over og siste bok er lest.

Skrevet

Øøøøh, så nettopp dagens episode og det som skjedde på slutten har vi vel ikke lest noe om? Nå virker det som om deler av historien beveger seg lenger enn bokserien har kommet og da blir det ikke mer GoT på meg i hvert fall. Jeg vil ha historien fra bøkene, ikke serien.

• Liker 1
Skrevet (endret)

SPOILER - om du ikke har sett episode 4.4 ennå.

Har også sett dagens episode, og det som skjedde på slutten er jeg sikker på å ikke ha lest. Og hva med Bran? Kan ikke huske at han blir fanget, og heller ikke at JS skal ut til Crasters igjen...?? Mulig jeg har glemt en del altså, men det var en del som skurret i dag.

Endret av Skatt
Skrevet

Har også sett dagens episode, og det som skjedde på slutten er jeg sikker på å ikke ha lest. Og hva med Bran? Kan ikke huske at han blir fanget, og heller ikke at JS skal ut til Crasters igjen...?? Mulig jeg har glemt en del altså, men det var en del som skurret i dag.

Jeg reagerte også på dette. I bøkene forteller jo aldri Sam til Jon Snow at han har møtt Bran, så Jon tror at Bran er død. Kan ikke huske at de ble fanget, så her virker det nesten som om det legges opp til at de skal møtes, siden Jon skal reise til Crasters nå. Skjønner ingenting.

Skrevet

Jeg reagerte også på dette. I bøkene forteller jo aldri Sam til Jon Snow at han har møtt Bran, så Jon tror at Bran er død. Kan ikke huske at de ble fanget, så her virker det nesten som om det legges opp til at de skal møtes, siden Jon skal reise til Crasters nå. Skjønner ingenting.

Kanskje de dropper hele historien til Bran i TV-serien? Kråker og trær og hele greia. Den historien er jo rimelig far out... Men i så fall kan jo heller ikke den delen være avgjørende for hele utfallet heller da..? Hmm, eller kanskje de finner på en vri. Men det ser jo uansett ut til at TV-serien og bøkene skiller litt lag. Litt spennende og egentlig, å ikke hele tiden vite hva som skjer, men bli litt overrasket.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad for at de kommer med nye ting i serien som jeg ikke kjenner fra bøkene. Veldig kult å ikke vite alt som skjer likevel, blir mer spennende å følge med framover.

Anonymous poster hash: 696bd...63d

Skrevet

Lurer på når Penny dukker opp, og når Lady Stoneheart dukker opp i serien:) Lady Stoneheart er jo bare rå,!

Jeg tror ikke Penny dukker opp i det hele tatt. Jeg tipper hun er skrevet ut av historien. Penny er ikke så viktig, I bøkene setter hun jo Tyrions råtne samvittighet og depressive stemning i skarpt relieff, men det skjer jo for en stor del gjennom hans tanker som vi får tilgang til i personperspektiv. Jeg er sikker på at de finner andre måter å vise frem akkurat det. Og HVIS hun dukker opp, så er det en god stund til.

• Liker 1
Skrevet

Alt det der er shait som de har funnet på selv. I bøkene blir alle mennene som ble igjen på gården til Crasters drept av vandrerne. Og Bran ble aldri fanget av noen, så vidt jeg kan huske.

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Liker dessertør-twisten veldig godt sammenelignet med bøkene. Jo flere fraksjoner desto bedre etter min smak. Og husk at han tøffingen som er med Jon Snow er Locke, som jobber for Bolton. Så det kan bli en sekskantet clusterfuck nord for muren der med Walkere, Wildlinger, Bran og co, Jon og co, dessertørene og Locke.

Skrevet

Siste scenen var en enorm spoiler for de fremtidige bøkene, spør du meg. Serien gikk forbi hvor langt bøkene har kommet... Kanskje Craster's sønner blir brukt til å bygge opp en Other-hær? Vi fikk vel også se glimt av The land of always winter på slutten der, og muligens Heart of winter? Jeg tror forøvrig The Others er knyttet til Night's Watch på en eller annen måte. Kanskje The Big Other (omtalt som Darth Other en del steder ser jeg, haha!) som vi så på slutten er Night's King (Lord Commandor nr 13)? Jeg har i grunnen en mistanke om at muren opprinnelig ble bygd for å holde menneskene borte fra områdene nord for muren, og ikke omvendt.

La dere forresten merke til at hvitvandreren på hesten som brakte spedbarnet til "offerplassen" hadde samme hårsveis som Benjen? :haar:

Jeg var egentlig litt sur og irritert på slutten på episoden i går siden jeg synes den spoilet alt for mye. På den andre siden så nører den jo opp under mange artige teorier! Herreminhatt som jeg gleder meg til de neste bøkene.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er fremdeles satt ut av gårsdagens episode jeg.. Det ser jo ut til at Brans historie endres signifikant. Betyr dette av Coldhands ikke er med i serien i det hele tatt? Det er i så fall veldig skuffende, jeg hadde gledet meg vilt til å se han og elgen hans.

Skrevet

Jeg er iferd med å miste interessen for TV-serien.

Skrevet

Jeg er fremdeles satt ut av gårsdagens episode jeg.. Det ser jo ut til at Brans historie endres signifikant. Betyr dette av Coldhands ikke er med i serien i det hele tatt? Det er i så fall veldig skuffende, jeg hadde gledet meg vilt til å se han og elgen hans.

Jeg har alltid tenkt at Coldhands er han på hesten, selv om det er en elg i bøkene. Har også hatt en følelse av at det er Benjen som er Coldhands?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid tenkt at Coldhands er han på hesten, selv om det er en elg i bøkene. Har også hatt en følelse av at det er Benjen som er Coldhands?

Enig, jeg har også tenkt begge disse tingene! :-)

Anonymous poster hash: 696bd...63d

• Liker 2
Skrevet

OK, la oss si de har byttet ut elgen med en hest, men dersom denne figuren som rir med babyen er Coldhands har de jo uansett endret den karakteren veldig. Coldhands hadde ingenting med Casters ofrede sønner å gjøre, og nå befinner jo denne figuren seg langt unna Bran & co.

• Liker 2
Skrevet

OK, la oss si de har byttet ut elgen med en hest, men dersom denne figuren som rir med babyen er Coldhands har de jo uansett endret den karakteren veldig. Coldhands hadde ingenting med Casters ofrede sønner å gjøre, og nå befinner jo denne figuren seg langt unna Bran & co.

Ja, du har rett i det. Skjønner ikke helt hvor serieskaperne vil med det, om de ikke finner på et helt eget plot for de det gjelder... Som nevnt tidligere, så får vi jo ikke vite i bøkene hva som skjer med Crasters sønner, så med mindre Martin har spoilet frempå for serieskaperne, så er det nok kanskje en vinkling de selv har valgt. Hadde håpet at serien ville forholde mest mulig til bøkene, fordi jeg føler at alle karakterenes historier henger sammen (med unntak av de bittesmå).

• Liker 1
Skrevet

Ja, du har rett i det. Skjønner ikke helt hvor serieskaperne vil med det, om de ikke finner på et helt eget plot for de det gjelder... Som nevnt tidligere, så får vi jo ikke vite i bøkene hva som skjer med Crasters sønner, så med mindre Martin har spoilet frempå for serieskaperne, så er det nok kanskje en vinkling de selv har valgt. Hadde håpet at serien ville forholde mest mulig til bøkene, fordi jeg føler at alle karakterenes historier henger sammen (med unntak av de bittesmå).

Jeg tror vi kan regne med at Coldhands er skrevet ut av serien, hvis han ikke er det må han i så fall dukke opp i neste episode og redde Bran fra desertørene.

Martin har fortalt serieskaperne hvordan historien utvikler seg, så den saken er jo grei. Ikke var det spesielt overraskende det vi så heller, det var omtrent noe slikt jeg hadde sett for meg skjedde med Casters sønner. Samtidig håper jeg de ikke drar den historien noe lenger på nåværende tidspunkt, da er det slutt for min del. WoW kan ikke komme fort nok, men jeg må si jeg er litt i tvil om Martin klarer å samle alle trådene i to bøker. Jeg blir ikke overrasket dersom det blir enda en bok.

• Liker 1
Skrevet

Jeg også. Og jeg spekulerte fælt på hvem han kunne tenkes å være, også. For det var jo åpenbart at han var en av de hvite vandrerne, bortsett fra at han var en intakt person fortsatt. Ergo noe ganske spesielt. Man burde ikke redigere ut unike personer på den måten. Hvis det er det som skjer her, altså.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...