Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]


ara

Anbefalte innlegg

HIhi..

Og naben fødte omsider i går, klokka 15.30. Rier i over 2 døgn. Stakkars, hun var sliten.

Jeg var og hilste på den lille ferskingen, 4 timer etter at han kom til...Herregud jeg har helt abstinenser!! :daane: For en magi det er med disse små... Jeg gleder meg så sinnsykt til det er min tur nå. Heldigvis er vi veldig gode venner, jeg og naboen, så jeg får kose med lillemann så mye jeg vil..:fnise::hjerte:

***********

En ting som ikke er så kjekt er at vi har hatt vannlekasje! Huff.. Jeg var i byen for å hente en vaskemaskin og da jeg kom hjem så var det vann i gangen, do, den andre gangen og masse masse i hele kjelleren. HJELPES! Fikk stengt av hovedkrana så da stoppet det heldigvis.

Det som er, er at dette ble hell i uhell om man kan si det sånn. Fordi alt dette går på forsikring, slik at nå skal kjelleren pusses opp :danse: Nytt vaskerom. Sette inn en do og badekar. Fliser med varmekabler....you name it! :laugh: Så nå blir huset stående litt på hodet, men ting blir gjort og det er deeeeiiilig!!

Nå skal L og jeg reise på besøk til mine foreldre og overnatte til i morgen. Gleder meg til å være der. L koser seg også helt utrolig sammen med dem. De er liksom hans andre sett med foreldre :hjerte:

Håper alle får en suuuuper helg! :blomst::blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 uker! :danse:

Bra det ikke var du som hadde vannlekasje da :fnise: (altså fostervann og ikke urin, selv om urin ikke er gøy det heller, dårlig humor ja). Blir sikkert bra med oppussing! ;)

Suuuper helg ja! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 uker :strix:

Ønsker deg og dine en super helg!! :)

Tusen takk!! :)

25 uker! :danse:

Bra det ikke var du som hadde vannlekasje da :fnise: (altså fostervann og ikke urin, selv om urin ikke er gøy det heller, dårlig humor ja). Blir sikkert bra med oppussing! ;)

Suuuper helg ja! :skya:

Haha :laugh:

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest skikkelig jeg siden jeg svarte fra mobilen :sjenert:

Nåååe, så herlig med nyfødtbabybesøk :rodmer::hjerte: Da får du nyte hennes :babygutt: til deres kommer ;) Fytti, ja det blir helt ubeskrivelig å møte de søte små som bor inni magen :rodmer:

Kjedelig med vannlekkasje :( men gøy at dere får det igjen på forsikringen slik at dere kan pusse opp :hoppe: så sdånn sett var det greit da :) Deilig å få det gjort før nr 2 kommer da :jepp:

Kos dere masse hos foreldrene dine! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for naboen! :) 4 timer gammel baby, herlighet blir jo babysyk bare av å lese om det. :rodmer: Herlig at det blir barn i samme alder, det kommer godt med når de blir litt større. :)

Vannlekkasje er jo ikke akkurat det hyggeligste, i hvert fall ikke til vanlig. Mer her var det jo hell i hull deluxe. :) Godt det skjedde nå og ikke rundt termintider, kanskje dere får unna det verste før babyen kommer. Hva var grunnen til lekkasjen forresten?

Kos dere masse hos mormor og morfar! God helg frøken. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lest skikkelig jeg siden jeg svarte fra mobilen :sjenert:

Nåååe, så herlig med nyfødtbabybesøk :rodmer::hjerte: Da får du nyte hennes :babygutt: til deres kommer ;) Fytti, ja det blir helt ubeskrivelig å møte de søte små som bor inni magen :rodmer:

Kjedelig med vannlekkasje :( men gøy at dere får det igjen på forsikringen slik at dere kan pusse opp :hoppe: så sdånn sett var det greit da :) Deilig å få det gjort før nr 2 kommer da :jepp:

Kos dere masse hos foreldrene dine! :hug:

Ja, du kan virkelig glede deg!! Åh, jeg gleder meg på alle sine vegne som etterhvert skal få treffe sitt førstefødte barn. Det er så herlig og uvirkeilg på samme tid!! :rodmer:

Takk, vi koser oss masse. Mor og far er så snille og hjelpsomme med L. Nå er de ute og triller tur med han og jeg kan sitte alene og nyte en kaffe og KG! Besteforeldre med stor B dette :hjerte:

Hurra for naboen! 4 timer gammel baby, herlighet blir jo babysyk bare av å lese om det. :rodmer: Herlig at det blir barn i samme alder, det kommer godt med når de blir litt større.

Vannlekkasje er jo ikke akkurat det hyggeligste, i hvert fall ikke til vanlig. Mer her var det jo hell i hull deluxe. :) Godt det skjedde nå og ikke rundt termintider, kanskje dere får unna det verste før babyen kommer. Hva var grunnen til lekkasjen forresten?

Kos dere masse hos mormor og morfar! God helg frøken. :klemmer:

Det rant over i do, men det var ikke tett. Den man trekker ned med hadde tydeligvis hengt seg opp slik at vannet bare rant og rant..Men det skal egentlig ikke renne over fordet.... :klo: Jaja, skjedd er skjedd. Er som du sier veldig godt at vi kanskje får gjort alt dette før neste baby kommer. Da blir hele huset perfekt og vi trenger forhåpentligvis (*bank i borde*) ikke å gjøre noe mer der på noen år. Det hadde vært fantastisk! :Nikke:

Håper dere får en fin helg.

Stor klem til dere :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magehuset uke 25+2 :-)

Bildet er tatt inne på vår lekre, uoppussede do :fnise:

Magen er stor synes jeg. Synes godt at voksingen kan stangnere litt nå..Ellers kommer jeg rett og slett til å bli enorm denne gangen.

I følge babyverden skal knøttet være ca 30 cm langt nå og veie rundt 800 gram :)

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gøy å planlegge ny kjeller da! :jepp: Elsker oppussing. :fnise:

Også så fin mage! :hjerte: Er det ikke normalt at magen vokser veldig fort i disse ukene, for å så stagnere litt når det nærmer seg uke 30? Husker ikke lengre.

Vet forresten om ei som hadde så vanvittig stor mage, hun fikk målt at hun hadde 6 liter(!!) fostervann ved fødsel. I tillegg var ungen 5-6 kg. Det må ha vært vanvittig tungt..

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gøy å planlegge ny kjeller da! :jepp: Elsker oppussing. :fnise:

Også så fin mage! :hjerte: Er det ikke normalt at magen vokser veldig fort i disse ukene, for å så stagnere litt når det nærmer seg uke 30? Husker ikke lengre.

Vet forresten om ei som hadde så vanvittig stor mage, hun fikk målt at hun hadde 6 liter(!!) fostervann ved fødsel. I tillegg var ungen 5-6 kg. Det må ha vært vanvittig tungt..

Du og den oppussingen din! :fnise: Jeg er ikke så veldig glad i det lenger for vi har drevet med noe hele tiden siden vi flyttet hit for 5 år siden! hehe.... Men ja, det blir faktisk gøy å planlegge kjeller denne gangen fordi det blir satt håndtverkere til oppgaven.Så vi står for planen og kan bare sette oss tilbake og hvile mens noen andre gjør jobben. Herlich! :laugh:

Jo, magen vokser vel litt i rykk og napp sikkert... Jeg må slutte å være livredd for diger unge jeg altså..Skremmer meg selv hele tiden. Det går nok bra dette her ;)

Men 6 liter fostervann!? Det er jo helt sinnsykt! haha...stakkars dame!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Lenge siden jeg har vært inne og lest her. Har nok med en villbassunge som er over alt for tia :fnise:

Grattis med 25 uker :hoppendeglad: Og magen din er jo PERFEKT!! Sånn man ser på reklameplakatermage!!! *misunnelig*

Høres ut som du har det bra for tiden, godt å høre :klemmer:

Og du.. du skal IKKE vite kjønnet!!!! BASTA... ;)

Endret av Kakaoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang fostervann. Ei venninne hadde også overproduksjon, husker ikke hvor mye hun hadde men hun så høygravid ut med tvillinger lenge før termin, hun hadde bare en unge inni der og fødte en mnd før termin. Og når vannet gikk var hun heldigvis på sykehuset fordi hele gulvet i det rommet de var i ble dekket av fostervann. Veldig merkelig ;)

Så bra at dere slipper å pusse opp selv :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og den oppussingen din! :fnise: Jeg er ikke så veldig glad i det lenger for vi har drevet med noe hele tiden siden vi flyttet hit for 5 år siden! hehe.... Men ja, det blir faktisk gøy å planlegge kjeller denne gangen fordi det blir satt håndtverkere til oppgaven.Så vi står for planen og kan bare sette oss tilbake og hvile mens noen andre gjør jobben. Herlich! :laugh:

Jo, magen vokser vel litt i rykk og napp sikkert... Jeg må slutte å være livredd for diger unge jeg altså..Skremmer meg selv hele tiden. Det går nok bra dette her ;)

Men 6 liter fostervann!? Det er jo helt sinnsykt! haha...stakkars dame!

Du, etter så mange år med oppussing er det veldig lov å være drittlei! Så kjekt med håndverkere! :jepp: Regner med du/dere nyter det mer enn andre ettersom at dere har brukt så mye tid på å gjøre alt selv. Da fortjener dere litt hjelp. :)

Jeg forstår jo redselen, er tungt med stor mage! Men hvem vet, kanskje det stopper helt opp og.. Ikke så mye du får gjort med det likevel, så du får bare nyte magen. ;) Som Kakaoen sier, så er magen din en perfekt gravidmage. :)

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Lenge siden jeg har vært inne og lest her. Har nok med en villbassunge som er over alt for tia :fnise:

Grattis med 25 uker :hoppendeglad: Og magen din er jo PERFEKT!! Sånn man ser på reklameplakatermage!!! *misunnelig*

Høres ut som du har det bra for tiden, godt å høre :klemmer:

Og du.. du skal IKKE vite kjønnet!!!! BASTA... ;)

Sånn er det med småtroll i hus! :fnise: Da må man prioritere det og ikke KG.

Tusen takk for hyggelige magekommentarer!! :hjerte: Jeg er liksom så opphengt i størrelsen men jeg skal slutte å tenke sånn og heller bare nyte magen og alle de herlige bevegelsene jeg kjenner om dagen. Helt fantastisk å gå gravid altså. Jeg elsker det!

:laugh: Så var det det med kjønn da... Jeg har egentlig sagt meg enig i å vite det nå da..Men denne babyen gjemmer seg sikkert nå også : fnise:

Ang fostervann. Ei venninne hadde også overproduksjon, husker ikke hvor mye hun hadde men hun så høygravid ut med tvillinger lenge før termin, hun hadde bare en unge inni der og fødte en mnd før termin. Og når vannet gikk var hun heldigvis på sykehuset fordi hele gulvet i det rommet de var i ble dekket av fostervann. Veldig merkelig ;)

Så bra at dere slipper å pusse opp selv :danse:

Rart det der med mager. Ei i barselgruppa mi fikk også spørsmål om tvillinger og sånn. Hun ble så lei. Noen blir bare sinnsykt store og andre får bare en liten fotball-kul :)

Du, etter så mange år med oppussing er det veldig lov å være drittlei! Så kjekt med håndverkere! :jepp: Regner med du/dere nyter det mer enn andre ettersom at dere har brukt så mye tid på å gjøre alt selv. Da fortjener dere litt hjelp. :)

Jeg forstår jo redselen, er tungt med stor mage! Men hvem vet, kanskje det stopper helt opp og.. Ikke så mye du får gjort med det likevel, så du får bare nyte magen. ;) Som Kakaoen sier, så er magen din en perfekt gravidmage. :)

Som jeg skrev til Kakaoen så skal jeg slutte å tenke på mage-størrelsen og heller bare nyyyte magen. Det er fantastisk å gå gravid og man burde heller stråle og være stolt av kulen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er veldig stolt av magen min (er jo ellers aldri det), er koselig med alle blikka jeg får ;) Så du må og være stolt, du har jo en kjempe fin mage! :gravid:

Spent på det med kjønnet, håper du ikke føler deg presset av oss her inne til å vite ;) Er mest spent på om du faktisk vil vite kjønnet selv om du har gått med på det nå, du har jo lov å ombestemme deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan presse deg til å ikke vite kjønnet jeg... :fnise:

Så deilig at du elsker å gå gravid. Er jo ikke alle som gjør det :P Jeg savner å ha en mage jeg kan stolt vise frem og slippe å skjule. Meeen, maby next year :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig stolt av magen min (er jo ellers aldri det), er koselig med alle blikka jeg får ;) Så du må og være stolt, du har jo en kjempe fin mage! :gravid:

Spent på det med kjønnet, håper du ikke føler deg presset av oss her inne til å vite ;) Er mest spent på om du faktisk vil vite kjønnet selv om du har gått med på det nå, du har jo lov å ombestemme deg :)

Rart man skal være stolt av magen når den er stor og rund :fnise: Men ja, jeg er det :) :)

Jeg føler meg ikke presset av dere. Jeg gjør jo som jeg vil ang den ultralyden. Jeg er litt vinglete av meg. Har vanskeligheter med å avgjøre noe, egentlig. Men vi var jo på 3D med L og det var en flott opplevelse. Vil gjerne gjøre det igjen. Men det kan jo hende jeg ombestemmer meg ang kjønnet da. Det kan jeg jo gjøre ett minutt før han begynner å undersøke meg ;) Blir uansett spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan presse deg til å ikke vite kjønnet jeg... :fnise:

Så deilig at du elsker å gå gravid. Er jo ikke alle som gjør det :P Jeg savner å ha en mage jeg kan stolt vise frem og slippe å skjule. Meeen, maby next year :P

Presse meg?! :sjokkert::fnise:

Ja, hadde jeg bare ikke hatt bekkenløsningen så kunne jeg gått gravid MAAANGE ganger til! :fnise: Men etter denne skal bekkenet få hvile et par-tre år hvis vi skal ha en til.. Men tror det holder med to.

Haha, ja...Magen min skal nok skjules godt når babyen er født..Huff, da må det drastiske tiltak til, altså :fnise: Haff..og jeg som ikke er særlig glad i å trene! Jeg greier ikke å presse meg selv :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...