Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]


ara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så fine magekommentarer!! :rodmer: Jeg har lagt på meg 7-8 kg, men det er nå framover at vekta kommer til å øke. Leste at gjennomsnittlig vektøkning på babyen er 200g pr uke nå ;) Men jeg bryr meg ikke så mye. Bare babyen er frisk så skal jeg tåle å gå opp. Er mer motivert for å trimme vekk fettet denne gangen enn sist, så har ambisjoner om "sommerkroppen 2014" :ler:

Har vært på foreldremøte i kveld. Var veldig fint, kort og informativt. Ikke no miksmakseri. Godt. De hadde satt sammen masse bilder i en fim av de herlige barna våre og med denne sangen til. Herlighet som tårene mine trillet. Man er jo så stolt og glad i disse barna sine :hjerte: Jeg anbefaler dere virkelig å høre den sangen. Den har en nydelig tekst. Den griper deg veldig og den er så sann. Man burde høre den en gang i blant for å minne seg selv på at man må gripe dagen og ikke kaste bort tiden på sure miner og gråe ting.

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og motivert for å trimme bort fettet, sånn sett litt synd at jeg skal føde i oktober, er lettere å komme seg ut om våren og sommeren. Treningsstudio er ikke noe for meg.

Skal høre på sangen nå ;) Ha en fin fredag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Vil heller ut i friluft, enn i treningsstudio! Går an å finne noen fine øvelser man kan gjøre innendørs da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, har treningsmatte, gymball og manualer. Kanskje finne noen øvelser hvor man kan involvere babyen :) Å det skal bli godt å få ha kroppen min for meg selv, ingen leieboer :)

Fin sang :hjertesmil: men siden jeg ikke er mamma ennå så ble jeg kanskje ikke så rørt som ara-mamma ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg også :jepp: Ut å gå masse tur (får innderlig håpe jeg ikek får en baby som hater vogna), løpe. Ikke så flink å gjør styrkeøvelser å slikt hjemme jeg :sjenert: men får det kanskje til når jeg går hjemme.

Kan godt forstå at tårene trillet på den sangen. Nydelig :hjerte: Den sangen skal jeg ta frem av og til :jepp: Tror jeg skal tipse om å bruke den på foreldremøte vi skal ha i barnehagen for det var kjempelurt :jepp:

God helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har treningsmatte, gymball og manualer. Kanskje finne noen øvelser hvor man kan involvere babyen :) Å det skal bli godt å få ha kroppen min for meg selv, ingen leieboer :)

Fin sang :hjertesmil: men siden jeg ikke er mamma ennå så ble jeg kanskje ikke så rørt som ara-mamma ;)

Da har du jo mye du kan gjøre da :) Det finnes massevis av øvelser man kan gjøre med babyen også, så det er bra :) Det er ganske befriende å få igjen kroppen sin etter fødsel, ja! Man leier jo fortsatt bort puppene en stund da, hvis man ammer :fnise:

Nei, skjønner at du kanskje ikke blir så rørt. Teksten passer så perfekt til den alderen L er i nå. Sikkert derfor jeg ble så rørt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå :hallo:

Må bare si at jeg faktisk er sååå misunnelig på den fine magen du har :hjerte: Sååå utrolig fin :rodmer:

Blir gravidsjuk av å lese her inne jeg! Ikke babysyk, for jeg orker ikke en til nå. Men har så lyst til å bli gravid igjen. Teite meg :fnise: Men den spenningen.. Og jeg elska magen min. Herlig å ha en mage man kan vise frem istedenfor å skjule.

Håper du får en fin dag på Ikea :klemmer:

Og jeg torde ikke høre sangen. Samboer sitter i stua med meg, og ser så dumt på meg om jeg begynner å gråte :P Noe jeg gjør ekstremt lett for tia! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

For en megafin gravidmage! :gravid:

Kjenner meg forresten igjen med det å for en gangs skyld ville vise frem mage fremfor å skjule noe, de klærne jeg kjøper nå er sånn "jo trangere jo bedre", kommer ikke til å bruke en eneste av kjolene eller genserene etter fødsel(ja, og buksene sier jo seg selv, er ikke såååååå fint med den svære strikken) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh, for en koselig sang! Og refrenget er jo helt "spot on" - ikke bare når det gjelde barn, men livet generelt. Ble noen tårer i øyekroken her, gitt :sjenert:

Kjempefin mage! :jepp: Og veldig spennende at dere ikke vil vite om det er en lillesøster eller lillebror i magen! Nesten så jeg blir fristet til å prøve det samme selv neste gang. Synes du svangerskapet går fortere nå enn forrige gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en megafin gravidmage! :gravid:

Kjenner meg forresten igjen med det å for en gangs skyld ville vise frem mage fremfor å skjule noe, de klærne jeg kjøper nå er sånn "jo trangere jo bedre", kommer ikke til å bruke en eneste av kjolene eller genserene etter fødsel(ja, og buksene sier jo seg selv, er ikke såååååå fint med den svære strikken) :ler:

Hæææ?? Liår du ikke gravidbuksene?? :P jeg elska de jeg.. Beste buksene ever ;) Men jeg er ikke sååå crazy at jeg går med de enda. Pluss at de er for store :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå :hallo:

Må bare si at jeg faktisk er sååå misunnelig på den fine magen du har :hjerte: Sååå utrolig fin :rodmer:

Blir gravidsjuk av å lese her inne jeg! Ikke babysyk, for jeg orker ikke en til nå. Men har så lyst til å bli gravid igjen. Teite meg :fnise: Men den spenningen.. Og jeg elska magen min. Herlig å ha en mage man kan vise frem istedenfor å skjule.

Håper du får en fin dag på Ikea :klemmer:

Og jeg torde ikke høre sangen. Samboer sitter i stua med meg, og ser så dumt på meg om jeg begynner å gråte :P Noe jeg gjør ekstremt lett for tia! ;)

Så utrolig koselig med så fine ord om magen :rodmer: Hehe, gravidsyken er ikke greit :P Men det blir jo din tur igjen, når du er skikkelig klar for det! Har dere noen formening om når et evt søsken skal ønskes velkommen?

Ikea turen var fin. Det var (som vanlig) sykt mye folk der, så vi var effektive og orket ikke surre rundt og kikke på alt mulig. Hadde tenkt å spise der, men restauranten var såå stappfull og bråkete at vi orket ikke. Fikk deilig middag hos mine foreldre når vi kom hjem.

Du får ta en lytt på sangen når du er alene. Den er virkelig fin :nigo:

For en megafin gravidmage! :gravid:

Kjenner meg forresten igjen med det å for en gangs skyld ville vise frem mage fremfor å skjule noe, de klærne jeg kjøper nå er sånn "jo trangere jo bedre", kommer ikke til å bruke en eneste av kjolene eller genserene etter fødsel(ja, og buksene sier jo seg selv, er ikke såååååå fint med den svære strikken) :ler:

Tusen takk!! :) Jeg tenker det samme som deg. Stramme gensere, topper og kjoler er helt supert i disse tider. Når magen er borte vil man gjerne ofte bo i et telt til magen har trukket seg nogenlunde tilbake til "normalen" igjen :fnise:

Åhhhh, for en koselig sang! Og refrenget er jo helt "spot on" - ikke bare når det gjelde barn, men livet generelt. Ble noen tårer i øyekroken her, gitt :sjenert:

Kjempefin mage! :jepp: Og veldig spennende at dere ikke vil vite om det er en lillesøster eller lillebror i magen! Nesten så jeg blir fristet til å prøve det samme selv neste gang. Synes du svangerskapet går fortere nå enn forrige gang?

Ja den er virkelig sterk den låta der! :hjerte:

Det er såå utrolig spennende å ikke vite hvem vi får møte under fødselen. Jeg gleder meg så utrolig masse nå!!

Svangerskapet går veldig fort denne gangen her. Sist hadde jeg tid til å telle dager, timer og minutter av graviditeten....nå rekker jeg omtrent ikke å stille meg inn på en uke før jeg er inne i en ny. Gøy og litt vemodig på samme tid. Man kan liksom ikke nyte det like mye som sist, men svangerskap er jo lange så det er greit at det går fort også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at dere hadde en fin tur til Ikea :) Hva kjøpte dere?? *nysgjerrigper*

Ikeamaten er ikke såååå mye å trakte etter heller da :P Har vært der mye i det siste for å si det sånn :fnise:

Vi har ikke prata så veldig mye om evt søsken enda. Er bare enige om at vi skal ha flere barn. Jeg har hormonspiral satt inn nå, og tar den ikke ut før neste år tenker jeg. Vil helst ha minst 2.5 år mellom de. Og om vi er heldige få neste barn på våren. Så kanskje vi begynner å prøve neste sommer. Det vil tiden vise :) Er som sagt bare gravidsyk fordi jeg savner det magiske med det ukjente som skulle komme. Men har ikke lyst på en unge til :P hehe.. I´m weird I know ;)

En god unskyldning er at kroppen min bør få hvile litt lenger før et nytt svangerskap. Men mye ryggvondt, bekkenlåsning og svangerskapsdiabetes er nok det det beste :)

Hørte sangen nå btw. Veldig fin sang. Fikk meg til å tenke meg om. Tror vi er generelt dårlige på å ta vare på øyeblikkene, for vips så begynner ungene våre på videregående :sjokkert:

Kanskje en sang man burde spille hver gang man har en slitsom dag og er lei av den sutrete,snørrete skrikerungen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere hadde en fin tur til Ikea :) Hva kjøpte dere?? *nysgjerrigper*

Ikeamaten er ikke såååå mye å trakte etter heller da :P Har vært der mye i det siste for å si det sånn :fnise:

Vi har ikke prata så veldig mye om evt søsken enda. Er bare enige om at vi skal ha flere barn. Jeg har hormonspiral satt inn nå, og tar den ikke ut før neste år tenker jeg. Vil helst ha minst 2.5 år mellom de. Og om vi er heldige få neste barn på våren. Så kanskje vi begynner å prøve neste sommer. Det vil tiden vise :) Er som sagt bare gravidsyk fordi jeg savner det magiske med det ukjente som skulle komme. Men har ikke lyst på en unge til :P hehe.. I´m weird I know ;)

En god unskyldning er at kroppen min bør få hvile litt lenger før et nytt svangerskap. Men mye ryggvondt, bekkenlåsning og svangerskapsdiabetes er nok det det beste :)

Hørte sangen nå btw. Veldig fin sang. Fikk meg til å tenke meg om. Tror vi er generelt dårlige på å ta vare på øyeblikkene, for vips så begynner ungene våre på videregående :sjokkert:

Kanskje en sang man burde spille hver gang man har en slitsom dag og er lei av den sutrete,snørrete skrikerungen :fnise:

Haha, nei! Ikke så fristiende den maten egentlig...Og i alle fall ikke for meg som er over snittet kresen :sjenert: Jeg skulle ikke fått lov å spise mat jeg, så kresen er jeg faktisk. :sjokkert:

Vi kjøpte denne hylla til stua slik at vi fikk samlet vinylplater og bøker som vi ellers har hatt stående på peisen. Ble mye ryddigere nå og vurderer å kjøpe en til. Også kjøpte vi denne hylla til L sitt rom og to kurver til å ha inni. Så ble det jammen meg litt ryddigere der innne også :danse::laugh:

I tilegg kjøpte vi madrass og sprinkelbeskytter til babyen, 3 pynteputer til sofaen, en haug med kubbelys som kosta 5,- pr.stk, batterier, lyspærer, 3 små søte kaktuser, to lysestaker til spisebordet og en orkidè til mamma og pappa som passet L ;) Tror det var det meste. Jeg må tilbake i oktober og kjøpe et garderobeskap som vi ikke fikk råd til nå også 2 lammeskinn til baby og L :)

Det er nok lurt å drøye litt med enda et svangerskap om det forrige ba på mye utfordringer. OM vi skal ha en til så skal kroppen min også få hvile en 2-3 år før vi går på igjen. Disse her ble for tette, det merker jeg på flere ting. Men kos skal det jammen bli og man holder jo ut.....det må man jo bare :gravid:

Haha :laugh: Tror man skal tenke seg litt mer om noen dager, ja... Disse stakkars små uskyldige barna våre har jo ikke annet språk en gråt og babling men til tider så mister man helt motet og aner ikke sine arme råd. Da er den sangen lur å ta frem.

****************************************

I dag er jeg hjemme med L. Han våknet med et stort, hovent og rødt øye med masse verk. Mistenker øyekatarr ettersom det kommer nytt verk så fort jeg har fått tørka vekk det gamle, så vi har fått time hos legen klokka 11.00 så får vi se hva som er galt. Kan jo være at han bare har fått noe rart inni der også..

Med det samme vi er i byen tror jeg vi skal stikke på KappAhl å bytte noen klær jeg fikk av svigers. Hun kjøper alltid så himla stort!! Jeg blir litt oppgitt...Er kjempetakknemlig for klær altså, men når det må ligge i kommodeskuffen i 2-3 år før man får brukt det så er det veldig kjedelig.... Dette var et sett fra Newbie-kolleksjonen som er supersøtt, men i str.98! Er ikke det 3 år da? Jeg vil ikke vente så lenge med å bruke det...

Også skal jeg påspandere meg en gravidtights og evt tunika eller noe i den duren.. ;)

Ha en god dag, ladies! :)

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei! Ikke så fristiende den maten egentlig...Og i alle fall ikke for meg som er over snittet kresen :sjenert: Jeg skulle ikke fått lov å spise mat jeg, så kresen er jeg faktisk. :sjokkert:

Vi kjøpte denne hylla til stua slik at vi fikk samlet vinylplater og bøker som vi ellers har hatt stående på peisen. Ble mye ryddigere nå og vurderer å kjøpe en til. Også kjøpte vi denne hylla til L sitt rom og to kurver til å ha inni. Så ble det jammen meg litt ryddigere der innne også :danse::laugh:

I tilegg kjøpte vi madrass og sprinkelbeskytter til babyen, 3 pynteputer til sofaen, en haug med kubbelys som kosta 5,- pr.stk, batterier, lyspærer, 3 små søte kaktuser, to lysestaker til spisebordet og en orkidè til mamma og pappa som passet L ;) Tror det var det meste. Jeg må tilbake i oktober og kjøpe et garderobeskap som vi ikke fikk råd til nå også 2 lammeskinn til baby og L :)

Det er nok lurt å drøye litt med enda et svangerskap om det forrige ba på mye utfordringer. OM vi skal ha en til så skal kroppen min også få hvile en 2-3 år før vi går på igjen. Disse her ble for tette, det merker jeg på flere ting. Men kos skal det jammen bli og man holder jo ut.....det må man jo bare :gravid:

Haha :laugh: Tror man skal tenke seg litt mer om noen dager, ja... Disse stakkars små uskyldige barna våre har jo ikke annet språk en gråt og babling men til tider så mister man helt motet og aner ikke sine arme råd. Da er den sangen lur å ta frem.

****************************************

I dag er jeg hjemme med L. Han våknet med et stort, hovent og rødt øye med masse verk. Mistenker øyekatarr ettersom det kommer nytt verk så fort jeg har fått tørka vekk det gamle, så vi har fått time hos legen klokka 11.00 så får vi se hva som er galt. Kan jo være at han bare har fått noe rart inni der også..

Med det samme vi er i byen tror jeg vi skal stikke på KappAhl å bytte noen klær jeg fikk av svigers. Hun kjøper alltid så himla stort!! Jeg blir litt oppgitt...Er kjempetakknemlig for klær altså, men når det må ligge i kommodeskuffen i 2-3 år før man får brukt det så er det veldig kjedelig.... Dette var et sett fra Newbie-kolleksjonen som er supersøtt, men i str.98! Er ikke det 3 år da? Jeg vil ikke vente så lenge med å bruke det...

Også skal jeg påspandere meg en gravidtights og evt tunika eller noe i den duren.. ;)

Ha en god dag, ladies! :)

Gøy med shopping da :)

Hva skjer med gamlinger og det at de alltid skal kjøpe/lage ting ALT for stort?? Svigermor kjøpte noen klær til lillegutt da han var nyfødt i str 80.. Kjøpt på Obs, så kosta vel 30 kr plagget tenker jeg. Svigermor er grisegjerrig!!

Jeg tenkte jaja, og la det bort. Men nå som han passer de klærene er de ikke så fine synes jeg. IKKE klær jeg selv hadde valgt til han. Så jeg ble ikke veldig lei meg når han (jeg) sølt middag på buksa og flekken ikke gikk bort i vask :hoho:

Ho har også kommet med de gamle klærene til samboer som ho vil lillegutt skal bruke og det opp til str 100 :sjokkert: Alt er bare studd inn i skapet hans, og jeg kommer garantert til å glemme det når det passer også. Ikke veldig pene klær heller.. sååå :fnise:

Hvilken størrelse bruker L nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det med størrelser og min svigermor. Hun ville gi meg masse brukte "babyklær", altså klær for 3-5 åringer. Jeg kan jo ikke bytte det i butikken og vi har ikke plass til klær for flere år fremover så sa "nei takk, ikke ennå" så får hun ha de hos seg :fnise: De fleste var ganske stygge og (fra 80-tallet), så det er ikke noe tap for meg om det blir glemt ;)

Jeg bruker ennå vanlig tights, går helt fint med lange topper syns jeg :)

Jeg vil ha Ikea hit!! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...