Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]


ara

Anbefalte innlegg

Ja det siste hadde vært best :) Men kanskje du bare er "gravidsnørrete" el hva jeg skal kalle det :)

Håper dere får en fin dag og god bedring til begge! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det kan godt hende!

Tusen takk :) L har fortsatt feber (ikke høy da) så tror nok han får være hjemme i morgen også.

*********

Nå hikker den lille i magen :rodmer: Det gjorde L masse også. Morsomt å kjenne! :)

I dag lagde jeg ganske god middag. Spaghetti og kjøttdeig. Lagde saus selv av hakket løk, tomater, chili og purre. Ble kjempegodt! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å er godt med hjemmelaget pastasaus! ;) Skal lage masse og fryse ned, så vi har i barseltiden :) Skal ha det samme som dere til middag i morgen men blir ikke hjemmelaget saus.

Gutten min hikker en del han og, er ikke før i det siste at jeg har kjent det så godt at jeg er sikker på at det er hikke. Gøy ja :hoppe: også er det vistnok bra lungetrening for dem ;)

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 uker :strix:

*****

Lille pode er hjemme fra barnehagen i dag også. Sånne forkjølelser drar ofte litt ut. Først skal de være tette og dårlige, så kommer snørra i gigantiske mengder, så til slutt kommer hostinga... Stakkars lille vennen min. Han ligger å sover nå.. Kanskje han er bra nok til en liten tur i barnehagen i morra, men det får tiden vise. Ellers får vi bare kose oss hjemme også starter vi for fullt på mandagen igjen :)

Har ingen store planer i dag egentlig. Får heller ikke gjort så mye når lillemann er her. Reiser kanskje en liten tur til byen og kjøper myggnett til vogna, ettersom jeg har glemt igjen det vi har hos mamma og pappa, og da får ikke L sovet ute, noe som er dumt fordi der sover han ekstra godt.

Nå er det i alle fall kaffe og litt alenetid mens L sover.

Ha en fin dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 uker :hoppendeglad:

Stakkar lille L. Veldig typisk at de små får dette når de begynner i barnehagen. Håper han kommer seg fort. Rolige dager hjemme hjelper nok godt på.

Hjemmelaget pastasaus er namm!! ;) Vi kjøper aldri pastasaus eller pizzasaus lengre. Lager stort sett med de samme ingrediensene. Tilsetter kanskje litt hakket gulerøtter, chilli eller hvitløk. Hvis vi vil ha en med ekstra piff i tilsetter jeg litt rødvin :sikle:

Ha en fin dag du også! ;)

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 uker :hoppendeglad:

Stakkar lille L. Veldig typisk at de små får dette når de begynner i barnehagen. Håper han kommer seg fort. Rolige dager hjemme hjelper nok godt på.

Hjemmelaget pastasaus er namm!! ;) Vi kjøper aldri pastasaus eller pizzasaus lengre. Lager stort sett med de samme ingrediensene. Tilsetter kanskje litt hakket gulerøtter, chilli eller hvitløk. Hvis vi vil ha en med ekstra piff i tilsetter jeg litt rødvin :sikle:

Ha en fin dag du også! ;)

MMmm, rødvin tenkte jeg ikke på! Det gjør seg godt i mange sauser!! Det skal jeg huske på til en senere anleding :)

Vi kjøper heller aldri ferdige sauser eller pulver lenger. Har bestemt oss for å lage ting mer fra bunnen av og det har vi blitt flinkere til. Mye bedre og mye sunnere. NAM NAM!

Idag blir det grønnsakssuppe. Litt kjedelig, men sunt og godt i høstværet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 uker! :danse:

Jeg jobbet før sammen med ei fra Tyskland og hun hadde brunost i tomatsausen :sjokkert: Det ga en spesiell smak men er ikke glad i brunost så det ble bare feil for meg :P

Ja er sikkert "barnehagesyken" gutten din har. Jeg fikk det selv når jeg begynte å jobbe i en barnehage for første gang for et par år siden, aldri hatt bihulebetennelse før men da fikk jeg det 3 ganger på rad + mye forkjølet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, husker jeg var sånn selv da jeg begynte å jobbe i barnehage. Var vel syk omtrent hele det første året :fnise:

Brunost er faktisk ganske vanlig i sauser...i alle fall brun saus og vilt-saus..Men tomatsaus har jeg aldri prøvd det i. Om man ikke liker brunost i utgangspunktet så vil du nok heller ikke like sausen noe særlig. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hurra med 27 uker Ara :klemmer: Er inne og kikker her innimellom, men tia løper fra meg :(

Håper alt er bra med dere begge. Bestemt dere noe mer ang 3d ul?? :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, husker jeg var sånn selv da jeg begynte å jobbe i barnehage. Var vel syk omtrent hele det første året :fnise:

Brunost er faktisk ganske vanlig i sauser...i alle fall brun saus og vilt-saus..Men tomatsaus har jeg aldri prøvd det i. Om man ikke liker brunost i utgangspunktet så vil du nok heller ikke like sausen noe særlig. Hehe...

Har hørt om det i viltsaus, men ikke i brunsaus :)

Ang. myggnett, hadde det ikke vært for at vi har et integrert i vogna så skulle jeg kjøpt denne http://lilleprinsen.no/epages/Lilleprinsen.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Lilleprinsen/Products/453738/SubProducts/569726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MMmm, rødvin tenkte jeg ikke på! Det gjør seg godt i mange sauser!! Det skal jeg huske på til en senere anleding :)

Vi kjøper heller aldri ferdige sauser eller pulver lenger. Har bestemt oss for å lage ting mer fra bunnen av og det har vi blitt flinkere til. Mye bedre og mye sunnere. NAM NAM!

Idag blir det grønnsakssuppe. Litt kjedelig, men sunt og godt i høstværet :)

Det må du huske om du vil ha det lille ekstra vet du ;)

VI har også det :) Maten smaker så mye bedre :sikle: Prøvde grandiosa en Søndag vi hadde vært ute å reist, men fy søren så ekkelt og kunstig det smakte :kvalm: Håper lillegutt også blir like glad i god mat som mamman og pappan sin ;) Grønnsakssuppe er veldig godt da :)

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hurra med 27 uker Ara :klemmer: Er inne og kikker her innimellom, men tia løper fra meg :(

Håper alt er bra med dere begge. Bestemt dere noe mer ang 3d ul?? :hjerte:

Hyggelig at du stikker nesa innom uansett, Kakaoen :nigo:

Her er alt bra altså. Lillemann har hatt feber og vært borte fra barnehagen hele uka, men på mandag kommer vi sterkere tilbake :)

Vi reiser nok på 3D men om vi skal vite kjønnet får være en gåte inntil videre. Jeg greier ikke helt å bestemme meg. Huff, jeg er så vinglete. Nå er jeg liksom så langt da.. Og den 17.september er jeg jo nesten 30 uker på vei og da er det jo bare 10 uker til jeg alikevel får treffe lillebror eller lillesøster. Ahh, hvorfor skal noen valg være så vanskelige?! :klo::fnise:

Har hørt om det i viltsaus, men ikke i brunsaus :)

Ang. myggnett, hadde det ikke vært for at vi har et integrert i vogna så skulle jeg kjøpt denne http://lilleprinsen.no/epages/Lilleprinsen.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Lilleprinsen/Products/453738/SubProducts/569726

Det nettet var kjempefint, men for meg litt for dyrt. Jeg er ikke så gjerrig, men jeg gidder ikke bruke hundrevis av kroner på et myggnett som ofte fort får skrammer og hull... Men smak og behag ;) Supersøtt var det i alle fall :)

Det må du huske om du vil ha det lille ekstra vet du ;)

VI har også det :) Maten smaker så mye bedre :sikle: Prøvde grandiosa en Søndag vi hadde vært ute å reist, men fy søren så ekkelt og kunstig det smakte :kvalm: Håper lillegutt også blir like glad i god mat som mamman og pappan sin ;) Grønnsakssuppe er veldig godt da :)

Skal jeg huske på!

Huff, vi hadde grandiosa her en kveld vi også. Ikke særlig imponerende. nei :fnise:

Hva pleier dere å ha på pizzaen dere lager selv? Jeg havner liksom på den kjedelige kjøttdeig og løk-pizzaen jeg bare...Enda det er jo så mye godt man egentlig kan ha på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei ikke veldig :P

Vi har nesten aldri kjøttdeig og løk på lengre :ler: Har fått dilla på skinke, paprika i strimler, champingjong og revet mozarella ost :sikle: Er også veldig godt med skinke, artisjokk (slike som de selger på glass på meny), og champingjong. Kjøper slike store påleggskinker å legger på (ikke røkt). Så toppe den med ruccola, pinjekjerne og et par dråper med tabasco etter at den er stekt. Har også prøvd en god en som trines matblogg har i sine oppskrifter med spicy kjøttboller og rødløk, den var også veldig god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baahhh...Jeg føler meg som en zombie! L skulle opp klokka 06.00 i dag! Jeg tok han med opp i senga vår men det var ikke snakk om å prøve å kose seg bittelitt med mamma`n sin nei. OPP Å STÅ!! :natti:

Nå har han lagt seg for dagens første dupp og jeg sitter pal i sofaen. Får familien på besøk klokka 12.00 og skal ordne litt før den tid så jeg har ikke tid til å legge med nedpå litt. Får heller ta en tidlig kveld...

Sorry at jeg legger ut på privaten her, men vi hadde litt :sengekos: i går kveld og etter det så var magen min steinhard i flere minutter!! Det var skikkelig snodig og jeg ble nesten litt redd. Det var ikke vondt eller noe.... Lurer på hvorfor det skjedde :klo: Det gikk over etterhvert og babyen har vært aktiv og sparket som den pleier siden... Rare greier :fnise:

Jaja, i går sjekket jeg navneboka litt... Kan gi dere 3 av de fineste navnene jeg synes så langt:

:babygutt:

Linus

Simon

Martinus

:babyjente:

Aurora

Alma

Ellinor

Jeg greier ikke å bestemmme meg for om jeg liker de gamle eller litt mer moderne navnene best... Dere som har lest bloggen min vet jo hele navnet til L og jeg synes navnet til babyen burde klinge sånn nogenlunde med hans navn... At det ikke bli så stort skille som f.eks Chrisander og Torfinn liksom :fnise:

Og etter å ha gått en skikkelig runde med meg selv i går kveld så har jeg egentlig kommet fram til at jeg ikke vil vite kjønnet på babyen. Jeg vil virkelig ikke. Og jeg vil egentlig ikke på 3D i det hele tatt pga dette...

Jeg følte meg bare så presset til å si "ja" fordi svigermor nesten regelrett puttet 1000kr ned i lomma mi..Jeg greide ikke der og da å ta stilling til det hele og ble en smule satt ut av situasjonen.

Og jeg er en person som ofte følger andres ønsker og setter meg selv til siden, men HVORFOR skal jeg gjøre det nå? Det er min kropp, min baby...ergo jeg som bestemmer. Hva andre rundt meg vil har ikke så mye å si. Kjære har jo en liten stemmerett, men til syvende å sist så handler det faktisk mest om meg og mine følelser.

Det er egentlig ingen big deal i det hele tatt, men for meg så er det en ekstra motivasjon under fødselen og ikke vite hva som venter meg. Og enda morsommere å fortelle HVA det ble, ikke bare vekt og lengde liksom... Har ikke sagt det til kjære enda, han vil jo gjerne vite.. Men han hadde mest å si på både navn og kjønn sist så føler at nå er det min tur til å stå på krava!

Jada, vi har alle våre sære ting :fnise:

Og dette ble et langt innlegg. Hadde litt på hjertet i dag.

God helg alle dere søtnoser! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Livmora pleier å bli hard etter en orgasme, som en slags kynne ;) Men når man ikke er gravid så kjenner man det ikke fordi livmora er bitteliten (el kanskje den ikke blir hard da, litt usikker). Dette er hvorfor man kan bruke sex for å sette i gang en fødsel, for når man er føde-moden kan man få rier av orgasme :) Men sæden kan også hjelpe til pga hormoner har jeg skjønt. Men det er litt ekkelt med en hard livmor ja, hatt det selv etter litt kos ;)

Syns det er alle kjempe fine navn ;) Jeg hadde sikkert gitt etter for 1000kr selv, men nå er jeg ekstremt nysgjerrig som person. Så du er tøff som fortsett holder på det du vil. Er jo bare å dra på 3d om du ennå vil og si til jordmora at du ikke vil vite kjønnet så holder hun seg unna rumpa. Også sier du det til svigermor etterpå og gir henne pengene tilbake, om hun vil ha de :)

God helg søta :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livmora pleier å bli hard etter en orgasme, som en slags kynne ;) Men når man ikke er gravid så kjenner man det ikke fordi livmora er bitteliten (el kanskje den ikke blir hard da, litt usikker). Dette er hvorfor man kan bruke sex for å sette i gang en fødsel, for når man er føde-moden kan man få rier av orgasme :) Men sæden kan også hjelpe til pga hormoner har jeg skjønt. Men det er litt ekkelt med en hard livmor ja, hatt det selv etter litt kos ;)

Syns det er alle kjempe fine navn ;) Jeg hadde sikkert gitt etter for 1000kr selv, men nå er jeg ekstremt nysgjerrig som person. Så du er tøff som fortsett holder på det du vil. Er jo bare å dra på 3d om du ennå vil og si til jordmora at du ikke vil vite kjønnet så holder hun seg unna rumpa. Også sier du det til svigermor etterpå og gir henne pengene tilbake, om hun vil ha de :)

God helg søta :skya:

Aha! Tror jammen jeg skal prøve med sex rett før og rundt termin denne gangen :lur: Sist orket jeg ikke tanken en gang. hehe... Var så stor og tung og vondt i bekkenet, så skal ikke være for hard på at jeg orker denne gangen heller. Men jeg er så utålmodig og vil ha ut babyen så fort som mulig.. :fnise:

Jeg er liksom ikke så nysgjerrig denne gangen! Jeg har tenkt helt i fra "skrætsj" at jeg ikke vil vite kjønnet så jeg tror hjernen min er totalt innstilt på det nå. Jeg får si ifra til kjære i kveld..Så får vi se hva som skjer. Vi kan godt dra på 3D uten å se kjønnnet, men tror ikke kjære er så interessert da, faktisk.. Vi får bare gi tilbake pengene tror jeg også får jeg evt ringe og avbestille timen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Tror jammen jeg skal prøve med sex rett før og rundt termin denne gangen :lur: Sist orket jeg ikke tanken en gang. hehe... Var så stor og tung og vondt i bekkenet, så skal ikke være for hard på at jeg orker denne gangen heller. Men jeg er så utålmodig og vil ha ut babyen så fort som mulig.. :fnise:

Jeg er liksom ikke så nysgjerrig denne gangen! Jeg har tenkt helt i fra "skrætsj" at jeg ikke vil vite kjønnet så jeg tror hjernen min er totalt innstilt på det nå. Jeg får si ifra til kjære i kveld..Så får vi se hva som skjer. Vi kan godt dra på 3D uten å se kjønnnet, men tror ikke kjære er så interessert da, faktisk.. Vi får bare gi tilbake pengene tror jeg også får jeg evt ringe og avbestille timen :)

Det har jeg og tenkt å prøve selv om lysten allerede er litt borte :fnise:

Har ei venninne som har fått 4 barn og det er bare den ene de ville vite kjønnet på, og det var fordi han hadde en hjertefeil så de viste at han kom til å dø og antakelig inni magen hennes. Så noen har jo ikke behovet for å vite ;) Jeg ville og vite kjønnet på 3D, bare for å få en til bekreftelse på at ordinær ul viste rett kjønn. Men ville tatt en 3D uansett, er så veldig nysgjerrig på hvordan babyen min ser ut! Og det er vel det som er poenget med 3D :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Tror jammen jeg skal prøve med sex rett før og rundt termin denne gangen :lur: Sist orket jeg ikke tanken en gang. hehe... Var så stor og tung og vondt i bekkenet, så skal ikke være for hard på at jeg orker denne gangen heller. Men jeg er så utålmodig og vil ha ut babyen så fort som mulig.. :fnise:

Jeg er liksom ikke så nysgjerrig denne gangen! Jeg har tenkt helt i fra "skrætsj" at jeg ikke vil vite kjønnet så jeg tror hjernen min er totalt innstilt på det nå. Jeg får si ifra til kjære i kveld..Så får vi se hva som skjer. Vi kan godt dra på 3D uten å se kjønnnet, men tror ikke kjære er så interessert da, faktisk.. Vi får bare gi tilbake pengene tror jeg også får jeg evt ringe og avbestille timen :)

:fnise: da er du jammen god om du orker det :P

Siden du er så innstilt på det så ikke gjør det. Jeg syns det er kjempebra at du gir beskjed å ikke gjør det fordi din kjære og Svigermor vil det. ikke værre enn å avbestille den timen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...