Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]


ara

Anbefalte innlegg

Koselig lesing og fint bilde ;) Hadde tenkt på å poste noe sånt selv men glemmer det hele tiden.

Hvor jeg skal føde får man ikke føde i badekaret pga rensing etterpå :( Men man kan bruke det før man begynner å presse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aaaaaahhhh 30 uker :rodmer:

Jeg må bare si det selv om andre sikkert sier det samme, men herregud så fort tia har gått!!! Er jo ikke så lenge siden jeg stakk nesa innom og du var sånn ca 7 uker eller noe :hakeslepp:

Arg.. Den magen din er jo bare sååååå fin :rodmer: Blir skikkelig sjalu jeg.. Vil også ha sånn mage :fnise: Perfekt størrelse til 30 uker.

Synes det er så gøy at du er like langt på vei som jeg var i fjor ca. For da var jeg i uke 30 på denne tia og vi reiste på en ukes ferie til Samos :hjerte:

Skal dere på 3d UL, eller har dere valgt å droppe det?

Og ja, gøy at vi har samme humor!! Alle 3 (Yesterday) :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig lesing og fint bilde ;) Hadde tenkt på å poste noe sånt selv men glemmer det hele tiden.

Hvor jeg skal føde får man ikke føde i badekaret pga rensing etterpå :( Men man kan bruke det før man begynner å presse.

Takk! :)

Så dumt man ikke kan føde i badekar der du skal være da.... Jeg skal ikke ha for høye forhåpninger jeg heller, for jeg vet det ikke er så veldig mange jordmødre på mitt sykehus som tar imot i badekar, så er ikke sikkert jeg får lov heller. Men nå synes jeg åpningsriene er de verste, så om jeg bare får være i vannet mens de står på og det faktisk hjelper, så er jeg fornøyd :) Pressingen er en lettelse uansett :)

Aaaaaahhhh 30 uker :rodmer:

Jeg må bare si det selv om andre sikkert sier det samme, men herregud så fort tia har gått!!! Er jo ikke så lenge siden jeg stakk nesa innom og du var sånn ca 7 uker eller noe :hakeslepp:

Arg.. Den magen din er jo bare sååååå fin :rodmer: Blir skikkelig sjalu jeg.. Vil også ha sånn mage :fnise: Perfekt størrelse til 30 uker.

Synes det er så gøy at du er like langt på vei som jeg var i fjor ca. For da var jeg i uke 30 på denne tia og vi reiste på en ukes ferie til Samos :hjerte:

Skal dere på 3d UL, eller har dere valgt å droppe det?

Og ja, gøy at vi har samme humor!! Alle 3 (Yesterday) :hoppendeglad:

Ja, det er så gøy at du følger meg, du som var like langt på disse tider i fjor! :hoppendeglad:

30 uker er liksom en skikkelig milepæl synes jeg. Nå skal bare siste rest gjøres klart til lillebrøster kommer, og ellers skal tiden bare nytes :) Takk for magekommentar. Jeg synes plutselig ikke magen var så utrolig stor som jeg har fått for meg...Men kanskje det har noe med antrekket å gjøre...:klo:

Jeg avlyste 3D-ultralyden! :fnise: Nei, vettuhva, når jeg har kommet såå langt uten å vite da skal ikke ei sleip svigermor få viljen sin. Kjære var enig med meg, så det var godt. Nå er det bare å vente i spenning på fødsel for å fnne ut hva som skjuler seg der inne. SÅÅÅÅÅ spennnende!! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 uker ja! Tia går kjempe fort for oss alle :hoppe:

Kunne tenke meg til å prøve badekar jeg og, hvis det er ledig da :) Skal spørre men ikke satse på at det blir.

Svigermødre altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebrøster :rodmer: så skjønt.. hælledussen :hjerte:

Er bra dere fullfører.. gleder meg til å høre beskrivelsen av hvordan det var når dere endelig fant ut hvem som kom. Tenk om det plutselg dukker opp ei lita jente :rodmer:

Jeg synes heller ikke magen din er så veldig stor lenger. tydelig at den har vokst litt mindre i det siste. Kanskje det er sånn når man er 2. gangs at man får stor mage fort, også flater det seg litt mer ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebrøster :rodmer: så skjønt.. hælledussen :hjerte:

Er bra dere fullfører.. gleder meg til å høre beskrivelsen av hvordan det var når dere endelig fant ut hvem som kom. Tenk om det plutselg dukker opp ei lita jente :rodmer:

Jeg synes heller ikke magen din er så veldig stor lenger. tydelig at den har vokst litt mindre i det siste. Kanskje det er sånn når man er 2. gangs at man får stor mage fort, også flater det seg litt mer ut :)

Jaaa, det er så utrolig spennende!! :skravle: Jeg kan nesten ikke vente! Men samtidig så ble jeg tatt litt av panikken i dag da jeg skulle levere L i barnehagen. Jeg følte meg ikke helt klar for en til enda, så godt det er igjen noen uker :fnise:

Jeg gruer meg til å dele oppmerksomheten med noen flere enn bare L. Og jeg lurer på hvordan han kommer til å reagere.

Pr.dags dato er han veldig facinert av babyer, men hvis mamma våger å holde en, da blir det andre boller! Her en dag satt jeg koste med naboen sin baby og da kom L med fluesmekkeren og skulle til å fike til ungen! :balltre: Jeg rakk akkurat å reagere før det smalt :hoho:

Ja, kanskje det er som du sier at magen skyter ut fort når man er 2.gangs men at det etterhvert jevner seg litt mer ut. Det er jo nå framover at ungen virkelig vil begynne å legge på seg, så da kommer vel magen enda mer snart...hehe. Jaja, 10 uker går fort. Egentlig tror jeg kanskje denne her kommer før termin...Men det vil tiden vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahhh, jeg blir så irritert på nabodama! Fader asså... Hu har drivi å gnåla en del om at hun tror dattera hennes (jevngammel med L og de går i samme bhg, samme avdeling) driver og får øyekatarr. Alikevel leverer hun ungen i barnehagen med rødt og hovent øye!! Og nå er endelig L frisk igjen! Dette er jo så smittsomt og jeg blr like fordømt irritert på barnehagepersonalet som lot ungen få lov å komme også. De burde bedt dem dra rett til legen!!! :rasende:

Pjuuh....dagens utpust fra Ara!

God helg folkens! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, jeg ser for meg en liten gutt som kommer med en fluesmekker for å slå sin erkefiende, en baby. Han blir sikkert litt sjalu når han får en rival hjemme, men det går over ;)

Gikk du overtid eller ikke sist? Du har sikkert nevnt det før :)

Skjønner godt at du reagerer på nabodama, ikke alle bryr seg. Som de i barnehagen hvor jeg jobbet sa, det er flere foreldre som prøver seg på å levere veldig syke barn fordi de vil ikke gå glipp av en arbeidsdag, eller at de ikke orker å stelle et sykt barn så de tenker at det får barnehagen gjøre.

Ha en super helg!! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 30 uker! :danse: Herlighet, nå er det virkelig siste innspurt. Husker da jeg tippet 30 uker, da var det liksom like rundt hjørnet! Siste tiden gikk veldig fort. Vet du hva, jeg er så spent på hvem som gjemmer seg i magen din jeg. Imponert over at du/dere klarte å motstå fristelsen med 3D-UL. :) Jeg hadde nok blitt enda mer sta og bestemt om noen prøvde å få meg til å ombestemme meg. :fnise: Har dere kjøpt inn noe nytt til lille? Eller har dere alt etter L? :)

Dessverre er det slik at folk ikke ser på øyekatarr som en god grunn til å holde et barn hjemme fra barnehagen. Det jeg ble mest forundret over var jo at hun ikke hadde tatt henne med til legen. Om jeg hadde sett at W hadde fått et hovent rødt øye hadde jeg tatt han med til legen med en gang. Er jo ikke akkurat særlig godt å gå slik.. Stakkars. Håper barnehagen gir beskjed.. Jeg forstår din frustrasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint magebilde :rodmer: Og hurra for 30 uker :strix:

:fnise: kunne ikke annet å le når jeg leste hva L holdt på å gjøre. Kanskje det kommer en reaksjon fra L, men går nok fint skal du se :)

Skjønner godt at du reagerte slik når nabodama leverer sin lille slik. Jeg jobber i barnehage å vi kan ikke nekte barna å komme når de kommer med øyebetennelse, men pleier å nevne at de bør ta en tur til legen. En stund fikk de ikke noen medisiner mot det for legene mente det bare skulle vaskes bort med vann, men det var på det legesenteret der vi bodde før så hvet ikke hvordan det er nå. Jeg tenker på hvor smittsomt det er og på den stakkars lille som blir sendt i banrehagen slik.

God helg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom fetteren og kusina mi er det 18 mnd, og fetteren min hadde visst tatt en bok og smelt i hue på babyen før tante rakk reagere :P

Ei venninne av meg har også en lignende avstand mellom sine, og yngste har fått skikkelig gjennomgå av søstra. Blitt velta ut av kurven ho sov i, og søstra velta tripp trappen da ho satt i den bla.. så her er det vel bare å forberede seg på at minsten/a får gjennomgå stakkar ;)

Håper du får en superduper helg :klemmer: noen gøye planer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint magebilde :rodmer: Og hurra for 30 uker :strix:

:fnise: kunne ikke annet å le når jeg leste hva L holdt på å gjøre. Kanskje det kommer en reaksjon fra L, men går nok fint skal du se :)

Skjønner godt at du reagerte slik når nabodama leverer sin lille slik. Jeg jobber i barnehage å vi kan ikke nekte barna å komme når de kommer med øyebetennelse, men pleier å nevne at de bør ta en tur til legen. En stund fikk de ikke noen medisiner mot det for legene mente det bare skulle vaskes bort med vann, men det var på det legesenteret der vi bodde før så hvet ikke hvordan det er nå. Jeg tenker på hvor smittsomt det er og på den stakkars lille som blir sendt i banrehagen slik.

God helg! :blomst:

:fnise: Blir nok litt sjalusi i starten, men de blir fort vant til det. Også skal jeg være veldig bevisst på å inkludere L :) La han få sitte sammen med oss når jeg ammer, skifte bleie på gulvet slik at han kan være med å se på, og ellers bare prøve å få til koselige stunder sammen. Men det kommer jo helt an på hvordan babyen er. L var så snill og rolig, men denne kan jo bli stikk motsatt. Skal bli spennende å se!

Naboen tok ungen til legen litt utpå dagen og det var øyekatarr. Får håpe hun ikke rakk å smitte noen mens hun var i barnehagen.

I barnehagen jeg jobbet i var vi strenge på sånne typer ting. Fordi det er såå smittsomt før man får begynt behandlingen, og som du sier, veldig ubehagelig for ungen. Du får jo litt redusert syn av alt pusset som kommer ut og i tilegg svir/klør det.

Jaja, nok om det ;)

God helg til dere også! :klem:

Mellom fetteren og kusina mi er det 18 mnd, og fetteren min hadde visst tatt en bok og smelt i hue på babyen før tante rakk reagere :P

Ei venninne av meg har også en lignende avstand mellom sine, og yngste har fått skikkelig gjennomgå av søstra. Blitt velta ut av kurven ho sov i, og søstra velta tripp trappen da ho satt i den bla.. så her er det vel bare å forberede seg på at minsten/a får gjennomgå stakkar ;)

Håper du får en superduper helg :klemmer: noen gøye planer??

Huff, små søsken som blir så tette har nok en tendens til å bli ordentlig herda. Sikkert noen små fingre som skal inni både øyne og ører og neser... :fnise: For ikke å snakke om fluesmekkere og bøker som sikkert skal klaskes i hodet/Ansiktet hvis mamma`n har et uoppmerksomt øyeblikk! :ler: Jaja, det vil tiden vise!

I dag har jeg ikke så veldig store planer foreløpig. Lillemann tar en bikk ute i vogna mens jeg har satt meg ned med en tekopp. Skal hekle litt på et babyteppe som straks er ferdig. I morgen skal vi feire bursdagen til kjære så jeg får vel bake et par kaker i kveld. Tenkte sjokoladekake og eplekake. Eplekaka burde jeg egentlig bake i morgen tidlig for den er aller best når den er helt fersk. Vi får se :)

Ellers lurer jeg på hva vi skal ha til middag i dag. Jeg er så sinnsykt matlei! Ingenting frister. Ikke taco en gang, som har vært min favoritt i sikkert 18 år :laugh: Og tikka masala elsker jeg egentlig..men neeeh, æsj :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter ;)

Har hatt en helg som har vært så som så. Kjære og jeg havnet utpå en skikkelig krangel. Lang historie og ikke noe jeg gidder å dele, MEN, vi har skværet ganske greit opp og er på "bedringens vei". Ellers har vi feiret bursdagen til kjære på søndag. Han ble superglad for Black Sabbath-billetten han fikk av meg!! Men det visste jeg at han skulle bli :fnise:

Han fikk klokke av mine foreldre. Han har alltid ønsket seg det men han har liksom aldri kjøpt og ikke jeg heller... Men nå er det i boks ;)

I morgen skal jeg til JM. Spent på symfysemålene denne gangen...

Etter det skal jeg til fysioterapeuten også litt senere på dagen kommer mamma og pappa på besøk igjen. De vil så gjerne være med å hente L i barnehagen, og det skal de selvsagt få lov. Han kommer til å bli overlykkelig! :nigo:

På onsdag skal L på 16-mnd kontroll på helsestasjonen. Skal bli spennende å se hvor lang og tung han er blitt :) Også skal han få sprøyte :( Men heldigvis bare èn denne gangen. Den blir de ofte syke av etter noen dager, men håper han slipper billig unna, han som allerede har vært så mye borte fra barnehagen og sånn...

Jaja, nå skal jeg og kjære se siste episode av Breaking Bad også skal nok jeg krype til sengs etter det. Trøttetrynet :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra at dere fikk skværet opp på en grei måte. Krangling er pyton. Etter de få kranglene vi har hatt i vårt forhold føler jeg at vi har vokst veldig på de. Så bra at han ble fornøyd med gavene ;)

Stemme det du skulle til JM i morgen siden jeg også egentlig skulle den dagen. Jeg måtte bytte for jeg skal jobbe i morgen så hadde ikke samvittighet til å stikke fra jobben når jeg er der så lite. Litt kjipt for jeg fikk ikke time før neste uke. Vet det ikke er lenge til, men lenge nok når en har gledet seg.

Foreldrene dine hørres helt toppers besteforeldre ut!! At det tar seg tid til å bli med å hente L må jo være helt toppers for den lille gutten :hoppendeglad: Håper vi også får noen så engasjerte besteforeldre ;)

Håper det går greit på helsestasjonen med sprøyte og kontroll!

Ønsker deg en fin uke! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krangling er pyton ja :( Men det endte jo godt, og med en fornøyd mann på bursdagen sin ;)

Du er heldig som bor nært dine foreldre, skulle gjerne bodd nært mine, både for lillegutt sin skyld og min :)

Lykke til hos jordmora og på 16-ukerskontrollen! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at dere fikk skværet opp på en grei måte. Krangling er pyton. Etter de få kranglene vi har hatt i vårt forhold føler jeg at vi har vokst veldig på de. Så bra at han ble fornøyd med gavene ;)

Stemme det du skulle til JM i morgen siden jeg også egentlig skulle den dagen. Jeg måtte bytte for jeg skal jobbe i morgen så hadde ikke samvittighet til å stikke fra jobben når jeg er der så lite. Litt kjipt for jeg fikk ikke time før neste uke. Vet det ikke er lenge til, men lenge nok når en har gledet seg.

Foreldrene dine hørres helt toppers besteforeldre ut!! At det tar seg tid til å bli med å hente L må jo være helt toppers for den lille gutten :hoppendeglad: Håper vi også får noen så engasjerte besteforeldre ;)

Håper det går greit på helsestasjonen med sprøyte og kontroll!

Ønsker deg en fin uke! ;)

Uff ja, jeg hater å krangle! Men vi er begge litt dumme til å gå å bære på ting alt for lenge, også plutselig eksploderer hele bomba på samme gang og da blir det mye å ta tak i. Men ting blir veldig bra etterpå og vi har nå bestemt oss for å skjerpe oss og kommunisere bedre.

Så kjedelig med jordmor-timen da... Men du får tenke på det positive at da er du enda en uke nærmere termin ;)

Foreldrene mine er helt fantastiske. Jeg er så utrolig heldig, og ikke minst L, som har så engasjerte og herlige besteforeldre. De får aldri nok av han :rodmer:

Krangling er pyton ja :( Men det endte jo godt, og med en fornøyd mann på bursdagen sin ;)

Du er heldig som bor nært dine foreldre, skulle gjerne bodd nært mine, både for lillegutt sin skyld og min :)

Lykke til hos jordmora og på 16-ukerskontrollen! :blomst:

De bor en god times kjøretur unna, så det er jo veldig overkommelig. Hvor langt unna bor dine? Huff jeg er så glad i dem at jeg tror ikke jeg kunne greid å bo flere timer eller en hel dagsreise unna dem... :fnise:

**********************

Gikk kjempebra hos jordmor i dag. Alt er i tipp topp stand og det som lettet meg aller mest er at symfysemålet nå har jevnet seg godt ut og jeg ligger akkurat perfekt på streken :) Jordmor kjente godt etter på magen og mente at babyen ikke kjentes unormalt stor ut. Så da pustet jeg litt lettet ut.

Hodet er godt plassert nede i bekkenet men fortsatt litt bevegelig, men h*n har i alle fall skjønt hva den skal gjøre, og det er bra.

Neste kontroll er i uke 36 hos legen og uke 38 hos jordmor. Går fort til termin nå altså! :hjerte:

Var hos fysioterapeuten i dag og har i tilegg gått til barnehagen og hjem igjen da vi hentet L. Ca 2-2,5 km, så ikke lange turen, men nå kjenner jeg det godt i bekkenet. Blir sikkert støl og skrøpelig i morgen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra alt gikk bra hos JM :) Du har søren mæ ikke mange kontrollene igjen nå da. Oioioi så fort det går altså.

Funnet deg noe gøy på ebay da?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra alt gikk bra hos JM :) Du har søren mæ ikke mange kontrollene igjen nå da. Oioioi så fort det går altså.

Funnet deg noe gøy på ebay da?? :P

Nei, nå går det unna!! :nigo:

Ahh, Ebay!! :hjerte::fnise: Jeg hater og elsker det på samme gang. Det er jo helt sinnsykt mye fint der. Den facebook-siden var skummell altså..Blir nok noen kroner fattigere snart :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk bra på kontrollen i dag også! L er 84 cm lang og veier 10,5 kg. Lang og slank gutt :) Fikk en duste-sprøyte i armen, men smerten gikk fort over :) Nå skal de ikke ha sprøyte før de er 7 år!! *JUBLE*

I dag har jeg egentlig ikke så store planer. Må på butikken og handle, men det tar jeg etter at jeg har kosa sofaen litt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det gikk bra ;) Oj du er 31 uker i morgen! ;) Du nærmer deg slutten du og :danse:

Foreldrene mine har nettopp flyttet. Før måtte jeg ta båt i 4 timer eller fly som er dyrt her i nord, mens nå er det 4 timer med bil, lettere men avstand for det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...