Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]


ara

Anbefalte innlegg

Det blir mer liv med en gang jeg skiver her! Det liker jeg ;)

Da blir det dagbokskriving heretter og hvis jeg skal poste noe privat så tar jeg det på bloggen.

Nå har jeg akkurat sett på Fødeavdelingen på FEM. Herregud, jeg blir så rørt. Ser på det hver dag og er helt avhengig. Men jeg blir også skremt. I dag var det ei som fødte en diiiiger unge og skulderen satt fast. Det gikk veldig bra altså, men jeg er så redd for stor unge denne gangen, ettersom L var så stor. Er så redd for at det skal gi komplikasjoner. Jeg er egentlig "tøff", men i dette svangerskapet har jeg allerede gruet meg en stund til fødselen... Egentlig rart, jeg som fødte en såpass stor unge på såpass kort tid.. Det var jo egentlig en drømmefødsel. 0 komplikasjoner og 0 smertestillende(litt lystgass da..)...

Jaja, når man nærmer seg termin så gleder man seg som regel bare til å blir ferdig og slippe å gå rundt som en hvalross :fnise: Så det skal nok gå bra ;)

Gjør det, da blir det lettere å følge med. ;)

Fødeavdelingen ja, husker jeg var avhengig selv da jeg gikk gravid. Tårene trillet hver eneste gang. Hvor stor var L igjen? Men om du er redd for det er det jo bare å snakke med jordmor om dette, så følger de sikkert med? Vet ikke jeg altså.. Men vet om ei som har født stoore barn og hun fikk god oppfølging + tilbud om ks(hun valgte å føde vaginalt alle gangene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det, da blir det lettere å følge med. ;)

Fødeavdelingen ja, husker jeg var avhengig selv da jeg gikk gravid. Tårene trillet hver eneste gang. Hvor stor var L igjen? Men om du er redd for det er det jo bare å snakke med jordmor om dette, så følger de sikkert med? Vet ikke jeg altså.. Men vet om ei som har født stoore barn og hun fikk god oppfølging + tilbud om ks(hun valgte å føde vaginalt alle gangene).

L var 4350, så han var ikke kjempestor, men stor nok synes jeg! Jordmor sa til meg på UL at "du fødte lett en på 4,3 så du føder lett en på 4,8"! Jeg ble litt paff...Hun mente at barn nr.2 ofte blir større..Hun hadde ofte sett det...

Jeg kommer til å snakke med jordmor om dette på kontroll neste uke. Jeg er såpass nervøs at jeg gjerne kunne tenke meg en UL når det nærmer seg termin,for å sjekke hvor stor babyen evt kan bli..

Jeg vil aller helst føde vaginalt, men kommer babyen opp på faretruende nær 5 kg så vil jeg nok vurdere KS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så og på det, noe jeg ikke gjør ofte for vil ikke skremme meg selv for mye :P Kommer ikke over han faren som var så opptatt av potetgull!!! :fnise:

Skjønner godt at du uroer deg :( Er vanlig i min familie å få store barn så ble litt lettet når jordmora under ul på mandag regnet seg frem til ca 3750 g, under 4 kg og jeg er fornøyd. Skal dere ha en til ul? For da kan dere jo spørre om å få størrelsen regnet ut, selv om det blir litt gjetting. Men lurt å ta bekymringen opp med jordmora di uansett ;) Hvordan ligger du an på symfysemåla? Ikke at det alltid sier noe om babyen sin størrelse.

Koselig at du vil skrive her nå :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så og på det, noe jeg ikke gjør ofte for vil ikke skremme meg selv for mye :P Kommer ikke over han faren som var så opptatt av potetgull!!! :fnise:

Skjønner godt at du uroer deg :( Er vanlig i min familie å få store barn så ble litt lettet når jordmora under ul på mandag regnet seg frem til ca 3750 g, under 4 kg og jeg er fornøyd. Skal dere ha en til ul? For da kan dere jo spørre om å få størrelsen regnet ut, selv om det blir litt gjetting. Men lurt å ta bekymringen opp med jordmora di uansett ;) Hvordan ligger du an på symfysemåla? Ikke at det alltid sier noe om babyen sin størrelse.

Koselig at du vil skrive her nå :hoppe:

Hahaha, jeg lo godt av han potetgull-mannen! :laugh: Også stappa han den posen oppi trynet hennes når hun satt der konsentrert med en rie! :fnise:

Jeg ligger litt over på SF-mål. Skal til jordmor førstkommende tirsdag så da får vi se åssen magen har vokst siden da. Kommer til å ta opp mine bekymringer om vekten uansett.

Koselig at du vil følge med!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med aktivitet her inne igjen :hoppe:

Lurt å ta dine bekymringer opp med jordmor.

Ha en fin Torsdag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Frufly! God torsdag til deg også. Snart helg! :)

23 fullgåtte uker i dag :danse: Feirer som vanlig med kaffe :fnise:

L er i barnehagen. Han ble skikkelig lei seg når jeg dro i dag, men jeg slo meg hard og gikk uten noe mer styr. Er bare dumt å snu når man har sagt man skal gå. Han vet nok innerst inne at jeg kommer tilbake.

I morgen skal vi på bryllupsfest fra klokka 17.00, så jeg lurte på om jeg rett og slett skulle la han få fri i morgen så det ikke blir så mye inntrykk for det lille hodet hans, eller om han skal få en veldig kort dag..:klo: Burde kanskje utnytte plassen når vi har 100% men jeg vet ikke.. Jeg kan jo hente han klokka 13.00. Da har han 3 timer hjemme før vi må videre på fest. Vi får se :)

God torsdag søte damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 uker! :hoppe:

Veldig lurt å ikke lage noe styr når ungen gråter når man leverer i barnehagen, det gjør det bare mye verre og ungen får ingen varige mén av det :) Trur og at det kan være lurt å hente han tidlig, og før du henter han så kan du jo gjøre alt klart som kan gjøres klart. Kos dere masse i bryllup! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, han hadde ingen god dag i barnehagen i dag, lille gullet mitt. De ringte meg halv ett og lurte på om jeg ville hente han. Han hadde vært lei seg store deler av dagen, avbrutt av en times soving. Stakkars liten. Fikk så vondt i mammahjertet :(

Vi avtalte å komme litt tidligere i morgen slik at han kan sove 2 ganger så han ikke er så trøtt. Tror det ødelegger en del for han. Så håper dagen blir bedre i morgen men er litt spent for vi dro og besøkte besteforeldrene til L i stad og han gråt så fort jeg reiste meg for å gå et sted, så jeg tror han var redd jeg skulle gå...Men han var veldig overtrøtt, så kan ha vært det også. Vi får se i morgen. Kjenner jeg gruer meg.

Bryllupsfesten var visst på lørdag. Jeg som har lest feil på invitasjonen. Vims :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i barnehagen startet dårlig i dag. Han begynte å hyle så fort vi kom inn døra! Stakkars liten. Jeg var der med han såpass lenge at han skjønte at jeg ikke skulle gå fra han med en gang. Så etterhvert tødde han litt opp og lekte litt rundt omkring. Da jeg gikk, ca 1 time senere, hylte han igjen. Men vi avtalte at de skulle ringe når han hadde spist og sovet, slik at han fikk en kort dag. Jeg hentet han igjen 13.00 og da var han blid og fornøyd og hadde hatt en ganske god dag. Det var godt å høre :hjerte:

Nå er det endelig helg og vi skal kose oss og få masse hvile, så får det stå til på mandag igjen!

På tirsdag skal jeg til jordmor. Gleder meg litt til det :) Er liksom en slags milepæl hver gang man er hos lege/jordmor. Da er man et skritt lenger i svangerskapet ;)

Håper dere alle får en fin helg!! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gøy når det er sånn, gjør sikkert veldig vondt i mammahjerte :(

Har dere mulighet til å la han gå korte dager litt i neste uke også? Alt er jo helt nytt for lille L så er ikke så lett for en liten gutt å plutselig skal være sammen med mange andre både voksne og barn. Sikker mye lyd også for en liten gutt. Uff, kjenner jeg gruer meg i hel til den dagen. Jobber jo i barnehage selv, men det blir noe helt annet å levere en selv.

Godt at det gikk litt bedre i går da, men jammen er det nok veldig tøft. Kanskje du kunne lagt en liten bildealbum med bilde av huset og familien? slik at han kan ha den med seg i barnehagen?

Nyt helga sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gøy når det er sånn, gjør sikkert veldig vondt i mammahjerte :(

Har dere mulighet til å la han gå korte dager litt i neste uke også? Alt er jo helt nytt for lille L så er ikke så lett for en liten gutt å plutselig skal være sammen med mange andre både voksne og barn. Sikker mye lyd også for en liten gutt. Uff, kjenner jeg gruer meg i hel til den dagen. Jobber jo i barnehage selv, men det blir noe helt annet å levere en selv.

Godt at det gikk litt bedre i går da, men jammen er det nok veldig tøft. Kanskje du kunne lagt en liten bildealbum med bilde av huset og familien? slik at han kan ha den med seg i barnehagen?

Nyt helga sammen ;)

Huff, ja! Jeg har jo også jobbet noen år i barnehage på småbarnsavdeling og liksom vært så trøstende ovenfor foreldrene og sånn..Men jammen er det hardt å være mor oppi noe sånt..:fnise: Det er jo det kjæreste man har!! Og det skal altså vilt fremmede mennesker tilfredsstille behovene til...

Vi har masse tid til innkjøring så her fortsetter vi med korte dager helt til han er TRYGG! Om det så tar uker så er det verdt det :) Det med et lite album kunne være en idè! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurt å bruke tid på innkjøring ja ;)

Hvordan er formen din for tiden?

Ha en fin ny uke! :blomst:

Formen er nokså bra, takk som spør! :) Har utrolig vondt i bekkenet, men ellers er alt tipp topp! Hadde jeg ikke hatt bekkenplagene ville dette vært et perfekt svangerskap. Jeg har energi og elsker å se magen vokse og kjenne den lille sparke og turne inni der :rodmer: Jeg kunne nok gått gravid mange ganger til, men om vi skal ha et tredje barn så blir ikke det før om 3-4 år..Det ville nok ikke kroppen blitt noe glad for. Tror det er lurt med en pause. Og jeg tror det er mer enn nok med 2 barn, men man skal aldri si aldri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig i den, hadde det ikke vært for bekkenet ;) Jeg vil bare ha to barn tenker jeg, eller kunne nok vært gravid mange ganger om kroppen godtar det, men vil ikke ha 5 unger :fnise:

Går med babyshoppinga? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye babyshopping her i gården. Har det meste vi trenger og ettersom vi ikke vet kjønn så blir det vanskelig å kjøpe klær også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fine magen :rodmer: Det er faktisk ikke så veldig stor forskjell på oss, syns jeg, iallefall når jeg ikke er oppblåst i tillegg. Men du er jo gravid for andre gang så da blir magen fortere stor :)

Kjøper dere litt nøytrale klær i tilfelle det er ei jente? Eller venter dere til etter babyen er født? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine magen :rodmer: Det er faktisk ikke så veldig stor forskjell på oss, syns jeg, iallefall når jeg ikke er oppblåst i tillegg. Men du er jo gravid for andre gang så da blir magen fortere stor :)

Kjøper dere litt nøytrale klær i tilfelle det er ei jente? Eller venter dere til etter babyen er født? :)

Takk :) Ikke så stor forskjell, nei? Og du er snart høygravid :fnise: Heldig som ikke har så stor mage enda da..På slutten vokser man som regel mye! :)

Har ikke kjøpt et eneste plagg til babyen enda, men må skaffe litt ulltøy. Kjøper nøytale farger enn så lenge :)

Så fin mage! :gravid:

Takk :)

************************************

Vært hos JM i dag. Alt var bra med både mor og barn :) Hun målte magen og jeg ligger litt over streken men innenfor det grønne feltet. Så magen er absolutt på snittet mente hun.

Jeg uttrykte min bekymring ovenfor neste fødsel og størrelsen på babyen, men hun forsikret meg om at hun ikke var redd for at jeg ikke skulle greie å føde en evt større baby og at jeg ikke måtte bruke krefter på være redd for det. Hun lovet å si ifra om hun mente det var lurt med en vekstestimering når vi næremer oss termin men det tvilte hun på ettersom jeg følger kurven godt.

Hadde bittelitt proteiner i urinen men det kommer mest sannsynlig av økt utflod.

Vekten er fin(gått opp 6 kg) og blodtrykket bra. Så her er det egentlig bare velstand :gravid:

Skal hente lillemann i barnehagen om en times tid..Lurer på hva jeg skal fylle tiden med sålenge... Rydde litt i klær kanskje.. Jeg er elendig med klær. Slenger alt inni skapet mitt, så hver gang jeg skal ha noe må jeg rote og grave. Må lære meg å holde litt mer orden! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...