Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]


ara

Anbefalte innlegg

Gratulerer med 1 åring i hus :hoppendeglad:

Min lille gutt er 1/2 år i dag. Så da er det jo akkuratt 6 mnd som skiller vår to :)

Tia går grusomt fort ja. Plutselig er det vi som planlegger en nummer 2 :P

Tusen takk! :) Ja, akkurat 6 mnd i mellom! Har du dagbok du da, Kakaoen? Ja, det har du, så jeg nå! Skal kikke innom jeg også ;)

Nummer 2 ja! Vil dere ha to tette eller har dere ikke kommet så langt som at dere har tenkt/snakket om det enda?

Gratulerer med dagen til lille L! :gratulerer::strix:

1 år har gått, helt sykt hvor fort det har gått! Blir nesten litt stresset. :fnise:

Herlig å høre at dere var så heldige med feiringen. Kan se for meg det er papiret som er det mest interessante, W er heller ikke så interessert i innholdet enda. :)

Hvordan er formen din? :)

Takk søta! Snart har du selv en 1åring i hus! Det går så fort.

Formen er god nå! 12 uker er gått og jeg kjenner at både kvalmen og trettheten allerede er på vei bort. Herlig!

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Jeg har vært på første svangerskapskontroll i dag. Ettersom jeg har vært igjennom det før så var det ikke så mye spennende som skjedde. Vi fylte ut helsekort, tok blodprøver, sjekke blodtrykk og urin. Alt var fint. Selv synes jeg blodtrykket var litt lavt 110/65, men han sa ingenting på det, så da er det vel greit da kanskje. Jeg vet ikke hva som er mest normalt jeg... :vetikke:

Jo, også tok han celleprøve da. Det har ikke jeg tatt før. Var fort gjort og ikke vondt. Litt skummelt da...Sånne alvorlige prøver er liksom litt uhyggelig, men dog veldig nødvendig. Håper alt er i orden. Min største skrekk her i livet er at jeg skal få kreft eller utsettes for bilulykke! *GRØSS*

Jaja, nå er jeg hjemme igjen fra jobb, L sover ute i regnværet og jeg sitter her å slapper av litt. Etterpå skal vi lage middag. Hellstrøm`s pastaoppskrift. Vi har bestemt oss for å lage all mat fra bunnen av nå. Er så lei posemat og ferdigprodukter. Hjemmelaget er kjempegodt og mye sunnere! :tommelsmil:

Så det så :fnise:

Later, people! :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blodtrykket ditt er perfekt ;) Er lavere enn 100 og 60 som er lavt, og er jo uansett ikke farlig med lavt og bedre med lavt enn høyt. Jeg "sliter" med at mitt blodtrykk alltid er høyere hos legen/jordmor enn normalt, grensen til litt for høyt, mens hjemme er det ca som ditt. Selv om jeg ikke har nerver hos legen/jordmor og slapper av der. Vanligvis så sliter jeg med lavt blodtrykk ofte, så måler "ofte" selv.

Forresten gratulerer med 12 uker :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å vite litt hva jeg kommer til så jeg syns det var gøy å lese hva du gjorde på første svangerskapskontroll ;) Celleprøve er ikke noe gøy, men er så godt å bare få sjekka. Var en stund jeg hadde lettere celleforandringer. Da måtte jeg ta celleprøve hver 6mnd. Heldigvis viste ikke prøvene lette celleforandringer etter 1 år. God det blir nøye fulgt opp :jepp:

Vi er også veldig på det å lage mat fra bunnen av. Bruker mangen av oppskriftene til Hellstrøm :sikle: og trinesmatblogg har også mangen gode :) Vi har faktisk lagt Hellstrøm`s lasagne oppskrift i dag, men brukte ikke absolutt alle ingrediensene, men de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk søta! Snart har du selv en 1åring i hus! Det går så fort.

Formen er god nå! 12 uker er gått og jeg kjenner at både kvalmen og trettheten allerede er på vei bort. Herlig!

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Jeg har vært på første svangerskapskontroll i dag. Ettersom jeg har vært igjennom det før så var det ikke så mye spennende som skjedde. Vi fylte ut helsekort, tok blodprøver, sjekke blodtrykk og urin. Alt var fint. Selv synes jeg blodtrykket var litt lavt 110/65, men han sa ingenting på det, så da er det vel greit da kanskje. Jeg vet ikke hva som er mest normalt jeg... :vetikke:

Jo, også tok han celleprøve da. Det har ikke jeg tatt før. Var fort gjort og ikke vondt. Litt skummelt da...Sånne alvorlige prøver er liksom litt uhyggelig, men dog veldig nødvendig. Håper alt er i orden. Min største skrekk her i livet er at jeg skal få kreft eller utsettes for bilulykke! *GRØSS*

Jaja, nå er jeg hjemme igjen fra jobb, L sover ute i regnværet og jeg sitter her å slapper av litt. Etterpå skal vi lage middag. Hellstrøm`s pastaoppskrift. Vi har bestemt oss for å lage all mat fra bunnen av nå. Er så lei posemat og ferdigprodukter. Hjemmelaget er kjempegodt og mye sunnere! :tommelsmil:

Så det så :fnise:

Så bra formen er bedre! :) Nå er det bare å nyte, for etter erfaring så går tiden fort. Plutselig så er det snart fødsel. ;)

Kan hende du kan oppleve å være litt svimmel om du f.eks reiser deg fort, men tror ikke det er veldig lavt. Jeg hadde 90/60 og de gjorde ikke noe med det, så regner med du ikke trenger å bekymre deg. :) Celleprøve er greit å få tatt, dog litt ekkelt. Tok en prøve nå for noen mnd. tilbake jeg og, greit å ha gjort synes jeg. Jeg er livredd for slike ting jeg og!! Blitt skikkelig pyse etter at W kom til verden. Før tenker jeg ikke så veldig-veldig mye på det, men nå.. Huff.. Også er jeg liiivredd for at det skal skje W noe. Kjenner jeg får vondt i hele meg bare jeg tenker på det. :(

Så flink du er! Rene husmora jo. ;) Her har det vært veldig dårlig med fancy mat for tiden, er alt for sliten til det. Men når samboer har ferie + permisjon så blir det andre boller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra formen er bedre! :) Nå er det bare å nyte, for etter erfaring så går tiden fort. Plutselig så er det snart fødsel. ;)

Kan hende du kan oppleve å være litt svimmel om du f.eks reiser deg fort, men tror ikke det er veldig lavt. Jeg hadde 90/60 og de gjorde ikke noe med det, så regner med du ikke trenger å bekymre deg. :) Celleprøve er greit å få tatt, dog litt ekkelt. Tok en prøve nå for noen mnd. tilbake jeg og, greit å ha gjort synes jeg. Jeg er livredd for slike ting jeg og!! Blitt skikkelig pyse etter at W kom til verden. Før tenker jeg ikke så veldig-veldig mye på det, men nå.. Huff.. Også er jeg liiivredd for at det skal skje W noe. Kjenner jeg får vondt i hele meg bare jeg tenker på det. :(

Så flink du er! Rene husmora jo. ;) Her har det vært veldig dårlig med fancy mat for tiden, er alt for sliten til det. Men når samboer har ferie + permisjon så blir det andre boller!

Ja, det er liksom "startfasen" av svangerskapet som går ganske trått synes jeg..Men nå, etter å ha bikket 12 uker så kommer det til å rase framover. UL om ca 6 uker og da er man jo nesten halvveis allerede!

Skal bli rart å føde igjen. Lurer på hvordan det blir denne gangen.

Oi 90/60 ja? Det var ihvertfall lavt. Jeg regner med han hadde sagt noe hvis det var grunn til bekymring så jeg tenker ikke mer på det :)

Jeg har også blitt skikkelig pysete etter jeg fikk L. Det er sånne småting jeg egentlig ikke gidder å "utsette" meg for, for jeg vil ikke at det skal skje meg noe slik at han må vokse opp uten mor. Jeg turte til og med ikke å sitte på med kjære i en sånn fancy, superrask bil han fikk låne fordi jeg ville ikke risikere noe som helst..Hvis du skjønner? Det er jo helt snodig at man skal bli så tullete..Men..

Og jeg skjønner hva du mener med å tenke at noe skulle skje med disse småtassene våre. Herlighet. Jeg kunne ikke levd et normalt liv da tror jeg. Og jeg gruer meg så fælt til å sende han i barnehagen! Noen helt andre som skal ta vare på mitt kjøtt og blod! Huff og huff! Men man kan ikke tenke sånn. Man må bare leve.

Det har vært dårlige mattider her også men nå strammer vi inn litt ;) Har gått mye i kjøpepizza, gryteposer, lasagne og sånn drit som er enkelt å lage..

Jeg vil være litt sunnere i dette svangerskapet. Jeg synes jeg spiste litt vel mye snop og kos forrige gang. Nå har jeg heldigvis ikke så stort søtsug som sist og det er godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden til UL kommer til å gå kjempefort. Tiden etter UL kommer til å raaase. ;) Forrige svangerskap gikk jo til å bare veeente til at knøttet skulle komme. Nå har du jo hendene fulle med både barn, samboer og jobb. :)

Ingen fødsler er like, får bare krysse fingrene for at det går bra. :) Det går sikkert litt raskere denne gang, kroppen har jo gjort det før.

Skjønner veldig godt hva du mener.. Tror ikke jeg hadde gjort det selv! Jeg har jo et ønske om å kjøre opp, men er jo litt bilredd.. Kjenner jeg har blitt enda mer pysete etter W kom til verden. Hohoi. :sjenert: Barnehage ja.. Huff, liker det ikke. :( Har jo hørt så mye fælt.. Barn som skader seg men ikke får oppfølging, eller at foreldrene ikke får vite det.. osv.osv. . En skal jo stole på de som passer på barnet ditt 100%, er vanskelig det..

Har planer om å være flink til å lage mer hjemmelaget mat selv. Er jo såå mye godt en kan lage! Eneste som er vanskelig for vår del er jo at jeg(og mest sannsynlig W) har melkeallergi og det er så mye vi ikke kan spise. MYE god mat som inneholder melk. Ikke alt en kan bruke hvetefløte i som blir like godt dessverre.

Krysser fingrene for at søtsuget holder seg borte! Jeg har fått det nå jeg.. Blir irritert på meg selv. Går opp i vekt, nå til sommeren. Kjekt.. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lavt blodtrykk kan man ikke gjøre noe med, bare høyt kan legene fikse på. Men er lurt hvis man blir svimmel å ikke reise seg fort, ikke stå for lenge i ro og drikke mye vann. Men er det veldig lavt så kanskje det hadde vært lurt med en sykemelding, jeg hadde mye lavt sist jeg var gravid men ikke nå, bare i blant.

Har du fått dato for UL? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fullgåtte 12, Ara!!! :strix:

Er det laktose du ikke tåler, Angel? Her i huset lager vi alt laktosefritt :jepp: Ikkeno problem, smaker ikke annerledes enn med vanlig melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :) Ja, akkurat 6 mnd i mellom! Har du dagbok du da, Kakaoen? Ja, det har du, så jeg nå! Skal kikke innom jeg også ;)

Nummer 2 ja! Vil dere ha to tette eller har dere ikke kommet så langt som at dere har tenkt/snakket om det enda?

Fant du veien inn i min halvdaue dagbok?? Går som regel i bæsjing, mat, soving her om dagen, så ikke veldig mye spennende å skrive om :P

2 tette?? uff nei :P hehe.. Jeg har en baby jeg, og finnes ikke et bein i hele kroppen min som har lyst på enda en baby :P

Merker jeg legger veldig merke til gravide damer for tia. Og er veldig missunnelig. Kjenne livet i magen, og spenningen med hva som kommer og hvem som skjuler seg inni der. Så jeg har fullstendig glemt hvor kvalm jeg var, vondt bekken og ikke minst sv.diabetesen jeg fikk. Som garantert kommer neste gang også :(

Gratulerer så mye med 12 uker :hoppendeglad:

Håper du får en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du veien inn i min halvdaue dagbok?? Går som regel i bæsjing, mat, soving her om dagen, så ikke veldig mye spennende å skrive om :P

2 tette?? uff nei :P hehe.. Jeg har en baby jeg, og finnes ikke et bein i hele kroppen min som har lyst på enda en baby :P

Merker jeg legger veldig merke til gravide damer for tia. Og er veldig missunnelig. Kjenne livet i magen, og spenningen med hva som kommer og hvem som skjuler seg inni der. Så jeg har fullstendig glemt hvor kvalm jeg var, vondt bekken og ikke minst sv.diabetesen jeg fikk. Som garantert kommer neste gang også :(

Gratulerer så mye med 12 uker :hoppendeglad:

Håper du får en fin helg :)

Jeg var innom dagboka di! Har lagt igjen et lite spor!

Hehe, greit å vite at du ikke vil ha baby på en stund enda da..Og jeg synes man burde nyte den tiden! Den går så fort og plutselig har du også en ettåring i hus :)

Takk. Nå går tiden plutselig fort. 13 uker i morgen..ca 5 uker til UL, HVIS jeg får i sommerferien da...Jeg gjør vel sikkert det? Sykehusene er da alltid åpne..

*******************

I helgen er vi hos mine foreldre. Været har velsignet oss og vi har kunnet være ute hele dagen lang. L har kost seg med å krabbe rundt på plen og grus og utforske hver eneste bit av tomta her. Han har fått sin egen is og badet i basseng. Luksus altså ;)

Håper vi får sånn vær framover men til uka er det visst spådd drittvær igjen! FYSJ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk UL "midt i fellesferien", 9. juli :fnise: Men sykehuset "mitt" tar imot 9500 barn pr år da, de har litt gjennomtrekk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ca like langt på vei som jeg var på denne tia i fjor. Og jeg fikk UL 4 juli :) Vet ikke hvilket sykehus du hører til, men de har vel åpent :P Du burde vel fått et brev om det snart?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk brev med UL-time i postkassa allerede dagen etter jeg var hos fastlegen, altså dagen etter hun skrev henvisningen! Så her jeg bor jobber de fort (i blant) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Bare en uke siden jeg var hos fastlegen da, så får kanskje brev ila uka :) Håpet det!! Men ettersom jeg ikke skal vite kjønnet så er ikke UL like spennende denne gangen føler jeg.. Men jeg vil jo vite om alt er bra da, det er tross alt det viktigste! :)

Edit: 13 uker :danse:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert artig om dere får ei jente da siden dere har en gutt :)

Gratulerer med 13 uker! :blomst: Da er du vel i andre trimester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2.trimester it is ;)

Ja, hadde vært morsomt med en av hver, da jeg foreløpig ser for meg å ha kun 2 barn :) Men som sagt, det aller viktigste er at baby er frisk og rask!

I stad fant jeg hjerteslagene til baby med en doppler jeg har lånt av ei venninne! Morsomt :) Telte ca 160 slag pr. min.

I dag var vi på besøk i barnehagen som L skal begynne i til høsten. Det var gøy, spennende og sentimentalt på samme tid. Han koste seg mest men synes nok noen av barna var litt intense. Hehe.. Vi var med på samlingsstund og lunsj før vi dro hjem igjen.

I morgen er det 1.års kontroll for L også skal vi til fotograf etter det og ta noen 1års bilder :) Gleder meg! Men gruer meg til at gullklumpen skal få sprøyte :( Heldigvis går det fort over!

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 13 uker og for 2. trimester!! :danse:

Er helt klart viktigst at babyen er sunn, frisk og rask!

Åh, så herlig. :) Husker første gangen jeg hørte hjerteslagene med W, tårene rant og rant. Helt magisk!

Når er det du skal på UL? Gleder meg på deres vegne jeg. :hjerte:

Enn at de snart skal i barnehage, sukk, tiden går litt for fort kjenner jeg. Gutta har jo blitt så store, så alt for fort! Godt at L koste seg. Ble du litt roligere i kroppen etter besøket?

Håper 1.års kontrollen gikk bra og at L er i god form! :) Spennende med fotografering! Har dere valgt tema, eller kjører dere på med hverdagslig? Skal selv til fotograf etter at W har blitt 1 år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi for 13 uker og 2.trimester :strix:

Noe så nydelig å høre hjerteslagene :rodmer:

UL nærmer seg med stormskritt da :)

Tiden går jammen fort :jepp: Tenk at L snart skal begynne i barnehagen. Koselig å besøke barnehagen å se hvordan de har det der. Fikk dere invitasjon til en slik dag? Det var jammen lurt da :) Håper det går fint når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 13 uker og for 2. trimester!! :danse:

Er helt klart viktigst at babyen er sunn, frisk og rask!

Åh, så herlig. :) Husker første gangen jeg hørte hjerteslagene med W, tårene rant og rant. Helt magisk!

Når er det du skal på UL? Gleder meg på deres vegne jeg. :hjerte:

Enn at de snart skal i barnehage, sukk, tiden går litt for fort kjenner jeg. Gutta har jo blitt så store, så alt for fort! Godt at L koste seg. Ble du litt roligere i kroppen etter besøket?

Håper 1.års kontrollen gikk bra og at L er i god form! :) Spennende med fotografering! Har dere valgt tema, eller kjører dere på med hverdagslig? Skal selv til fotograf etter at W har blitt 1 år. :)

Jaa, tårene trillet første gangen her også! Det er skikkelig magisk! Herregud, når jeg begynte å tenke på¨dette nå så gikk det faktisk opp for meg at jeg skal få en baby til. Det ligger en liten gutt eller jente inni magen min med et bankende hjerte, som skal vokse og gro og komme ut som en fiks ferdig baby! :grine::gravid::hjerte:

Det er ganske magisk og vi er heldige som får oppleve dette. Tenk på alle som sliter med å bli gravide og som så fælt ønsker seg et barn, så sitter jeg her som en slags rugemaskin og blir gravid så fort jeg tenker på det :fnise: Ganske urettferdig!

Jeg ble mye roligere av å besøke barnehagen og se hvordan de jobbet der. De var så flinke og herlige mennsker så jeg er ikke redd for å overlate ansvaret til dem faktisk. Og dette er jo på bygda, slik at det er bare 12 barn på avdelingen. Herlig.

Vi fotograferte i går og ble veldig fornøyde! :) Tenkte kanskje å legge ut et bilde her også slette det etterhvert. Men det ligger på facebook og jeg tror ikke jeg får kopiert det, så må vente et par uker til jeg får bildene på minnepenn :) Vi kjørte hverdagslig stil. L har en nydelig overall som han hadde på seg. Med en skjorte inni. Også tok vi noen bilder der han hadde på seg sixpence ;) Han var skikkelig kul med den. hehe..

Jippi for 13 uker og 2.trimester :strix:

Noe så nydelig å høre hjerteslagene :rodmer:

UL nærmer seg med stormskritt da :)

Tiden går jammen fort :jepp: Tenk at L snart skal begynne i barnehagen. Koselig å besøke barnehagen å se hvordan de har det der. Fikk dere invitasjon til en slik dag? Det var jammen lurt da :) Håper det går fint når den tid kommer.

Yeey :danse:

Vi fikk ikke invitasjon til besøksdag, men på foreldremøtet sa de at vi bare kunne ringe og avtale en dag slik at vi kunne komme med ungen og være med i et par timer :) Så det var veldig kjekt og betryggende og et bra tiltak synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...