Gå til innhold

Var på "date", hun forventet at jeg skulle betale - jeg stakk.


tom1986

Anbefalte innlegg

Nå skjerper du deg kraftig. Ingen god sex kommer av pliktkondomeri, det vet alle. Man bør kunne stole såpass på at dama sørger for at ingen ønsked graviditet bli realitet. Det burde bli lovlig med økonomisk abort for menn ved uønsket farskap. Dessverre lyver mange kvinner om at de er på pilla for naive menn, uten at jeg gidder å ta den diskusjonen med deg.

Nei nei nei, nå snakker vi om likestilling og da får det bli likestilling!

Hvis du er så imot kondomer, så snipp snæpp osv...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å sammenligne skostjeling med hvem som skal spandere maten er et særdeles dårlig eksempel! Skoene må nødvendigvis stjeles fra butikk, og er det forretninger det deales med når en dater?

I grunn ikke, da hun forventer å få mat påspandert for at han skal vise en interesse for henne, at han liker henne. Jeg forventer heller ikke å få et par sko fordi jeg liker dem når jeg prøver dem i butikken. Forøvrig nevnte jeg ingenting om å stjele sko, jeg kan sitere meg selv:

at man kan splitte en regning mellom to parter. For meg er det like naturlig som å betale for skoene jeg kjøper. Å forvente at en mann skal betale for meg, blir som å forvente å få de skoene jeg prøver i butikken bare fordi jeg liker dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Trekker seg rolig ut, og fortsetter å leve i den naive boblen om at det fortsatt kan finnes respektable gentlemen i 2013* Liker å tro at den bitre andelen av gutter på KVINNEguiden ikke er representativ for andre menn som kan respektere kvinner som har blitt gjort i så mange generasjoner. Pokker ta deg Ottar og likestilling-hysteri. :fnise: Hva blir det neste? Graviditet og mensen hos menn? Da hadde mange her hvertfall hatt en unnskyldning for å oppføre seg som premenstruelle kjerringer :filer:

Anonym poster: 8dcf281f4cb6a46b69c7e64385dc84e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du ser på det som at han ikke er interessert i deg hvis han ikke gjør det og at han bryr seg om deg hvis han gjør det. = kjærlighet.

Anonym poster: 03e7ab58073f1cf03d6fb9a0fac356eb

Nei. Men at han da gjerne vil møte meg igjen. Jeg visste ikke at dette var så rart. Jeg har alltid trodd at dette var helt normalt over alt siden alltid har vært sånn for meg og alle mine venninner? Men igjen, det har nok veldig mye med hva slags type/alder menn man dater tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalkunkrøll

Nei nei nei, nå snakker vi om likestilling og da får det bli likestilling!

Hvis du er så imot kondomer, så snipp snæpp osv...

Vi kan snakke om likestilling den dagen menn har livmor og kan bli gravide. Inntil da får dere bære byrden av graviditet alene. Not my problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei, nå snakker vi om likestilling og da får det bli likestilling!

Hvis du er så imot kondomer, så snipp snæpp osv...

God one :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kalkunkrøll

*Trekker seg rolig ut, og fortsetter å leve i den naive boblen om at det fortsatt kan finnes respektable gentlemen i 2013* Liker å tro at den bitre andelen av gutter på KVINNEguiden ikke er representativ for andre menn som kan respektere kvinner som har blitt gjort i så mange generasjoner. Pokker ta deg Ottar og likestilling-hysteri. :fnise: Hva blir det neste? Graviditet og mensen hos menn? Da hadde mange her hvertfall hatt en unnskyldning for å oppføre seg som premenstruelle kjerringer :filer:

Anonym poster: 8dcf281f4cb6a46b69c7e64385dc84e3

*Trekker seg rolig ut, og fortsetter å leve i den naive boblen om at det fortsatt kan finnes respektable gentlemen i 2013* Liker å tro at den bitre andelen av gutter på KVINNEguiden ikke er representativ for andre menn som kan respektere kvinner som har blitt gjort i så mange generasjoner. Pokker ta deg Ottar og likestilling-hysteri. :fnise: Hva blir det neste? Graviditet og mensen hos menn? Da hadde mange her hvertfall hatt en unnskyldning for å oppføre seg som premenstruelle kjerringer :filer:

Anonym poster: 8dcf281f4cb6a46b69c7e64385dc84e3

Skjerp deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Som jeg har sagt tidligere i tråden så tilbyr jeg alltid å betale selv og at daten deretter insisterer. Og jeg deretter ikke fremdeles hevder min rett til å betale 50% men heller lar han få lov å betale. Hvordan er dette antikvarisk?

...

Denne biten er ikke det, men derimot holdningen om at viss han ikke spanderer er han ikke interessert. I mine øyne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I grunn ikke, da hun forventer å få mat påspandert for at han skal vise en interesse for henne, at han liker henne. Jeg forventer heller ikke å få et par sko fordi jeg liker dem når jeg prøver dem i butikken. Forøvrig nevnte jeg ingenting om å stjele sko, jeg kan sitere meg selv:

Hvorfor ikke heller bare godta at din verden og min verden ikke er like? :) Les tråden. Ikke ett sted har jeg sagt at jeg FORVENTER å bli påspandert. Jeg tilbyr alltid å betale. Men i MIN omgangskrets er det sånn det er og jeg visste ikke at det var unormalt fordi det har alltid vært sånn rundt meg. Så stusselig verden må være uten romantikk! Jeg er glad det er sånn rundt meg jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I grunn ikke, da hun forventer å få mat påspandert for at han skal vise en interesse for henne, at han liker henne. Jeg forventer heller ikke å få et par sko fordi jeg liker dem når jeg prøver dem i butikken. Forøvrig nevnte jeg ingenting om å stjele sko, jeg kan sitere meg selv:

Likevel, få et par sko fordi hun liker dem? Hvilket motiv har butikken for å gi dem til henne? Sannsynligvis intet og det er ingen grunn til at de skal gjøre det. En mann derimot...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne biten er ikke det, men derimot holdningen om at viss han ikke spanderer er han ikke interessert. I mine øyne.

Jepp. Men igjen. Det er i DINE øyne. I MIN verden, med min omgangskrets og fra min erfaring så er det sånn det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid trodd at dette var helt normalt over alt siden alltid har vært sånn for meg og alle mine venninner? Men igjen, det har nok veldig mye med hva slags type/alder menn man dater tror jeg.

Det er derfor vi diskuterer dette, for å få deg til å forstå at en må tenke litt lenger enn å bare akseptere at sånn er det og sånn skal det være. En må prøve å forstå hva tanken bak er. Du skjønner, de fleste kvinner av 2013 liker å tenke selv.

Anonym poster: 03e7ab58073f1cf03d6fb9a0fac356eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Trekker seg rolig ut, og fortsetter å leve i den naive boblen om at det fortsatt kan finnes respektable gentlemen i 2013* Liker å tro at den bitre andelen av gutter på KVINNEguiden ikke er representativ for andre menn som kan respektere kvinner som har blitt gjort i så mange generasjoner.

Skulle gjerne likt å vite hvilke bitre menn du sikter til. Og hovedproblemet er kvinners krav om å bli vartet opp og spandert på, som har rot i en manglende respekt for mannen.

Fortell meg gjerne hvorfor mannen skal spandere for å få innpass hos kvinnen, uten å begrunne det med at det er det en gentleman gjør, det er romantisk osv. Forklar det med fornuft.

To mennesker som ikke er likestilte og ser på seg selv som jevnbyrdige har ingen fremtid sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er derfor vi diskuterer dette, for å få deg til å forstå at en må tenke litt lenger enn å bare akseptere at sånn er det og sånn skal det være. En må prøve å forstå hva tanken bak er. Du skjønner, de fleste kvinner av 2013 liker å tenke selv.

Anonym poster: 03e7ab58073f1cf03d6fb9a0fac356eb

Les tråden du lille venn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke heller bare godta at din verden og min verden ikke er like? :) Les tråden. Ikke ett sted har jeg sagt at jeg FORVENTER å bli påspandert. Jeg tilbyr alltid å betale. Men i MIN omgangskrets er det sånn det er og jeg visste ikke at det var unormalt fordi det har alltid vært sånn rundt meg. Så stusselig verden må være uten romantikk! Jeg er glad det er sånn rundt meg jeg :)

Igjen, som jeg har skrevet flere ganger (les tråden du også). Du ser an date nr 2 på om han betaler/ikke betaler. Dersom han betaler=flere dater med deg, dersom han ikke betaler=ikke flere dater. Da indirekte forventer du å bli påspandert.

Romantikk er ikke penger, hvilket du har tydeliggjort gjennom hele tråden. Dersom han betaler=penger=romantisk for deg. I min verden kaller vi en spade for en spade, deremed følgende regnestykke: Kvinne+penger=flere dater/sex, kos etc. Kvinne=prostituert.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel, få et par sko fordi hun liker dem? Hvilket motiv har butikken for å gi dem til henne? Sannsynligvis intet og det er ingen grunn til at de skal gjøre det. En mann derimot...? :)

Leste du det jeg skrev? Å forvente at en mann skal betale for en date for å vise at han liker henne blir som at jeg forventer å få et par sko på butikken fordi jeg liker dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi kan snakke om likestilling den dagen menn har livmor og kan bli gravide. Inntil da får dere bære byrden av graviditet alene. Not my problem.

Åh, ikke likestilling nå lenger? Vel, men da er det vel ikke så ille at kvinner forventer at menn skal betale maten da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i MIN omgangskrets er det sånn det er og jeg visste ikke at det var unormalt fordi det har alltid vært sånn rundt meg. Så stusselig verden må være uten romantikk! Jeg er glad det er sånn rundt meg jeg :)

Så stusselig romantikk som er basert på penger må være...

Anonym poster: 03e7ab58073f1cf03d6fb9a0fac356eb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalkunkrøll

Åh, ikke likestilling nå lenger? Vel, men da er det vel ikke så ille at kvinner forventer at menn skal betale maten da?

Det er ingen biologisk årsak til at kvinner ikke skal kunne betale for maten sin, med mindre du liker å tenke på dere som evneveike med rett til stønad og hjelpepleie på date. Det er derimot sånn at barnet gror i kvinnens kropp, som gjør at far ikke kan holdes ansvarlig for oom barnet skal leve opp eller ikke, og derfor da bær ha anledning til å fraskrive seg økonomiske forpliktelser, om han så ikke vil ha det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, som jeg har skrevet flere ganger (les tråden du også). Du ser an date nr 2 på om han betaler/ikke betaler. Dersom han betaler=flere dater med deg, dersom han ikke betaler=ikke flere dater. Da indirekte forventer du å bli påspandert.

Romantikk er ikke penger, hvilket du har tydeliggjort gjennom hele tråden. Dersom han betaler=penger=romantisk for deg. I min verden kaller vi en spade for en spade, deremed følgende regnestykke: Kvinne+penger=flere dater/sex, kos etc. Kvinne=prostituert.

Feil. Om han spanderer=han vil ha en ny date med meg. Om vi splitter=Takk for daten det var hyggelig, lykke til videre. Men JEG må jo også like noen. Så om jeg ikke er interessert i en annen date så insisterer jeg på enten å betale alt eller betale 50%. Sånn er det i mitt miljø. Godta det :laugh:

Forøvrig så venter man litt lenger enn å pule på første daten i min verden så den prostituert komentaren får du ta til deg selv. Om du tar imot eks. blomster fra en fyr du dater ser du på deg selv som en prostituert da? Hva med julegaver? Eller bursdagsgave av en som liker deg som du ser på som en venn? Skjerp deg. Om det er tilfelle at man blir prostituert av å date en mann som er galant, behandler deg som en dame og tar deg med ut å spise så lurer jeg på hva det sier om mødrene våre og bestemødrene våre. Så hvem som er prostituert her kan vel diskuteres :laugh: Om dette regnestykket ditt stemmer så er samtlige kvinner i Norge som har mottatt en romantisk gest fra en mann en hore. Kalkunkrøll, er det deg?

I regnestykket ditt så må du også få inn forelskelse og kjærlighet. Giftemål, barn, utfordringer og alt annet alle andre par går igjennom. Ender det ennå på hore?

Endret av Suss81
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...