Gå til innhold

Var på "date", hun forventet at jeg skulle betale - jeg stakk.


tom1986

Anbefalte innlegg

Men ikke spør meg om 20 kr til den etterpå!! Seriøs turn of...

Nettopp! Det er jo det flere av oss sier. Det er turn off med kvinner som tigger penger til mat og ikke kan betale selv. Har du penger og kan betale selv så gjør det! Sett pris på at han tilbragte tid sammen med deg, det er det som er det romantiske her, tiden dere har sammen, ikke at han har så mye penger at du føler at han er romantisk som kjøper det du vil ha.

Anonym poster: 03e7ab58073f1cf03d6fb9a0fac356eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare likestilte menn som er det? :klo:

Anonym poster: 03e7ab58073f1cf03d6fb9a0fac356eb

Synes egentlig at det er festlig at likestilling og romantikk går hånd i hånd i denne tråden. Romantikk er romantikk. Likestilling er likestilling. Kvinner mister ikke stemmeretten om hun blir tatt med ut på en romantisk date av en mann som er galant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare likestilte menn som er det? :klo:

Anonym poster: 03e7ab58073f1cf03d6fb9a0fac356eb

Nei. Forresten, hva er egentlig likestilte menn?

For en gangs skyld prøver jeg å være en smule seriøs, og mener at likestilling i liten grad handler om hvem som skal betale mat på restaurant. Likestilling dreier seg om noe mye større...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Siden hun inviterte deg så syns jeg hun kunne spandert. Jeg syns hele greia med å dele regningen på date er utrolig klient så jeg mener at en tar hele.

Blir jeg invitert ut må jeg innrømme at jeg forventer at han betaler. Så får man heller bytte på om det blir flere dater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalkunkrøll

Synes egentlig at det er festlig at likestilling og romantikk går hånd i hånd i denne tråden. Romantikk er romantikk. Likestilling er likestilling. Kvinner mister ikke stemmeretten om hun blir tatt med ut på en romantisk date av en mann som er galant.

Men at han da skal miste råderetten over egen økonomi godtar du enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på en god del dates, og alle har betalt for seg, dersom det ikke var jeg som ba dem ut, da betaler jeg alt, alltid.

Det er situasjonsbestemt spør du meg.

I TS sin spesifikke situasjon mener jeg at det er latterlig av en kvinne å forvente å få betalt middagen for seg på en date hun selv ba ut mannen på!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Forresten, hva er egentlig likestilte menn?

For en gangs skyld prøver jeg å være en smule seriøs, og mener at likestilling i liten grad handler om hvem som skal betale mat på restaurant. Likestilling dreier seg om noe mye større...

Er man en voksen kvinne når man ikke vet hva forskjellen på likestilt og likestilling er for noe? :klo:

Anonym poster: 03e7ab58073f1cf03d6fb9a0fac356eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig at det er festlig at likestilling og romantikk går hånd i hånd i denne tråden. Romantikk er romantikk. Likestilling er likestilling. Kvinner mister ikke stemmeretten om hun blir tatt med ut på en romantisk date av en mann som er galant.

Altså, jeg må bare si noe her:

Det at menn betaler kommer jo fra tiden hvor damene ikke jobbet i det hele tatt. Nå er det selvsagt at dersom man ber ut noen på date, så spanderer man, men ville bare poengtere at det med å spandere har absolutt mye å gjøre med likestilling.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig at det er festlig at likestilling og romantikk går hånd i hånd i denne tråden. Romantikk er romantikk. Likestilling er likestilling. Kvinner mister ikke stemmeretten om hun blir tatt med ut på en romantisk date av en mann som er galant.

Når en mener at det å bli betalt for er romantisk så forveksler en penger med kjærlighet. Da mener man at det ligger omtanke og omsorg i en som betaler for en. Da vet man ikke hva kjærlighet er for noe.

Vet man ikke hva kjærlighet er for noe søker man den gjennom symbolske handlinger fremfor kjærligheten i seg

Anonym poster: 03e7ab58073f1cf03d6fb9a0fac356eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det å ikke kunne forvente vanlig folkeskikk fra deg på date, uten at du skal se på det som lavkvalitet, så er du rimelig gjerrig ja.

Nei, som sagt ikke gjerrig. Og jeg hadde aldri vurdert å gå på date med noen jeg mistenkte ville mene det var et prinsippspørsmål å dele regningen. He he... aldri! Og det har aldri skjedd heller... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du må altså få betalt for å gå ut på date nr 2 med en mann? Joda, slike yrker er det noen som har, men slike damer pleier i det minste å være ærlige rundt det. Personlig synes jeg dette er trist å lese. Ikke bare har menn mindre rettigheter i samfunnet generelt (kjønnskvotering i bransjer, kan tvinge menn til å bli fedre uten å kunne si noe, bare for å vise til to eksempler), men kvinner klarer altså ikke lenger å betale for seg heller. Hvorfor må kvinner alltid påta seg en rolle som offer, og for at menn skal få deres oppmerksomhet må han betale for det. Hadde jeg vært mann så hadde jeg da heller brukt pengene på en skikkelig bytur, strippeklubb eller en prostituert, for da får man i det minste valuta for pengene. Jeg hadde ikke giddi å kasta bort penger på en date om jeg ikke visste med sikkerhet at det ble en date nr 2.

I min verden er det den største selvfølge at vi spleiser, selv min samboer og jeg gjør dette. Mye fordi vi begge er studenter, men poenget står fortsatt. Jeg har litt for mye stolthet til å kunne droppe å betale for meg, har jeg ikke råd til å betale for meg spiser jeg ikke ute. Dersom fyren insisterer på å betale når jeg ikke kjenner han synes jeg egentlig det er ganske så kleint, og da føler jeg at jeg står i gjeld til han.

Min samboer elsker å være gentleman han, men det gjør han i den grad at han alltid åpner dører for meg, tar jakken min, men sånn blir menn når de vet at de ikke er sammen med damer som bare forventer uten å gi noe tilbake. Ingen ekte menn gidder å investere i noe usikkert, hvorfor skulle de det?

Trodde virkelig kvinner i 2013 var kommet lenger enn som så, og hadde respekt for det kvinnene før oss kjempet for av kvinnerettigheter. En trist utvikling å se.

Ja dette var logisk. Jeg ser selv at faren er overhengende for at kvinnen mister stemmeretten fordi jeg faktisk lar en mann som liker meg få spandere en romantisk middag. Jeg må stå på krava å gå skikkelig Ottar, slenge knytteneven i bordet å kreve å få betale min egen mat! Om ikke undertrykker han alle kvinner!

Forøvrig er jeg nok endel eldre enn deg og er ett annet sted i livet. Datene jeg har reglemessig normal inntekt, samtlige er ferdige med studier. Ingen av mine dater er i en sånn situasjon at de går konkurs av å ta med meg på date. Jeg KREVER IKKE at menn skal betale for daten, men jeg synes det er hyggelig om de gjør det. I min aldersgruppe og omgangskrets tolker vi dette som interesse.

Forøvrig så er jeg samboer å vi betaler sånn ca 50/50. Ingen av oss gidder å holde oversikt men det jevner seg ut. Denne tråden handler sånn jeg har forstått det om de første datene, ikke om hele samlivet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man en voksen kvinne når man ikke vet hva forskjellen på likestilt og likestilling er for noe? :klo:

Anonym poster: 03e7ab58073f1cf03d6fb9a0fac356eb

Likestilt i forhold til hva? Og man kan ikke være likestilte bare sånn når en har lyst... enten er det likt, eller så er det ikke. Og vi er langt derfra...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var logisk. Jeg ser selv at faren er overhengende for at kvinnen mister stemmeretten fordi jeg faktisk lar en mann som liker meg få spandere en romantisk middag. Jeg må stå på krava å gå skikkelig Ottar, slenge knytteneven i bordet å kreve å få betale min egen mat! Om ikke undertrykker han alle kvinner!

Forøvrig er jeg nok endel eldre enn deg og er ett annet sted i livet. Datene jeg har reglemessig normal inntekt, samtlige er ferdige med studier. Ingen av mine dater er i en sånn situasjon at de går konkurs av å ta med meg på date. Jeg KREVER IKKE at menn skal betale for daten, men jeg synes det er hyggelig om de gjør det. I min aldersgruppe og omgangskrets tolker vi dette som interesse.

Forøvrig så er jeg samboer å vi betaler sånn ca 50/50. Ingen av oss gidder å holde oversikt men det jevner seg ut. Denne tråden handler sånn jeg har forstått det om de første datene, ikke om hele samlivet.

Helt rikig! Og her ligger forskjellen tror jeg... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likestilt i forhold til hva? Og man kan ikke være likestilte bare sånn når en har lyst... enten er det likt, eller så er det ikke. Og vi er langt derfra...

I forhold til hverandre. Når den ene betaler for den andre er de ikke lenger likestilte men har inntatt en posisjon med dominerende og underlegen part.

Vi kommer jo ikke nærmere ved å opprettholde gamle kjønnsmønstre, gjør vi vel?

Anonym poster: 03e7ab58073f1cf03d6fb9a0fac356eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at han da skal miste råderetten over egen økonomi godtar du enkelt.

Ja. Om han bruker 500 kr på en date med meg raser sikkert hele økonomien til en voksen mann, med stabil jobb sammen! Antageligvis må han flytte inn på gutterommet til sin mor pga. meg. Han kan bare gi meg pin koden med en gang. Nå er alle pengene hans mine! Seriøst Hr. Krøll.....Litt mere tanker enn det pleier du å legge i kommentarene dine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalkunkrøll

Helt rikig! Og her ligger forskjellen tror jeg... :)

Ja heldigvis tilhører sånne holdninger stort sett generasjonen kvinner som veldig snart mister sin fruktbarhet og går ut på dato. Kanskje dobbeltmoralske, sjåvenistiske kvinnfolk er utdøende likevel. I det minste kom det noe positivt ut av denne tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når en mener at det å bli betalt for er romantisk så forveksler en penger med kjærlighet. Da mener man at det ligger omtanke og omsorg i en som betaler for en. Da vet man ikke hva kjærlighet er for noe.

Vet man ikke hva kjærlighet er for noe søker man den gjennom symbolske handlinger fremfor kjærligheten i seg

Anonym poster: 03e7ab58073f1cf03d6fb9a0fac356eb

Jepp. Logisk. Om man blir spandert på på de første datene så gjelder nok det for resten av samlivet. Du kan aldri elske han siden han betalte for salaten din og kaffen. Ser logikken i det.

"Spander mat på meg om du tørr Mann, jeg kommer til å ta alle pengene dine! Selv om jeg tjener betraktelig mere enn deg så er det pengene dine jeg vil ha!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalkunkrøll

Ja. Om han bruker 500 kr på en date med meg raser sikkert hele økonomien til en voksen mann, med stabil jobb sammen! Antageligvis må han flytte inn på gutterommet til sin mor pga. meg. Han kan bare gi meg pin koden med en gang. Nå er alle pengene hans mine! Seriøst Hr. Krøll.....Litt mere tanker enn det pleier du å legge i kommentarene dine.

Poenget er at du sier at vi er likestilte fordi kvinner ikke mister stemmeretten av å bli påstpandert. Men hva med vår jævla stemmerett da? Hva om vi vil kunne forvente normal folkeskikk fra datene våre, som at de gidder å ta med seg litt småpenger for en date, uten å peke fingre å påstå at menn som ikke er rausere enn at de deler sitt selskap med dere, er gjerrigknarker som ikke er interessert i mer? At vi som blir pålurt barn og får ei lita jente må se henne gå rundt å vurdere kjærlighet og oppmerksomhet i kroner og øre? eller vil du snakke om den "likestillingen" med at min stemmerett koster meg værnepliktighet, mens din er påspandert og gratis fra staten? Du som har gratis stemmerett kan vel koste på deg å betale for din egen kaffe, eller skal jeg som må betale 1 plitår for stemmeretten min, jeg ikke engang får bruke på date, uten å bli stempla som gjerrig og sjåvenistisk, måtte betale den kaffen din også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Logisk. Om man blir spandert på på de første datene så gjelder nok det for resten av samlivet. Du kan aldri elske han siden han betalte for salaten din og kaffen. Ser logikken i det.

"Spander mat på meg om du tørr Mann, jeg kommer til å ta alle pengene dine! Selv om jeg tjener betraktelig mere enn deg så er det pengene dine jeg vil ha!"

Det å spandere henger igjen fra tiden hvor kvinner ikke hadde penger. Just saying...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja heldigvis tilhører sånne holdninger stort sett generasjonen kvinner som veldig snart mister sin fruktbarhet og går ut på dato. Kanskje dobbeltmoralske, sjåvenistiske kvinnfolk er utdøende likevel. I det minste kom det noe positivt ut av denne tråden.

Jeg er likeglad hvis du representerer det vi går glipp av! :) Jepp, det positive er at vi har oppklart det!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...