Gå til innhold

Unge mødre


Gjest sexysadie

Anbefalte innlegg

Gjest Myumi
hadde gått skola færdi, å sku ut i lærlingetida... men da va d ikke plassa å få... søkte mæ på skole igjen, men da bærre førr å førbedre nå karaktera. va allerede gravid da. fikk sønnen min va æ va 19(20 nu) å angre ikke på d..

nån meine vest sånn som æ ha læst d at har man unga så stoppe alt. d vil æ sei e feil..

hær æ nu bor e d ikke så mye jobba, men æ klage ikke. når sønnen min e klar førr d, vil æ skaffe mæ en jobb, å barnehageplass t han...

høres ut at nån av innlæggan førdømme unge mødre på d værste. kordan kan dåkk sei sånt når dåkker ikke ha vært ute førr d sjøl?!

e et liv så lite værdt førr dåkker...

"kan jo bare ta abort...".. d e ikke bærre bærre å gjøre d..

har vænninne som ha gjort d, dæm angre sårt å har d førr jævli. ikke dærme sagt at alle har d sånn....

snakke bære av mi eiga ærfaring...

Vær så snill, skriv enten bokmål eller nynorsk. Slik dialekt som dette er helt grusomt å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hexoria.

Vær så snill, skriv enten bokmål eller nynorsk. Slik dialekt som dette er helt grusomt å lese.

Enig med du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygd eller sosialstøtte,- uansett er dette penger fra staten, som bla.a. kommer fra skattepengene til de som jobber.

Det viktigste er vel å være i stand til å forsørge seg selv og de ungene man setter til verden, og bidra til fellesskapet, fremfor å fokusere på alt man har rett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Trygd eller sosialstøtte,- uansett er dette penger fra staten, som bla.a. kommer fra skattepengene til de som jobber.  

Det viktigste er vel å være i stand til å forsørge seg selv og de ungene man setter til verden, og bidra til fellesskapet, fremfor å fokusere på alt man har rett på.

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill, skriv enten bokmål eller nynorsk. Slik dialekt som dette er helt grusomt å lese.

Enig. Selv jeg som faktisk er fra Nord-Norge har problemer med å lese slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man velger jo ikke å vere hjelpetrengene...det er faktisk ikke bare bare å få seg jobb heller...man kan jo ha blitt arbeidsledig og sliter med å få endene til å møtes...da er det flott at sosialen finnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

tell dåkker som klage på kossn æ skriv... koffør???

ikke alle klare å skriv bokmål.. æ må ha en ilag me mæ da ellers så bi d bærre feil.. har dysleksi. dærfør skriv æ ordan sånn som æ uttale dæm. klare ikke anna..

så sorry førr at dåkk som klage har problema..

patetisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare lille meg...
tell dåkker som klage på kossn æ skriv... koffør???

ikke alle klare å skriv bokmål.. æ må ha en ilag me mæ da ellers så bi d bærre feil.. har dysleksi. dærfør skriv æ ordan sånn som æ uttale dæm. klare ikke anna..

så sorry førr at dåkk som klage har problema..

patetisk

Skjønner ikke hva som er så vanskelig med å lese d du skriv? :o

E fra nordnorge sjøl og har ingen som helst problem med å lese ka du skriv...

You go girl! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare lille meg...
Jenter verden over burde tvangsfôres på prevensjon til de er minst

femogtyve.

Seriøst Tex??

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litle bare skriv i vej, jeg er dansk og skriver hverken dansk norsk eller islandsk men en pæn blanding af alle 3 sprog, men så længe folk kan forstå det er jo det vigtigste. :-) Jeg giver blaffe i hvad ander synes, det kommer aldrig til at blive anderledes alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tell dåkker som klage på kossn æ skriv... koffør???

ikke alle klare å skriv bokmål.. æ må ha en ilag me mæ da ellers så bi d bærre feil.. har dysleksi. dærfør skriv æ ordan sånn som æ uttale dæm. klare ikke anna..

så sorry førr at dåkk som klage har problema..

patetisk

Jeg skjønner godt hva du skriver :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jenter verden over burde tvangsfôres på prevensjon til de er minst  

femogtyve. Dersom man får barn før man er ferdig med videregående bør man straffes økonomisk. Foreldre med barn født innenfor ekteskap bør premieres økonomisk.  

:o :o :o :o Dette håper jeg virkelig ikke du mener Tex . Håper det var en for tidlig 1 aprilspøk :o

Skal jeg straffes økonmisk hvis jeg er samboer og får barn?

Jeg vet at du er veldig for ekteskap men hvorfpr er du så mye bedre en de som er samboere :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksen mamma

Har lest innleggene her, og ble så provosert at jeg måtte bare svare. Hvordan kan ¨voksne kvinner¨sitte her og moralisere hva som er rett og hva som er galt? Hva er så galt med å få barn ung? Jeg synes det står stor respekt av unge kvinner som har havnet i denne situasjonen og som velger å få barnet. Synes at de er mye mer modne enn en del av de andre debutantene i denne tråden. Heldigvis bor vi i et land som kan gi oss en viss økonomisk hjelp hvis vi havner i denne situasjonen. Synes ikke at det er rett og trekke frem at alenemødre/unge mødre bruker av våre skattepenger. Dere kan selv komme i en situasjon der det er behov for økonomisk hjelp. Da håper jeg at dere ikke møter slike trangsynte mennesker som det har vært en del av i denne tråden.

Hurra for unge mødre som velger å ta ansvar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Jenter verden over burde tvangsfôres på prevensjon til de er minst  

femogtyve. Dersom man får barn før man er ferdig med videregående bør man straffes økonomisk. Foreldre med barn født innenfor ekteskap bør premieres økonomisk.  

Vi må slutte å sy puter under armene på drittunger som vil føle seg voksne.  

Jeg vet hva jeg snakker om.  

Jeg var en.

Du overdriver veldig. Kanskje det er bevisst. Det er i begynnelsen av 20- årene kvinner er sterkest, friskest og er fra naturens side mest egnet til å føde og oppdra et lite barn. Innenfor pensum i arbeis- og organisasjonspsykologi står det at karrierekvinner helst bør få barna sine i begynnelsen av tyveårene. Da får moren barna inn i skolen etter at hun er tredve år, og risikerer ikke i samme grad å bli utbrent som viss hun var tredve med krevende karriere og småbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

...og min venns mor, som er jordmor, sier at de som er unge når de får barn overfører de sterkeste genene til barna, og dermed får de ofte sunnere og sterkere barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest GjestenDin
Jeg har faktisk læst at kvinder som får barn i en sen alder lever længre.

Jeg leste også engang om katt som kunne fly. Ergo det trenger ikke stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he ja og jeg kente en kat som kunne snakke, men helt alvorligt så var dette faktisk en undersøgelse som var fortaget endten i usa eller i england, tror faktisk det var i et af gravid blad jeg læst det i, så det er et videskabeligt resutat af en undersøgelse og ikke bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de som er unge når de får barn overfører de sterkeste genene til barna, og dermed får de ofte sunnere og sterkere barn..

Har gener "best før" dato?

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...