Gå til innhold

Unge mødre


Gjest sexysadie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest agurk

den var god du!

Vi vet da hvordan fjortissjenter er.

Ingen av dem vet sitt eget beste, de skal bestemme selv og gjør som oftest det stikk motsatt av hva som er godt for dem. Mange av dem vil bruke det å få barn som veien til voksenlivet. Det er ike ett gode. Da får du sånne prektige unge mødre som tror de kan uttale seg om alt bare fordi de har født. (mitt verste mareritt er slike kjerringer og tro meg jeg vet av dem)

Da blir barna det eneste de får oppleve.

Trenger ungene slike mødre da? I vårt moderne komplekse samfun?

Ikke alle tenåringer er fjortisser. Derfor kan man ikke ta alle under en kam.

Men for å ta de som er fjortisser. Nei vi trenger ikke slike mødre. Jeg var 20 når jeg fikk min første. Jeg var vel langt fra moden nok og voksen nok til å bli mor. Problemet er vel at man ikke er moden nok til å se at man ikke er moden nok (for ei setning..)

Jeg svevde i rosa drømmer gjennom svangerskapet og kræsjlanda i virkelighet. Ikke kunne jeg ta vare på meg selv økonomisk og ikke hadde jeg jobb. Men det fantastiske er at jeg modnet mye på den tiden. Jeg fant meg selv, flytta fra eksen som aldri ble moden, jeg fikk meg jobb, og jeg sto på egne ben. Målet var på en måte nådd den dagen jeg hadde fast jobb og kjøpte meg leilighet. Da hadde jeg bevist for meg selv at jeg klarte meg selv!

Det jeg vil med dette er vel at selv den mest umodne fjortiss har muligheten til å bli voksen. Dersom man er villig til å ta ansvar for eget liv og klare seg selv så er det en hard vei å gå når du allerede har fått barn, men det er fullt mulig. Ikke alle tenåringsmødre snylter på mammaen sin og på staten. Og alle er ikke like håløse, noen tar fakrisk ansvar!

Derfor mener jeg at du kan ikke dra alle under en kam. Noen klarer det faktisk!

Men til alle tenåringsmødre. Det er fakrisk ikke anbefalt å få barn for tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Kjenner en som underviser på barne- og ungdomslinja på vgs. Hun er SJOKKERT over at disse jentene nå skal få ansvar på SFO, og en uke var det 4 som måtte ta graviditetsprøve!

På Sørvestlandet for et par år siden var kommunelegen alvorlig bekymret fordi så mange unge jenter (snakker da ikke om 18-19 år) valgte å bevisst gå inn for å bli gravide. Da fikk de (i sine øyne) masse penger, kunne slutte på skolen med god grunn og ble sett på som voksne uten å behøve å yte noe annet enn å sette barnet til verden. dette var et opprikitg problem, og det ble satt inn tiltak i området for å begrense dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det hadde vært litt mere fornuft i noen av disse innleggene dersom "rådene" gikk til noen som vurderte å bli gravid, ikke til ei som allerede er det!

Og jeg regner selvfølgelig med at de som mener jenta bør ta abort fordi de ikke vil betale mere skatt, selv har takket nei til barnetrygd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot
Hvordan kan det ha seg at jenter føler seg så "voksne" når de får barn? Kan det ha noe med at de da blir "noe"?

Kommunelegen på det stedet jeg fortalte om mente at de følte det slik fordi de hadde fått en status: Mor. De var blitt noe, slik andre blir lærer, sykepleier eller snekker. Og dette fikk de selvfølgelig positiv feed-back på, da fikk de mao bekreftet at nå var de noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte Dr.Phil på TV'en, han sa at personer som kun gjennom omgang med andre føler verdi lider under noe som kalles for: 'second hand nascism!'

Interessant men høres skummelt ut ikke sant?!

:o

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunelegen på det stedet jeg fortalte om mente at de følte det slik fordi de hadde fått en status: Mor. De var blitt noe, slik andre blir lærer, sykepleier eller snekker. Og dette fikk de selvfølgelig positiv feed-back på, da fikk de mao bekreftet at nå var de noe.

Dette er en !

Og det er ikke riktig at man skal prøve å finne egenverd fra andre. Det skal komme fra en selv! First hand nascism.

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Det er noe å forske på for en sosiolog iallfall. :P

Synes det er forkastelig at unge jenter av i dag tenker sånn.

Dette var jo ikke alle jenter, men jenter på et lite tettsted som kjedet seg, men ikke gadd å gjøre noe annet med livet sitt.

Så også Dr Phil programmet.

Det betydde at mødre må ikke bli så opptatt av å være elsket av sine barn, at hun ikke kunne føle verdi på noen annen måte enn ved å bli elsket av disse.

http://www.drphil.com/show/show.jhtml?cont...8_kidsfirst.xml

Klikk på The first sleepover

I think the fear is that if you're not needed and they aren't depending on you, that your worth and value goes down. And I think that is what you are afraid of."
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor fikk meg da hun var 36 (og var alenemamma). Gjennom oppveksten var jeg ikke bare glad for at hun hadde meget god utdanning og en svært godt betalt jobb, men også fordi hun pga sin alder hadde mye livserfaring.

Er stort sett enig med sexysadie, vi trenger ikke flere tenåringsmødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor fikk meg da hun var 36 (og var alenemamma). Gjennom oppveksten var jeg ikke bare glad for at hun hadde meget god utdanning og en svært godt betalt jobb' date=' men også fordi hun pga sin alder hadde mye livserfaring. [/quote']

Min var 34 og kjærring for lenge siden. Det bar min oppvekst sterkt preg av.

Det er stor forskjell på når man er "moden" og ikke. Beklageligvis vet man ikke om man er moden før etter at man har blitt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jenter verden over burde tvangsfôres på prevensjon til de er minst

femogtyve. Dersom man får barn før man er ferdig med videregående bør man straffes økonomisk. Foreldre med barn født innenfor ekteskap bør premieres økonomisk.

Vi må slutte å sy puter under armene på drittunger som vil føle seg voksne.

Jeg vet hva jeg snakker om.

Jeg var en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Vel, vel, Det er jo mange velfungerende samboerskap, da Tex. Men jeg skjønner godt hva du meenr. Det er ikke uten grunn at p-piller nå er gratis for skolejenter, og det er flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel' date=' vel, Det er jo mange velfungerende samboerskap, da Tex. Men jeg skjønner godt hva du meenr. Det er ikke uten grunn at p-piller nå er gratis for skolejenter, og det er flott![/quote']

Du kjenner meg da, bombastisk og direkte :wink:

Men jeg legger ikke skjul på at jeg syns jentunger som går inn for å bli gravide før de har ting på plass, som fex minst et to tall først på alderen seriøst burde blitt snakket til av voksne folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sexie sadiehar vertfall provosert meg med mange av sine diskriminerende utsagn om "alle de misslykka fjortis mødrene som ikke skal tro at de er noe og ikke kan en dritt osv osv"

jeg har aldri i mitt liv hørt på verre drittpreik!!

hilsen ung mor som har tro på seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...