Gå til innhold

Unge mødre


Gjest sexysadie

Anbefalte innlegg

Gjest Hexoria
sexie sadiehar vertfall provosert meg med mange av sine diskriminerende utsagn om "alle de misslykka fjortis mødrene som ikke skal tro at de er noe og ikke kan en dritt osv osv"

jeg har aldri i mitt liv hørt på verre drittpreik!!

hilsen ung mor som har tro på seg selv

Lær da å skrive nicket til trønderen riktig før du kjefter henne opp. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Myumi

hilsen ung mor som har tro på seg selv

Tro på seg selv og månedlige bidrag fra trygd- og sosialkontor. Hurra meg rundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara

Oi, denne diskusjonen har tatt en litt annen retning enn jeg trodde da jeg klikka meg inn...

Jeg vet ikke mye om rettigheter når man fortsatt er i Videregående, men jeg kjenner en alenemor som får ca 15.000 utbetalt i måneden, og jeg tror man kan ta permisjon fra videregående. Det er sikkert en rådgiver på skolen som kan hjelpe med dette.

Digresjon:

Det virker som om det er mye letter å greie seg økonomisk i Norge enn her i England, og her er det også veldig mange tenårings mødre. Det er lettere å få eget hus, barnebidrag osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest agurk

Slettet av moderator.

Og den der med å jobbe selv for å forsørge seg, men det har du kanskje aldri prøvd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Slettet av moderator.

:ler: Du Sunmin, du Sunmin... for å sitere en annen bruker her inne; godt å se at du er gjenoppstått fra dine egyptiske lakener og igjen kan opplyse oss om hvordan ting egentlig henger sammen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myumi

Å kom igjen, det var ment ironisk dette her.

Men en tenåring er neppe i stand til å forsørge seg selv og sitt barn på en forsvarlig måte uten støtte fra enten det offentlige eller familie. Ja hun kan jobbe, men hva slags jobber er det en ung jente uten utdannelse får, jo det er lavt lønnede jobber. Og da er man avhengig av hjelp for å få hjulene til å gå rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg synes det står respekt av unge mødre som tross vanskeligheter velger å få barnet, men skjønner at jeg ikke har så mye å gjøre her i denne tråden om hvor fælt det er med unge "fjortismødre", da jeg ikke synes abort er noen god løsning. Og til forslaget om å straffe unge mødre økonomisk, det kan jeg ikke skjønne har noe for seg da det først og fremst vil gå utover det evt. barnet, og det kan da ikke være ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow
Vil bare si at jeg synes det står respekt av unge mødre som tross vanskeligheter velger å få barnet' date=' men skjønner at jeg ikke har så mye å gjøre her i denne tråden om hvor fælt det er med unge "fjortismødre", da jeg ikke synes abort er noen god løsning. Og til forslaget om å straffe unge mødre økonomisk, det kan jeg ikke skjønne har noe for seg da det først og fremst vil gå utover det evt. barnet, og det kan da ikke være ønskelig.[/quote']

Enig med deg jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Vil bare si at jeg synes det står respekt av unge mødre som tross vanskeligheter velger å få barnet' date=' men skjønner at jeg ikke har så mye å gjøre her i denne tråden om hvor fælt det er med unge "fjortismødre", da jeg ikke synes abort er noen god løsning. [/quote']

Ikke alle unge mødre blir gravid ved et uhell, da sier det seg selv at de ikke vil velge å ta abort. Jeg synes det er helt utrolig at tenåringer frivillig ønsker å bli gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

rettelse.."sexysadie"

sunmin sa:

Tro på seg selv og månedlige bidrag fra trygd- og sosialkontor. Hurra meg rundt!og ingen skal komme og fortelle meg at jeg er en dårligere mor enn noen annen fordi jeg var 18 år da jeg blei gravid!!!!"HURRA MEG RUNDT TIL DEG OG"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å logge meg inn før jeg skrev innlegget over.

skal bare tilføye at..jeg er gift men med ingen pengebøtte som gir meg lommepenge.det jobber jeg for selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjesta
blir du gravid før du er ferdig med VGS så ta abort. Husk du skal forsørge barnet også. Du lever bare fedt på trygder og stønader de 3 første årene av barnets liv og det er etterpå barna begynner å bli kostbare.

Et bevis for at man skal ta råd man får på nett med en stor klype salt! Beklager Sexysadie, men her er du langt ute på viddene.

Jeg kan fortelle litt om det å bli gravid på videregående, har vært der selv. Mitt utgangspunkt den gangen var at jeg var en oppegående og relativt voksen 17 åring, ikke alle 17 åringer er det, men det er det søren meg ikke alle 30 åringer som er heller.

Å bli gravid så ung var ikke planlagt - man kan godt si at vi tabbet oss skikkelig som i det hele tatt ble gravide, men vet du hva Sexysadie? - de fleste av oss har gjort en del ting i livet som kan gå skikkelig ille - som oftest går det bra, noen ganger gjør det ikke det. Vi slurvet med prevansjon, jeg hadde neppe gjort det i dag, men selv den gangen var vi klar over at dette var vårt ansvar. Vi ble raskt enige om at dette skal vi klare.

Og det har vi gjort, "uhellet" er i dag en lang, hengslete fjortenåring som skal stå konfirmant om fem uker. En fin, aktiv gutt, med masse venner, en gutt vi er stolte av - en gutt vi er glad i og som vi aldri i livet ville vært foruten. Var det tøft å blir foreldre så ung? Ja, det var det. Men det var søren meg ikke uproblematisk når vi ble foreldre på nytt syv og et halvt år etter heller.

Hjelpe meg hvor blakke vi var i -89 når vi var nybakte foreldre i en leid liten leilighet med møbler vi fikk litt her og litt der. Stein blakke, men utrolig optimistiske, glade i hverandre og glad for det lille vi hadde. Når vi ble foreldre på nytt i 97 var den økonomiske situasjonen betydelig bedre: hus, hytte, bil var på plass. Men er det å være foreldre så mye lettere nå enn da? I grunnen ikke. Det er annerledes, men ikke nødvendigvis enklere.

Dette er på ingen måte noen oppfordring til 17 år gamle jenter om å bli gravide. Jeg tror med fordel man kan vente noen år, poenget mitt er at hvis "ulykken" er ute så finnes det ikke noe fasitsvar på hva en skal gjøre - det blir flåsete og usaklig Sexysadie.

"Når ulykken er ute" skriver jeg, ja - jeg vet at man kan forhindre uønsket svangerskap. Det var jeg klar over i -89 også, likefullt ble jeg gravid. Dumt? Ja. Men man er gjerne litt dum når man er 17, ja senere i livet også for den del.

Den som aldri har gjort noe dumt er hjertelig velkommen til å kaste den første sten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare tilføye at jeg heller ikke mener at det er spesielt lurt å bli planlagt gravid som 16-åring, men jeg er av den oppfatning at hvis det først har skjedd gjelder det å gjøre det beste ut av det. Og at det faktisk er mulig å klare det, selvom det kanskje ikke er noen drømmesituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din kjæreste hadde en godt betalt jobb?

Hvor gammel var han da?

Jeg rekner med at han var eldre enn deg og likevel klarte han ikke å passe på at du ikke ble gravid?

Han var/er 4 år eldre enn meg, altså 21 år da jeg ble gravid. Vi hadde faktisk tatt våre forhåndsregler, jeg gikk på pillen. Men, så ble jeg gravid likevel, hadde vel kanskje hatt omgangssjuka el slik at pillene ikke virket som de skulle, hadde gått på dem siden jeg var 14, men ikke blitt gravid før...

Dette er nå snart 8 år siden, og Tulla er blitt storesøster til to små brødre, og jeg og faren hennes er gift, lykkelig sådan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...