Gå til innhold

Unge mødre


Gjest sexysadie

Anbefalte innlegg

Gjest sexysadie

Denne tråden er delt fra det opprinnelige temaet "Vgs og gravid". Siden dette ble det første innlegget i den nye tråden ble Sexysadie stående som starter av tråden. Det er hun ikke :-)

Hege (admin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Moonshadow
blir du gravid før du er ferdig med VGS så ta abort. Husk du skal forsørge barnet også. Du lever bare fedt på trygder og stønader de 3 første årene av barnets liv og det er etterpå barna begynner å bli kostbare.
:o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Mange som får barn i 18-19års alderen klarer det veldgi fint og i alle fall når man er sammen med barnefaren. det er stor forskjell på hvor moden man er i den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agurk
blir du gravid før du er ferdig med VGS så ta abort. Husk du skal forsørge barnet også. Du lever bare fedt på trygder og stønader de 3 første årene av barnets liv og det er etterpå barna begynner å bli kostbare.

Vis du skal se det sånn, så er jo de tre åra genial til å gå på skole i. Er du alenemor så får du jo penger mens du studerer og slipper studielån vis du er flink økonomisk!

Jeg ble gravis siste året på vgs. Gikk fint å gå på skole til ungen kom. Selv om jeg var veldig kvalm og hadde bekkenløsning. Er du innstilt på det går det bra. Om du trenger ett friår etterpå avhenger jo om du har en god støtte rundt deg. Har du en mor eller lignenede som kan være dagmamma er jo ikke dette ett problem. Så kan faren jobbe samtidig som du fullfører skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moonshadow

Min bestevenn ble mor når hun var 18. Hun har aldri hatt noe støtte fra sine foreldre og det har ikke typen heller. De har klart seg kjmpe fint og er veldig gode foreldre, kjenner flere i den situasjonen. Har også ei vennine som var 25 når hun fikk sin datter og hun flyttet hjem til sin mor og klarer seg ikke uten henne. Hun er faktisk en veldig dårlig mor når det kommer til andre ting også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agurk

Våre skattepenger skal gå til at tenåringsmødre skal gjøre ferdig vgs?

Kan hun ikke vente med barn til hun er ferdig med vgs da?

Litt eldre og kanskje litt mere voksen og vet hva hun begir seg ut på. Er det ikke ett ansvar man har hele livet?

Ja men er hun ført gravid så er det jo litt sent å tenke på. Og det er bedre at hun nytter de pengene til å få seg en utdannelse så vi ikke trenger betale mer for henne, enn at hun går hjemme i tre år og etterpå på sosialen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agurk
Tenåringsmødre trenger vi da ikke flere av?

Jeg tror ikke det er selve tennåringsmødrene vi ikke trenger fler av, men de mødrene som nekter å ta ansvar for eget liv selv etter at de har fått barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Vi vet alle om noen som ikke bekrefter dette, men seriøst: Tenåringsmødre trenger vi da ikke flere av?

Som sagt så er det stor forskjell på folk i den alderen. Jeg tror at mange tennåringsmødre kan være like gode som andre. Det får være opp til hver enkelt å avgjøre om de føler seg klar for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Jeg er forsåvidt enig med SS. En skal kunne forsørge sine egne barn av egne midler som en har fortjent, ikke trygd. Nå kan en kanskje si at skolegang er verdiskapende arbeid, men nei... Jeg synes ikke det er en god idè å få barn før en er ferdig med artium. Sikkert en jernkjerring nå, men ærlig talt - tenåringsmødre er ikke akkurat noe en vil ha flere av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moonshadow

Det er ikke alle på 18-19 som er fjortiser skjønner du lille venn...

Mange har vært nødt til å klare seg lenge før den tid og er like voksne som mange på godt over 20. Ikke alle var som du kanskje var på den alderen.!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest sexysadie

Så dyktig du er til å diskutere biff saklig.

Jeg bøyer meg i støvet for din psykologiske innsikt i mitt sinn og mitt liv :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Øh.. er vel du som er litt usaklig nå tror jeg.. Det er faktisk forskjell på folk selv om du kanskje ikke har lagt merke til det.

Men det virker som du er for trangsynt til at det er noe vits i å diskutere noe mer med deg så jeg gidder ikke fortsette jeg .

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...