Gå til innhold

Ny fjasetråd!

Fremhevede innlegg

Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Spørsmålet er jo muligens hvor lenge det vil vare da. Slik som ofte er.

Hvor lenge kjærlighetssorgen vil være borte mener du?

Endret av Mortem
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge kjærlighetssorgen vil være borte mener du?

Ja, eventuelt.

Skrevet

Joda. Men Midnight Chior var ikke så veldig melakolsk egentlig synes jeg. Hørte gjennom et par stk.

Mulig jeg eventuelt trenger å høre noe mer på det for å få et bedre inntrykk / like inntrykket.

Men du liker jazz, sier du. Hva synes du om 'Labi Siffre - My Song' ?

Nja, jeg er ikke sånn supefan av jazz, men kan godt høre på noe av den melodiøse jazzen. Dianna Krall type, eller storband/brass lignende. My song var fin, men kanskje litt for poppete igjen for meg.

Synes nå Midnight Choir er rimelig melankolsk jeg da. Men smaken og baken er jo der. :ler:

http://youtu.be/JO7wFGY81iY

Gjest badeand1
Skrevet

Ja, eventuelt.

Den har vært borte ganske lenge nå så tror ikke det er noen fare for at den kommer tilbake igjen. Men har ikke sett eksen etter bruddet så gruer meg litt til det. :P

• Liker 1
Skrevet

Husker når jeg hadde kjærlighetssorg for ca et år siden. Var en reklame på tv som gikk konstant og sangen i den var egentlig ganske fin. Men hver gang jeg hørte den så tenkte jeg på eksen. Helt uten grunn egentlig. Men fyfaen så vondt det gjorde. Kan ikke høre på den den dag i dag for da tenker jeg bare på hvor vondt jeg hadde det :P

Å gud jeg husker for når jeg var så forelsket som jeg aldri har vært for rundt ti år siden, og det på slutten av studieåret gikk opp for meg at det nok aldri kom til å blir noen sjans for oss. Den her reiv godt en periode. Men jan høre den uten problemer nå da. men ja en stund hadde jeg et fysisk vondt sug i kroppen når jeg hørte denne.

http://youtu.be/4PTw0yROmsA

Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Å gud jeg husker for når jeg var så forelsket som jeg aldri har vært for rundt ti år siden, og det på slutten av studieåret gikk opp for meg at det nok aldri kom til å blir noen sjans for oss. Den her reiv godt en periode. Men jan høre den uten problemer nå da. men ja en stund hadde jeg et fysisk vondt sug i kroppen når jeg hørte denne.

Husker den der.

Dere som ser på tv har kanskje sett denne:

http://www.youtube.com/watch?v=dmO2KgH8xZE

Sangen er så fin men kjente et lite sug nå når jeg hørte den igjen. :fnise: Rart hva sanger kan gjøre med deg.

Endret av Mortem
  • Liker 2
Skrevet

Nja, jeg er ikke sånn supefan av jazz, men kan godt høre på noe av den melodiøse jazzen. Dianna Krall type, eller storband/brass lignende. My song var fin, men kanskje litt for poppete igjen for meg.

Synes nå Midnight Choir er rimelig melankolsk jeg da. Men smaken og baken er jo der. :ler:

Jo, den er egentlig veldig lett og smidig, og poppete av sin sort. Dianna Krall har jeg ikke hørt. Jeg tror det er mye 'ny' musikk du kunne ha vist meg altså. Storband/brass har jeg hørt en del av og liker mye av det dog. Ingen spesielle navn som sitter klistret heller.

Og joda, den låten var jo relativt melankolsk da. :) Men det er jo et vidt begrep. Når jeg hører melankolsk, så er jeg å befinne litt lengre ut i denne kanten av suppen.

https://www.youtube.com/watch?v=ZpUoXG6JiO4

Skrevet

Jo, den er egentlig veldig lett og smidig, og poppete av sin sort. Dianna Krall har jeg ikke hørt. Jeg tror det er mye 'ny' musikk du kunne ha vist meg altså. Storband/brass har jeg hørt en del av og liker mye av det dog. Ingen spesielle navn som sitter klistret heller.

Og joda, den låten var jo relativt melankolsk da. :) Men det er jo et vidt begrep. Når jeg hører melankolsk, så er jeg å befinne litt lengre ut i denne kanten av suppen.

https://www.youtube.com/watch?v=ZpUoXG6JiO4

Den var jo veldig fin. Det er jo ei stor suppe uansett.

Tja Diana Krall/Norah Jones type var vel kanskje mer nøyaktig. Er jo i og for seg en del poppete det og. Nei, navnene sitter dårlig hos meg og, har en sånn samlecd med sax musikk som jeg kjøpte for evigheter siden, men husker ikke mye av navnene på artistene.

Skrevet

Den var jo veldig fin. Det er jo ei stor suppe uansett.

Tja Diana Krall/Norah Jones type var vel kanskje mer nøyaktig. Er jo i og for seg en del poppete det og. Nei, navnene sitter dårlig hos meg og, har en sånn samlecd med sax musikk som jeg kjøpte for evigheter siden, men husker ikke mye av navnene på artistene.

Joda, det er en stor suppe. Susanne Sundfør har mange fine og da.

Og Norah Jones har jeg vel hørt. Liker mye av hun. Hørt Erykah Badu forøvrig?

Det er noen navn som sitter seg da, men det er vanskelig å holde styr på dem alle noen ganger.

Samlecder er noen ganger en god investering. Kjøper man album og slikt, føler jeg det litt som at hvis det er 3-4 gode låter på det, så burde man være fornøyd. Fordi det blir som oftest flere låter som er mindre bra på det.

Skrevet (endret)

Joda, det er en stor suppe. Susanne Sundfør har mange fine og da.

Og Norah Jones har jeg vel hørt. Liker mye av hun. Hørt Erykah Badu forøvrig?

Det er noen navn som sitter seg da, men det er vanskelig å holde styr på dem alle noen ganger.

Samlecder er noen ganger en god investering. Kjøper man album og slikt, føler jeg det litt som at hvis det er 3-4 gode låter på det, så burde man være fornøyd. Fordi det blir som oftest flere låter som er mindre bra på det.

Susanne Sundfør og Erykah Badu er bra. Det er jo det kjekke med Spotify, da kan man dra fram alle slags sanger, men samlecdene var veldig kjekke, og er enda. Da fikk/får man jo variasjon når prisen på enkeltcder var/er relativt stor.

Endret av Cordelia
Skrevet

Susanne Sundfør og Erykah Badu er bra. Det er jo det kjekke med Spotify, da kan man dra fram alle slags sanger, men samlecdene var veldig kjekke, og er enda. Da fikk/får man jo variasjon når prisen på enkeltcder var/er relativt stor.

Enig. Jeg bruker konsekvent spotify selv også. Har et fåtalls av album og samlecder egentlig.

Dette kommer muligens til å høres ut som et altfor personlig spørsmål egentlig(og det jo det), men hva tror du sannsynligheten er for at jeg kunne ha fått en link til din 'hoved' spilleliste på spotify? (evt en annen da). Eller vi kunne ha swappet, om du ønsket..?

Skrevet

Enig. Jeg bruker konsekvent spotify selv også. Har et fåtalls av album og samlecder egentlig.

Dette kommer muligens til å høres ut som et altfor personlig spørsmål egentlig(og det jo det), men hva tror du sannsynligheten er for at jeg kunne ha fått en link til din 'hoved' spilleliste på spotify? (evt en annen da). Eller vi kunne ha swappet, om du ønsket..?

Jeg kan sende deg en link til Diverse lista mi på PM. Det er mye Hummer og Kanari.

Skrevet

Jeg kan sende deg en link til Diverse lista mi på PM. Det er mye Hummer og Kanari.

Hummer og Kanari kan man si! Jeg fant seks låter, som jeg også har på min faktisk. Og det var ikke noen blant de kuleste låtene. Men det var egentlig mye interessant her og da hører jeg. Og mye annet diverse, som Gaga og Jessie J og greier. Hihi, liksom.

Skrevet

hehe, ikke sant. Er sånn typisk liste hvor jeg bare slenger inn ting hvis jeg kommer over en sang jeg vil spare på. Nittitallsanger jeg plutselig kommer på og sånn. Også et par hele cder innimellom bare for sikkerhets skyld. :fnise:

Skrevet

Hehe. Høres lovende ut da! :)
Det er jo egentlig litt slik den listen min er blitt til og. Og jeg kan ha hørt låten på radioen også plutselig og bare slengt den inn på listen, fordi den hørtes ok ut der i øyeblikket. Men jeg fjerner noen i blant også, hvis de egentlig ikke var så bra.

Skrevet

Oj, din var litt lengre enn min. Men mye jeg er borti iblant der og. :laugh:

Skrevet (endret)

Klør sykt over hele kroppen, mest på ryggen og armene :haar: Tror jeg kanskje er allergisk mot noe. Vet ikke helt hva.

Det står det kan være spor av nøtter i nøttebrødet :ler:

Endret av Evilposelos
Skrevet

Joda. Men lengden må jo ikke bety så mye. Høhø. Og ja, vi har blitt utsatt for små doser av noe av samme.

Skrevet

Klør sykt over hele kroppen, mest på ryggen og armene :haar: Tror jeg kanskje er allergisk mot noe. Vet ikke helt hva.

Det står det kan være spor av nøtter i nøttebrødet :ler:

Nøtter i nøttebrødet?! Mai gåååd! :laugh:

Allergisk?Søvn kanskje? :fnise: Eller så er det noe knott ute og går? Vaskemiddelet? Ellers kanskje det er varmeutslett, at du har blitt litt klam i varmen?

Joda. Men lengden må jo ikke bety så mye. Høhø. Og ja, vi har blitt utsatt for små doser av noe av samme.

Møhøhøh! :ler: Ja, muligens man blir litt påvirka av det samme.

Skrevet

Får jo ofte mesteparten inn via mainstream. Med små unntak fra teorien.

Men nå, er jeg dautrøtt og finner puten min. Så takk for meg, og takk for praten. Hyggelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...