Gå til innhold

DET HETER IKKE DET!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Vist" eller "visst" istedenfor "hvis" irriterer meg grenseløst. "Visst du er syk må du..." :haar:

Jeg leste nettopp tråden som omhandlet hvor ofte folk bytter dynetrekk. "Hver 14 dag" var det mange som skrev. Det heter "14."! Med punktum! :pisk: Hvis ikke blir det "hver fjorten dag". Lær det, folkens! :filer: Barneskolepensum.

Uff, nå skammer jeg meg. Jeg har alltid visst at det skal være punktum bak tallet, men aldri tenkt over hvorfor. Men når du skriver det sånn er det jo veldig logisk. Haha! Får trøste meg med at jeg alltid har gjort det rett  :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gråtet?! Hva faens ord er det? GRÅTT heter det. :glare: Jeg tror en del folk mangler elementære norskkunnskaper.

Anonymous poster hash: 4455d...502

 

Det er flere lignende ord, også:

 

late (som) - later - lot - (har) latt, feil: latet - har latet. I betydningen "late seg" er det siste riktig.

 

lete - leter - letet - har letet. Riktig: lette - lett.

 

Nyte - nyter - nøt - (har) nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har sneket seg inn en uvedkommende "n" i dette ordet.

Du har rett! Unnskylder meg med at jeg kopierte forklaringen fra vgd, da jeg sjekka om google retter deg. Gikk litt fortere enn å skrive på mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Kom over Apotek1 Carl Berners side på instagram (apotek1carlberner). Enkelte av bildetekstene inneholder så mye feil at jeg får vondt i øynene. Fremstiller seg selv ganske uprofesjonelt. Jeg kommenterte det, og ble blokkert ut av hele brukeren...

Virker som det er en av de ansatte som ikke kan skrive. De burde kanskje droppe at hun/han legger ut ting? Eventuelt gå gjennom og rette opp..

Feks:

"Denne tabellen hjelper deg til å difinere, hvilket solkrem kroppen din trenger. Det er også veldig viktig å ta pause fra solingen og ikke mer enn 2 timer #soling om gangen. Etter solingen er det viktig smøre kroppen med after sunn. After SUN er et kjølene krem. For mer #informasjon #besøk oss. #Apotek1 #Rodeløkka #CarlBerner ønsker alle lesere god helg☺"Anonymous poster hash: 4e966...26e

Dette var virkelig trist lesing. Gjorde vondt i mine øyne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som driver meg til vanvidd til tider.

Hvem film skal vi se? Hvem telefon har du? Hvem is liker du best? Hvem skole gikk du på?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som driver meg til vanvidd til tider.

Hvem film skal vi se? Hvem telefon har du? Hvem is liker du best? Hvem skole gikk du på?

Det er dialekt, veldig utbredt på Romerike, blant annet.

Anonymous poster hash: 7a979...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Han sa att jeg var dum." Det har skjedd med meg att politiet kom på døra"

Det heter AT. Blir veldig frustrert av det der, for samtlige gjør denne feilen! I mitt hode leser jeg aTT og da blir setningen feil også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Han sa att jeg var dum." Det har skjedd med meg att politiet kom på døra"

Det heter AT. Blir veldig frustrert av det der, for samtlige gjør denne feilen! 

 

Jeg tror ikke du vet hva "samtlige" betyr.

Anonymous poster hash: 13870...c52

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Han sa att jeg var dum." Det har skjedd med meg att politiet kom på døra"

Det heter AT. Blir veldig frustrert av det der, for samtlige gjør denne feilen! I mitt hode leser jeg aTT og da blir setningen feil også.

 

Det er gjerne samme folka som kronisk skriver ett når de mener et. Rene T-selskapet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg flink som klarte å ikke kommentere det i den evigvarende "jeg har tenkt til å"-tråden. Men det heter altså ikke tenkt til å.  :krangle:



Anonymous poster hash: 2e340...573
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du vet hva "samtlige" betyr.

Anonymous poster hash: 13870...c52

Hehe! takk for at du er så oppmerksom. Slike som deg får vi aldri nok av! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter ikke gjevn, det heter jevn!



Anonymous poster hash: 7a979...149
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gjerne samme folka som kronisk skriver ett når de mener et. Rene T-selskapet.

 

Der sitter de i teskjorter og spiser kake med T-skje :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dårris

Har en venninne som driver meg til vanvidd til tider.

Hvem film skal vi se? Hvem telefon har du? Hvem is liker du best? Hvem skole gikk du på?

Har en sånn venninne jeg også. Hun er fra Østfold. At hun sier det er greit nok, men at hun også skriver det er mye verre. Jævlig irriterende, mildt sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter kapteinkjeks! Ikke "Kaptein Kjeks". Jeg forlot nylig en tråd pga denne skrivefeilen.

Nedenfor ser du kapteinkjeks til venstre, og denne "Kaptein Kjeks" til høyre.

post-83353-0-54766700-1439233359_thumb.j

post-83353-0-66031800-1439233418_thumb.j

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"når man ser på programmer som tar for seg rare og uforklarlige ting så går dert veldig mye på ufoer , romerneser og hemmelig vitenskap"

 

Jeg tror kanskje han egentlig mente noe annet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å kvinne seg opp...

Det høres så idiotisk ut! :spy:

 

Liker den, jeg, både fra likestillings- og humorperspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste variant jeg leste om bruk av den berømmelige kammen:

 

"Det ville jeg ha gjort istedet for å trekke en hel gruppe gjennom en kam."

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...