Gå til innhold

DET HETER IKKE DET!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ser enkelte bruker ordet "vekkreist", er dette ett ord? Nå skal det sies at det er lenge siden jeg hadde noe norskundervisning, så det kan være at ordet har gått meg hus forbi.

Anonymkode: cef9e...f70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
På 23.3.2013 den 17.51, AnonymBruker skrev:

DET HETER FLØRTET IKKE FLIRTET! Blir like forbanna hver gang SÅ MANGE her skriver det!!!

 

FLØRTE FLØRTET FLØRTA! Ikke flirte!!

 

Anonym poster: 2c38e434ddeab2b266a88a2a59852ed4

Søk hjelp♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Forumhei skrev:

Søk hjelp♥️

Gjorde nok sikkert det for seks og et halvt!!! år siden!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkklei av å lese "overgripe seg på".

DET HETER IKKE DET!

Det heter å forgripe seg på...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det irriterer meg at mange ikke kan bøye "sette" riktig. Eksempel, sitat:
Styreleder ved Islamsk Råd Norge, Abdirahman Diriye, satt stor pris på det kongelige besøket:

Sette - setter - satte - satt
Sitte -sitter - satt - sittet

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noen hadde kommentert et bilde av noen barn på FB. " For noen KJØNNINGER" .😐 Og så det som skriver " Jeg HVET ikke..

Anonymkode: 14bef...78e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2019 den 17.02, AnonymBruker skrev:

Så noen hadde kommentert et bilde av noen barn på FB. " For noen KJØNNINGER" .😐 Og så det som skriver " Jeg HVET ikke..

Anonymkode: 14bef...78e

Det ser så tilbakestående ut. 

Anonymkode: 06875...c4b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett flere ganger i oversettelser fra engelsk på tv i det siste, at oversetteren skriver "formidlende" der det riktige er "formildende". Jeg behersker engelsk, men blikket faller av og til på oversettelsen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2019 den 14.15, AnonymBruker skrev:

At man tydeligvis ikke lærer forskjellen på og/å på skolen lenger har jeg forstått, men ser også stadig flere  som ikke skiller på med/ved. "Han sitter med matbordet" for eksempel - er det virkelig mulig?

Anonymkode: c4647...be5

«Ønsker meg hytte med sjøen»😲

Anonymkode: 08ba1...22f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som tar forhåndsregler, eller enda verre, "forhånds regler" med bikkjene sine i landet. DET HETER FORHOLDSREGLER!

Anonymkode: 7e239...dd0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle som tar forhåndsregler, eller enda verre, "forhånds regler" med bikkjene sine i landet. DET HETER FORHOLDSREGLER!

Anonymkode: 7e239...dd0

Mange tror det heter "forhåndsregler" fordi de gjør det på forhånd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk deler ord i to er en kjent feil, men ser mer og mer at folk slår sammen ord, som for eksempel friskluft, sosialangst, moralskforpliktelse osv. Noen ganger er det sikkert bare en feil som ikke er rettet opp, men tviler på at det er tilfelle alltid siden jeg ser denne feilen såpass ofte.

Anonymkode: f59f4...53a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

At folk deler ord i to er en kjent feil, men ser mer og mer at folk slår sammen ord, som for eksempel friskluft, sosialangst, moralskforpliktelse osv. Noen ganger er det sikkert bare en feil som ikke er rettet opp, men tviler på at det er tilfelle alltid siden jeg ser denne feilen såpass ofte.

Anonymkode: f59f4...53a

Friskluft er tillatt å bruke, men det kan være forskjeller i bruken av frisk luft og friskluft. Friskluft tenker jeg først og fremst på som noe som brukes i ventilasjonssammenheng. Man har tilførsel av friskluft, man har friskluftanlegg etc. Hvis man derimot er tung i hodet en dag, kan det være godt å komme seg ut og trekke frisk luft. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutter siden, Ullvott skrev:

Friskluft er tillatt å bruke, men det kan være forskjeller i bruken av frisk luft og friskluft. Friskluft tenker jeg først og fremst på som noe som brukes i ventilasjonssammenheng. Man har tilførsel av friskluft, man har friskluftanlegg etc. Hvis man derimot er tung i hodet en dag, kan det være godt å komme seg ut og trekke frisk luft. 

Ok, slik jeg har sett det så er det feil bruk, men visste ikke at man kunne bruke det :)

Anonymkode: f59f4...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil bruk av da og når. Jeg har små barn, og opplever at til og med barnebøker har feil bruk av da og når. Konsekvent feil bruk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg veldig at folk tror at man putter botox i leppene. Altså botox lammer muskler/nerver og gjør at man ikke kan bruke de lenger. Tviler sterkt på at noen i det hele tatt i løpet av historien har sprøytet botox i leppene annet enn for å bli kvitt "bretten" noen har over leppa, men selv da sprøyter man ikke botox i leppene.

Det er fillers man tar i leppene. Fillers, ikke botox.

Anonymkode: 6ec6f...7bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2019 den 2.58, The Kitten skrev:

Mange tror det heter "forhåndsregler" fordi de gjør det på forhånd.

Ja, så klart skjønner jeg det. Poenget mitt var DET HETER IKKE DET!

Anonymkode: 7e239...dd0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...