Gå til innhold

La Admed bli! (støttemarkering i morgen)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange nye landsmenn er det egentlig han har skaffet Norge?

Fra Aftenposten.no:

"Et par år etter Ahmeds ankomst i Norge, kom både hans mor, far og fem da mindreårige søsken til landet igjennom familiegjenforening."

Jeg skjønner ikke hvordan han har fått familieinnvandring med sin mor, far og søsken.

Ifølge UDI (og hva jeg vet selv etter ekteskap med innvandrer i over 20 år) er at familiegjenforening gjelder ektefelle, egne barn og om en av dine foreldre er alene i landet og over 60 år så kan vedkommende gjenforenes med voksent barn som bor i Norge.

Ingenstedshen på UDI sine sider står det at man kan hente inn sin mor, far og søsken. De må i så tilfelle komme som asylsøkere selv.

Anonym poster: 2b29b4d2ab1f41dc7f8388eda6b36bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har rett, AB, det kan ikke stemme at han har fått foreldrene sine gjennom familiegjenforening som bare det. Jeg er også litt skeptisk når det gjelder søsken og. Søsken er nemlig ikke barn og ektefelle som er hovedgruppa.

Jeg lurer på om det er flere løgn knyttet til saken? Eller var det noe unntak UDI gjorde? Men han kom etter det gamle regelverket og den gamle loven fra 1988. Kanskje ligger svaret der hvordan hele familien kunne komme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er flere løgn knyttet til saken? Eller var det noe unntak UDI gjorde? Men han kom etter det gamle regelverket og den gamle loven fra 1988. Kanskje ligger svaret der hvordan hele familien kunne komme.

Onsdag ble det klart at Ap-politikeren er sikta for falsk forklaring til utlendingsmyndighetene i forbindelse med søknad om asyl. Det er en sak som går tilbake til 2002.

Så han søkte asyl rundt 2002. Hvis alle de som har fått asyl før det har kunnet innvandre sine foreldre, søsken samt ektefeller og barn så hadde vi vel visst det? Det hadde jo medført massiv massiv innvandring, non?

Jeg finner ingenting om regelverket før det. Han jeg var gift med i 1991 var innvandret fra Pakistan og hadde han hatt en sjanse i helvete til å innføre familien hadde han slått til. Alt han fikk av besøk var faren på turistvisum.

Dette satte seg fast som popcorn i ei hjørnetann, where to ask?

Anonym poster: 2b29b4d2ab1f41dc7f8388eda6b36bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag ble det klart at Ap-politikeren er sikta for falsk forklaring til utlendingsmyndighetene i forbindelse med søknad om asyl. Det er en sak som går tilbake til 2002.

Så han søkte asyl rundt 2002. Hvis alle de som har fått asyl før det har kunnet innvandre sine foreldre, søsken samt ektefeller og barn så hadde vi vel visst det? Det hadde jo medført massiv massiv innvandring, non?

Jeg finner ingenting om regelverket før det. Han jeg var gift med i 1991 var innvandret fra Pakistan og hadde han hatt en sjanse i helvete til å innføre familien hadde han slått til. Alt han fikk av besøk var faren på turistvisum.

Dette satte seg fast som popcorn i ei hjørnetann, where to ask?

Anonym poster: 2b29b4d2ab1f41dc7f8388eda6b36bd3

Spør UDI. Det er jo sikkert mye tull som kommer i media og. Jeg har heller ikke hørt at man kan så lett hente hele familien sin her, men jeg kommer til å lese den gamle loven og prøve å finne ut om det er mulig for noen som har fått asyl å hente foreldre og søsken så lett som Ahmed har gjort det.

Er lenken oppdatert, for den er fra mars og nå er det nesten mai.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lenken oppdatert, for den er fra mars og nå er det nesten mai.

Nei, jeg tok første og beste bare for å sjekke når han søkte asyl. Spørre UDI du lissom :-P Tror jeg får mer utav konkylien på hylla mi :-P men jeg skal prøve også tenke på andre instanser som kan svare på dette.

Anonym poster: 2b29b4d2ab1f41dc7f8388eda6b36bd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tok første og beste bare for å sjekke når han søkte asyl. Spørre UDI du lissom :-P Tror jeg får mer utav konkylien på hylla mi :-P men jeg skal prøve også tenke på andre instanser som kan svare på dette.

Anonym poster: 2b29b4d2ab1f41dc7f8388eda6b36bd3

Vel, jeg tenker at hvis han har fått opphold på grunn av beskyttelsesbehov som mindreårig, kan han gjenforenes med foreldrene sine. I slike tilfeller vil også mindreårige søsken følger med siden de ikke kan være alene i hjemlandet når foreldrene flytter. Men dette gjelder ikke hvis han har fått opphold på humanitært grunnlag. Jeg ser på dagens lov. Dette kan forklare hvordan hele familien klarte å komme hit. På falsk grunnlag, for Ahmed har aldri hatt krav og rett på opphold i Norge.

Dette i tilfelle ny lov tilsvarer gammelt regelverk angående dette.

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mindreårig

Familien fulgte etter

Khalid Haji Ahmed var nemlig den første i familien som kom til Norge som 23-åring i 2002. Advokat Øen forteller at de andre kom etter gjennom familiegjenforening et par år senere, både hans mor, far og fem da mindreårige søsken.

http://www.aftenposten.no/7140958.html#.UXrF1rWeOM8

Så det var det ikke....

Anonym poster: 2b29b4d2ab1f41dc7f8388eda6b36bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien fulgte etter

Khalid Haji Ahmed var nemlig den første i familien som kom til Norge som 23-åring i 2002. Advokat Øen forteller at de andre kom etter gjennom familiegjenforening et par år senere, både hans mor, far og fem da mindreårige søsken.

http://www.aftenpost...ml#.UXrF1rWeOM8

Så det var det ikke....

Anonym poster: 2b29b4d2ab1f41dc7f8388eda6b36bd3

Nei, det var ikke det. Det var da mitt forsøk på å finne en forklaring, men siden han ikke var mindreårig (barn), da er det et mysterium for meg etter hvilke bestemmelser han fikk gjenforening med hele familien sin. I den gamle loven står det ikke noe om det, kanskje er det i forskriftene eller andre rettskilder fra denne tiden?

Forhåpentligvis blir det klart i løpet av etterforskningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner jeg ut noe skal jeg legge det ut her.

Anonym poster: 2b29b4d2ab1f41dc7f8388eda6b36bd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner jeg ut noe skal jeg legge det ut her.

Anonym poster: 2b29b4d2ab1f41dc7f8388eda6b36bd3

Jeg og. Jeg følger med forskjellige nettsider med nyheter, så kanskje dukker det opp en oppdatering angående dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant noe hos HRS.

Det rike og lettlurte samfunn

Nå viser det seg at han ikke kommer fra Somalia, men fra Djibouti. Bare to år etter at han fikk opphold, kom hans foreldre og fem søsken til Norge på familiegjenforening. Sannsynligvis var hele denne prosessen planlagt i forkant. Khalid var det som kalles et ”ankerbarn”. Hvor lett hans løgn burde blitt avslørt kan sikkert diskuteres, men når hele familien kommer etter uten at noen spurte hvor de kom fra, vitner dette om en kontrollfunksjon som ikke holder mål.

UNE om "ankerbarn"

Ankerbarn er mindreårige.

Burde ikke da hans foreldre også bli siktet? Samt eventuelle andre søsken som var over myndighetsalder?

Anonym poster: 2b29b4d2ab1f41dc7f8388eda6b36bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant noe hos HRS.

Det rike og lettlurte samfunn

Nå viser det seg at han ikke kommer fra Somalia, men fra Djibouti. Bare to år etter at han fikk opphold, kom hans foreldre og fem søsken til Norge på familiegjenforening. Sannsynligvis var hele denne prosessen planlagt i forkant. Khalid var det som kalles et ”ankerbarn”. Hvor lett hans løgn burde blitt avslørt kan sikkert diskuteres, men når hele familien kommer etter uten at noen spurte hvor de kom fra, vitner dette om en kontrollfunksjon som ikke holder mål.

UNE om "ankerbarn"

Ankerbarn er mindreårige.

Burde ikke da hans foreldre også bli siktet? Samt eventuelle andre søsken som var over myndighetsalder?

Anonym poster: 2b29b4d2ab1f41dc7f8388eda6b36bd3

Det er det som er så forvirrende, vet du. Det fins ikke hjemmel for 23-årige ikke-barn å få hele familien sin her gjennom familiegjenforening. Så var han 23 eller var han yngre enn det ved ankomst? Var det slik at han oppga feil alder for å fremstå som mindreårig ankerbarn?

Så jeg tenker at han ga både uriktig opprinnelsesland, identitet og alder.

Han, foreldrene og søskene hans må ut av landet med forbud for innreise. Dette er til og med verre enn det verste - Madina Salamova saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant noe hos HRS.

Det rike og lettlurte samfunn

Nå viser det seg at han ikke kommer fra Somalia, men fra Djibouti. Bare to år etter at han fikk opphold, kom hans foreldre og fem søsken til Norge på familiegjenforening. Sannsynligvis var hele denne prosessen planlagt i forkant. Khalid var det som kalles et ”ankerbarn”. Hvor lett hans løgn burde blitt avslørt kan sikkert diskuteres, men når hele familien kommer etter uten at noen spurte hvor de kom fra, vitner dette om en kontrollfunksjon som ikke holder mål.

UNE om "ankerbarn"

Ankerbarn er mindreårige.

Burde ikke da hans foreldre også bli siktet? Samt eventuelle andre søsken som var over myndighetsalder?

Anonym poster: 2b29b4d2ab1f41dc7f8388eda6b36bd3

Det er det som er så forvirrende, vet du. Det fins ikke hjemmel for 23-årige ikke-barn å få hele familien sin her gjennom familiegjenforening. Så var han 23 eller var han yngre enn det ved ankomst? Var det slik at han oppga feil alder for å fremstå som mindreårig ankerbarn?

Så jeg tenker at han ga både uriktig opprinnelsesland, identitet og alder.

Han, foreldrene og søskene hans må ut av landet med forbud for innreise. Dette er til og med verre enn det verste - Madina Salamova saken.

Hvorfor ikke spørre Aftenpostens journalist, Marie Melgård? Kanskje har Aftenposten gjort en feil, eller kanskje saken har flere sider som de som nyhetsmedium kan utrede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det som er så forvirrende, vet du. Det fins ikke hjemmel for 23-årige ikke-barn å få hele familien sin her gjennom familiegjenforening. Så var han 23 eller var han yngre enn det ved ankomst? Var det slik at han oppga feil alder for å fremstå som mindreårig ankerbarn?

Så jeg tenker at han ga både uriktig opprinnelsesland, identitet og alder.

Han, foreldrene og søskene hans må ut av landet med forbud for innreise. Dette er til og med verre enn det verste - Madina Salamova saken.

Jeg fant i Hamar Arbeiderblad følgende artikkel;

Unnskyld, jeg løy.

I løpet av asylintervjuet i 2002, lyver han også om to andre ting. Eller, han lar være å korrigere den dårlige tolken. Når han går ut av politikammeret denne ettermiddagen heter han Khalid med i og ikke Khaled med e, som han egentlig heter. På papiret er han nå født i 1979 og ikke i 1975 som er sant.

Så, hvis disse opplysningene er riktige så oppgav han alder 23 men var i virkeligheten 27.

Jeg gjør som du foreslår Hm.., Jeg sender tråden over til Marie Melgård og Arild M. Jonassen som begge har skrevet om saken.

Denne familien må ut ja. Hr. Djibouti hadde både jobb og sosialengasjement der han kom fra, han er en ren lykkejeger og resten av dem må følge på. Kan han og resten av familien reise fra hjemlandet og begynne på nytt i Norge klarer de fint å ordne tilbake i eget land.

Anonym poster: 2b29b4d2ab1f41dc7f8388eda6b36bd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg avsendt en mail så får vi se. En absurd ting. Overskrift, navn, Admed. Norges vanskeligste navn på ham. :fnise:

Anonym poster: 2b29b4d2ab1f41dc7f8388eda6b36bd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 eller 27 spiller ikke noe rolle for familiegjenforeningen så lenge han er over 18, tenker jeg. :klo:

Anonym poster: 870f0c196d87ae1c16f25eb93577bb49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 eller 27 spiller ikke noe rolle for familiegjenforeningen så lenge han er over 18, tenker jeg. :klo:

Anonym poster: 870f0c196d87ae1c16f25eb93577bb49

Nettopp! Når jeg begynte å grave trodde jeg han egentlig oppgav mindreårig status som da utløste mulighet for familiegjenforening men at han egentlig var 23 på tidspunktet.

Med det jeg fant nå så blir det enda mer merkelig at han fikk dette.

Anonym poster: 2b29b4d2ab1f41dc7f8388eda6b36bd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Når jeg begynte å grave trodde jeg han egentlig oppgav mindreårig status som da utløste mulighet for familiegjenforening men at han egentlig var 23 på tidspunktet.

Med det jeg fant nå så blir det enda mer merkelig at han fikk dette.

Anonym poster: 2b29b4d2ab1f41dc7f8388eda6b36bd3

Det blir spennende å lese mer om saken. Jeg håper at media følger med i timen. :)

Anonym poster: 870f0c196d87ae1c16f25eb93577bb49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått noe respons på mailen jeg har avsendt. Han er pr. i dag kun siktet, jeg antar saken vil komme opp igjen når det blir avklart om tiltale blir tatt ut.

Jeg kommer til å følge med og sende videre våre spørsmål i denne tråden til andre journalister i alle aviser som tar det opp.

Ha en strålende dag!

Anonym poster: 2b29b4d2ab1f41dc7f8388eda6b36bd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man lyver på en slik sak, så må straffen bli at man mister opphold i Norge. Hvordan skal man ellers motivere folk til å snakke sant?

Anonym poster: c7c708474a6fcadfb8bebb2d1e3429e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...