Gå til innhold

Alenemødre svindler mest

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Så løsningen er å få barn og så utdanne seg. Spesielt om en har hatt problemer før i livet. Hvor mange skal da gjøre som deg. Mange mange vil jeg tro. Unnskyldninger er lett å finne på. Jeg vil tro du har klart leve med en fabrikk jobb, kasse jobb eller rengjøringsjobb. Dette som en følge av sexen du hadde. Barn kan det bli. Så voksen er du vel til å vite kan bli resultatet. Da er det greit andre stiller opp og dekker dine utgifter. Ikke rart det er dårlig stilt med helsevesen og annet når en skal betale for ditt og andres valg av å ha sex. Ser du ikke det etisk forkastelige i og belaste andre med din nytelse av og ha sex. Syns du ikke at du kan takke deg selv at du i 18 19 år må forsørge er barn. Hvorfor skal andre bidra når du kan jobbe og tjene til livets opphold med det du har kompetanse til.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Men uansett; nå sporet jo denne tråden veldig av. Poenget her var at alenemødre var de største svindlerne, men det kan man jo slå i fra seg nå?

Svindel er også og ikke jobbe. Ikke jobbe og motta støtter en ikke skal

Gjest Gjest
Skrevet

Når en leser hvordan det gies støtter i stedet for at mødre må jobbe etter og ha født et barn forstår jeg veldig godt hvorfor noen ikke vil bidra til felles skapet med skatt. Her er det ikke sykdom som hindrer en i å jobbe men suget etter mer utdanning eller ikke gidde jobbe. Jeg ser vi går mot et samfunn med overforbruk lik Hellas. Alle vet hvordan der er.

Skrevet

Men hvorfor skal du ha støtte til høyere utdanning i 5 år når du kunne tatt deg en jobb og forsørget deg og barnet fra første stund?

Vil ikke akkurat si at det er enkelt å få OS så lenge. Et av vilkårene er at utdannelsen er nødvendig og at en har flere enn to barn. Hva som er vilkår for at det skal være nødvendig står det ingenting om, men tviler på at dette er en løsning for de fleste.

Skrevet

Ja de gjør det hvis de får tips. Vet om folk som er tatt slik. Det skulle bare mangle at de ikke kommer å sjekker!

Ja, jeg syns jeg ser dem. Står bøyd over sengen med forstørrelsesglasset kl 8.00 på morgenen på jakt etter spor... :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vil ikke akkurat si at det er enkelt å få OS så lenge. Et av vilkårene er at utdannelsen er nødvendig og at en har flere enn to barn. Hva som er vilkår for at det skal være nødvendig står det ingenting om, men tviler på at dette er en løsning for de fleste.

Minst to barn. Noe nytt? Flere med et barn som får

Skrevet

Selvfølgelig kan du det.

I teorien kan jeg ha blitt forlatt av min mann fordi han ønsker å flytte sammen med elskerinnen... og da har jeg ikke lenger valget om jeg ønsker å være enslig. :)

• Liker 1
Skrevet

Minst to barn. Noe nytt? Flere med et barn som får

Ja, men ikke så lenge at en kan ta høyere utdannelse på 5 år. Hovedregelen er at du får det i opptil 3 år som er max.

Gjest O___o
Skrevet

Som kontrollfunksjon kan de jo f.eks samkjøre folkeregisteret med hva stønadsmottakeren får.

Hvis mor og far er folkeregistrert på den samme adressen, ja, da går det jo an å ta en tur innom

Skrevet

Så løsningen er å få barn og så utdanne seg. Spesielt om en har hatt problemer før i livet. Hvor mange skal da gjøre som deg. Mange mange vil jeg tro. Unnskyldninger er lett å finne på. Jeg vil tro du har klart leve med en fabrikk jobb, kasse jobb eller rengjøringsjobb. Dette som en følge av sexen du hadde. Barn kan det bli. Så voksen er du vel til å vite kan bli resultatet. Da er det greit andre stiller opp og dekker dine utgifter. Ikke rart det er dårlig stilt med helsevesen og annet når en skal betale for ditt og andres valg av å ha sex. Ser du ikke det etisk forkastelige i og belaste andre med din nytelse av og ha sex. Syns du ikke at du kan takke deg selv at du i 18 19 år må forsørge er barn. Hvorfor skal andre bidra når du kan jobbe og tjene til livets opphold med det du har kompetanse til.

Den der var ny, for til vanlig så er det motsatt. Bare det at da er det barnebidrag det krangles om...

Skrevet

Altså To barn fem år? Et barn tre år?

"Perioden kan utvides med opptil tre år fram til det yngste barnet fyller åtte år, dersom du er i nødvendig utdanning og har omsorg for flere enn to barn, eller hvis du ble aleneforsørger før du fylte 18 år."

Skrevet

Jeg vet om flere som har sagt opp faste jobber og tatt høyere utdanning på statens bekostning da de ble alenemødre. Her i denne tråden blir bare vanviddet understreket når vi leser om hun som mottar overgangsstønad mens hun tar en master.

Det er så vanvittig at jeg finner ikke ord.

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Den der var ny, for til vanlig så er det motsatt. Bare det at da er det barnebidrag det krangles om...

Men like relevant da andre personer betaler fog henned utdannelse

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet om flere som har sagt opp faste jobber og tatt høyere utdanning på statens bekostning da de ble alenemødre. Her i denne tråden blir bare vanviddet understreket når vi leser om hun som mottar overgangsstønad mens hun tar en master.

Det er så vanvittige r at jeg finner ikke ord.

Støtter slik dette innlegget. Helt utrolige sugerør i felleskassen. I tillegg pålegges far mye høyere bidrag da mor ikke bidrar med inntekt. Helt jeeeevlig at det er mulig. Gidder ikke bidra med skatt til slikf snyltere

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig, skjer dette. Det vet jeg, veldig godt. Omfanget er også stort, og jeg vet om ansatte på NAV som mener at reglene burde strammes kraftig inn. Systemet bygger på at du er ærlig, og det er det ikke alle som er. Men ja, det er unge og/eller innvandrere av "alenemødre" svindler godt. Dette kom ikke som noen overraskelse, for min del.

Før noen begynner med generaliseringen sin, så er jeg selv ung alenemor, og hater alle disse generaliseringene om ALLE sammen. Selv om det finnes sorte får, så betyr det ikke at vi alle er sorte får med ingenting opp i hodet.

Anonym poster: 243a95d43b385e3f5de472cb4f4ba222

Skrevet

Det er ikke svindel å motta støtte man har krav på. Så da kan man (jeg, vi, oss) egentlig være uenig så det suser og heller engasjere seg i en organisasjon og/eller politisk for å forsøke å påvirke.

Grunnen til at stønadene misbrukes er at de er alt for høye og alt for lette å få. Dette må endres og /eller stønadene må fjernes i sin helhet. I det minste bør stønadene og mulighetenekunne tilfalle alle fattige familier.

Det strider mot all rettsfølelse å oppleve at en samfunnsgruppe som allerede er såpass forfordelt i tillegg trikser og mikser for å få ekstra eller forlengede stønader. Å holde barn hjemme fra barnehage for vinningens skyld er i mine øyne en type svindel. Å trenere samvær for økonomiens skyld er svindel. Å nekte barnefar rettigheter for dermed å oppta ressurser i rettsvesenet er sløsing med samfunnets penger.

• Liker 2
Skrevet

Før noen begynner med generaliseringen sin, så er jeg selv ung alenemor, og hater alle disse generaliseringene om ALLE sammen. Selv om det finnes sorte får, så betyr det ikke at vi alle er sorte får med ingenting opp i hodet.

Anonym poster: 243a95d43b385e3f5de472cb4f4ba222

Nei, alle sammen er ikke sorte får. På langt nær.

Du tilhører en stigmatisert gruppe, men du skal ikke bære skylden for hva andre gjør.

AnonymBruker
Skrevet

Blir mektig provosert over hva du mener andre skal betale for deg. Det er halvparten din unge. Ikke skattepliktige borgere. Tenk over det. Når du flytter slik fra far til barnet bærer du byrden selv ved at du hindrer far til og delta. Fy skam deg!!!

nei, det er ikke fy skam! det var barnefar som absolutt skulle flytte dit han flyttet, vi bare fulgte på. når jeg flyttet ut, så flyttet jeg enkelt og greit hjem til hjemstedet mitt, der jeg flyttet fra!

Anonym poster: 00c6bc9e52a8e1276bdc538177bee040

AnonymBruker
Skrevet

og forresten, så betaler vi skatt av overgangsstønaden! vi betaler skatt som alle andre gjør!

Anonym poster: 00c6bc9e52a8e1276bdc538177bee040

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...