Gå til innhold

Alenemødre svindler mest


Gjest Abra

Anbefalte innlegg

Jeg er så MØKK lei av å sitte og betale for andres unger....

En venninne jeg har, har fått så SYKT god råd etter at hun ble alene, før jobbet hun....nå koser hun seg med kjempe god råd. Kjøper ny mac, ny bil osv....

jeg er også student og jeg jobber og sliter i alle helger og alle ferier vedsiden av master graden, og fortsatt er det vanskelig å få det til å gå rundt.... mens hun som har alle ferier og helger fri har bedre råd enn noen gang!!

Det er faen meg kvalmt!!!

Jeg er lei av å betale for studenter skal få gratis studieplass (ikke min skyld at folk skal studere i 5 år, ha mastergrad- hvorfor skal jeg betale for det? hvorfor kan du ikke betale for det selv? Det er ikke mitt problem at du skal studere i så mange år fordi at du har lyst til det. Betal for det selv! Hva koster det? Kanskje en kvart millioner i året, hvis du skal betale for studieplassen selv. )

Jeg er lei av å betale for at folk skal få uførepensjon (ikke min skyld at folk er syke - hvorfor skal jeg betale for det? Jeg som har vært frisk for alltid ønsker ikke å betale for mennesker som er syke. Kreft, hjerteinfarkt, hjerneslag, de burde ha tenkt seg om før de ble syke. La dem betale for livreddende hjelp selv. Leger er dyre å ha. Vi burde privatisere det, også kan folk betale av sin egen lomme. En ambulansetur ville vel kostet, tja, 10.000 kroner?)

Jeg er lei av å betale for gamlehjem. (Ikke min skyld at folk blir så gamle som nitti. Bedre er det om vi dreper dem, drep, drep, drep, så sparer vi Norge for tusenvis av kroner).

Jeg er lei av å betale for biler og veier (ikke min skyld at folk må ha minst to biler, og må ut å kjøre - hvorfor skal jeg betale for det? Vil folk kjøre selv, så la dem kjøre selv. La dem bygge veien selv, la dem ordne veien selv. Fiks det selv, gjør det selv.)

:ironi:

Du er faen meg kvalm! Du suger til deg hundrevis av tusenvis kroner på den studieplassen din når du tar et masterstudium, og det er helt greit for det er noe som du får, så er det selvfølgelig helt greit! Prøv å få opp skylappene dine, og våkn opp for ditt egosentriske koma.

Anonym poster: a4baa34ca9d9874c9d25a31b789f5be0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke rart det er alenemødre som er største statistikken.

Det er jo mer enn kjent at polske arbeidere som reiser til Norge og jobber har familie hjemme i polen som kan søke om alt som "alenemødre" skal ha i støtte fra NAV.

Anonym poster: 44edce5edbc844c762d97e99b6a73cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående avsporingen: kan ikke se hvorfor det er bedre at jakken ble liggende ubrukt eller gitt til noen som kunne kjøpt den selv fremfor å gi den til en 14-åring hvis mor ikke hadde råd til å kjøpe en. Å være fattig dreier seg ikke om å være i besittelse av mat og et hjem. Det handler om å bli eskludert fra å leve slik alle gjør rundt oss. Og det er slik folkesjela har blitt, alle føler de har krav på å være priveligert!

Så klart er det bedre at jakken går til noen som setter pris på den enn at den ligger ubrukt i skapet. Men etter min oppfatning skal ikke fattighuset brukes til formidling av luksusvarer. Og det har på ingen måte sammenheng med at "alle fattige skal gå rundt i filler" - men en prioritering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart er det bedre at jakken går til noen som setter pris på den enn at den ligger ubrukt i skapet. Men etter min oppfatning skal ikke fattighuset brukes til formidling av luksusvarer. Og det har på ingen måte sammenheng med at "alle fattige skal gå rundt i filler" - men en prioritering.

Nå var det vel slik at denne moren fikk et spørsmål om hva datteren ønsket seg, og de fikk et ærlig og forsiktig svar som vi kjenner. Noen var snille nok til å gi henne en slik. Det er smålig at andre skal komme med sin selvrettferdighet og hevde at de som studenter osv. ikke prioriterer en slik, og da skal heller ikke andre gjøre det! Selv Fattighuset må få glede noen selv om gaven blir ansett for å være "luksus" blant de som finner en slik gjenstand uinteressant (for kostbar).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det vel slik at denne moren fikk et spørsmål om hva datteren ønsket seg, og de fikk et ærlig og forsiktig svar som vi kjenner. Noen var snille nok til å gi henne en slik. Det er smålig at andre skal komme med sin selvrettferdighet og hevde at de som studenter osv. ikke prioriterer en slik, og da skal heller ikke andre gjøre det! Selv Fattighuset må få glede noen selv om gaven blir ansett for å være "luksus" blant de som finner en slik gjenstand uinteressant (for kostbar).

Tror du misforsto litt - det er ikke mine personlige prioriteringer (ellers andres) som er poenget - men prioriteringene til en organisasjon. Som sagt før ser jeg heller at Fattighuset fokuserer på å få gitt mat, soveplass, ect. til de ressurssvake og vanskeligstilte i samfunnet. Og det gjør de så klart også, men jeg ser helst at det blir værende slik - ikke at det blir en portal for ungdommer til å ønske seg ting de/foreldrene ikke har råd til.

edit: (og bare så det er sagt synes jeg verken 14-åringen eller moren har gjort noe galt. Jeg mener bare at Fattighuset bør tenke litt over hvordan de har lyst til å profiliere seg og hva de ønsker å oppnå med sin organisasjon. I mitt hode er det en organisasjon for å hjelpe mennesker med å oppnå et verdig liv gjennom å dele ut mat, klær, og mer omfattende ting som juridisk hjelp og økonomiske bidrag til tannhelse og andre velferdstilbud. Hvis Fattighuset ønsker å hjelpe til med mer trivielle ting - som klær av rett merke er det også helt greit og det er sikkert mange som ønsker å bidra til det siden det å glede en annen føles godt uansett. Men da er det ikke en slik orginasjon som jeg og flere andre har fått inntrykk av at det er (allerede gjennom navnet) og at man da kanskje må starte å se seg om etter andre veldedige organisasjoner (men nei, jeg har ikke "unliked" ) )

edit 2: kanskje dette bør skilles ut i en egen tråd..?

Endret av melly666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du misforsto litt - det er ikke mine personlige prioriteringer (ellers andres) som er poenget - men prioriteringene til en organisasjon. Som sagt før ser jeg heller at Fattighuset fokuserer på å få gitt mat, soveplass, ect. til de ressurssvake og vanskeligstilte i samfunnet. Og det gjør de så klart også, men jeg ser helst at det blir værende slik - ikke at det blir en portal for ungdommer til å ønske seg ting de/foreldrene ikke har råd til.

Tror ikke jeg misforsto, jeg ville bare fram til at "prioritering" er et subjektivt begrep. Vi har en annen type fattigdom i dag enn for 100 år siden, og de fleste får sine basale behov dekket av velferdsstaten. Fattigdom i dag handler om å være ekskludert fra goder og opplevelser som resten av samfunnet ser på som selvfølgelige. Det er vanskelig spesielt for barn som er rammet av dette, og intensjonen med mange av de offentlige støtteordningene er at de i størst mulig grad skal ha forutsetninger som barn flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du være sikker på det? Vi skal jo ikke føde flere barn her, så Norge kommer ikke til å bestå av en eneste nordmann. Når utlendinger har makten har de nok interesser andre steder enn her.

Om du bygger et hus i Norge, klipper håret til noen i Norge, serverer noen en kaffe i Norge etc forblir verdien av arbedet her. Man skatter også til Norge.

Hva du mener med "interesser andre steder" framstår som uklart, men det endrer ikke på det faktum at jobbene kommer til å bli gjort uansett. Vi trenger ikke hvite norske barn for å få utført arbeide. Og det er fortsatt for mange folk på jorda.

Anonym poster: f264d5165ea9ab5c2097184ea060c8d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir det rart om aleneforsørgere med dårlig økonomi plutselig kjøper seg reimadresser, canada goose jakker og sydenturer året gjennom. Det blir for dumt. Det samme som navere som stiller i avisen om fattigdommen sin, så ligger røykpakka på bodet. Alle vet at navere og uføre ikke har råd til å røyke med de prisene der.

Anonym poster: 69bac62c6ae4ba1b62a4e2bb055e37d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bygger et hus i Norge, klipper håret til noen i Norge, serverer noen en kaffe i Norge etc forblir verdien av arbedet her. Man skatter også til Norge.

Hva du mener med "interesser andre steder" framstår som uklart, men det endrer ikke på det faktum at jobbene kommer til å bli gjort uansett. Vi trenger ikke hvite norske barn for å få utført arbeide. Og det er fortsatt for mange folk på jorda.

Anonym poster: f264d5165ea9ab5c2097184ea060c8d2

Regner med at regjeringens medlemmer kommer til å bestå av Indere (f.eks) siden vi skal slutte å reprodusere oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir det rart om aleneforsørgere med dårlig økonomi plutselig kjøper seg reimadresser, canada goose jakker og sydenturer året gjennom. Det blir for dumt. Det samme som navere som stiller i avisen om fattigdommen sin, så ligger røykpakka på bodet. Alle vet at navere og uføre ikke har råd til å røyke med de prisene der.

Anonym poster: 69bac62c6ae4ba1b62a4e2bb055e37d6

Røyking er et utrolig dårlig eksempel. Tror du alkoholikere slutter å drikke for at det er for dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av å betale for studenter skal få gratis studieplass (ikke min skyld at folk skal studere i 5 år, ha mastergrad- hvorfor skal jeg betale for det? hvorfor kan du ikke betale for det selv? Det er ikke mitt problem at du skal studere i så mange år fordi at du har lyst til det. Betal for det selv! Hva koster det? Kanskje en kvart millioner i året, hvis du skal betale for studieplassen selv. )

Jeg er lei av å betale for at folk skal få uførepensjon (ikke min skyld at folk er syke - hvorfor skal jeg betale for det? Jeg som har vært frisk for alltid ønsker ikke å betale for mennesker som er syke. Kreft, hjerteinfarkt, hjerneslag, de burde ha tenkt seg om før de ble syke. La dem betale for livreddende hjelp selv. Leger er dyre å ha. Vi burde privatisere det, også kan folk betale av sin egen lomme. En ambulansetur ville vel kostet, tja, 10.000 kroner?)

Jeg er lei av å betale for gamlehjem. (Ikke min skyld at folk blir så gamle som nitti. Bedre er det om vi dreper dem, drep, drep, drep, så sparer vi Norge for tusenvis av kroner).

Jeg er lei av å betale for biler og veier (ikke min skyld at folk må ha minst to biler, og må ut å kjøre - hvorfor skal jeg betale for det? Vil folk kjøre selv, så la dem kjøre selv. La dem bygge veien selv, la dem ordne veien selv. Fiks det selv, gjør det selv.)

:ironi:

Du er faen meg kvalm! Du suger til deg hundrevis av tusenvis kroner på den studieplassen din når du tar et masterstudium, og det er helt greit for det er noe som du får, så er det selvfølgelig helt greit! Prøv å få opp skylappene dine, og våkn opp for ditt egosentriske koma.

Anonym poster: a4baa34ca9d9874c9d25a31b789f5be0

Vel, jeg kan glede meg med at jeg har betalt hele skole gangen min SELV! jeg har betalt hele bachloren og nå betaler jeg hele masteren! det koster meg over 40 000 kr i halvåret.

For å få råd til det jobber jeg i hjemmesykepleien og på gamlehjem i alle helger og i alle ferier!!

Så in your face...

Endret av Alice i Eventyrland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg kan glede meg med at jeg har betalt hele skole gangen min SELV! jeg har betalt hele bachloren og nå betaler jeg hele masteren! det koster meg over 40 000 kr i halvåret.

For å få råd til det jobber jeg i hjemmesykepleien og på gamlehjem i alle helger og i alle ferier!!

Så in your face...

Jeg har ikke barn, men jeg klarer å tenke litt lengre enn min egen nesetipp.

Hva med damen som mistet ektemannen sin til døden, og ungene som savner sin far? Sitter du og ler av dem? "Haha, hun damen er en skikkelig snylter, og for noen ekle løsunger."

Hva med damen som ble forlatt for en yngre damen, og mannen som flyttet avgårde til en annen landsdel? Sitter du og ler av dem? "Haha, hun damen er en skikkelig snylter, og for noen ekle løsunger."

Hva med damen som forlot sin voldelige ektemann, og ungene som slipper å bli slått lengre? Sitter du og ler av dem? "haha, hun damen er en skikkelig snylter, og for noen ekle løsunger."

Hva med damen som fikk juling og ble voldtatt mens hennes baby gråt ved siden av, og endelig bestemte seg for å bryte ut av det arrangerte ekteskapet? Sitter du og ler av dem? "Haha, hun damen er en skikkelig snylter, og for en ekkel løsunge." Det er jo bare så komisk, ikke sant?

For det er så mange komedier her! Dette er jo bare hysterisk morsomt om hvor komiske damer, og gøy vi skal ha det med å spytte på dem! YEAH!

Nei, voks opp!

Utover det så er jeg enig med gjest. Jeg tror ikke at de 80.000 kronene dekker de utgiftene som det koster å ha deg som elev. En lærerstudent måtte betalt 120.000 kroner i året, og dette er en av de billige utdanningene. En medisinstudent koster 1,8 millioner kroner i året. Det kan være at det dekkes med 80.000 kroner i året, men da har du valgt å utdanne deg i utlandet.

Anonym poster: a4baa34ca9d9874c9d25a31b789f5be0

Endret av Alice i Eventyrland
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn, men jeg klarer å tenke litt lengre enn min egen nesetipp.

Hva med damen som mistet ektemannen sin til døden, og ungene som savner sin far? Sitter du og ler av dem? "Haha, hun damen er en skikkelig snylter, og for noen ekle løsunger."

Hva med damen som ble forlatt for en yngre damen, og mannen som flyttet avgårde til en annen landsdel? Sitter du og ler av dem? "Haha, hun damen er en skikkelig snylter, og for noen ekle løsunger."

Hva med damen som forlot sin voldelige ektemann, og ungene som slipper å bli slått lengre? Sitter du og ler av dem? "haha, hun damen er en skikkelig snylter, og for noen ekle løsunger."

Hva med damen som fikk juling og ble voldtatt mens hennes baby gråt ved siden av, og endelig bestemte seg for å bryte ut av det arrangerte ekteskapet? Sitter du og ler av dem? "Haha, hun damen er en skikkelig snylter, og for en ekkel løsunge." Det er jo bare så komisk, ikke sant?

For det er så mange komedier her! Dette er jo bare hysterisk morsomt om hvor komiske damer, og gøy vi skal ha det med å spytte på dem! YEAH!

Nei, voks opp!

Utover det så er jeg enig med gjest. Jeg tror ikke at de 80.000 kronene dekker de utgiftene som det koster å ha deg som elev. En lærerstudent måtte betalt 120.000 kroner i året, og dette er en av de billige utdanningene. En medisinstudent koster 1,8 millioner kroner i året. Det kan være at det dekkes med 80.000 kroner i året, men da har du valgt å utdanne deg i utlandet.

Anonym poster: a4baa34ca9d9874c9d25a31b789f5be0

Les artikkelen i begynnelsen...

Det er DISSE jeg sikter til....jeg er møkk lei av å betale 600 og ett eller annet milliarder til mennesker som snylter på skatten... OG jeg synes kanskje overgangsstønaden og div andre sosiale tiltak er litt i overkant lukrative...

det er kanskje derfor Nordmenn er i verdens toppen på å ikke jobbe? Resten av verden ler jo av våre sinnsyke støtteordninger...

Jeg synes ellers det er flott å betale skatt til veier, sykehus, skoler, eldreomsorg osv...

Og NOEN må ta høyere utdannelse, ikke alle kan jobbe som frisør...noen må bli lege, og noen må advokat. Det lønner seg for samfunnet at folk tar utdannelse.

Endret av Stellalove
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les artikkelen i begynnelsen...

Det er DISSE jeg sikter til....jeg er møkk lei av å betale 600 og ett eller annet milliarder til mennesker som snylter på skatten... OG jeg synes kanskje overgangsstønaden og div andre sosiale tiltak er litt i overkant lukrative...

det er kanskje derfor Nordmenn er i verdens toppen på å ikke jobbe? Resten av verden ler jo av våre sinnsyke støtteordninger...

Jeg synes ellers det er flott å betale skatt til veier, sykehus, skoler, eldreomsorg osv...

Og NOEN må ta høyere utdannelse, ikke alle kan jobbe som frisør...noen må bli lege, og noen må advokat. Det lønner seg for samfunnet at folk tar utdannelse.

Hvem er disse "NOEN" da? Hva er det som gjør at akkurat DU skal motta midlene som gjør at du kan studere, og en alenemor ikke motta midlene som gjør at barnet kan få en normal oppvekst?

Anonym poster: aad27af855cb5ca0a332b71f9a696e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for krenkelser og personangrep.

Alice i Eventyrland, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les artikkelen i begynnelsen...

Det er DISSE jeg sikter til....jeg er møkk lei av å betale 600 og ett eller annet milliarder til mennesker som snylter på skatten... OG jeg synes kanskje overgangsstønaden og div andre sosiale tiltak er litt i overkant lukrative...

det er kanskje derfor Nordmenn er i verdens toppen på å ikke jobbe? Resten av verden ler jo av våre sinnsyke støtteordninger...

Jeg synes ellers det er flott å betale skatt til veier, sykehus, skoler, eldreomsorg osv...

Og NOEN må ta høyere utdannelse, ikke alle kan jobbe som frisør...noen må bli lege, og noen må advokat. Det lønner seg for samfunnet at folk tar utdannelse.

NAV utbetaler summer for 300 milliarder i året (ikke 600 milliarder), og dette gjelder til alle brukerne som de eldre, de syke, de som nettopp har fått barn, de som er på sykehuset med alvorlig syke barn osv. Er dette mennesker som snylter på skatten? Mener du at en 6-åring med kreft må vente på at en foreldrene kommer hjem fra jobb, og må klare seg alene om dagen med alle legene og sykepleierne? Eller de over 70 år kan jo gå ut i skogen, og lage seg barksuppe? :)

Jeg har kommet med mange eksempler til deg, og det var myntet på nettopp deg. Dette er ting som har skjedd med to mødre før de fylte 18 år. Det var jo litt absurd for en 16 åring å se på hvilken økonomi de hadde, og hvilken økonomi jeg hadde. Men jeg misunte dem ikke. For det første måtte jeg ikke legge en ordentlig kabal for å kunne gå ut, og jeg hadde fortsatt foreldrene mine når jeg fylte 18 år.

Men igjen, det er jo bare faen meg kvalmt med sånne mennesker. Snyltere, ekle, laus unger. Det er jo bare å spytte på dem for det er jo de som de fortjener. (Lenge leve deg, og dine holdninger)

En venninne jeg har, har fått så SYKT god råd etter at hun ble alene, før jobbet hun....nå koser hun seg med kjempe god råd. Kjøper ny mac, ny bil osv....jeg er også student og jeg jobber og sliter i alle helger og alle ferier vedsiden av master graden, og fortsatt er det vanskelig å få det til å gå rundt.... mens hun som har alle ferier og helger fri har bedre råd enn noen gang!! Det er faen meg kvalmt!!!

Du må tenke på andre ting enn det økonomiske aspektet, og være "misunnelig" fordi at andre har økonomien som du ikke har fordi at du har valgt å gå på en privatskole, og skal betale 40.000 i skolepenger i halvåret. Du tok det valget. Valget å være alenemor er ikke alltid frivillig.

Sånn som muligheten er i dag, så dropper folk ut av utdannelsen fordi at de ikke gidder, ikke vil, det var ikke som de ønsket.. Så må du regne med studielånet for denne perioden også, og stipendet som de får. Det koster samfunnet mye penger når folk dropper inn og ut. Om det lønner seg viser stykket når folk er blitt eldre. Hvor mye de har betalt i skatt vs mye hvor de har mottatt i støtte fra f.eks NAV. En person som havnet i bilulykke når h*n er 30 år og havner på uførepensjon for resten av livet, så er medisinstudiet vært lite lønnsomt.

PS: Jeg ser du har blitt sensurert for krenkelser og personangrep

Anonym poster: a4baa34ca9d9874c9d25a31b789f5be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Man reder som en ligger bokstavelig talt her. Blir en gravid når en ligger får en ta konsekvenser. Skal en bli far når en ligger får ta konsekvenser. Mor kan velge bort. Den tiden tar mor et frivillig valg. Far kan ikke velge etter han har lagt med hun som skal bli mor. Begge må "rede" sitt rede og ta følger av sine handlinger.

Jeg vil si det frivillig og bli mor til de grader da en kan angre seg i 90 dager. Den som skal bli far valgte sprute sine spermier i hun som skal bli mor. Da er valget tatt og løpet kjørt uansett hvilken setting en var i.

Det er slik en må ta sine valg med omhu. Konsekvenser må vi ta rundt dette med barn som med annet. Så hvorfor skal det være særrettingheter rundt dette forsår jeg ikke. Når det i tillegg er slik at kvinner har alle rettingheter opp mot far gjør det enda mer ubegripelig.

Jeg ønsker vi skal betale skatt til sykehus og utdanning. De som er syke skal få den hjelpen de trenger gjennom vårt skattesystem. Det får de ikke alltid i den grad de burde. Men hvorfor får da alenemødre ekstraservice fra oss som betaler skatt i form av tilskudd for følger av sine seksuelle forlystelser?

Det har vært noen små instramminger rundt dette de siste årene. Jeg vil tro det kommer mer da flere og flere ser nødvendigheten av og rette opp i det urimlige som er.

Det er mostand fra enkelte hold på dette. Først og fremst de kvinnepoliske organisasjoner som har en fot eller kontakter innenfor regjeringen og storting.

Med massiv motstand vil det tvinges fram endringer.

Endringer tar tid men litt etter litt skjer det det noe.

Som de fleste har hørt på nyheter i dag mister flere fratrekk til sykdomsutgifter.

Dette ville jeg betalt skatt for og dekke opp.

Jeg vile ikke betale utdanningen til de kvinner og mødre som tar utdanning utover vidergående skole på særordninger pga.de har født et barn og bor alene.

Det er ikke noe sykdom, de er fult arbeidsføre. De tok et valg om å føde barnet. Da må de forsørge barnet på lik linje med andre. Faren må her ogå betale barnebidrag. Ja dett selv om han ikke ville bli far. Han får ikke samme krav på fri utdanning som mor her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...