Gå til innhold

Alenemødre svindler mest

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kondomet sprakk, p-pillen virket ikke..... bla.-bla-bla.

Det er jo et folkekrav at man skal få ha få ha aktiv og fri sex uten å måtte tenke konsekvenser og ansvar.

Ungdom skal sex-mates med trekantprogram og sms-brysjyrer på helsestasjon om at det er veldig viktig med et aktivt og spennende sexliv. Men å fortelle dem at det kan bli unger av det og at unger må forsørges, neida, det er ikke så viktig å få inn i skallen. Og det er vel ikke så viktig heller, for staten sørger virkelig for at man ikke kommer i nød om man ved et lite "uhell" blir gravid.

Anonym poster: b1e7331b7b4b2e74433cb307ca9eb5c8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

og forresten, så betaler vi skatt av overgangsstønaden! vi betaler skatt som alle andre gjør!

Anonym poster: 00c6bc9e52a8e1276bdc538177bee040

*humre*

Pst: det "alle andre" gjør er å betale skatt av arbeidsinntekt..

Anonym poster: fad77e68e22b088099341fea9aa5d4fe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man skatter fint lite av os, ca 9-11% Hva er det da??? Men ikke gå i fellen og få skattesmell året etter dere er ferdig med os. Det kan man nemlig få når man betaler så lite skatt.

En ny form for sexualundervisning er nok på sin plass ja. Nytter ikke komme med programmer som Trekant, Sjekking i mørke, Paradis Hotell osv hvis en ikke skjønner konsekvensene av sengeaktivitetene.

Anonym poster: 69bac62c6ae4ba1b62a4e2bb055e37d6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om flere som har sagt opp faste jobber og tatt høyere utdanning på statens bekostning da de ble alenemødre. Her i denne tråden blir bare vanviddet understreket når vi leser om hun som mottar overgangsstønad mens hun tar en master.

Det er så vanvittig at jeg finner ikke ord.

Det er jo nettopp slike støtteordninger som gjør at man har like muligheter som alle andre selv om man har fått et barn. Jeg synes det er en bra ting i prinsippet. Jeg liker ikke de som misbruker ordningene og går inn for å svindle staten, men slike kommer det jo alltid til å finnes på alle områder.

Jeg synes det er flott at vi bor i et land der en ung alenemor kan få ta den utdanningen hun har lyst til og samtidig motta midler som gjør dette mulig, slik at hun ikke trenger å leve i total fattigdom mens hun gjør dette. Dette mener jeg rett og slett er det beste for BARNET, for det er barnet som skal settes i fokus her. Ingen barn skal måtte leve i total fattigdom eller med en utbrent mor, heller ikke med en rådvill mor som sitter fast i en lavtlønnet jobb fordi hun ikke har like muligheter som andre ang. utdanning. Igjen, så er også det beste for barnet at forelderen har det bra, man er tross alt en person selv om man har fått et barn.

Folk kommer til å ha sex, prevensjonen kommer til å svikte en gang i blant, dette kommer ikke til å avta! Jeg ser heller ikke nytten i å fjerne overgangsstønaden, da dette kommer til å ramme de som faktisk har lyst til å bli stødige skattebetalere innen noen år. Strengere rammer for overgangsstønad? JA! fjerne overgangsstønad? nei

Anonym poster: aad27af855cb5ca0a332b71f9a696e9e

• Liker 3
Skrevet

Det er jo nettopp slike støtteordninger som gjør at man har like muligheter som alle andre selv om man har fått et barn. Jeg synes det er en bra ting i prinsippet. Jeg liker ikke de som misbruker ordningene og går inn for å svindle staten, men slike kommer det jo alltid til å finnes på alle områder.

Jeg synes det er flott at vi bor i et land der en ung alenemor kan få ta den utdanningen hun har lyst til og samtidig motta midler som gjør dette mulig, slik at hun ikke trenger å leve i total fattigdom mens hun gjør dette. Dette mener jeg rett og slett er det beste for BARNET, for det er barnet som skal settes i fokus her. Ingen barn skal måtte leve i total fattigdom eller med en utbrent mor, heller ikke med en rådvill mor som sitter fast i en lavtlønnet jobb fordi hun ikke har like muligheter som andre ang. utdanning. Igjen, så er også det beste for barnet at forelderen har det bra, man er tross alt en person selv om man har fått et barn.

Folk kommer til å ha sex, prevensjonen kommer til å svikte en gang i blant, dette kommer ikke til å avta! Jeg ser heller ikke nytten i å fjerne overgangsstønaden, da dette kommer til å ramme de som faktisk har lyst til å bli stødige skattebetalere innen noen år. Strengere rammer for overgangsstønad? JA! fjerne overgangsstønad? nei

Jeg for min del synes det er svindel når man tar en 5-årig høyskoleutdanning for skattebetalernes kostnad når man faktisk er i full stand til å få seg en jobb uten denne utdanningen.

Bare så synd at det er svindel med NAV`s og myndighetenes godkjenning.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skriver dere at artikkelen viser at unge alenemødre svindler mest? Unge alenemødre har jo rett på den stønaden de får! De som svindler mest, er unge mødre som gir seg ut for å være alene, når de i realiteten bor sammen med barnefar.

Anonym poster: db3b95793554f0dfb8214723da7e5441

• Liker 1
Skrevet

Jeg for min del synes det er svindel når man tar en 5-årig høyskoleutdanning for skattebetalernes kostnad når man faktisk er i full stand til å få seg en jobb uten denne utdanningen.

Det er faktisk ikke bare bare å få seg jobb når man har eneansvaret for barn.

Veldig få arbeidsgivere vil ansette folk som ikke er fleksible med hensyn til arbeidstid f.eks. Og de aller fleste vet jo at det er mye sykdom blandt barnehagebarn.. og er man eneforsørger, så har man liksom ikke noe valg, enn å ta seg fri fra jobb når barnet er syk.

Så det må da være enda viktigere at eneforsørgere FÅR seg utdanning.

Skremmende lesing denne tråden her- hvor lite evner det er til å se litt lengre enn bare sort hvitt..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes jo de som "svindler" staten, altså sir opp jobben og begynner på studie betalt av staten. Men det finnes også de som hadde store framtidsdrømmer og planer om god utdanning før det uventede barnet kom og som mottar stønader med en bitter smak i munnen.

Jeg går selv på en master nå, men jeg har ikke barn. Jeg har full fokus på studie og så vidt tid til å jobbe en helg i ny og ned.

Hadde jeg vært så uheldig at jeg ble uplanlagt gravid i løpet av studiet og av en eller annen grunn ikke ville eller kunne ta abort hadde det vært en stor sorg for meg å måtte slutte og finne meg en lavtlønnet jobb. Da hadde jeg sett på meg selv som en person som var i krise og sårt trengte hjelp. Jeg hadde heller ikke hatt noe imot at skattepengene mine gikk til en person i en slik krise.

Greit nok at man kan være i full stand til å få seg jobb uten en master, men å kaste absolutt alle framtidsplanene ut av vinduet fordi man av en eller annen grunn skal ta seg av sitt eget barn er ikke nødvendig etter min mening. Foreldre er ikke bare foreldre, de er folk de og.

• Liker 2
Skrevet

Det finnes jo de som "svindler" staten, altså sir opp jobben og begynner på studie betalt av staten. Men det finnes også de som hadde store framtidsdrømmer og planer om god utdanning før det uventede barnet kom og som mottar stønader med en bitter smak i munnen.

Jeg går selv på en master nå, men jeg har ikke barn. Jeg har full fokus på studie og så vidt tid til å jobbe en helg i ny og ned.

Hadde jeg vært så uheldig at jeg ble uplanlagt gravid i løpet av studiet og av en eller annen grunn ikke ville eller kunne ta abort hadde det vært en stor sorg for meg å måtte slutte og finne meg en lavtlønnet jobb. Da hadde jeg sett på meg selv som en person som var i krise og sårt trengte hjelp. Jeg hadde heller ikke hatt noe imot at skattepengene mine gikk til en person i en slik krise.

Greit nok at man kan være i full stand til å få seg jobb uten en master, men å kaste absolutt alle framtidsplanene ut av vinduet fordi man av en eller annen grunn skal ta seg av sitt eget barn er ikke nødvendig etter min mening. Foreldre er ikke bare foreldre, de er folk de og.

Men i all verden - som man reder, ligger man.

Det er mange som må legge bort fremtidsdrømmene sine fordi livet ikke alltid blir som forventet.

Problemet er at her til lands så er man bortskjemte og trenger ikke ta følger av egene handlinger.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har master selv og har måttet gi opp mange planer etter endt utdanning. Ungene kom etterpå, men jeg holder meg for god til å skylde på dem. Folk må lære seg å ta ansvar for sine egne valg. Ikke alltid man får i pose og sekk, det er faktisk veldig vanlig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som må legge bort fremtidsdrømmene sine fordi livet ikke alltid blir som forventet.

Problemet er at her til lands så er man bortskjemte og trenger ikke ta følger av egene handlinger.

Men er det ikke flott at vi kan være litt "bortskjemte" her til lands? Velferdsstaten er bygget på prinsippet om at de svakeste skal hjelpes til å komme på beina igjen.

Ta følger av egne handlinger sier du? I usa er det ikke like gode støtteordninger og blir du gravid er du som oftest dømt til et fælt liv og barn som følger i dine fotspor. Slutter folk i usa å ha sex og bli gravid av den grunn? nei..og det kommer ikke til å skje med det første.

En ungdom kommer til å drikke alkohol og røyke uansett hva foreldrene gjør, å kaste han på dør vil bare gjøre vondt verre.

Ikke alle er like kompetente når de tar valg her i livet, men så klart dårlige valg har konsekvenser. Konsekvenser av uønsket graviditet kan være f.eks. Bli uglesett av samfunnet, forferdelig barnefar og å skulle oppdra et barn du i utgangspunktet ikke planla. Man TAR følgene, noe av det kan man rett og slett ikke snike seg unna uansett, men det får være grenser for hvor store følger det skal ha. At staten skal kaste slike på dør er ikke løsningen her. Er usa verdens beste land å bo i? nei, det er Norge. Lurer på hvorfor..

AnonymBruker
Skrevet

Har master selv og har måttet gi opp mange planer etter endt utdanning. Ungene kom etterpå, men jeg holder meg for god til å skylde på dem. Folk må lære seg å ta ansvar for sine egne valg. Ikke alltid man får i pose og sekk, det er faktisk veldig vanlig.

Det er lett for deg å si, du ble ikke uplanlagt gravid før eller under, men ETTER utdanningen. Det er jo utdanning som er satt i fokus her. Hvilke framtidsplaner du har etter endt utdanning er ikke relevant i forhold til når du fikk barn, da utdanningen er grunnmuren i livet til deg og dine barn.

AnonymBruker
Skrevet

Det er lett for deg å si, du ble ikke uplanlagt gravid før eller under, men ETTER utdanningen. Det er jo utdanning som er satt i fokus her. Hvilke framtidsplaner du har etter endt utdanning er ikke relevant i forhold til når du fikk barn, da utdanningen er grunnmuren i livet til deg og dine barn.

Bare en liten korreksjon til deg: jeg har aldri blitt uplanlagt gravid.

AnonymBruker
Skrevet

Bare en liten korreksjon til deg: jeg har aldri blitt uplanlagt gravid.

Enda bedre. Du har jo virkelig hatt mulighet til å planlegge livet ditt da. Du er jo heldig! (Ikke sarkastisk)

AnonymBruker
Skrevet

Enda bedre. Du har jo virkelig hatt mulighet til å planlegge livet ditt da. Du er jo heldig! (Ikke sarkastisk)

Har ikke de fleste alenemødrene mulighet å planlegge sine liv da?

Bør man ikke planlegge å bli utdannet før man får barn? De aller fleste har jo mulighet til det (med mindre du blir voldtatt og blir gravid).

Man styrer det meste av livet sitt selv. Noen velger å ha fri sex med tilfeldige partnere. Noen velger å "ta for seg" uten å tenke på at det kan få følger. Om man blir gravid kan man skylde litt på prevansjonen som sviktet. Men er man så veldig imot abort bør man kanskje unngå å ha tilfeldig sex?

Som andre i tråden sier: Som man reder ligger man.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Hat lest dine innlegg Erja. er så enig med deg i mye av det du skriver.

Gjest andrassy
Skrevet

jaja - denne tråden viser nok en gang at misunnelsen er langt sterkere enn kjønnsdriften. I tillegg - dessverre - at kvinne er kvinne verst.

Stygt å mene det, men jeg er såpass ond at jeg håper en del av dere som har skrevet her får livet i trynet en vakker dag. Kanskje dere da utvikler et snev av empati og evne til å ikke dømme andre.

Og så er det noe med evnen (les: den manglende sådanne) til å lese/forstå statistikk, samt presisjon i ordbruken. Åpenbart noe flere kunne lært seg - da kunne man fått en meningsfull debatt, ikke som nå, en debatt preget av synsing (JEG tror og mener, men driter i fakta og realiteter).

Man er nemlig ikke "svindler" hvis man benytter seg av stønader man har rett på og fyller kravene for dette.

Man er heller ikke "alenemor" hvis man i realiteten bor sammen med barnets far.

Og "alenemor" er heller ikke ensbetydende med "tenåringsmor-uten-utdannelse-og-ressurser-som-sitter-på-kafe-hele-dagen-og-forsømmer-ungen".

Dere får fortsette å kose dere med misunnelsen og dømmingen - man blir jo så mye bedre selv når man rakker ned på og tråkker på andre.

Skrevet

jaja - denne tråden viser nok en gang at misunnelsen er langt sterkere enn kjønnsdriften. I tillegg - dessverre - at kvinne er kvinne verst.

Stygt å mene det, men jeg er såpass ond at jeg håper en del av dere som har skrevet her får livet i trynet en vakker dag. Kanskje dere da utvikler et snev av empati og evne til å ikke dømme andre.

Og så er det noe med evnen (les: den manglende sådanne) til å lese/forstå statistikk, samt presisjon i ordbruken. Åpenbart noe flere kunne lært seg - da kunne man fått en meningsfull debatt, ikke som nå, en debatt preget av synsing (JEG tror og mener, men driter i fakta og realiteter).

Man er nemlig ikke "svindler" hvis man benytter seg av stønader man har rett på og fyller kravene for dette.

Man er heller ikke "alenemor" hvis man i realiteten bor sammen med barnets far.

Og "alenemor" er heller ikke ensbetydende med "tenåringsmor-uten-utdannelse-og-ressurser-som-sitter-på-kafe-hele-dagen-og-forsømmer-ungen".

Dere får fortsette å kose dere med misunnelsen og dømmingen - man blir jo så mye bedre selv når man rakker ned på og tråkker på andre.

Hvis du mener at "alenemor på overgangsstønad" er det samme som å få seg en på trynet så har du rett og slett aldri fått deg en på trynet.

Jeg tror jeg har gjennomgått det meste, til og med vært alenemor en periode i livet mitt.

Å være alenemor var min minste bekymring i livet - selvom jeg jobbet full tid mens jeg tok deltidsstudier - som jeg betalte for selv ..

Kanskje nettopp derfor jeg lar meg provosere så vanvittig av kvinner som utnytter alle sosiale goder og "sykeliggjør" seg selv. Hvor er selvrespekten og viljen til å ta ansvar for egne handlinger?

• Liker 4
Skrevet

Hvis du mener at "alenemor på overgangsstønad" er det samme som å få seg en på trynet så har du rett og slett aldri fått deg en på trynet.

Jeg tror jeg har gjennomgått det meste, til og med vært alenemor en periode i livet mitt.

Å være alenemor var min minste bekymring i livet - selvom jeg jobbet full tid mens jeg tok deltidsstudier - som jeg betalte for selv ..

Kanskje nettopp derfor jeg lar meg provosere så vanvittig av kvinner som utnytter alle sosiale goder og "sykeliggjør" seg selv. Hvor er selvrespekten og viljen til å ta ansvar for egne handlinger?

Nemlig :blomst:

Skrevet

Snodig det der.. men det er de som selv har sluttet å røyke som gjerne er de verste anti røykerne...

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...