AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #21 Skrevet 21. mars 2013 De må gjerne bo hver for seg for meg, men da skal ikke NAV betale for det. Har de råd til å ha hver sin bolig, værsågod, men da er man ikke ALENEFORSØRGER!! Anonym poster: 69bac62c6ae4ba1b62a4e2bb055e37d6 5
Kontormus Skrevet 21. mars 2013 #22 Skrevet 21. mars 2013 De må gjerne bo hver for seg for meg, men da skal ikke NAV betale for det. Har de råd til å ha hver sin bolig, værsågod, men da er man ikke ALENEFORSØRGER!! Anonym poster: 69bac62c6ae4ba1b62a4e2bb055e37d6 Det må være slik det er, for det er bare en av foreldrene som faktisk er forpliktet til å forsørge barnet.
melly666 Skrevet 21. mars 2013 #23 Skrevet 21. mars 2013 Det må være slik det er, for det er bare en av foreldrene som faktisk er forpliktet til å forsørge barnet. Kan hende jeg misforsto deg nå, men begge foreldrene er da forpliktet til å forsørge barnet? Det er en grunn til at vi har bidragsordninger. 3
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2013 #24 Skrevet 21. mars 2013 Hvorfor klager man her på oss alenemødre? Vi ER jo alene! De man her skriver om er ikke alene, men sammen med barnefar, og later som om de er alene. Et bedrag både mor og far er med på. Dette handler jo ikke om alenemødre, men trygdesnyltere i sin alminnelighet.
waco Skrevet 21. mars 2013 #25 Skrevet 21. mars 2013 Her var det forbannet mye fordømmende sludder! Man kan fint ha et forhold og ha et barn sammen så lenge man ikke bor under samme tak. Det er regler. Og til alle som er så imot overgangsstønad, hva er alternativet og konsekvensen? Tenk over det, og se for dere at vi går flere tiår tilbake i tid med unger på barnehjem eller andre oppbevaringsanstalter. Det finnes flere kategorier for "alenemødre", og det er bare et fåtall som tilhører gruppen som er typisk for serier som "Unge mødre" og rosabloggere. Det provoserer at det er alt som skal til for at dere misunelige og selvsentrerte undermålere hiver dere på for å steine de som er lovlige mottakere at de velferdsgoder alle har vært med på å bestemme at vi skal ha. For alt dere vet er finnes det mottakere som har betalt mere i skatt enn det dere har tjent. Og hva får dere til å tro at dere kan mene at akkurat DERE er verdig de stønader dere måtte trenge, men ikke andre? Hvorfor får du mange unger når du ikke vil bo sammen med barnefar? 2
Gjest abcdefgh Skrevet 21. mars 2013 #26 Skrevet 21. mars 2013 Og til alle som er så imot overgangsstønad, hva er alternativet og konsekvensen? Det skal sikre inntekt til enslig forsørger.. Man kan... 1.) Tjene mer penger 2.) Gå ned i levestandard 3.) Få hjelp av slekt 4.) Veldedige organisasjoner 5.) Leve i fattigdom Om man ikke er skikket til å forsørge barn i utgangspunktet. 1.) Prevensjon 2.) Adopsjon 3.) Oppdra dem i fattigdom 4.) Abort 3
waco Skrevet 21. mars 2013 #27 Skrevet 21. mars 2013 Hvorfor klager man her på oss alenemødre? Vi ER jo alene! De man her skriver om er ikke alene, men sammen med barnefar, og later som om de er alene. Et bedrag både mor og far er med på. Dette handler jo ikke om alenemødre, men trygdesnyltere i sin alminnelighet. Fordi at alenemødre er en like stor belastning for samfunnet som andre mødre som ikke ønsker å ha forsørgerbyrden. 2
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2013 #28 Skrevet 21. mars 2013 Fordi at alenemødre er en like stor belastning for samfunnet som andre mødre som ikke ønsker å ha forsørgerbyrden. What? Hva har det i det hele tatt med denne saken å gjøre? Den er om folk som ikke er alene, men sier de er det for å få stønader fra nav. Ergo er de ikke alenemødre og overskriften på innlegget og avisartikkelen er misvisende.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #29 Skrevet 21. mars 2013 Helt enig, ta bort overgangstønaden asap! Da ville flere barn sluppet 2 hjem og egoistiske foreldre hadde ventet før de fikk barn med den første og beste. MANGE får barn KUN for pengenes skyld og da blir alenemødre stigmatisert. Anonym poster: 69bac62c6ae4ba1b62a4e2bb055e37d6 3
Kontormus Skrevet 21. mars 2013 #30 Skrevet 21. mars 2013 Kan hende jeg misforsto deg nå, men begge foreldrene er da forpliktet til å forsørge barnet? Det er en grunn til at vi har bidragsordninger. Ikke alle er i stand til å betale bidrag, og bidraget dekker bare deler av det barnet koster. Det er dessuten inntektsjustert, mens den faktiske kostnaden må omsorgsforelderen ta uansett hvordan inntektssituasjonen er. Derfor har vi slike ordninger.
Kontormus Skrevet 21. mars 2013 #31 Skrevet 21. mars 2013 Hvorfor får du mange unger når du ikke vil bo sammen med barnefar? Ikke har jeg mange unger, og det er ikke nødvendigvis slik at jeg kan bestemme hvem jeg skal bo sammen med!
melly666 Skrevet 21. mars 2013 #32 Skrevet 21. mars 2013 Ikke alle er i stand til å betale bidrag, og bidraget dekker bare deler av det barnet koster. Det er dessuten inntektsjustert, mens den faktiske kostnaden må omsorgsforelderen ta uansett hvordan inntektssituasjonen er. Derfor har vi slike ordninger. Men da er jo begge forplitet til å forsørge - det er bare begrensning i hva de faktisk klarer å betale. Man er ikke aleneforsørger hvis man er sammen med den andre forelderen til barnet og begge bidrar. 2
waco Skrevet 21. mars 2013 #33 Skrevet 21. mars 2013 Ikke har jeg mange unger, og det er ikke nødvendigvis slik at jeg kan bestemme hvem jeg skal bo sammen med! Og la meg gjette, - du kunne sikkert ikke heller velge hvem du skulle ha barn med? 3
Kontormus Skrevet 21. mars 2013 #34 Skrevet 21. mars 2013 Helt enig, ta bort overgangstønaden asap! Da ville flere barn sluppet 2 hjem og egoistiske foreldre hadde ventet før de fikk barn med den første og beste. MANGE får barn KUN for pengenes skyld og da blir alenemødre stigmatisert. Anonym poster: 69bac62c6ae4ba1b62a4e2bb055e37d6 2 hjem? Hvordan kan OS gi dem det? Vil nå heller si at barna får 0 hjem hvis de fjerner den!
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #35 Skrevet 21. mars 2013 De skal vel få bo hos faren og??? Anonym poster: 69bac62c6ae4ba1b62a4e2bb055e37d6 1
Kontormus Skrevet 21. mars 2013 #36 Skrevet 21. mars 2013 Men da er jo begge forplitet til å forsørge - det er bare begrensning i hva de faktisk klarer å betale. Man er ikke aleneforsørger hvis man er sammen med den andre forelderen til barnet og begge bidrar. Det hjelper ikke ungene at begge av forelderene er forpliktet til å bidra HVIS det finns inntekt. Derfor finns det slike ordninger, og de er ikke for foreldrenes skyld, det er for ungene!!! 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #37 Skrevet 21. mars 2013 2 hjem? Hvordan kan OS gi dem det? Vil nå heller si at barna får 0 hjem hvis de fjerner den! De skal vel få bo hos faren og?? Og hvorfor kan ikke en ALENEMOR jobbe??? Det er full barnehagedekning i landet, så hun kan fint jobbe etter barnet er blitt 1 år. Men neida, de er hjemme med full OS og alle stønader, naver og har ungen i bhg, men uten jobb, fordi de har rett på mye penger av NAV. Derfor blir pengebingen snart sluttm ingen får den pensjonen de har rett på og jo flere som melder seg som alene med barn, jo mindre penger til alle andre. Derfor kan de stoppe OS nå! Anonym poster: 69bac62c6ae4ba1b62a4e2bb055e37d6 5
Kontormus Skrevet 21. mars 2013 #38 Skrevet 21. mars 2013 Og la meg gjette, - du kunne sikkert ikke heller velge hvem du skulle ha barn med? Er ikke overrasket at du prøver å være frekk, men jeg kan forsikre deg om at det biter ikke på! Og du kan forresten ta deg en titt i speilet selv...
Kontormus Skrevet 21. mars 2013 #39 Skrevet 21. mars 2013 De skal vel få bo hos faren og?? Og hvorfor kan ikke en ALENEMOR jobbe??? Det er full barnehagedekning i landet, så hun kan fint jobbe etter barnet er blitt 1 år. Men neida, de er hjemme med full OS og alle stønader, naver og har ungen i bhg, men uten jobb, fordi de har rett på mye penger av NAV. Derfor blir pengebingen snart sluttm ingen får den pensjonen de har rett på og jo flere som melder seg som alene med barn, jo mindre penger til alle andre. Derfor kan de stoppe OS nå! Anonym poster: 69bac62c6ae4ba1b62a4e2bb055e37d6 De kan være hos far også ja, men det er bare om far vil det! Og de fleste alenemødre jobber... bare sånn til opplysning! Uvitenhet igjen...
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2013 #40 Skrevet 21. mars 2013 Dette er ikke overraskende. Husk at når en først blir alenemor så har man ikke særlig god moral. Da er det ikke lange veien til svindel. Anonym poster: 9321ba2bb6ea8bdfcde94a2c1c964268 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå