Gå til innhold

Fødte barn i skogen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å føde utenfor sykehus er ikke så unormalt. Er moren frisk og i en passende alder er riskoen liten.

De som føder hjemme har gjerne hjemmejordmor og doula hos seg, og de har blitt sjekket for å bekrefte at det er trygt for dem å føde hjemme. Er litt kjipt å sitte med rier ute i skauen dersom det viser seg at det er tvillinger i tverrleie.

Anonym poster: 2a805c31ff82f3d0971e4fa3723708f7

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke akkurat si jeg hadde gjort det selv, eller oppfordret andre til å gjøre det.

Det som irriterer meg mest med dette paret, er at de skal ha og ha og ha uten å gi noe som helst. Vi nyter godt av mye her i Norge, fordi vi betaler skatt. Det gjør ikke de.

Men, for all del, så lenge de ikke skader noen får de gjøre som de vil. Dersom barnet skal vokse opp i skogen uten kontakt med andre barn eller skole, ser jeg på det omsorgssvikt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er godt at ikke alle er A4, og man bør ha relativt vide rammer for hvordan man ønsker å leve livet sitt.

Men jeg må si at mer enn en fødsel i skogen, er det utsiktene til en oppvekst i skogen som gjør meg bekymret på barnets vegne. Når de verken vil registrere ungen eller forholde seg til reglene i "systemet", blir det for sært til at det virker helt sunt... Hva med helseoppfølging? Skole? Folketrygden?

Anonym poster: 0f6b16858f24c6ff562672536df7bc61

• Liker 8
Gjest BettyBoop
Skrevet

Det er godt at ikke alle er A4, og man bør ha relativt vide rammer for hvordan man ønsker å leve livet sitt.

Men jeg må si at mer enn en fødsel i skogen, er det utsiktene til en oppvekst i skogen som gjør meg bekymret på barnets vegne. Når de verken vil registrere ungen eller forholde seg til reglene i "systemet", blir det for sært til at det virker helt sunt... Hva med helseoppfølging? Skole? Folketrygden?

Anonym poster: 0f6b16858f24c6ff562672536df7bc61

Det tenker jeg og på.. Stakkars unge
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud.. de som gjør det vanskelig for ungen i framtiden er jo alle sneversynte tullinger som ikke godtar at noe er annerledes! Jeg skjønner ikke at folk gidder å bry seg en gang. Sitte og akke og uffe over at noen velger å gå utenom standarden. Hvis folk vil leve litt utenom A4, så la dem nå det. Har de det bra så la dem ha det bra. Skal dere på død og liv finne grunner til at de ikke egner seg som foreldre så grav i det minste på egen kistebunn først! Slutt å vær så jævla perfekte og bedrevitende..

Anonym poster: 6e356d4b544ba1eb5ef9af2e72291cb5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Herregud.. de som gjør det vanskelig for ungen i framtiden er jo alle sneversynte tullinger som ikke godtar at noe er annerledes! Jeg skjønner ikke at folk gidder å bry seg en gang. Sitte og akke og uffe over at noen velger å gå utenom standarden. Hvis folk vil leve litt utenom A4, så la dem nå det. Har de det bra så la dem ha det bra. Skal dere på død og liv finne grunner til at de ikke egner seg som foreldre så grav i det minste på egen kistebunn først! Slutt å vær så jævla perfekte og bedrevitende..

Anonym poster: 6e356d4b544ba1eb5ef9af2e72291cb5

Helt enig med deg. Menneskene er flinke til å rakke ned på de som tar andre valg. Hvem sier at jobb 8-16, barn på fulltid i barnehagen, 2 biler, stort hus, hund, hytte, 2 sydenturer i året osv er den rette levemalen? Er det kun den som er mest verdifull?? Er ikke alle like mye verdt uansett hvor de bor, hvordan de bor, uansett språk, klær, hus, venner, familie ect?? Dette lærer vi jo ungene våre. Vi skal respektere at vi alle er forskjellige. Virker heller som de som klager er misunnelige.

Anonym poster: 551c558cab7f8cd5e80be593fa6692d1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer ikke på levestilen deres, men jeg reagerer på at de ønsker å registrere barnet. Bra at det er noen som fikser at de gjør det! :)

Anonym poster: eee1c8fd3cba0baee322799348383183

• Liker 1
Skrevet (endret)

....er det ingen av dem som jobber eller betaler skatt, likevel krever de gratis legehjelp. Det blir litt høl i hodet for meg å ikke ville bidra til samfunnet men likevel kreve noe av det.

Enig

Endret av Berit
  • Liker 1
Skrevet

jeg tittet gjennom bloggen hans. Og for en mann som har så mye hat mot det norske samfunnet, våre ordninger, samfunn og regler, så har han merkelig lite i mot gratis legehjelp og økonomiske støtteordninger

Merkelig, det der.

Forøvrlig syntes jeg fyren virket helt nedsnødd.

• Liker 19
Gjest Gjest
Skrevet

Kan ikke akkurat si jeg hadde gjort det selv, eller oppfordret andre til å gjøre det.

Det som irriterer meg mest med dette paret, er at de skal ha og ha og ha uten å gi noe som helst. Vi nyter godt av mye her i Norge, fordi vi betaler skatt. Det gjør ikke de.

Men, for all del, så lenge de ikke skader noen får de gjøre som de vil. Dersom barnet skal vokse opp i skogen uten kontakt med andre barn eller skole, ser jeg på det omsorgssvikt.

Det virker virkelig ikke på meg som om de krever så mye. At folk mener de må jobbe lønnet for å kunne betale skatt for å betale for barnelegen synes jeg virkelig er lite romslig. Mener du at man ikke skal få lov til å forsøke å klare seg uten storsamfunnet? Er det slik at hvis man vil forsøke å klare seg uten storsamfunnet så må man avvise legehjelp og all annen hjelp fra storsamfunnet? Enten må man være helt sublimert eller så man isolere seg hel? Alt i mellom er feil?

Nå skal man ikke se bort fra at dette barnet også vil kunne bidra på en eller annen i fremtiden og at det er i storsamfunnets interesse å bidra med helsehjelp. Etter mitt syn har storsamfunnet et større ansvar for barnet enn for foreldrene, uansett hvilke holdninger foreldrene vil stå for.

Skrevet

Det virker virkelig ikke på meg som om de krever så mye. At folk mener de må jobbe lønnet for å kunne betale skatt for å betale for barnelegen synes jeg virkelig er lite romslig. Mener du at man ikke skal få lov til å forsøke å klare seg uten storsamfunnet? Er det slik at hvis man vil forsøke å klare seg uten storsamfunnet så må man avvise legehjelp og all annen hjelp fra storsamfunnet? Enten må man være helt sublimert eller så man isolere seg hel? Alt i mellom er feil?

Nå skal man ikke se bort fra at dette barnet også vil kunne bidra på en eller annen i fremtiden og at det er i storsamfunnets interesse å bidra med helsehjelp. Etter mitt syn har storsamfunnet et større ansvar for barnet enn for foreldrene, uansett hvilke holdninger foreldrene vil stå for.

Vi har ordninger for mennesker som har for lite til å betale legehjelp til seg selv og sine barn. Dette er behovsprøvd, og da må man være registrert.

Dette er goder som er et resultat av fellessamfunnets innsats, gjort i - hold deg fast - fellesskap. Vil man ha sin del av kaka, må man altså bidra. I motsatt fall har man ikke rettigheter, med mindre man er syk og ikke kan, eller at man etter å ha prøvd, ikke får noe arbeid.

Dersom dette bare gjaldt foreldrene, ville jeg vært enig. Man kan selv velge å stå utenfor samfunnet, helt klart. Men har man barn, så har dette barnet lovfestede rettigheter, deriblant rett til å gå på skolen. Og for å kunne det, må barnet være registrert.

Denne rettigheten har ikke en gang foreldrene rett til å ta fra dem.

Det samme gjelder f.eks legehjelp. Dette er også en gode som har kommet til som et resultat av storsamfunnets samlede innsats. Dersom det finnes leger som er villige til å stille opp på frivillig basis, er det selvsagt en annen sak. Da er man enige om fra den ene siden, å gi almisser, og fra den andre siden, å motta dem.

Videre er jeg uhyrlig skeptisk til å føde ute i en gamme i en skog. Også dette har med barnets sikkerhet å gjøre. Hadde dette vært min fødsel, f.eks, hadde hverken jeg eller ungen levd. Igjen: Om mennesker vil sette sine egne liv i fare, så er det en sak ingen kan nekte dem. Å sette et barns liv i fare er drimot noe helt annet.

• Liker 13
Gjest Riskjeks
Skrevet

De må gjerne leve ute i skogen for min del, men at de ikke ville registrere ungen, og ikke vil bidra til samfunnet, men likevel forventer å få noe igjen, provoserer meg.

Tviler for øvrig på at de greier å bo ute året rundt?

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes at det er helt greit og riktig at samfunnet yter tjenester gratis for barnet helt uavhengig av hva foreldre mener, gjør og hva slags livsførsel de har. Når det gjelder foreldrene er det noe helt annet.

Forøvrig har jeg stor forståelse at man ønsker å holde seg litt utenfor det offentlige Norge. Staten har fått en helt ekstrem makt over enkeltmennesker. Man har klaget over at kirken i tidligere tider hadde stor makt over menneskene. Det er ingen ting mot hva staten har i dag. Staten bestemmer over alle som om den hadde 100% oppslutning. Det er særdeles vanskelig å klare seg utenfor det offentliges innblanding. Noen hevder også seriøst at man er asosial og usolidarisk hvis man vil klare seg utenfor det offentlige. Akkurat som noen hevdet for noen århundrer siden om folk som ville leve utenom kirken.

AnonymBruker
Skrevet

her er bloggen hans

http://skogens.blogg.no/

Anonym poster: 2a805c31ff82f3d0971e4fa3723708f7

Naturmenneske i 2012: Føder i gamme langt ut på fjellet, spiser bark, bregner og smelter snø for å drikke og vaske seg i.

Men har selvsagt data så de kan blogge.

Anonym poster: 4d27bce7cfa7ba0e2bbc04509d83fb4a

• Liker 18
Skrevet

Naturmenneske i 2012: Føder i gamme langt ut på fjellet, spiser bark, bregner og smelter snø for å drikke og vaske seg i.

Men har selvsagt data så de kan blogge.

Anonym poster: 4d27bce7cfa7ba0e2bbc04509d83fb4a

En annen ting som er rart, ja.

Helt greit å føde i en gamme, overleve på røtter, blad og bark, overlever på smeltevann og å bo i takt med naturen i skauen.

MEN GUD HJELPE, MACBOOKEN MIN FÅR DU ALDRI!

• Liker 8
Skrevet

For min del så skjønner jeg godt at de har fått barnevernet på nakken.

Det kan neppe anses som trygt å føde barn langt pokker i vold inne i skogen, og det er direkte uansvarlig av foreldrene å frarøve dette barnet de tjenestene det har krav på fordi de ikke er enige med Staten. Så lenge barnet ikke har noe personnummer, så har det reelt sett ikke krav på helsehjelp, ikke krav på skolegang og ikke krav på noen sosiale eller økonomiske ytelser.

Dessuten så er det en smule selvmotsigende at de nekter å jobbe og ikke vil betale skatt, men forventer gratis legehjelp og penger fra NAV. Enten så har denne fyren og kona røyket litt for mye av de røttene som de pusser tennene med eller så har de kort og greit ikke skjønt hvordan samfunnet fungerer. Det er greit nok at man ønsker å bo i skogen og å være mest mulig selvberget, men kom ikke å klag på at man ikke får hjelp og støtte fra Staten når man selv ikke gjør de pliktene man er nødt til for at man skal få hjelp.

Uansett hvilket samfunn man lever i så er man nødt til å gi noe for å kunne ta noe. Dette gjelder uansett om man bor i jungelen eller i Norge. I jungelen så nytter det kanskje å betale med tjenester, men slik fungerer det ikke her i Norge. Her må man faktisk innrette seg etter de lover og regler som gjelder.

• Liker 9
Skrevet

Det er ingen lov som pålegger noen å føde ved tilsyn. Når det først er gjort og baby er trygg, hvordan kan man da si at BV kan si noe som helst på at baby er født uten tilsyn?

At det er andre ting å sette fingen på er nå så, men man kan ikke bruke fødselen iallfall.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De har ikke "barnevernet på nakken". Barnevernet er varslet, og plikter å gjøre sine undersøkelser, that's it. Denne ungen har foreldre som virkelig bryr seg om den og ønsker det beste for den, det er jeg ikke et øyeblikk i tvil om. Jeg synes barnevernet kan ta seg en tur de alle de foreldrene i Norges land som er mer opptatt av tingene sine og jobben sin, enn å ta seg skikkelig av ungene sine.

Jeg synes ikke det er sykt eller toppen av idioti å føde i skogen uten tilgang på medisinsk hjelp. Hun er antagelig nærmere urkvinnen i seg enn noen av oss andre noensinne kan drømme om å bli, og dermed jobber kroppen hennes som den skal under en fødsel, slik at sjansene for at noe går galt er minimal. Vi andre har, pga all hjelp som er så tilgjengelig og "nødvendig" fjernet oss så langt fra det naturlige som det går an å komme. Når folk, jfr diverse tråder her på KG, f.eks, ikke ønsker annet enn å forløse barnet sitt med keisersnitt, og aller helst i full narkose, da er det virkelig noe som er sinnssykt galt.

De ønsker å føde naturlig, og de ønsker ikke f.eks å vaksinere barnet sitt, fordi de mener vaksine er gift. Det verste som kan skje er jo at barnet kan dø, enten under fødsel, eller som følge av sykdom hun ikke er vaksinert for. Ok, da dør hun. Grusomt, helt klart, men livet er også døden. Hva gjør vi andre? Jo, vi minimerer enhver risiko, ved f.eks å pøse på med all verdens tilgjengelige hjelpemidler under fødsel og sykdom. Og hva er konsekvensen på sikt? Jo, vi utraderer oss selv, fordi vi med vår udødelighet sørger for at verden blir overbefolket, smarte virus muterer og finner andre veier for å ta livet av oss, bakterier blir resistente for medisinene våre, osv.

Vet ikke hvem som er galest, jeg... ;)

Anonym poster: df3bd9b5eca51785a7bc12617672cd0a

• Liker 6
Skrevet

De har ikke "barnevernet på nakken". Barnevernet er varslet, og plikter å gjøre sine undersøkelser, that's it. Denne ungen har foreldre som virkelig bryr seg om den og ønsker det beste for den, det er jeg ikke et øyeblikk i tvil om. Jeg synes barnevernet kan ta seg en tur de alle de foreldrene i Norges land som er mer opptatt av tingene sine og jobben sin, enn å ta seg skikkelig av ungene sine.

Jeg synes ikke det er sykt eller toppen av idioti å føde i skogen uten tilgang på medisinsk hjelp. Hun er antagelig nærmere urkvinnen i seg enn noen av oss andre noensinne kan drømme om å bli, og dermed jobber kroppen hennes som den skal under en fødsel, slik at sjansene for at noe går galt er minimal. Vi andre har, pga all hjelp som er så tilgjengelig og "nødvendig" fjernet oss så langt fra det naturlige som det går an å komme. Når folk, jfr diverse tråder her på KG, f.eks, ikke ønsker annet enn å forløse barnet sitt med keisersnitt, og aller helst i full narkose, da er det virkelig noe som er sinnssykt galt.

De ønsker å føde naturlig, og de ønsker ikke f.eks å vaksinere barnet sitt, fordi de mener vaksine er gift. Det verste som kan skje er jo at barnet kan dø, enten under fødsel, eller som følge av sykdom hun ikke er vaksinert for. Ok, da dør hun. Grusomt, helt klart, men livet er også døden. Hva gjør vi andre? Jo, vi minimerer enhver risiko, ved f.eks å pøse på med all verdens tilgjengelige hjelpemidler under fødsel og sykdom. Og hva er konsekvensen på sikt? Jo, vi utraderer oss selv, fordi vi med vår udødelighet sørger for at verden blir overbefolket, smarte virus muterer og finner andre veier for å ta livet av oss, bakterier blir resistente for medisinene våre, osv.

Vet ikke hvem som er galest, jeg... ;)

Anonym poster: df3bd9b5eca51785a7bc12617672cd0a

Uansett hvor urkvinne man er, så hjelper ikke det om hun får komplikasjoner. Urkvinner skal du få billig av meg under en setefødsel.

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...