flickan Skrevet 16. mars 2013 #21 Skrevet 16. mars 2013 Men de bruker da ikke samfunnet heller, så hvorfor skal de betale? Ro deg ned litt. De benyttet seg av legevakt pga vond rygg etter fødsel, men pga legen ikke gjorde annet enn å anbefale ro og smertestillende, gadd de ikke betale. De ønsket faktisk også å heve både barnetrygd og engangsstønad, men siden mor ikke tilfredsstiller kravet om arbeid, får hun ikke D-nummer og dermed heller ikke den nødvendige registreringen i Norge, og da faller rettighetene bort. Pga dette, nekter de å registrere barnet i Norge, og barnet er dermed helt uten rettigheter. Unnskyld meg, det disse folkene driver med er toppen av idioti, og jeg har meget lite respekt for valgene de tar på vegne av sin datter. Når du ikke evner eller har vilje til å sikre ditt barn med et minimum av de rettighetene det har krav på, da er du ikke skikket til foreldrerollen i mine øyne. Her lar de sin egen ideologo og politiske agenda fullstendig overskygge de behovene barnet har ( i alle fall på sikt). 19
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #22 Skrevet 16. mars 2013 Ro deg ned litt. De benyttet seg av legevakt pga vond rygg etter fødsel, men pga legen ikke gjorde annet enn å anbefale ro og smertestillende, gadd de ikke betale. De ønsket faktisk også å heve både barnetrygd og engangsstønad, men siden mor ikke tilfredsstiller kravet om arbeid, får hun ikke D-nummer og dermed heller ikke den nødvendige registreringen i Norge, og da faller rettighetene bort. Pga dette, nekter de å registrere barnet i Norge, og barnet er dermed helt uten rettigheter. Unnskyld meg, det disse folkene driver med er toppen av idioti, og jeg har meget lite respekt for valgene de tar på vegne av sin datter. Når du ikke evner eller har vilje til å sikre ditt barn med et minimum av de rettighetene det har krav på, da er du ikke skikket til foreldrerollen i mine øyne. Her lar de sin egen ideologo og politiske agenda fullstendig overskygge de behovene barnet har ( i alle fall på sikt). Enig med deg... Og jeg lurer nå litt på hvordan vinklingen hadde vært om hele fødselen hadde gått rett til helvete.... Tatt i betraktning at svangerskap og fødsel faktisk er den vanligste dødsårsaken blant kjønnsmodne kvinner på verdensbasis, er det ganske arrogant å tro at det ikke gjelder en selv.. Anonym poster: 1cac1ae4a880eef8197ed827d8027478 13
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2013 #23 Skrevet 16. mars 2013 Sju milliarder mennesker taler for at for det meste er fødsel etter normalt fullgått svangerskap en grei skuring. Jeg vedder på at dere hadde kost dere om ungen hadde dødd fra dem.. Ha ha se på idiotene... Det er god plass i skauen i telemark. Masse gamle gårdsbruk, de er hjertelig velkomne! Ingen innlagt vann, strøm, telefon eller annen vederstyggelighet. Kort vei til bygda for ungen og jord til økologiske pottiter. Noen bør gi dem tipset!
Gjest BettyBoop Skrevet 16. mars 2013 #24 Skrevet 16. mars 2013 De fødte da barn i gamle dager uten nødvendigvis noen legehjelp også... Anonym poster: bd5d84532c7e8958382562fceb3278e3 ja men i gamle dager var det mange kvinner som døde i barsel og mange barn som døde under fødsel.. 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #25 Skrevet 16. mars 2013 Rart da at menneskeheten ikke døde ut. De aller fleste ble født i egne hus, skur, telt, rett på bakken eller andre steder. Hva med huletiden? Vikingtiden. Tror dere det fantes fancy sykehus da?? Mange barn døde ja, men kvinnene kunne føde opptil 10-12 barn, så da var det alltid mange som levde opp. Anonym poster: 551c558cab7f8cd5e80be593fa6692d1 7
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #26 Skrevet 16. mars 2013 Rart da at menneskeheten ikke døde ut. De aller fleste ble født i egne hus, skur, telt, rett på bakken eller andre steder. Hva med huletiden? Vikingtiden. Tror dere det fantes fancy sykehus da?? Mange barn døde ja, men kvinnene kunne føde opptil 10-12 barn, så da var det alltid mange som levde opp. Anonym poster: 551c558cab7f8cd5e80be593fa6692d1 Og hvordan er dette relevant? Med den logikken må man jo tenke at det ikke er så nøye om paret mister jenta si, for de kan alltids få en ny unge. Og DET er et forkastelig menneskesyn. Anonym poster: 2a805c31ff82f3d0971e4fa3723708f7 16
Teriyaki Skrevet 16. mars 2013 #27 Skrevet 16. mars 2013 Hehe, han der har jeg sett flere ganger.. Det eneste jeg synes er feil med dette er at de ikke har registrert barnet. Jeg mener barnet burde få de rettighetene hun har krav på, og ikke minst mener jeg at hun burde få muligheten til sosial kontakt med andre barn. Men at de har valgt å lage seg en gamma (?) i skauen med vedovn og presenning til tak, det har jeg ingentin å si på. Før i tiden levde alle mennekser ute i naturen, også på vinteren, så så lenge de klarer å holde varmen, skaffe mat og gi henne det hun har behov for, så ser jeg ingen problemer med å bo slik de gjør. Men samtidig mener jeg det er viktig at hun gjøres kjent med "den virkelig verden", og at hun får gå på skole når hun blir eldre. Da tenker jeg også dette med hygiene blir svært viktig: Alice har jo tydelig fett og skittent hår. Sånn kan man ikke gå på skolen. 4
frøkna Skrevet 16. mars 2013 #28 Skrevet 16. mars 2013 Høres jo veldig romantisk og idyllisk ut å ha en fødsel i skogen, personlig, nært og eget men hadde aldri turt det.. Hva om det hadde blitt en komplikasjon som endte fatalt? Som de på sykehuset enkelt ville unngått med for eksempel hastekeisersnitt.. Mye som kan gå galt under en fødsel.. Bortsett fra det ser jeg ingenting feil med hvordan de lever så lenge barnet får den omsorgen den trenger. Greit å få barnet registrert for eksempel. Men virker som om de setter seg litt på bakbena bare fordi. 1
Gjest LukaFrost Skrevet 16. mars 2013 #29 Skrevet 16. mars 2013 Idioti å gå for en slik fødsel. Når man har sykehus burde man bruke den ressersen. At man før i tiden fødte hjemme og at man i fattige land også føder hjemme er ikke noe godt argument. Vi har langt lavere dødsrate enn nevnte eksempel. Generelt blir jeg bare oppgitt over folk som kaller verden rundt seg for "systemet."
Missy1 Skrevet 16. mars 2013 #30 Skrevet 16. mars 2013 Min mening er at dette er helt sykt. Det er greit at i gamledager gjorde de ditt og datt og de overlevde, men de hadde da ikke noe annet valg. Stusser også på at han er så opptatt av å leve av naturen, økologisk osv, men internett, det skal han ha!! :-/ makes no sense 7
Djungelvrål Skrevet 16. mars 2013 #31 Skrevet 16. mars 2013 Heier på dem. De er modige som tør å leve utenfor a4 livet. Skal vedde på at de er mye lykkeligere enn 20 av oss tilsammen.....tenk å være SÅ fri!!!! 12
Silfen Skrevet 16. mars 2013 #32 Skrevet 16. mars 2013 Jeg syns de hadde mange gode poeng. Jeg ville riktignok benyttet meg av jordmor under fødsel, men det høres jo veldig sjarmerende ut å føde på den måten. Jeg forstår at de ønsker å være borte fra storsamfunnet, men de trenger ikke være helt totalt papirløse, rettsløse og alt det der i tillegg. Det går fint an å leve tilbaketrukket og likevel være registrert her og der. 5
Gjest Skogmann Skrevet 17. mars 2013 #34 Skrevet 17. mars 2013 Høres flott ut på "papiret" dette, men uforenelig med dagens samfunn - på mange måter desverre. Men en kjapp titt på denne hippien så skjønner man raskt at dette ikke er folk som kunne klart seg over lenger tid på en fornuftig måte. Garantert vegetarianere og langt i fra barske nok til å overleve selvforskynt i det tøffe norske klimaet. Selv det å leve sånn alene er en tilnærmet uutholdelig og ekstremt krevende opplevelse. Man må daglig jakte, fiske, hugge ved og sanke. Sulten og kulda er der hele tiden. At man kan leve på litt blomster og kjærlighet i noen uker om sommern klarer vi fleste, men tror neppe Trond Muhammed her med rastafletteklisjèen sin hadde klart å sørge for tilstrekkelig varme og mat for sitt barn og sin kone over tid. Og med en gang du ikke klarer det over tid, så er du nødt til å forholde deg til samfunnet.Ta heller og jobb hardt noen år og kjøp et småbruk på sikt. Da kan du leve selvforskyningsdrømmen uten at barnevernet bryr seg. 20
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #35 Skrevet 17. mars 2013 Æsj, de var skikkelig annerledes. Hvis de ikke kan oppføre seg normalt burde de ikke få lov å ha noen unge, egentlig burde de fått ordentlig hjelp på et mentalsykehus sånn at de skjønner hvor unormale de er og lærer seg å bli som alle oss andre. Anonym poster: 6e356d4b544ba1eb5ef9af2e72291cb5 2
Gjest Violetta Skrevet 17. mars 2013 #36 Skrevet 17. mars 2013 Jeg får ikke opp noe annet enn tekst på det første innlegget, vet derfor ikke hva saken handler om, men blir nysgjerrig. Link?
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #37 Skrevet 17. mars 2013 De fødte da barn i gamle dager uten nødvendigvis noen legehjelp også... Anonym poster: bd5d84532c7e8958382562fceb3278e3 Og det var høyere barnedødelighet før. Wow, du er jommen smart! "I gamle dager spiste folk med rotter og overlevde" -> argumentasjon for å slippe å rydde hjemme. Anonym poster: c8e708d05987e8935620e566b020a891 5
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2013 #38 Skrevet 17. mars 2013 Folk må da vel selv få velge hvordan de vil leve, og føde. Det har ingen noe med. Ja, man kan jo si stakkars barn som blir utsatt for dette, men hva med abort da.... Og det er faktisk legalisert. Dobbeltmoral.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2013 #39 Skrevet 17. mars 2013 Jeg får ikke opp noe annet enn tekst på det første innlegget, vet derfor ikke hva saken handler om, men blir nysgjerrig. Link? her er bloggen hans http://skogens.blogg.no/ Anonym poster: 2a805c31ff82f3d0971e4fa3723708f7
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2013 #40 Skrevet 17. mars 2013 Jeg synes det er positivt at noen tørr leve ut sine drømmer om å leve litt annerledes enn andre. Det er alt for mange A4-folk som ikke tørr å skille seg ut. Å føde utenfor sykehus er ikke så unormalt. Er moren frisk og i en passende alder er riskoen liten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå