Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Ang. hvorfor de vil selge nå, så nevnte Kody at markedet i Vegas var veldig høyt akkurat det. Det var veldig billig når de kjøpte i sin tid, og han tror ikke det vil gå noe høyere enn det er i dag. Når de da først har bestemt seg, så haster det fordi tre av barna har bare to år igjen til de graduate, og de vil da at de skal flytte og komme i orden før skoleår to begynner - sånn at de har en sjanse til å bli ordentlig kjent og slå seg til ro i ny skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes hele opplegget er rimelig spesielt, som et snøskred som raser nedover en fjellside. 

Som Christine sier; De har flyttet 19 ganger allerede. Det er jo helt ekstremt. 

Kody fremstår skikkelig spinnvill, og jeg får inntrykk av at han er mer opptatt av sine behov, planer og drømmer, enn stabilitet og ro for denne store familien han har vært med å lage. Jeg husker da de flyttet fra Utah, og barna var helt ødelagt. De ønsket absolutt ikke å flytte fra venner og familie, men flyttingen hadde jo i og for seg et formål (de sto i fare for arrest).

Det er påfallende at Kody ikke har lært av dette, og igjen er klar for å rive opp familien og flytte langt unna? Spesielt nå som de begynner å få voksne barn som har flyttet ut, giftet seg, begynner å få barnebarn (og kommer til å få fler) osv. De flytter jo faktisk fra sine voksne barn og barnebarn, og ikke engang nærmere resten av familien - men enda lenger vekk. Jeg husker da de skulle flytte inn i cul-de-sacen, og Meri sa "Det er så viktig at vi får flyttet inn før jul, silk at de eldste har litt tilknytning til hjemmet vårt, før de flytter ut" (eller noe i den duren). 

Jeg fikk så vondt av Gabriel i forrige episode (for dere som følger med på nettet), da Kody roset Gwendelyn for å være så "moden" som aksepterer flyttingen. Han tar det jo spesielt dårlig, og jeg syntes absolutt argumentene hans er svært valide. I tillegg "kjefter" Kody litt etter Gabriel har gått, fordi hans oppførsel er uakseptabel osv.... Kan man ikke kalle det uakseptabelt å røske opp barna sine fra den måten, og drasse de med seg rundt omkring? Ingen har godt av å flytte så mange ganger. 

Syntes også det er ganske underlig at konene var så imot flyttingen i begynnelsen, og nå har de akseptert det alle sammen. Tross alt så var det jo 4 mot 1, så jeg syntes virkelig de burde satt ned foten. Blir bare skremt av hele greia, det virker absolutt ikke som Kody har familiens beste i tankene, men heller sine egne ønsker og behov. 

Argumentet om økonomi var også ganske underlig, syntes jeg, ettersom det viser seg at det blir betydelig dyrere å bygge i Flagstaff. 

Hadde de bare flyttet nærmere Utah f.eks (men ikke inn i staten) - til en mindre by, eller noe i nærheten, kanskje et sted de hadde bodd tidligere.. Det kunne jeg forstått! Men dette er jo bare skikkelig surrete. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg Nuttery og stusser på de samme tingene. Jeg reagerer på at de river barna opp fra deres hjem og (forsøk på) røtter gjentatte ganger. Vi snakker ikke 1-2-3 ganger, men 19 som du skriver. Jeg synes det er helt hårreisende. Og jeg er også overrasket over at Kodys ønsker overgår hans fire koner. De virker alle selvstendige individer og så lar de ham likevel være sjef på den måten. Er de ikke alle voksne likeverdige individer i denne familien?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Arkana skrev:

Jeg er enig med deg Nuttery og stusser på de samme tingene. Jeg reagerer på at de river barna opp fra deres hjem og (forsøk på) røtter gjentatte ganger. Vi snakker ikke 1-2-3 ganger, men 19 som du skriver. Jeg synes det er helt hårreisende. Og jeg er også overrasket over at Kodys ønsker overgår hans fire koner. De virker alle selvstendige individer og så lar de ham likevel være sjef på den måten. Er de ikke alle voksne likeverdige individer i denne familien?

Mormoner

Anonymkode: 06b53...d21

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2019 den 13.12, Amantheia skrev:

Syns Mery heile tida sett seg sjølv i ei offerrolle, der ho meiner ho vert angripen av dei andre i familien, anten det gjeld den catfish-episoden ho aldri sluttar å snakkar om, eller det gjeld huset i Parawan som ho MÅ ha, utan å tenkje på korleis ho skal betale tilbake familien. Syns det byrjar å bli gamalt.

Enig, synes det blir mye gjentakelser og generelt mye Meri. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig begynt å like Meri litt. Hun er noe for seg selv, og hun holder ikke det tilbake. Hun er ingen enkel person, men hun virker i hvert fall ikke falsk. Og det er faktisk veldig inspirerende det hun har fått til, med det huskjøpet, og litt forfriskende at hun ikke er så opptatt av barn og de andre hele tiden. I motsetning til de andre (naturlig nok siden de har flere og yngre barn).

Må si at Robyn er en nøtt. Jeg klarer ikke helt å like henne, og jeg får ikke taket på hvem hun er. Føler hun sitter og følger med på de andre hele tiden, i stedet for å fokusere på seg selv. Hva slags hobbyer og interesser har hun f eks? Aner ikke for hun deler ingenting av seg selv. Og de gangene hun liksom skal si noe personlig så begynner hun alltid å gråte og det blir så dramatisk. Jeg klarer ikke å tro henne, føler ikke at det er ekte. Prøver hun å være en annen person? Og skal alltid si de rette tingene, trår aldri feil. 

Anonymkode: 7fc57...f72

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.4.2019 den 10.47, Arkana skrev:

Jeg er enig med deg Nuttery og stusser på de samme tingene. Jeg reagerer på at de river barna opp fra deres hjem og (forsøk på) røtter gjentatte ganger. Vi snakker ikke 1-2-3 ganger, men 19 som du skriver. Jeg synes det er helt hårreisende. Og jeg er også overrasket over at Kodys ønsker overgår hans fire koner. De virker alle selvstendige individer og så lar de ham likevel være sjef på den måten. Er de ikke alle voksne likeverdige individer i denne familien?

Jeg vet ikke, men det ligger vel i troen at mannen skal ha ledelsen, han har siste ordet. Så da blir det hans vei, eller the highway..

Interessant konstellasjon, i vårt hypermoderne samfunn. De må jo ikke leve sånn, men de velger det og forsaker mye annet. 

Anonymkode: 7fc57...f72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte slutten i forrige episode. Virket som Kody og Meri kom litt nærmere hverandre når han faktisk forstod poenget med huskjøpet. Det var fint å se. :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de er noen griser alle sammen. Han som lever med dem, og de som godtar å leve sånn sammen med ham.

Anonymkode: fbde4...2ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes de er noen griser alle sammen. Han som lever med dem, og de som godtar å leve sånn sammen med ham.

Anonymkode: fbde4...2ce

Nøyaktig hva er grisete? At de alle har sex med han? At de alle har barn med han? Vi er i så fall en haug med griser her i landet, hvor folk bytter sexpartnere i hytt og pine, har barn med flere ulike! Tror ikke du ser hvor dobbeltmoralsk din holdning er!

Anonymkode: 7fc57...f72

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg ser på av og til med skrekkblandet fryd. Syns Kody er selvhøytidelig, blottet for selvironi, og ekkel. Sikkert fint for konene å slippe å dele seng med han mer enn 1 natt, toppen to netter, i uka.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett litt på nettet sesong 13, og jeg er helt enig med Nuttery, fy søren så vondt jeg fikk av Gabriel, og så ufattelig urettferdig gjort mot han og de andre barna!!

Jeg har hatt litt sansen for Kody, men etter sesong 13 tenker jeg at han er gal! Han ser ikke andres følelser og behov, i hvert fall ikke barnas! Og føler han favoriserer Robyn sine barn, han nevner til stadig at han ikke vil gå glipp av hennes (Ariellas) oppvekst. Men det positive er at det virker som Robyn begynner å tvile på hele greien, og skjønner at Kody ikke er helt i vater..

Og det at Meri ikke skulle få hjelpe Maria med å flytte, hun kunne klare seg selv..! Har ikke ord, hennes eneste datter skulle hun ikke få hjelpe ..!

Tenker mer og mer at noe sykelig foregår her i kulissene, når barnas behov (og konene) tillegges så lite verdi som han viser.

Anonymkode: 7fc57...f72

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2019 den 21.23, Arkana skrev:

Jeg likte slutten i forrige episode. Virket som Kody og Meri kom litt nærmere hverandre når han faktisk forstod poenget med huskjøpet. Det var fint å se. :hjerte:

Vet du hva? Jeg føler han da tenkte at hvis Meri kan dette, da skal jeg søren ta meg flytte hele gjengen herfra! Det var den «forståelsen» jeg følte han fikk der, kan hun så skal i hvert fall jeg.

Anonymkode: 7fc57...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Er denne serien kun på Dplay? Hva med Netflix?

Anonymkode: 967f8...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tlc-kanalen. Ikke netflix.

Anonymkode: 8d592...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får litt vondt av Meri jeg.. de angriper henne veldig og forventer at hun skal juble over å flytte når hun egentlig trivs godt i vegas og kunne tenkt seg å fortsette å bo der. Forstår henne litt når hun går i forsvarsmodus. 

Virker som at hu og Kody har fått ett bedre forhold til hverandre denne sesongen. 

Synest også det er litt rart at alle først var veldig imot denne flyttingen, så plutselig er alle super gira og kan ikke flytte fort nok? 

Stakkars barn som blir flyttet rundt så ofte... 

Bryllupet til Aspyn virker litt forhastet? Vet ikke.. virker liksom ikke som om de kjenner hverandre veldig godt, og virker veldig nyforelsket. Men de må vel gifte seg for å få lov å bo sammen.. 

At Maria og kjæresten ikke får bo på samme rom når de er på besøk og de er voksne folk er også veldig rart 😅 

 

Anonymkode: 236db...8ec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også Meri får ufortjent mye kjeft og sure miner. Kjenner meg godt igjen i henne. Jeg blir også ofte misforstått på den måten

Anonymkode: 454da...862

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

At Maria og kjæresten ikke får bo på samme rom når de er på besøk og de er voksne folk er også veldig rart
Anonymkode: 236db...8ec

Ingen av ungene får gjøre akkurat det før de er gift. Ingen forskjell bare fordi de er to jenter. ;) 

Anonymkode: 8d592...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får litt vondt av Meri jeg.. de angriper henne veldig og forventer at hun skal juble over å flytte når hun egentlig trivs godt i vegas og kunne tenkt seg å fortsette å bo der. Forstår henne litt når hun går i forsvarsmodus. 

Virker som at hu og Kody har fått ett bedre forhold til hverandre denne sesongen. 

Synest også det er litt rart at alle først var veldig imot denne flyttingen, så plutselig er alle super gira og kan ikke flytte fort nok? 

Stakkars barn som blir flyttet rundt så ofte... 

Bryllupet til Aspyn virker litt forhastet? Vet ikke.. virker liksom ikke som om de kjenner hverandre veldig godt, og virker veldig nyforelsket. Men de må vel gifte seg for å få lov å bo sammen.. 

At Maria og kjæresten ikke får bo på samme rom når de er på besøk og de er voksne folk er også veldig rart 😅 

 

Anonymkode: 236db...8ec

Helt enig med deg ang. Meri, jeg syns nesten det virker som at de mobber henne? Også syns jeg det er så unødvendig at Kody skal ta opp ting med Meri i plenum. Han har jo tidligere sagt at hvis han og en av konene har issues, så ordner de det seg i mellom bak lukkede dører? Men han gjør det motsatte med Meri. 

Robyn tar for mye plass, syns hun er blitt veldig ufin mot Meri... Robyn må kjenne sin plass og holde seg til det, det virker som at hun tror at hun er øverst på rangstigen...

Anonymkode: 5705e...904

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...