Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er helt greit at de har valgt som de har gjort, 

På 9.5.2018 den 13.58, Hoppetaujenta skrev:

Jeg reagerer hver eneste gang på starten av episoden hvor alle en etter en bedyrer at de vil ha hverandre og alt det gode som deres valg er, Christine vil ikke bare ha en mann, men en familie etc...der sier Kody at kjærligheten ikke skal deles, den skal multipliseres. Akkurat der blir jeg sterkt irritert, for HAN får fire ganger alt som godt er fra sine koner (og barn), men konene har bare han og de MÅ dele han. Veldig skjevt og urettferdig spør dere meg.

 

Jeg er enig i at det er mye som blir skjevt fordelt i den familien, men jeg synes like ofte at det går i konenes favør. I alle diskusjoner som blir vist på TV så er det i alle fall veldig tydelig at Kody er den som alltid må trå varsomt, være mest mulig diplomatisk og til syvende og sist har minst han skulle ha sagt. Det er veldig tydelig at konene har et system med at de backer hverandre for å få viljen sin når de er uenige med Kody. Det virker som om det er helt umulig for han å alliere seg med noen av de, da det blir sett på som grovt svik av de andre. 

Men jeg synes synd på konene som må leve med en mann som er i ulike stadier av livet i hvert forhold. Meri har jo bare ett barn og hun har flyttet hjemmefra for mange år siden. Janelle og Christine har mange barn i alderen 8-23 og har i tillegg barnebarn og svigerbarn, mens Robyn og Kody fortsatt er småbarnsforeldre der den yngste er 2 år gammel. Det må være veldig frustrerende for Meri å skulle leve livet etter barn samtidig som Kody fortsatt har 9 barn under 18 år. All fritiden, men ingen å tilbringe den med, på en måte. 

Når det er sagt så tror jeg ikke at Kody bor hos Meri lengre. De har vel aldri kommentert det direkte, men i den nyeste sesongen så kommer det jo frem at forholdet deres går så dårlig at jeg tviler på at det er naturlig for noen av de å bo sammen. I en av episodene snakker de jo om at det var en stor greie for de å bare sitte to sammen i bilen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Viljaa skrev:

Når det er sagt så tror jeg ikke at Kody bor hos Meri lengre. De har vel aldri kommentert det direkte, men i den nyeste sesongen så kommer det jo frem at forholdet deres går så dårlig at jeg tviler på at det er naturlig for noen av de å bo sammen. I en av episodene snakker de jo om at det var en stor greie for de å bare sitte to sammen i bilen. 

Jeg lurer veldig på hvordan de løser hverdagene, trodde egentlig at Kody pendlet mellom alle fire så alle hadde hver 4.dag. Men jeg er enig, tror ikke han er hos Meri. 

Det må jo være veldig slitsomt å bo i tre hus samtidig. Samtidig blir det urettferdig hvis han bor mer hos en av de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sånn de gjør. Konene har sine egne hus og Kody pendler mellom alle. Han går jo mellom husene jevnlig gjennom dagen alt etter hva som trengs å gjøre og om barna har behov for ham og slikt, men hvem han spiser med og sover hos går på skift. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sagt at de for tiden ikke bor sammen pga alle problemene de har.

Anonymkode: 7fc57...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2018 den 10.50, Arkana skrev:

Det er det som er hele poenget. De er vanlige selvstendige kvinner som selv har valgt å leve på denne måten. Det er ingen som tvinger dem til det. Robyn levde jo f.eks. i et monogamt ekteskap før hun giftet seg med Kody. De står fritt til å velge det livet de ønsker, akkurat som alle andre. At de velger annerledes enn du og jeg betyr ikke at det er noe galt med dem eller at de er undertrykt.

Nja, Robyn levde sammen med en mann som var alkoholiker og av den grunn ute av stand til og ha flere koner. Men den mannen vokste også opp med flerkoneri. Han er forresten i slekt med Meri (som vi vet har hatt denne livsstilen i mange generasjoner)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Noen i denne tråden som vet hvorfor det flytter fra las vegas? Så det på insta, men får ikke opp siden det linkes til der...

Anonymkode: 9d9ca...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvorfor de flytter. Det sparer de kanskje til serien så vi skal få noen nyheter der også? 
De flytter til Flagstaff, Arizona i alle fall. Skal de ha mange hus, eller et stort? Vi får følge med
og gi hverandre et hint om vi oppdager at nye episoder sendes på tlc. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo alltid hatt lyst til å bo alle sammen under ett tak så kan være derfor de flytter. Las vegas var de aldri helt fornøyde med siden de måtte bo i hvert sitt hus, og det forverret seg jo for Meri som da igjen følte seg veldig utenfor

Kan være at de derfor flytter for å styrke familien tilbake til slik de hadde det før

Men de får nok ikke si så mye om det for å spare det til serien 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo bli et kjempehus i såfall, for selv om ungene flytter ut etter hvert, skal de jo kunne komme tilbake
på besøk når de vil det. De vil ikke dele kjøkken, så da må det bli et ganske spesielt hus med fire leiligheter
 ved siden av hverandre? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det nye episoder nå? Følger med på noen av dem på Instagram og det er gøy siden TV-serien henger omtrent ett år etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Flytter alle? Anonymkode: b7f42...bd8

Virker sånn ja. :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke at de kommer til å bo under samme tak igjen. Jeg tror at alle konene er veldig glade for å ha "sitt eget" når det kommer til hus og hage. Tror Kody er den eneste som ønsker å ha de samlet. Dessuten så er jo fire hus dyrere enn å bygge ett, så jeg tror ikke de hadde kjøpt sine nåværende hus dersom de ikke ville bo i separate enheter. 

Men det stemmer jo absolutt at de mistrivdes da de bodde langt fra hverandre i Vegas, så jeg tipper at de enten har funnet eller er på utkikk etter nye hus som ligger ved siden av hverandre. 

Familien er veldig kryptiske i uttalelsen om flyttingen: "As much as we've loved making our home and memories here in Las Vegas, we are excited to embark on a new adventure in Flagstaff, Arizona!". Jeg tipper at det kan dreie seg om et jobbtilbud eller noe. Kody har vel ikke hatt noen skikkelig jobb på mange år, bortsett fra mange mindre prosjekter og han har alltid ønsket seg en familiebedrift. Han er også oppvokst med gårdsdrift, så det kan hende at de har fått et godt tilbud på en gård eller noe der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bare syns det er rart å flytte vekk fra de barna som har giftet seg, til og med barnebarnet flytter de fra (Madison har bekreftet at hun og familiien ikke skal til Flagstaff). Veldig snodig avgjørelse for noen som stadig snakker om viktigheten av familie, barn og nye generasjoner. Ser for øvrig at det er uoffisielle kilder på at Meri har forlatt familien, og funnet en ny mann samme sted som bed and breakfasten i Utah. Angelivelig en venn av svogeren hennes. Tipper spenningen må holde til neste sesong er sendt.

Anonymkode: 9d9ca...9fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så mange barn de har så kan de jo ikke bli boende der hvor barna velger å bo. Når resten vokser opp så kommer de garantert til å spres utover på flere steder. Det viktigste for dem er vel å ha et sted hvor barn og barnebarn kan komme til for å være hos dem når de ønsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...