Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Her må jeg følge litt med. Jeg har fulgt denne serien lenge. Så ikke i går siden det bare var gjensyn med ting som har skjedd før. Jeg følger flere av familiemedlemmene på Instagram så jeg vet en del av det som har skjedd siden serien sist ble sendt på TV, som at Madison ble mamma (hun sa hun skulle studere videre og vente med barn, men sånn ble det altså ikke), Mykelti har giftet seg (det er jo ingen overraskelse da siden tidspunkt for bryllupet var mye diskutert i forrige sesong) og at Logan og Michelle er forlovet (de har jo vært sammen en evighet så det var heller ikke overraskende). Må være litt rart å ha både barn og barnebarn på samme alder. :fnise: 

Sånn generelt er jeg imponert over hvordan denne familien fungerer. Jeg har sett dokumentarer om andre som lever i polygami og det fungerer absolutt ikke bra hos alle for å si det slik. Jeg har alltid ment at de burde stoppet på tre koner og at en del av den gode familiedynamikken ble forstyrret da Robyn ble med (jeg har jo fulgt med så lenge at jeg husker da de var på jakt etter en til). Det er bare min personlige mening og kun basert på serien selvsagt, det er jo mye vi ikke får vite. :) 

Jeg håper det blir mindre fokus på Meri denne sesongen. Jeg synes hun framstår som skikkelig sutrete, selvopptatt og kravstor (jeg kommer fremdeles ikke over at hun insisterte på at hun måtte ha like stort hus som de andre, selv om de har seks barn og hun bare ett, for det var jo ikke hennes skyld at hun bare fikk ett barn :roll:).

Endret av Arkana
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Fortsetter under...

Og jeg følger fremdeles med; Meri blir det litt fokus på uansett, for hun vil kjøpe et nytt sted der besteforeldrene en gang bodde....noen timers kjøring fra der de alle bor nå. Hun ville pendle dit noen ganger pr. uke og ha det som B&B...og mammaen hennes kunne bo der fast...men så ble det til at mammaen bare ville bo der uten B&B og jeg tror familien sliter litt med å følge hennes tankegang i svingene. Ikke minst økonomisk, for dette lønner seg absolutt ikke. Mye penger ut, ingen inn.

Tony og Mykeltis bryllup ble jo kaotisk og minnerikt for dem alle. Jeg syns at de er veldig like i stilen de to og passer godt sammen, så de kommer nok til å oppleve mye gøy fremover. Alle har det fint når det er medgang i livet. La oss håpe det fungerer når virkeligheten setter inn også. Sladderpressen i utlandet lurer på hva han egentlig jobber med. Har han jobb, eller har han bare slengt seg med for å melke tv-inntekter og berømmelse? Ikke vet jeg. Den som følger med får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også de passer godt sammen selv om jeg personlig ikke helt klarer å like Tony. De har jo vært gift ett år allerede og ingen barn på vei ennå, i motsetning til Maddie som ble gravid bare en måned etter bryllupet på tross av de på forhånd sa de skulle vente til de var ferdig med studiene. Logan og Michelle har vært sammen i årevis og selv om de nå har forlovet seg ser det ikke ut som det blir bryllup i nær framtid. Jeg lurer på om alle barna lever i sølibat før ekteskapet? Jeg vet det forventes fra foreldrenes side, men det er jo påfallende at de to som har giftet seg hittil har giftet seg veldig raskt mens Logan og Michelle holder sammen i årevis uten å gifte seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mulig at de ikke forteller sine foreldre og verden alt heller da. P-piller finnes i amerika også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hoppetaujenta said:

Det er jo mulig at de ikke forteller sine foreldre og verden alt heller da. P-piller finnes i amerika også. :) 

Jentene giftet seg for å ha sex.

Anonymkode: 1546c...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joo, men sex er mere enn å få barn. Såpass vet en Hoppetusse.  :biggrin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da Tony først ble vist i serien syntes jeg han fremstod som litt usympatisk. Liker han litt bedre nå, men er fremdeles ikke sånn "fan" av han akkurat. Synes det er en spennende serie jeg, blir sur hver gang TLC endrer noe i tittelen på den sånn at den dumme opptaksboksen ikke får tatt det opp :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte litt negativt på han i starten da de snakket med foreldrene hennes første gangen om at de ville gifte seg og Tony var veldig uhøflig og mente at penger ikke var et problem, for Kody kunne jo bare ta et lån på huset for å finansiere deres bryllup... Når en er ny for kommende svigerforeldre sier en ikke sånne ting og er på grensen til frekk. :klo:  Ikke i min bok i alle fall. 

Jeg vet ikke helt om Tony har en god nok bakkekontakt til at dette kan gå superbra...og hun er altfor ivrig etter å gjøre han til lags og sier ham ikke veldig i mot...ennå. De er fremdeles relativt nygifte, så vi får se. 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tony er en type som jeg tror jeg hadde slitt med, både som svigerforeldre og som kone. Men har sett hele nyeste sesongen, og jeg tenker at Meri kanskje hadde hatt det bedre utenfor familien. Jeg har ingen problemer med religiøs tro, men det er synd om troen på et varig ekteskap trumfer så mye at man selv blir sittende ulykkelig i flere tiår fordi man ikke "får lov" til gå gå videre.

Mitt inntrykk er at Meri ønsker å finne tilbake til et romantisk forhold med Kody, men at han ikke ønsker dette. I hvert fall ikke er spesielt engasjert. Med en datter som har flyttet ut og en mann som ikke interessert - hvor mange år skal Meri være "i familien" for religionens skyld?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at hun flytter til sitt "nye" hus og starter på nytt alene. Det som en gang var er over og kommer ikke tilbake igjen. Ser at hun omgir seg med venninner, aktiviteter og selger klær på insta-bilder, så hun er nok i ferd med å stake ut kursen tror jeg. Håper virkelig det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får lov å gå videre. De har sagt flere ganger at de får lov å skille seg og ingen skal tvinges til å bli værende gift om de er ulykkelige.

Jeg skjønner at hun føler seg litt ute av det gode selskap. Alle de andre har flere barn og mange av dem ganske små ennå. Hun er ferdig med barn og Mariah har flyttet ut og siden hun har tre medkoner som hun må dele mannen med er hun alene i huset tre av fire dager. Jeg forstår egentlig godt at hun trenger å finne noe nytt å bruke tid og energi på. Det er ikke som når et vanlig par blir alene etter at barna har flyttet ut for da har de tross alt hverandre hele tiden. Men alle konene har vel hatt sine nedturer i forhold til Kody. Christine har vel vært særlig åpen om at de har slitt i perioder så jeg tenker at dette like godt kan være noe de bare må jobbe seg gjennom. Alle konene kommer jo til å oppleve det samme som Meri, at barna flytter ut og de blir alene, så jeg ser ingen grunn til at Meri (forutsatt at hun faktisk vil bli værende) skal flytte ut og vekk bare fordi hun er der først. 

Endret av Arkana
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke Tony i det hele tatt. Han fremstår bare mer og mer som en slags psykopat i mine øyne. Og det virker også som at han har et behov for å bli kjent/sett og at dette showet hjelper han

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det virker også som at Kody og konene kanskje har fått en liten reprimande om at de var for negative mot Tony i forrige sesong, for i denne sesongen så prøver de å finne positive ting å si, men det lyser gjennom at de prøver for hardt og ikke mener det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke sikkert de ikke mener det, men selv om de kanskje i utgangspunktet ikke syntes så mye om ham har de vel innsett at han er gift med datteren deres og er en del av livene deres for alltid. Jeg har ikke inntrykk av at de har truffet ham særlig ofte heller, så de har vel ikke hatt sjansen til å bli skikkelig kjent med ham ennå. Det er en stor kontrast til Maddies mann som de kjente litt fra før og elsket fra første øyeblikk. Jeg tror ikke det hjelper at det er en språkbarriere mellom dem og Tonys familie heller. Det er rett og slett noen flere utfordringer her, men jeg synes det virker som de gjør sitt beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Christine som sang for sin datter i bryllupet... Jeg forstår at det lå en godt ment gave-mening bak det, men det var ikke vakkert på noe vis. Hun hadde øvd altfor lite og la sangen i en fryktelig høy og unaturlig tone som hun ikke behersket. Dessverre. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, det var virkelig ikke vakkert. :fnise: Men det var jo så fint at hun gjorde det likevel, fordi Mykelti ønsket det. Jeg ble imponert over at hun turte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt verre fremført i bryllupet, men her kommer et eksempel. Vi er snille sånn. :fnise: 

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tony er litt kul og sjarmerende, fordi han bringer noe nytt inn. Men både han og Mykelti virket veldig bortskjemte forut for bryllupet, og kun utfra serien (som man må ha i bakhånd er klippet for å fremstå på en bestemt måte) virker han som en person som kan være vanskelig å ha med å gjøre. 

Nei, stakkar Christine. Den sangen var virkelig ikke bra i det hele tatt. Jeg tror hun kunne gjort det bra om den var en oktav lavere og hun fikk mer tid til å øve.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går serien ennå? På hvilken kanal?

Anonymkode: e7ea6...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...