Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 1.11.2019 den 20.29, Hoppetaujenta skrev:

Her er Meris B&B i Parowan. Ser ut til at det går bra. :) 

 

Fikk lyst til å dra dit, jeg! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så fint ut ja. :)

Ser forresten at Maddie har avslørt at datteren Evie ble født med et syndrom som innebærer misdannelser på hender, føtter og ben. Leit, men forhåpentligvis ikke noe hun ikke vil klare å leve fint med. :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det bildet ja og jeg tenker at Evie får all omsorg og massevis av mennesker som står klare til å hjelpe
når hun trenger det. Hun har vel alle muligheter til lek og skole, utdannelse og jobb hun som alle de andre.
Det blir nok bra og går seg til.  :)  En fin liten familie har de blitt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det hadde vært langt mer slitsomt å være én kone med fire menn! Fire menn med menns sexdrive ville betydd at hun måtte tilbragt mye tid på ryggen og blitt fryktelig sår. Og menn hjelper jo ikke akkurat så mye til i hus, hjem og barn, og i tillegg måtte hun vartet opp og degget med hver av dem. Tror det er bedre med én mann og fire koner gitt! 😂

Anonymkode: da401...905

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det hadde vært langt mer slitsomt å være én kone med fire menn! Fire menn med menns sexdrive ville betydd at hun måtte tilbragt mye tid på ryggen og blitt fryktelig sår. Og menn hjelper jo ikke akkurat så mye til i hus, hjem og barn, og i tillegg måtte hun vartet opp og degget med hver av dem. Tror det er bedre med én mann og fire koner gitt! 😂

Anonymkode: da401...905

Så stereotypisk da...

Jeg kjenner faktisk ei som er gift med to menn, og har 7 barn sammen. De mennene gjør da minst like mye som henne hjemme og med barna. Vet ikke hvordan sexlivet deres fungerer, men hun har da nok av tid til å gjøre andre ting enn å være på soverommet. 
 

hva slags menn omgås du med egentlig? 

Anonymkode: 454da...862

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Så stereotypisk da...

Jeg kjenner faktisk ei som er gift med to menn, og har 7 barn sammen. De mennene gjør da minst like mye som henne hjemme og med barna. Vet ikke hvordan sexlivet deres fungerer, men hun har da nok av tid til å gjøre andre ting enn å være på soverommet. 
 

hva slags menn omgås du med egentlig? 

Anonymkode: 454da...862

Wow! Hvor er dette? 

Hvordan vet de hvem som er far til hvilket barn?

Anonymkode: c417f...dbe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow! Hvor er dette? 

Hvordan vet de hvem som er far til hvilket barn?

Anonymkode: c417f...dbe

Det er kanskje mindre viktig siden de er én familie og oppdrar barna sammen uansett. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bingwatcha alle sesongene de siste ukene og jeg har gjort meg opp noen tanker. For meg virker det som alt var veldig harmonisk før robyn kom inn i familien og etter det har damene hatt mer avstand til hverandre. Virker som Robyn har «ødelagt» noe ved å komme inn. Jeg får også følelsen av at Meri overhodet ikke er lykkelig eller tilfreds men blir fordi det er det enkleste. Jeg har også følelsen av at Meri har blitt mobbet «ut» av de andre damene. Janelle for meg fremstår som sur og grinete hele tiden, uten evne til å se egne feil. Christine bare sutrer i mine øyne. 

Anonymkode: 1ab0f...21b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi har jo kun sett et par episoder før Robyn kom inn i familien, så vi vet ikke om det faktisk var det. Hun kom jo inn i ses 1. Selv om de snakker om hvor bra alt før , så er det ikke sikkert det var sånn, man husker gjerne de bra tingene

Anonymkode: 641aa...458

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg så det bildet ja og jeg tenker at Evie får all omsorg og massevis av mennesker som står klare til å hjelpe
når hun trenger det. Hun har vel alle muligheter til lek og skole, utdannelse og jobb hun som alle de andre.
Det blir nok bra og går seg til.  :)  En fin liten familie har de blitt.

Omsorg ja, men resten er det ikke nødvendigvis så greit med. Et syndrom som gjør at du i praksis mangler en arm, en fot og flere fingre krever en del for å kunne delta normalt i hverdagen. I USA kommer ikke dette gratis over skatteseddelen slik det gjør her hjemme. Maddie er student og hjemmeværende, Caleb har en jobb av noe slag, og for alles del får man bare håpe det følger en vilt god helseforsikring med den jobben. De har flyttet vekk fra familien på begge sider, så særlig mye hjelp er det vel ikke å hente derfra. Evies tilstand kommer til å kreve en haug med operasjoner og medisinsk knask, samt hjelpemiidler og tilpasning av hus. Det koster en hel del, og med mindre de har god forsikring blir det enten å holde seg til at omsorg er tilstekkelig til alt, eller selge inn kjendisstatusen for alt det er verdt for å tjene penger og få ting dekket. Å tro at en fin familie er nok er meget naivt. 

Anonymkode: 9d9ca...9fc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp helt av nå. Vi vet det. Alt sammen. Jeg forsøkte vel bare å se det fra den mest positive siden. ;) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow! Hvor er dette? 

Hvordan vet de hvem som er far til hvilket barn?

Anonymkode: c417f...dbe

Dette er i Sverige. De er en stor familie så hvem som er far til hvilket barn er et ikke-tema

Anonymkode: 454da...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Arkana skrev:

Det så fint ut ja. :)

Ser forresten at Maddie har avslørt at datteren Evie ble født med et syndrom som innebærer misdannelser på hender, føtter og ben. Leit, men forhåpentligvis ikke noe hun ikke vil klare å leve fint med. :) 

Så hun la ut bilde for noen dager siden, men la helt ærlig ikke merke til at det var noe galt før du skrev det her.. søt jente 😊

Anonymkode: 236db...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2019 den 20.18, AnonymBruker skrev:

Er det nye sesonger? Hvor ser dere?

Anonymkode: 7d776...bae

Lurer jeg også på!

Anonymkode: 81b88...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ingen nye episoder. alle ligger på dplay.

 

men de spiller inn nye episoder, men vet ikke når de kommer på tv. sikkert ikke før om 1 eller 2 år.

Anonymkode: f8e0f...dfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg trur ikke Robyn er grunnen til at det ble kaos i familien. Trur heller det er spontan flyttinga. Og Christin fikk fødselsdepresjon, det er en kjemisk sykdom, ikke noe som blir påvirka av alt rundt. 

Anonymkode: c9254...291

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glemt å få med meg noen episoder. Noen som kan oppdatere meg på hvorfor de plutselig skal flytte fra husene igjen? Hadde ikke de nettopp flyttet?Og hvor skal de flytte ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett igjennom de siste episodene nå. Veldig rar familie. Trodde hele poenget var at de bodde sammen i et stort hus og hjalp hverandre med husarbeid og med barna. Nå er de jo bare 4 damer som deler på en mann av og til. De bor langt unna hverandre, det er jo bare tull hele greia!

Var jo noe helt annet når de bodde sammen i det store huset i Utah. Det de holder på med nå er jo ikke polygami 🙄

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...