Gå til innhold

Utro menn...


Kaisamaia

Anbefalte innlegg

Gjest Gorgonzola

Skal man plutselig ta ansvar for andres valg også nå da? ....

Ja faktisk! Det er en av de - for meg komplett ubegripelige - tingene jeg har lært av KG. Det gjentas i tråd etter tråd og jeg er desverre blitt såpass indoktrinert at nå går jeg faktisk rundt og tror at kvinner flest seriøst mener at en kvinne som knuller en gift mann skal ta både skyld og ansvar for at han er utro. I hvert fall sin rettmessige andel av ansvaret/skylden, som gjerne betyr "du burde holdt deg unna ham din *#&$!"

:vetikke:

Endret av Gorgonzola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor? Fordi det er hans ekteskap. hans kone og kun hans ansvar å være tro mot sin kone. Misforstå meg rett. Jeg syns det er galt å bevisst legge seg etter gifte menn, men de som gjør det har ikke noe ansvar ovenfor mannens kone som de ikke engang vet hvem er. Det er ektemannens ansvar å ikke legge an på andre kvinner og det er ektemannens ansvar å avvise andre kvinner. Likedan om det var omvendt

Betty, har du ikke lært deg? - du skal ikke begjære din nestes ektefelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Nå må jeg be dere allesammen om å besinne dere littegranne.

Ønsker dere å leve i et muslimskt land hvor man blir straffet for utroskap og det å begjære din nestes ektefelle?

Alle dere ønsker frihet for utro mennesker? Ingen av dere vil gjøre det straffbart å være utro? Så hva i helvete er problemet deres da? Dere vil jo at mennesker skal ha lov til å ligge med hvem en vil?

Rart jeg ler meg ihjel? Jeg vet at kvinner er som kristen det er derfor jeg vil ha utukt lovregulert gjennom lov, Mange ganger har jeg foreslått dette her, men bare blitt ledd av.

Haha, ingenting er så morsomt og gøyalt som å være på kvinneguiden over tid..! =)

selv om noe er moralsk galt så trenger man jo ikke forby det. Det er bedritne mennesker i verden som gjør umoralske ting men de er jo ikke farlige..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Betty, har du ikke lært deg? - du skal ikke begjære din nestes ektefelle.

din neste er jo en du kjenner. ts vet ikke hvem kona er. Og jeg har ikke forsvart henne på noen måte. Jeg vil bare legge ansvaret hos rett person.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Hva mener du? Snakker om å oppleve noe fælt? Hæ...

Ja, jeg er ego og de fleste er ganske ego.

Hvis du er kynisk og ego, vil andre være kynisk og ego mot deg. Hvis du derimot begynner å tenke på andre rundt deg, på at handlingene dine kan få konsekvenser, kan du oppleve konsekvenser du vil ha.

Når du ligger med gifte menn, vil du mest sannsynlig oppleve konsekvenser av dette som ikke er bra for deg : karma.

Alt henger sammen!

Men du virker så kynisk og dessillusjonert....sikkert noe med din oppvekst å gjøre? Dette kan bør du jobbe med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om noe er moralsk galt så trenger man jo ikke forby det. Det er bedritne mennesker i verden som gjør umoralske ting men de er jo ikke farlige..

Å røyke cannabis blir ansett som å være en forbytelse på lik linje som å rane banker,- da kan vel utroskap blitt på som en forseelse i det minste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Å røyke cannabis blir ansett som å være en forbytelse på lik linje som å rane banker,- da kan vel utroskap blitt på som en forseelse i det minste?

men mennesker er jo ikke født monogame, så utroskap vil likevel skje.. Mennesker er svake vesner.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er kynisk og ego, vil andre være kynisk og ego mot deg. Hvis du derimot begynner å tenke på andre rundt deg, på at handlingene dine kan få konsekvenser, kan du oppleve konsekvenser du vil ha.

Når du ligger med gifte menn, vil du mest sannsynlig oppleve konsekvenser av dette som ikke er bra for deg : karma.

Alt henger sammen!

Men du virker så kynisk og dessillusjonert....sikkert noe med din oppvekst å gjøre? Dette kan bør du jobbe med!

Eh ja.. det kan godt hende.. Men når jeg ligger med en mann jeg ikke aner hva heter osv. så får det ikke så mange konsekvenser, skjønner du. Kanskje karmadyret likevel kommer en dag som dere sier, men det gir jeg faen i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

men mennesker er jo ikke født monogame, så utroskap vil likevel skje.. Mennesker er svake vesner.

Snakk for deg selv! Noen mennesker er født monogame. Dessuten, det argumentet holder ikke fro å frosvare utroskap. Selv om f.eks du ikke er monogam, kan du bryte ut av et forhold FØR du går og har sex med en annen bak ryggen på kjæresten din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

din neste er jo en du kjenner. ts vet ikke hvem kona er. Og jeg har ikke forsvart henne på noen måte. Jeg vil bare legge ansvaret hos rett person.

I dette tilfellet vet jeg ikke en gang hvem mannen er! Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Snakk for deg selv! Noen mennesker er født monogame. Dessuten, det argumentet holder ikke fro å frosvare utroskap. Selv om f.eks du ikke er monogam, kan du bryte ut av et forhold FØR du går og har sex med en annen bak ryggen på kjæresten din!

nei monogami er kulturelt betinget lille venn. Og det å bytte kjærester er ikke egentlig monogami. monogami er å være med en livet ut. Endret av BettyBoop
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Eh ja.. det kan godt hende.. Men når jeg ligger med en mann jeg ikke aner hva heter osv. så får det ikke så mange konsekvenser, skjønner du. Kanskje karmadyret likevel kommer en dag som dere sier, men det gir jeg faen i.

Ja, der sa du det. Du gir faen i det meste du. Da blir konsekvensene dine dette. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk for deg selv! Noen mennesker er født monogame. Dessuten, det argumentet holder ikke fro å frosvare utroskap. Selv om f.eks du ikke er monogam, kan du bryte ut av et forhold FØR du går og har sex med en annen bak ryggen på kjæresten din!

Hele poenget med at vi ikke er monogame kommer jo fram i alle de som har sex med andre mens de har kjæreste. Da gjør man.det ikke slutt på forhånd...for da blir det jo momogami, din tulling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

nei monogami er kulturelt betinget lille venn

Jeg er monogam, hvordan kan du forsvare det da? Og jeg er norsk, ikke muslim.

Utroskap handler IKKE om monogami...det handler om tillit kontra svik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Selvsagt så er det den som er i forholdet som bærer ansvaret for eventuell utroskap, det er jo kjæresten min som har lovet meg å være trofast, ikke TS eller andre damer. Og hadde kjæresten min ligget med TS hadde jeg ikke blitt sint på henne, min vrede ville vært rettet mot han jeg var i et parforhold med.

Men når det er sagt så synes jeg ikke vi har fripass til å oppføre oss akkurat slik vi måtte ønske, uten å tenke over hvilke konsekvenser våre handlinger får for andre, også de vi ikke kjenner.

Jeg prøver å leve etter prinsippet om at jeg er mot andre som at jeg vil at andre skal være mot meg.

Jeg vil ikke at noen skal ligge med kjæresten min, derfor ligger ikke jeg med andres kjærester heller.

Endret av Naria
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der sa du det. Du gir faen i det meste du. Da blir konsekvensene dine dette. Lykke til!

Da blir konsekvensene mine hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, jeg synes jo det er greit å "snakke" om det her. Snakker ikke med andre om det selvfølgelig.

Jeg ville nå bare fortelle hvordan det kan være. Jeg har vel tidligere sagt noe om at jeg liker å være med på å "lure" gifte damer/kjærester osv...som tror alt er rosenrødt... Det liker jeg. Og det er sikkert ikke helt bra, jeg er sikkert litt syk på sinnet akkurat der, men det er nå bare sånn ;)

Det må være slitsomt å leve et så dårlig liv at man ikke tør å fortelle vennene sine hva man driver med engang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Hele poenget med at vi ikke er monogame kommer jo fram i alle de som har sex med andre mens de har kjæreste. Da gjør man.det ikke slutt på forhånd...for da blir det jo momogami, din tulling.

Alle har ikke sex med andre selv om de er i et forhold!

De som har respekt for partneren sin, har ikke sex med andre bak ryggen på dama/mannen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være slitsomt å leve et så dårlig liv at man ikke tør å fortelle vennene sine hva man driver med engang.

Sexlivet mitt holder jeg stort sett for meg selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har ikke sex med andre selv om de er i et forhold!

De som har respekt for partneren sin, har ikke sex med andre bak ryggen på dama/mannen sin.

Jeg sa ikke alle...jeg sa alle de som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...