Gå til innhold

Cabin Crew


Bee21

Anbefalte innlegg

Haha så bra at de fikk fikset det :D

Skal på intervju allerede imorgen jeg, blir spennnende :D

Åå, så bra at du har før meg! Så kan du gjeerne skrive hvordan prosessen er i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig!! :D

Når skal du på intervju? Jeg skal onsdag neste uke :)

Jeg vet, venter på attester fra noen litt trege arbeidsgivere, begynner å bli knapt med tid nå.

Ja :D Jeg skal på tirsdag neste uke.

Mhm, håper jeg finner alle gamle attester hos moren min i morgen, ellers blir det ringerunde..

Fortsatt ikke fått servicetest?

Haha så bra at de fikk fikset det :D

Skal på intervju allerede imorgen jeg, blir spennnende :D

Ja, det var en lettelse :D

Oj, du må oppdatere oss! wuuuu spennende

Så gøy at så mange her har kommet videre! Jeg har ikke fått svar på søknaden min enda, har gått 3 uker:( så har egentlig mistet håper, men krysser fortsatt fingrene.

Har du ikke hørt noe?

Sendte du ikke to søknader, eller husker jeg feil?

Huff, tør egentlig ikke helt å tro at jeg i det hele tatt får jobben. Er jo så mange som blir innkalt til intervju! Føler man virkelig må komme gjennom måløyet.

Lurer på hvordan intervjuet egentlig er, siden det er så mange som skal møte opp samtidig. Gruppeintervju, huff..

Anonymous poster hash: b2f7e...026

Ja, er det gruppeintervju første gang?

Jeg tenker slik som deg jeg også, men samtidig må man håpe på det beste. I fjor var det jo over tusen søkere, og naturligvis får jo ikke alle jobben. Realiteten er jo der. Men du har kommet på intervju, så hittil stiller du likt som alle andre, så får man ta det derfra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på intervju der forrige uke hadde de allerede fått inn over 1000 søknader, så nåløyet er TRANGT. Spennende uansett :)



Anonymous poster hash: 200cf...79c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på intervju der forrige uke hadde de allerede fått inn over 1000 søknader, så nåløyet er TRANGT. Spennende uansett :)

Anonymous poster hash: 200cf...79c

Har du vært der? hvordan var det?

Fikk beskjed av hun i SAS at de første intervjuene var denne uken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endret søknaden min ja, fant en knapp hvor det gikk an:) men regner ikke med å komme igjennom, nå som de starter med intervjuene og alt! Men dette har vært en veldig bra tråd for tips til fremtidig arbeidssøking som cabin crew iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endret søknaden min ja, fant en knapp hvor det gikk an :) men regner ikke med å komme igjennom, nå som de starter med intervjuene og alt! Men dette har vært en veldig bra tråd for tips til fremtidig arbeidssøking som cabin crew iallfall!

Finn kontaktskjemaet på dittnyajobb og kontakt de, for det var her det var blitt krøll i systemet hos meg. Dittnyajobb hadde sendt all min info og knyttet det opp mot de gamle søknadene de hadde i systemet (som ikke jeg hadde tilgang til). Så det er jo mulig de har sendt deg info til den første søknaden du sendte?

Endret av anybody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finn kontaktskjemaet på dittnyajobb og kontakt de, for det var her det var blitt krøll i systemet hos meg. Dittnyajobb hadde sendt all min info og knyttet det opp mot de gamle søknadene de hadde i systemet (som ikke jeg hadde tilgang til). Så det er jo mulig de har sendt deg info til den første søknaden du sendte?

Takk! Jeg gjorde det nå:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært der? hvordan var det?

Fikk beskjed av hun i SAS at de første intervjuene var denne uken

Var på intervju forrige uke - hadde aldri vært på gruppeintervju før, så det var veldig spennende og lærerikt i seg selv. Konkurransen er beinhard, siden det blant annet er mange med erfaring fra bransjen (cabin crew fra andre selskaper er det flere av..) som søker, så jeg har mine tvil om hvorvidt jeg kommer videre eller ikke, selv om jeg har lang erfaring fra servicebransjen + gode attester, referanser osv.. Men det er uansett kjempegøy å ha vært med i prosessen :)

Trodde det var de to ukene her de skulle ha intervjuer (altså forrige + denne), men i og med at de ikke oppgir hvor mange de skal ta inn kan det hende de skal ha flere inn til intervju også enn disse puljene. Vanskelig å vite.. Siden de tok inn veldig mange ved fjorårets inntak skulle man tro de ikke skulle ha mer enn max 40-50 stk nå, men det ble det ikke sagt noe om, så neimen om jeg vet.

Anonymous poster hash: 200cf...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på intervju forrige uke - hadde aldri vært på gruppeintervju før, så det var veldig spennende og lærerikt i seg selv. Konkurransen er beinhard, siden det blant annet er mange med erfaring fra bransjen (cabin crew fra andre selskaper er det flere av..) som søker, så jeg har mine tvil om hvorvidt jeg kommer videre eller ikke, selv om jeg har lang erfaring fra servicebransjen + gode attester, referanser osv.. Men det er uansett kjempegøy å ha vært med i prosessen :) Trodde det var de to ukene her de skulle ha intervjuer (altså forrige + denne), men i og med at de ikke oppgir hvor mange de skal ta inn kan det hende de skal ha flere inn til intervju også enn disse puljene. Vanskelig å vite.. Siden de tok inn veldig mange ved fjorårets inntak skulle man tro de ikke skulle ha mer enn max 40-50 stk nå, men det ble det ikke sagt noe om, så neimen om jeg vet. Anonymous poster hash: 200cf...79c

Hva skjer på et gruppeintervju?

Anonymous poster hash: 10bd6...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått svar på mail, eller på dittnyajobb forresten?

Fikk svar på mail om å logge inn på dittnya.

Var på intervju forrige uke - hadde aldri vært på gruppeintervju før, så det var veldig spennende og lærerikt i seg selv. Konkurransen er beinhard, siden det blant annet er mange med erfaring fra bransjen (cabin crew fra andre selskaper er det flere av..) som søker, så jeg har mine tvil om hvorvidt jeg kommer videre eller ikke, selv om jeg har lang erfaring fra servicebransjen + gode attester, referanser osv.. Men det er uansett kjempegøy å ha vært med i prosessen :)

Trodde det var de to ukene her de skulle ha intervjuer (altså forrige + denne), men i og med at de ikke oppgir hvor mange de skal ta inn kan det hende de skal ha flere inn til intervju også enn disse puljene. Vanskelig å vite.. Siden de tok inn veldig mange ved fjorårets inntak skulle man tro de ikke skulle ha mer enn max 40-50 stk nå, men det ble det ikke sagt noe om, så neimen om jeg vet.

Anonymous poster hash: 200cf...79c

Har forstått det slik at de skal ha intervju frem til 20 november, etter det er det andregangsintervju. Men nå har jeg fått mye rar info fra sas, så jeg vet ikke helt hva som stemmer :P

Var et mange på gruppeintervjuet med deg eller? Syns det høres ganske ålreit ut med gruppeintervju :)

De har utlyst 40 stillinger denne høsten sto det på stillingsannonsen på finn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 40 stillingene er ressurspool og 100%?

Jeg lurer på en ting angående de dokumentene man skal ha med seg; skal jo sorteres i to plastmapper. Skal man dele f. eks en CV i den ene og en i den andre? Og to kopier av passet i en mappe og to i den andre? Problemet mitt kommer når de bare spør om ett passfoto og ett personlig brev. Ellers er jo alle tingene oddetall..



Anonymous poster hash: b2f7e...026
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer på et gruppeintervju?

Anonymous poster hash: 10bd6...56e

Det er vel forskjellig fra bedrift til bedrift, vil jeg tro :) Stort sett involverer det hvertfall en eller annen form for gruppeoppgave hvertfall, som må løses med de andre på gruppa. Det er sånn sett en måte å se hvor godt kandidatene klarer å samarbeide med ukjent i et ukjent miljø, sånn 'light'-versjon.. :)

Fikk svar på mail om å logge inn på dittnya.

Har forstått det slik at de skal ha intervju frem til 20 november, etter det er det andregangsintervju. Men nå har jeg fått mye rar info fra sas, så jeg vet ikke helt hva som stemmer :P

Var et mange på gruppeintervjuet med deg eller? Syns det høres ganske ålreit ut med gruppeintervju :)

De har utlyst 40 stillinger denne høsten sto det på stillingsannonsen på finn :)

Mye mulig. I fjor hadde de vel også skrevet 40 stillinger på Finn men tatt inn over 100 totalt, så jeg vet ikke om jeg ville stolt heeeelt på det tallet, men har vondt for å tro at de skal ha flere enn det.. Det er 9 stk per gruppeintervju, og de tar 2 puljer hver intervjudag 3 ganger i uka. Hvis de har 4 uker med intervjuer vil det si at de har innom rett over 200 kandidater til gruppeintervju. Det er hvertfall spennende å ha vært med på det, selv om jeg (som alle andre) håper jeg får jobb :)

De 40 stillingene er ressurspool og 100%?

Jeg lurer på en ting angående de dokumentene man skal ha med seg; skal jo sorteres i to plastmapper. Skal man dele f. eks en CV i den ene og en i den andre? Og to kopier av passet i en mappe og to i den andre? Problemet mitt kommer når de bare spør om ett passfoto og ett personlig brev. Ellers er jo alle tingene oddetall..

Anonymous poster hash: b2f7e...026

Tror det er snakk om det totale tallet. De var VELDIG klare på at det ikke var aktuelt for de som søkte seg til 100 % å begynne med det for så å søke seg ned i stillingsprosent - redusert stilling får man IKKE. Bare så dere vet det. Det ble gjentatt flere ganger. Men jeg forstår det jo godt fra arbeidsgivers perspektiv: kjipt å ansette folk i full stilling og så går det et halvt år og så vil plutselig halvparten jobbe 60 % i stedet. Det funker dårlig..

Den mailen med sortering av dokumentene var ganske dårlig formulert, og det ble det unnskyldt for på intervjuet. Vedkommende som håndterte papirarbeidet sorterte for meg (og de andre, vil jeg tro) så alt ble riktig. SAS skal ha passfotoet og det personlige brevet, hvertfall. :)

Anonymous poster hash: 200cf...79c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som har vært på intervju; Hvordan fungerer gruppeintervjuet? Hva slags spørsmål stiller de?



Anonymous poster hash: b2f7e...026
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg synes kan være litt spennende å se, kan dere søkere flere språk enn norsk og engelsk?



Anonymous poster hash: b2f7e...026
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg både vært på intervju, og trukket meg som kandidat. Synes ikke det passet for meg rett og slett, og synes ikke det var verdt all det slitet for så lite penger.

De har fått inn over 1400 søknader, og dette til litt over 50 stillinger (dette er både ressurspool og fulltid). Lønnen for de som skal jobbe fulltid er 22 600 i mnden. Det intensive kurset varer hver dag i ca 5 uker, og man får da ikke lønn for kursingen.

De i ressurspoolen skal jobbe hvert åttende helg, og ved innkalling. Man har 1 time og 40 minutter på seg for å komme seg på jobb, og man vet aldri når de ringer. Synes ikke den lille lønnen var verdt å være på vakt hele tiden, og hele tiden være klar til å måtte ta over for noen som er syke

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tingelinling

En årslønn på ca 271.000,-? Det er veldig lavt, er det ikke? Men det er mye tillegg for ubekvem arbeidstid, risikotillegg og lange vakter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En årslønn på ca 271.000,-? Det er veldig lavt, er det ikke? Men det er mye tillegg for ubekvem arbeidstid, risikotillegg og lange vakter?

Det er ikke tillegg, det er fastlønn. Du kan få diettpengene også som lønn (det er maten de betaler for, men du kan jo velge å ikke bruke de tydeligvis). Arbeidsdagene er på 12-13 timer, så jeg trodde også det var tillegg. Men neida

Endret av teit1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo det er SAS, alle som har fulgt med litt vet jo at selskapet har måtte kutte i kostnader. De har skrenket inn alt unødvendig og sagt opp mange hundre ansatte for å holde liv i de kabinnansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg både vært på intervju, og trukket meg som kandidat. Synes ikke det passet for meg rett og slett, og synes ikke det var verdt all det slitet for så lite penger.

De har fått inn over 1400 søknader, og dette til litt over 50 stillinger (dette er både ressurspool og fulltid). Lønnen for de som skal jobbe fulltid er 22 600 i mnden. Det intensive kurset varer hver dag i ca 5 uker, og man får da ikke lønn for kursingen.

De i ressurspoolen skal jobbe hvert åttende helg, og ved innkalling. Man har 1 time og 40 minutter på seg for å komme seg på jobb, og man vet aldri når de ringer. Synes ikke den lille lønnen var verdt å være på vakt hele tiden, og hele tiden være klar til å måtte ta over for noen som er syke

Jaja, det passer ikke for alle :) Lykke til videre da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...