Gå til innhold

Cabin Crew


Bee21

Anbefalte innlegg

Noen som var på emirates open day i Oslo i dag eller? :)

Og dere som har søkt, og "kommet videre", hva slags erfaring har dere fra før? Har dere søkt andre selskaper enn SAS? Har dere søkt før? Hvilke forventninger har dere tl intervjurundene?

Er litt småspent i dag, hihi tenk om det hadde blitt et KG-crew på kurs :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det med flyvertinnejobben som virker fristende, synes dere?

Synes det er så mange unge jenter som vil bli det uten å kunne forklare hvorfor...



Anonymous poster hash: 360a1...dd5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har dere svar:

Prosessen med å ansette de 150- 200 som til slutt kommer gjennom nåløyet er både krevende og morsom. Ca 570 kandidater fikk innkalling til trinn

1 i ansettelsesprosessen. Som ved tidligere tilfeller har selskapet opprettet et internt rekrutteringsteam av høyt kvalifiserte medarbeidere med erfaring fra både ansettelsesprosesser, og arbeid i kabin.

De som blir ansatt i SAS' Ressurspool gjennomgår samme grundige trening som andre flygende før de slippes opp i luften. De går deretter inn i selskapets ordinære treningsprogram med fast jevnlig trening i sikkerhetsrutiner. I tillegg gjennomgår medarbeiderne i Ressurspoolen opplæring i selskapets servicefilosofi, med fokus på å skape en maksimal opplevelse for kundene i den tiden de er om bord i et SAS-fly.

Fra en artikkel 2010:

Anonymous poster hash: 10bd6...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som var på emirates open day i Oslo i dag eller? :)

Og dere som har søkt, og "kommet videre", hva slags erfaring har dere fra før? Har dere søkt andre selskaper enn SAS? Har dere søkt før? Hvilke forventninger har dere tl intervjurundene?

Er litt småspent i dag, hihi tenk om det hadde blitt et KG-crew på kurs :fnise:

Jeg var ikke på emirates open day, vet forsåvidt ikke hva det er! Jeg har en del år med arbeidserfaring tross min unge alder (blir 21 i år). Jeg søker ressurspool ettersom jeg studerer odontologi ved siden av ved UIO. Har ikke søkt noen andre selskaper! Søkte i fjor også, men takket nei til intervju da det kun var heltidsansatte de ville ha (og jeg kunne bare jobbe ressurspool). Hva med deg? Du har søkt i Danmark og Sverige tidligere? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med flyvertinnejobben som virker fristende, synes dere?

Synes det er så mange unge jenter som vil bli det uten å kunne forklare hvorfor...

Anonymous poster hash: 360a1...dd5

For min del virker det som en perfekt deltidsjobb ved siden av studiene. Ordningen er vel slik at man jobber hver åttende (?) helg, men da jobber man hele helga + ferier og høytider. Samtidig så elsker jeg å jobbe med mennesker og liker at det er hektisk (da går tiden mye fortere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med flyvertinnejobben som virker fristende, synes dere?

Synes det er så mange unge jenter som vil bli det uten å kunne forklare hvorfor...

Anonymous poster hash: 360a1...dd5

Jeg er student, og har kommet godt i gang med en femårig master, og vil egentlig prøve et litt annet yrke som jeg vet at jeg aldri kommer til å søke på senere. Det frister egentlig bare å prøve noe nytt, og denne jobben tror jeg lar seg kombinere bra ved siden av studier, samtidig som det er litt spennende å være på den siden av reisen. Jeg vet godt at det ikke er glamorøst, men har aldri trodd det heller. Jeg vet også at man egentlig ikke får sett så mye av stedene man reiser til, da man som regel bare skal fly rett hjem igjen.

Kan jo hende jeg liker jobben såpass godt, at jeg blir i ressurspoolen når jeg er i full jobb også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk mail nå, jeg skal på intervju :D

Jeg var ikke på emirates open day, vet forsåvidt ikke hva det er! Jeg har en del år med arbeidserfaring tross min unge alder (blir 21 i år). Jeg søker ressurspool ettersom jeg studerer odontologi ved siden av ved UIO. Har ikke søkt noen andre selskaper! Søkte i fjor også, men takket nei til intervju da det kun var heltidsansatte de ville ha (og jeg kunne bare jobbe ressurspool). Hva med deg? Du har søkt i Danmark og Sverige tidligere? :-)

Utenlandske flyselskap holder "open days" i Norge et par ganger i året, da kan man møte opp og presentere seg selv, og gi dem CV. Så går man gjennom noen tester osv, og allerede samme uke får man komme på intervju :)

Ja, det tenker jeg også, at det er godt som en deltidsjobb. kjenner flere som er flyvertinner ved siden av studiene. Det virker som en fin deltidsjobb.

Mhm, danmark og sverige, søkte fordi de har flere langruter i Norge. De flyr til Asia og Amerika, men de jobbene er jo mer attraktive også, vanskelig å få jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mail nå, jeg skal på intervju :D

Utenlandske flyselskap holder "open days" i Norge et par ganger i året, da kan man møte opp og presentere seg selv, og gi dem CV. Så går man gjennom noen tester osv, og allerede samme uke får man komme på intervju :)

Ja, det tenker jeg også, at det er godt som en deltidsjobb. kjenner flere som er flyvertinner ved siden av studiene. Det virker som en fin deltidsjobb.

Mhm, danmark og sverige, søkte fordi de har flere langruter i Norge. De flyr til Asia og Amerika, men de jobbene er jo mer attraktive også, vanskelig å få jobb.

Gratulerer, så gøy! Forhåpentligvis får jeg i hvert fall en mail om at jeg må ta den engelsktesten snart... Oja, så gøy!! Har aldri hørt om sånne dager.

ah, langruter virker gøy - men er vel kanskje mest praktisk å jobbe ved Gardermoen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, så gøy! Forhåpentligvis får jeg i hvert fall en mail om at jeg må ta den engelsktesten snart... Oja, så gøy!! Har aldri hørt om sånne dager.

ah, langruter virker gøy - men er vel kanskje mest praktisk å jobbe ved Gardermoen :-)

Takk :)

Du kan ta den testen når du vil, du kan jo ta den i kveld og sende inn resultatet når de ber deg ta testen :) Den koster 360kr da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med intervju, Anybody:) er intervjuet til SAS gruppeintervju?

Anonymous poster hash: 23987...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Du kan ta den testen når du vil, du kan jo ta den i kveld og sende inn resultatet når de ber deg ta testen :) Den koster 360kr da

Kan jo forsåvidt gjøre det, men tror jeg venter til de sier at jeg MÅ ta den. Kjedelig og ikke få mail i det hele tatt, så har man tatt testen for ingenting :-) Hvilke dato er første intervjuet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mail nå, jeg skal på intervju :D

Utenlandske flyselskap holder "open days" i Norge et par ganger i året, da kan man møte opp og presentere seg selv, og gi dem CV. Så går man gjennom noen tester osv, og allerede samme uke får man komme på intervju :)

Ja, det tenker jeg også, at det er godt som en deltidsjobb. kjenner flere som er flyvertinner ved siden av studiene. Det virker som en fin deltidsjobb.

Mhm, danmark og sverige, søkte fordi de har flere langruter i Norge. De flyr til Asia og Amerika, men de jobbene er jo mer attraktive også, vanskelig å få jobb.

Når skal du på intervju?

Anonymous poster hash: b2f7e...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med intervju, Anybody:) er intervjuet til SAS gruppeintervju?

Anonymous poster hash: 23987...e43

Takk! Det vet jeg ikke enda, skulle få mer informasjon i en ny mail

Kan jo forsåvidt gjøre det, men tror jeg venter til de sier at jeg MÅ ta den. Kjedelig og ikke få mail i det hele tatt, så har man tatt testen for ingenting :-) Hvilke dato er første intervjuet?

Jeg skjønner det, 400kr er jo litt penger når man er student. Tror man kan ta en gratis test på berlitz også.

Vet ikke, fikk mail med invitasjon til intervju, og at de skulle sende meg ny mail senere med tidspunkt og påmelding, samt med en ny test som må taes før intervjuet.

En service test, lurer på hva det er :P

Når skal du på intervju?

Anonymous poster hash: b2f7e...026

Vet ikke enda, skulle få beskjed om tidspunkt og påmelding i ny mail :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! Det vet jeg ikke enda, skulle få mer informasjon i en ny mail

Jeg skjønner det, 400kr er jo litt penger når man er student. Tror man kan ta en gratis test på berlitz også.

Vet ikke, fikk mail med invitasjon til intervju, og at de skulle sende meg ny mail senere med tidspunkt og påmelding, samt med en ny test som må taes før intervjuet.

En service test, lurer på hva det er :P

Vet ikke enda, skulle få beskjed om tidspunkt og påmelding i ny mail :)

Har du salgserfaring fra før av?

Anonymous poster hash: b2f7e...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du salgserfaring fra før av?

Anonymous poster hash: b2f7e...026

Jepp, jeg har mye erfraing innen salg, og mye erfaring i å jobbe med mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også videre til intervju. De krever at man har med en del da; personlig brev blant annet. Huff, aner ikke hva jeg skal skrive der


Men da har jeg booket tid, da er det 36 til som skal booke tid virket det som på den siden, siden det stod 37 før jeg booket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er også videre til intervju. De krever at man har med en del da; personlig brev blant annet. Huff, aner ikke hva jeg skal skrive der

Men da har jeg booket tid, da er det 36 til som skal booke tid virket det som på den siden, siden det stod 37 før jeg booket

Har du salgserfaring?

Anonymous poster hash: 10bd6...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du salgserfaring?

Anonymous poster hash: 10bd6...56e

har jobbet deltid i matbutikk i snart tre år, men ikke annet enn det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også videre til intervju. De krever at man har med en del da; personlig brev blant annet. Huff, aner ikke hva jeg skal skrive der

Men da har jeg booket tid, da er det 36 til som skal booke tid virket det som på den siden, siden det stod 37 før jeg booket

Grattis!

Som et motivasjonsbrev?

Har fortsatt ikke fått den "inbjudan" jeg.. hm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!

Som et motivasjonsbrev?

Har fortsatt ikke fått den "inbjudan" jeg.. hm..

så rart, fikk den typ 10 minutter senere. prøvd å logge inn der du la ut cvem og bildet? Det er nemlig der man skal velge hvilke tider som passer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...