Gå til innhold

Cabin Crew


Bee21

Anbefalte innlegg

Ja, det er mye mer omfattende enn det vi passasjerer ser. Enig med deg, det er sånn jeg tenker også. Nye mennesker, nye arbeidsplasser og annerledes arbeidstider.

Hvordan fungerer hele jobbsøkeprosessen i sas når du studerer i Bergen egentlig?

Ja, det er fint å ha noen "i samme båt" (eller skal jeg si fly? :fnise: ) å snakke med i denne perioden.

Jeg tror de som scoret høyere enn 4 kom videre, jeg har hørt noen rykter om at de ikke skal ha så omfattende intervjurunder i år.

Ellers har jeg lest at gruppeintervjuene for det meste går ut på å løse oppgaver mtp service og medmenneskelighet, sånn "Hva gjør du om en passasjer klager på at han sitter ved siden av en familie med gråtende barn", eller "dere er strandet på en øy, dere lager en flåte som kun har plass til fem personer, to må bli igjen, hvordan løser dere dette?".

Hvor blir det av den mailen aaaaa? :grine:

Jobbsøkerprosessen går foreløpig fint, har ikke blitt kalt inn til intervju enda, og om det blir så er det bare en kjapp flytur unna! :)

Om jeg blir tildelt kursplass vil jeg jo selvfølgelig flytte til Oslo, men det blir i tilfelle ikke før i januar antar jeg.

Høres ut som noen intressante gruppeintervjuer, blir nok ikke så vanskelig.

Sitter for tiden å undersøker alt som er å vite om SAS. Hvis jeg blir kalt inn til flere intervjuer så vil det antageligvis bli stillt mange spørsmål som man bør ha forberdet seg på.

Det finnes jo så utrolig mye informasjon på nettet om akkurat dette.

Her er noen spørsmål.

Hvilken rolle har cabin crew og hvilke oppgaver?

Hva vet du om selskapet ?

Hvorfor vil du bli cabin crew?

Kan du nevne et eksempel på det du anser som god kundeservice?

Nevn dine gode og dårlige sider.

Hvordan talker du å være borte fra familie og venner i lengre perioder?

Hva er dine personlige bidrag og kvalifikasjoner?

Hvordan jobber du i et team?

Hva er dine verdier, livssyn?

Hvordan vil du talke utfordringer som kommer ved denne jobben?

Noen spørsmål som kan være greit å ha innøvd på forhånd. Såklart om man er den rette personen så vil jo svarene flyte av seg selv.

Har lest mye om SAS i det siste, fra avisartikkler til deres egne nettsider. Det er mye informasjon, håper jeg rekker å lese alt det nødvendige før jeg eventuelt kommer inn på intervju!

Har du noen tips til intervjuene frøken? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobbsøkerprosessen går foreløpig fint, har ikke blitt kalt inn til intervju enda, og om det blir så er det bare en kjapp flytur unna! :)

Om jeg blir tildelt kursplass vil jeg jo selvfølgelig flytte til Oslo, men det blir i tilfelle ikke før i januar antar jeg.

Høres ut som noen intressante gruppeintervjuer, blir nok ikke så vanskelig.

Sitter for tiden å undersøker alt som er å vite om SAS. Hvis jeg blir kalt inn til flere intervjuer så vil det antageligvis bli stillt mange spørsmål som man bør ha forberdet seg på.

Det finnes jo så utrolig mye informasjon på nettet om akkurat dette.

Her er noen spørsmål.

Hvilken rolle har cabin crew og hvilke oppgaver?

Hva vet du om selskapet ?

Hvorfor vil du bli cabin crew?

Kan du nevne et eksempel på det du anser som god kundeservice?

Nevn dine gode og dårlige sider.

Hvordan talker du å være borte fra familie og venner i lengre perioder?

Hva er dine personlige bidrag og kvalifikasjoner?

Hvordan jobber du i et team?

Hva er dine verdier, livssyn?

Hvordan vil du talke utfordringer som kommer ved denne jobben?

Noen spørsmål som kan være greit å ha innøvd på forhånd. Såklart om man er den rette personen så vil jo svarene flyte av seg selv.

Har lest mye om SAS i det siste, fra avisartikkler til deres egne nettsider. Det er mye informasjon, håper jeg rekker å lese alt det nødvendige før jeg eventuelt kommer inn på intervju!

Har du noen tips til intervjuene frøken? :)

Beklager sent svar, hektiske høstdager :bond:

Jeg har vel gjort det samme som deg :fnise: Skummet gjennom artikler og lest en haug med nettsider.

Bra med en liste over de spørsmålene, kult gjort av deg. Jeg tenker at jeg fort kan dumme meg ut på "Nevn dine gode og dårlige sider", den klarer jeg ikke å formulere på en god måte..

Mine tips:

-Sjekk Emirates cabin crew facebookside, de har mange gode tips til alt fra å sette opp CV til klær på intervju, og videre karriere.

-Skrevet ned ubehagelige sitasjoner fra serviceyrket, som jeg har taklet dårlig. Og laget scenarioer på hva jeg ville gjort annerledes om jeg fikk gjøre det på nytt.

-Skrevet ned situasjoner hvor jeg har fått dårlig kundebehandling, og tenkt over hvordan jeg ville løst situasjonen om jeg var "kundebehandleren".

-Skrevet ned episoder på flyeturer hvor jeg har lagt merke til god kundeservice (som da ei dame røyka i setet foran meg, og ble snakket høflig til av flyvertinnen X-antall ganger, før situasjonen ble løst -tålmodighetsprøve for vertinnen)

-Lese flyhistorie/fakta om Boeing

-Snakke engelsk så ofte jeg kan, for å gjøre det naturlig. Har hørt at de midt i intervjuet kan switche fra norsk til engelsk uten forvarsel.

-Svigers mener det er veldig vitkig å lese terminologi tidlig, for de vil bruke ord fra flyterminologien fra første intervju og forvente at du sjønner hva de snakker om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager sent svar, hektiske høstdager :bond:

Jeg har vel gjort det samme som deg :fnise: Skummet gjennom artikler og lest en haug med nettsider.

Bra med en liste over de spørsmålene, kult gjort av deg. Jeg tenker at jeg fort kan dumme meg ut på "Nevn dine gode og dårlige sider", den klarer jeg ikke å formulere på en god måte..

Mine tips:

-Sjekk Emirates cabin crew facebookside, de har mange gode tips til alt fra å sette opp CV til klær på intervju, og videre karriere.

-Skrevet ned ubehagelige sitasjoner fra serviceyrket, som jeg har taklet dårlig. Og laget scenarioer på hva jeg ville gjort annerledes om jeg fikk gjøre det på nytt.

-Skrevet ned situasjoner hvor jeg har fått dårlig kundebehandling, og tenkt over hvordan jeg ville løst situasjonen om jeg var "kundebehandleren".

-Skrevet ned episoder på flyeturer hvor jeg har lagt merke til god kundeservice (som da ei dame røyka i setet foran meg, og ble snakket høflig til av flyvertinnen X-antall ganger, før situasjonen ble løst -tålmodighetsprøve for vertinnen)

-Lese flyhistorie/fakta om Boeing

-Snakke engelsk så ofte jeg kan, for å gjøre det naturlig. Har hørt at de midt i intervjuet kan switche fra norsk til engelsk uten forvarsel.

-Svigers mener det er veldig vitkig å lese terminologi tidlig, for de vil bruke ord fra flyterminologien fra første intervju og forvente at du sjønner hva de snakker om..

Tusen takk for flotte tips! Det vil komme godt med. Før jeg la meg i går lå jeg i sengen mens jeg snakket til meg selv på engelsk. Tok for meg masse spørsmål å svarte på dem, veldig kjekk ting å gjøre for å huske svar.

Fikk forresten email i går, er kalt inn til intervju! Jeg har booket intervju onsdag 5/11. Da har jeg 2,5 uker til å forberde meg, burde være nok! :)

Utrolig mye dokumenter man skal ha med seg på intervjuet.

Har du fått email?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flotte tips! Det vil komme godt med. Før jeg la meg i går lå jeg i sengen mens jeg snakket til meg selv på engelsk. Tok for meg masse spørsmål å svarte på dem, veldig kjekk ting å gjøre for å huske svar.

Fikk forresten email i går, er kalt inn til intervju! Jeg har booket intervju onsdag 5/11. Da har jeg 2,5 uker til å forberde meg, burde være nok! :)

Utrolig mye dokumenter man skal ha med seg på intervjuet.

Har du fått email?? :)

Grattis! :)

Har enda ikke fått mail.. Sendte dem mail i går og etterlyste "inbjudan", men ikke hørt noe mer.. Kanskje de har ombestemt seg? :(

Fikk du beskjed om å ta servicetest?

booket du forresten tid inne på "dittnyajobb"?

Endret av anybody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! :)

Har enda ikke fått mail.. Sendte dem mail i går og etterlyste "inbjudan", men ikke hørt noe mer.. Kanskje de har ombestemt seg? :(

Fikk du beskjed om å ta servicetest?

booket du forresten tid inne på "dittnyajobb"?

Åh, du må ikke miste troen. Det kommer nok et intervju til deg og! :)

Fikk ikke beskjed om å ta en servicetest, men fikk beskjed om å ta med meg en hel del papirer.

Booket tid på "dittnyajobb" ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, du må ikke miste troen. Det kommer nok et intervju til deg og! :)

Fikk ikke beskjed om å ta en servicetest, men fikk beskjed om å ta med meg en hel del papirer.

Booket tid på "dittnyajobb" ja :)

Ja, krysser fingrene litt til :)

Hm ingen servicetest? nå føler jeg meg rar :fnise:

Er det papirer mtp arbeidserfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, krysser fingrene litt til :)

Hm ingen servicetest? nå føler jeg meg rar :fnise:

Er det papirer mtp arbeidserfaring?

Ja, alt fra bakgrunnsjekk, kopier av pass, passbilde, politiattest, kopi av cv, attest til alle arbeidsplasser, personlig brev etc.. Mye å ordne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alt fra bakgrunnsjekk, kopier av pass, passbilde, politiattest, kopi av cv, attest til alle arbeidsplasser, personlig brev etc.. Mye å ordne :)

Aha :) Personlig brev ja, det har jeg aldri skrevet i jobbsammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart du fikk beskjed om å ta en servicetest egentlig? Og at du enda ikke har fått tid til intervju! Har enda ikke begynt å ordne tingene, har bare hatt så mye skoleting. Huff, har intervju neste uke allerede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart du fikk beskjed om å ta en servicetest egentlig? Og at du enda ikke har fått tid til intervju! Har enda ikke begynt å ordne tingene, har bare hatt så mye skoleting. Huff, har intervju neste uke allerede..

Ja, det syns jeg er veldig rart også.. Virker som alt ved min søknadsprosess har vært annerledes enn andres. Snakket med ei annen jente som søkte samme dag som meg, og hun har heller ikke fått oppfølgingsmailen, så da er jeg ikke helt alene på den :sjenert:

Oj allerede neste uke? Krysser fingrene for at du får forberedt deg og samlet alt til da :tommelopp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er flyvertinne i SAS og elsker jobben min, dog det er ekstremt lange dager og mye pes. Fantastisk arbeidsmiljø og en pulserende bransje man blir helt oppslukt i.

Lykke til, håper vi ses ombord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det syns jeg er veldig rart også.. Virker som alt ved min søknadsprosess har vært annerledes enn andres. Snakket med ei annen jente som søkte samme dag som meg, og hun har heller ikke fått oppfølgingsmailen, så da er jeg ikke helt alene på den :sjenert:

Oj allerede neste uke? Krysser fingrene for at du får forberedt deg og samlet alt til da :tommelopp:

Nå har jeg fått beskjed om å ta servicetesten innen søndag! Tar visst ca 20 minutter og gjøres på nett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått beskjed om å ta servicetesten innen søndag! Tar visst ca 20 minutter og gjøres på nett

Hehe lykke til! Da eksisterer det hvertfall en servicetest :fnise:

Endret av anybody
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg fått beskjed om å ta servicetesten innen søndag! Tar visst ca 20 minutter og gjøres på nett

Har fått samme mail i dag jeg også, men fikk aldri noe link til den testen, gjor du? :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått samme mail i dag jeg også, men fikk aldri noe link til den testen, gjor du? :bond:

Ja, jeg fikk den andre mailen med link og passord til testen ca 10 minutter senere. Den andre mailen var ikke fra dittnyajobb.se da, men fra catofsweden.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk den andre mailen med link og passord til testen ca 10 minutter senere. Den andre mailen var ikke fra dittnyajobb.se da, men fra catofsweden.com

Får dere mails fra flere forskjellige? Har fått fra dittnyajobb, catofsweden, oslo catofsweden og fra to forskjellige navn. Enda ikke fått link til test..

Anonymous poster hash: 10bd6...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får dere mails fra flere forskjellige? Har fått fra dittnyajobb, catofsweden, oslo catofsweden og fra to forskjellige navn. Enda ikke fått link til test..

Anonymous poster hash: 10bd6...56e

Nei ikke jeg heller :( får sende de mail i morgen om de ikke sender i løpet av dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer kanskje an på når dere har intervju. Jeg har intervju neste uke, og må ta servicetesten innen denne uken her. Så hvis dere har intervju senere enn meg, får dere nok sikkert servicetesten når intervjutiden nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, synes den servicetesten burde ha kommentarfelt! "... derfor ville jeg gjort det slik". Det var nemlig avkryssing

Endret av teit1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har nok rett. Har også mye forskjellige emailadresser.

Har dere skrevet personlig brev enda? Holder på med mitt nå, vet ikke helt hvor mye jeg skal skrive. Noen forslag på hva det skal inneholde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...