Gå til innhold

Cabin Crew


Bee21

Anbefalte innlegg

så rart, fikk den typ 10 minutter senere. prøvd å logge inn der du la ut cvem og bildet? Det er nemlig der man skal velge hvilke tider som passer

Hm, svarte nå på den mailen jeg fikk i går, kanskje de ser da at jeg ikke har fått den andre mailen..

Ja, logget inn der i sta, så ikke ut som siden var forandret. På dittnyajobb sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk! Det vet jeg ikke enda, skulle få mer informasjon i en ny mail

Jeg skjønner det, 400kr er jo litt penger når man er student. Tror man kan ta en gratis test på berlitz også.

Vet ikke, fikk mail med invitasjon til intervju, og at de skulle sende meg ny mail senere med tidspunkt og påmelding, samt med en ny test som må taes før intervjuet.

En service test, lurer på hva det er :P

Vet ikke enda, skulle få beskjed om tidspunkt og påmelding i ny mail :)

Lurer veldig på hva den servicetesten du fikk beskjed om å ta er, for det fikk ikke jeg beskjed om på noen av de to mailene jeg fikk. Fikk beskjed om å ta med ting til intervjuet, men ikke å ta noen flere tester.. rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer veldig på hva den servicetesten du fikk beskjed om å ta er, for det fikk ikke jeg beskjed om på noen av de to mailene jeg fikk. Fikk beskjed om å ta med ting til intervjuet, men ikke å ta noen flere tester.. rart

Ikke? hm.. Står at jeg måtte ta den før jeg kom på intervjuet, og at de skulle sende den med neste mail. Spurte svigermoren min om dette, hun sa det var en test som går ut på hvordan man gir service og hvordan man løser spesielle situasjoner.

Mulig det er forskjell siden du kun har søkt ressurspool? Jeg har søkt begge stillingene.. Huhu nå er jeg litt nervøs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt utrolig hva de krever i utgangspunktet en stilling som ikke krever noe annet enn at du er serviceorientert. Kurser får du av det du trenger.

Det er en kafe i luften. Selv om stillingen innebærer noen andre oppgaver



Anonymous poster hash: 93c5b...6b9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt utrolig hva de krever i utgangspunktet en stilling som ikke krever noe annet enn at du er serviceorientert. Kurser får du av det du trenger.

Det er en kafe i luften. Selv om stillingen innebærer noen andre oppgaver

Anonymous poster hash: 93c5b...6b9

Man har jo ansvaret for sikkerheten til de ombord om noe skulle gå galt. Beholde roen i nødssituasjoner, hjelpe folk å sette på maskene hvis man får problemer med oksygenet, hjelpe folk ut av flyene o.l. Man blir jo trent opp til ting som man håper ikke skal være nødvendig å bruke. Det er jo et stort ansvar! Så jeg synes ikke at det er rart at det er en omfattende kursprosess

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt utrolig hva de krever i utgangspunktet en stilling som ikke krever noe annet enn at du er serviceorientert. Kurser får du av det du trenger.

Det er en kafe i luften. Selv om stillingen innebærer noen andre oppgaver

Anonymous poster hash: 93c5b...6b9

Det er utrolig mange som søker, så de har mulighet til å skru kravene opp.

Dessuten vil jeg si at det krever mer enn å være serviceorientert, en må kunne tenke logisk, være observant på flere områder. Det er jo ikke alle serviceinnstilte som kan kurses opp til å fungere som co-pilot, brannmann, søppeltømmer, sykesøster, psykolog, servitrise.. (sånn satt litt på spissen selvfølgelig)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også videre til intervju. De krever at man har med en del da; personlig brev blant annet. Huff, aner ikke hva jeg skal skrive der

Men da har jeg booket tid, da er det 36 til som skal booke tid virket det som på den siden, siden det stod 37 før jeg booket

Husker du hvilke dato du søkte på stillingen? Jeg syntes det er så rart at jeg ikke har hørt noe fra de enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker du hvilke dato du søkte på stillingen? Jeg syntes det er så rart at jeg ikke har hørt noe fra de enda..

29.09. Når søkte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg skrev veldig generelt i den "skriv om deg selv" -delen, men trodde jeg skulle fylle ut en ordentlig søknad etterpå sammen med cven! Skjønte ikke før jeg hadde lastet opp cven at det var alt. Går det an å redigere selv søknaden noe sted? Føler den må være mer presis enn den er nå, siden det er så mange som søker:)

Anonymous poster hash: 23987...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg skrev veldig generelt i den "skriv om deg selv" -delen, men trodde jeg skulle fylle ut en ordentlig søknad etterpå sammen med cven! Skjønte ikke før jeg hadde lastet opp cven at det var alt. Går det an å redigere selv søknaden noe sted? Føler den må være mer presis enn den er nå, siden det er så mange som søker:)

Anonymous poster hash: 23987...e43

Du kan jo slette søknaden din, og legge ut en ny en kanskje? Trykke på "slett profil"-greia når man logger inn på dittnyajobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får bare gjøre det! Det tenkte jeg ikke på, takk skal du ha:) lykke til alle dere som har søkt:)

Anonymous poster hash: 23987...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Så gøy å se andre som søker hos SAS i disse dager. Kom gjennom første prosess, og venter på svar. Ble bedt om å ta Belitz testen, men jeg har bodd flere år i England så jeg håper jeg slipper. Hvorfor vil dere bli cabin crew hos SAS??

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Så gøy å se andre som søker hos SAS i disse dager. Kom gjennom første prosess, og venter på svar. Ble bedt om å ta Belitz testen, men jeg har bodd flere år i England så jeg håper jeg slipper. Hvorfor vil dere bli cabin crew hos SAS??

Lykke til alle sammen!

Hei hei!

Gratulerer :) Så gøy at det er flere KGere som søker!

Berlitz testen i Oslo? Virker som man må gjennom testen selv om man har gode kunskaper, men den er ikke noe stress altså. Den var vanskelig, men man har 45min på seg og jeg brukte 21min, så man har god til på å tenkte seg godt om.

Egentlig var jeg skeptisk til "flyvertinnejobben" lenge, fordi det står så mye negativt om det, men svigers er steward i sas, og etter noen år med input fra henne har jeg blitt bitt av basillen. Har jobbet lenge med folk og service, så jeg tror jobben som CC er en fin "videregående" jobb innenfor det. :)

Søkt ressurspool eller 100%? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!

Gratulerer :) Så gøy at det er flere KGere som søker!

Berlitz testen i Oslo? Virker som man må gjennom testen selv om man har gode kunskaper, men den er ikke noe stress altså. Den var vanskelig, men man har 45min på seg og jeg brukte 21min, så man har god til på å tenkte seg godt om.

Egentlig var jeg skeptisk til "flyvertinnejobben" lenge, fordi det står så mye negativt om det, men svigers er steward i sas, og etter noen år med input fra henne har jeg blitt bitt av basillen. Har jobbet lenge med folk og service, så jeg tror jobben som CC er en fin "videregående" jobb innenfor det. :)

Søkt ressurspool eller 100%? :)

Mente selvfølgelig engelsk testen fra CATofSweeden. Skal ta den nå, tror ikke det vil bli så vanskelig. Det som er vanskelig er vel å komme igjennom "nåløyet".

Jeg har alltid sett opp til "flyvertinnene", det virker som en utrolig hyggelig jobb. Dessuten så synes jeg det er litt gammeldags eleganse med uniformene. Jeg ble mest overbevist til å søke på stillingen etter at jeg hadde lest bloggen til Helene eller "Kakepiken". Det virker som hun stortrives i jobben sin, og det har virkelig smittet på meg. En annen ting er alle mulighetene man får, man får treffe nye mennesker å reise. Så klart så blir det nok mye jobbing, men man får jo muligheter man ellers ikke vil ha fått. Jeg håper virkelig jeg kommer meg igjennom prosessen, jeg har så utrolig lyst til få til dette.

Begynte å jobbe i servicebransjen fra en alder av 12, så vil si jeg har mellom 10-11 år med erfaring fra ulike serviceyrker. Har litt erfaring med sikkerhet fra ulike sikkerhetskurs, men ikke mye. Men synes dette er også veldig spennende å lære mer om.

Jeg har søkt 100%. Jobber og studerer litt på si i bergen for øyeblikket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva scorte dere på Cat English test? Den virket ikke så vanskelig likevel, fikk 92% på "hard level" og grad 5 av 6. Fornøyd! Da er det vel bare å vente på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mente selvfølgelig engelsk testen fra CATofSweeden. Skal ta den nå, tror ikke det vil bli så vanskelig. Det som er vanskelig er vel å komme igjennom "nåløyet".

Jeg har alltid sett opp til "flyvertinnene", det virker som en utrolig hyggelig jobb. Dessuten så synes jeg det er litt gammeldags eleganse med uniformene. Jeg ble mest overbevist til å søke på stillingen etter at jeg hadde lest bloggen til Helene eller "Kakepiken". Det virker som hun stortrives i jobben sin, og det har virkelig smittet på meg. En annen ting er alle mulighetene man får, man får treffe nye mennesker å reise. Så klart så blir det nok mye jobbing, men man får jo muligheter man ellers ikke vil ha fått. Jeg håper virkelig jeg kommer meg igjennom prosessen, jeg har så utrolig lyst til få til dette.

Begynte å jobbe i servicebransjen fra en alder av 12, så vil si jeg har mellom 10-11 år med erfaring fra ulike serviceyrker. Har litt erfaring med sikkerhet fra ulike sikkerhetskurs, men ikke mye. Men synes dette er også veldig spennende å lære mer om.

Jeg har søkt 100%. Jobber og studerer litt på si i bergen for øyeblikket. :)

Ja, det er jo en slags eleganse over flyvertinnetittelen som er lokkende. Krysser fingrene for deg at du kommer deg gjennom alt, har så utrolig lyst selv. Har selv jobbet i servicebransjen i ti år faktisk, det ser ut som de legger mye vekt på den slags erfaring, men jeg lurer på hvor mye av jobben som egentlig går ut på dette. Det blir jo en annerledes kundekontakt enn det jeg er vant med hvertfall :)

Hva scorte dere på Cat English test? Den virket ikke så vanskelig likevel, fikk 92% på "hard level" og grad 5 av 6. Fornøyd! Da er det vel bare å vente på svar :)

Jeg score 5/6 av 6 (vet ikke om det betyr halvveis mellom 5 og 6 eller om det er en 5.. :fnise:)

Jeg har fortsatt ikke fått invitasjonen om påmelding til intervju, selv om jeg har fått bekreftet at jeg kan komme på intervju. Blir helt sprø av å vente på den mailen...

Endret av anybody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo en slags eleganse over flyvertinnetittelen som er lokkende. Krysser fingrene for deg at du kommer deg gjennom alt, har så utrolig lyst selv. Har selv jobbet i servicebransjen i ti år faktisk, det ser ut som de legger mye vekt på den slags erfaring, men jeg lurer på hvor mye av jobben som egentlig går ut på dette. Det blir jo en annerledes kundekontakt enn det jeg er vant med hvertfall :)

Jeg score 5/6 av 6 (vet ikke om det betyr halvveis mellom 5 og 6 eller om det er en 5.. :fnise:)

Jeg har fortsatt ikke fått invitasjonen om påmelding til intervju, selv om jeg har fått bekreftet at jeg kan komme på intervju. Blir helt sprø av å vente på den mailen...

Helt enig, og jobben går nok ut på mye annet enn hva vi tror, sikkerhet blant annet.

Tanken om å treffe fremmede hver dag og være det første inntrykket til hvor hen de reiser virker svært spennende. Jeg har heller ikke jobbet på denne måten, og jeg synes det er utrolig spennende. Jeg er så godt vant med de "vanlige" serviceyrkene, kan dem inn og ut kan man si. Jeg føler jeg trenger noe nytt, tror CC- jobben er akkurat hva jeg trenger! :)

Jeg forstod ikke helt resultatet av testen men regner med at jeg bestod! :) Krysser fingrene for deg også. Utrolig gøy om vi kan holde hverandre oppdatert under denne prosessen, det er så spennende!

Jeg lurer virkelig på hva disse intervjuene går ut på, særlig gruppe-intervjuer. Aldri vært borti det før.

Snakk om venting, tror jeg sjekker emailen min hver time. hah :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, og jobben går nok ut på mye annet enn hva vi tror, sikkerhet blant annet.

Tanken om å treffe fremmede hver dag og være det første inntrykket til hvor hen de reiser virker svært spennende. Jeg har heller ikke jobbet på denne måten, og jeg synes det er utrolig spennende. Jeg er så godt vant med de "vanlige" serviceyrkene, kan dem inn og ut kan man si. Jeg føler jeg trenger noe nytt, tror CC- jobben er akkurat hva jeg trenger! :)

Jeg forstod ikke helt resultatet av testen men regner med at jeg bestod! :) Krysser fingrene for deg også. Utrolig gøy om vi kan holde hverandre oppdatert under denne prosessen, det er så spennende!

Jeg lurer virkelig på hva disse intervjuene går ut på, særlig gruppe-intervjuer. Aldri vært borti det før.

Snakk om venting, tror jeg sjekker emailen min hver time. hah :laugh:

Ja, det er mye mer omfattende enn det vi passasjerer ser. Enig med deg, det er sånn jeg tenker også. Nye mennesker, nye arbeidsplasser og annerledes arbeidstider.

Hvordan fungerer hele jobbsøkeprosessen i sas når du studerer i Bergen egentlig?

Ja, det er fint å ha noen "i samme båt" (eller skal jeg si fly? :fnise: ) å snakke med i denne perioden.

Jeg tror de som scoret høyere enn 4 kom videre, jeg har hørt noen rykter om at de ikke skal ha så omfattende intervjurunder i år.

Ellers har jeg lest at gruppeintervjuene for det meste går ut på å løse oppgaver mtp service og medmenneskelighet, sånn "Hva gjør du om en passasjer klager på at han sitter ved siden av en familie med gråtende barn", eller "dere er strandet på en øy, dere lager en flåte som kun har plass til fem personer, to må bli igjen, hvordan løser dere dette?".

Hvor blir det av den mailen aaaaa? :grine:

Endret av anybody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet sykepleier, tror dere jeg har en fordel i prosessen? :)

Hvor gamle er dere som søker? (Jeg er 24)



Anonymous poster hash: f3ecd...a26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...