Gå til innhold

Cabin Crew


Bee21

Anbefalte innlegg

Hei

Da har jeg også vært på intervju, og jeg tror det gikk bra. Har fortsatt samme innstilling som før jeg begynte, at jeg har utrolig lyst til dette. Venter på servicetest, så får vi se hva som skjer

Så gøy :)

Gikk Bergen-osloturen greit? var det verdt det? :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har noen lyst til å svare på hvordan man søker til å bli Cabin Crew og hva kravene er? Virker kjempespennende! Har prøvd å google litt, men.... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy :)

Gikk Bergen-osloturen greit? var det verdt det? :D

Turen gikk veldig fint. Tok nattoget fram og tilbake, må jo tåle litt reisetid når man søker på flyvertinnejobb! :laugh:

Har ikke fått servicetesten enda, men jeg måtte ettersende noen papirer på email, alt er ordnet nå så klart. Jeg er så spent på hva det blir!..

I dag er vel siste intervjurunde, så får vel regne med å høre noe etter det! :laugh:

Hvordan går det med deg??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen gikk veldig fint. Tok nattoget fram og tilbake, må jo tåle litt reisetid når man søker på flyvertinnejobb! :laugh:

Har ikke fått servicetesten enda, men jeg måtte ettersende noen papirer på email, alt er ordnet nå så klart. Jeg er så spent på hva det blir!..

I dag er vel siste intervjurunde, så får vel regne med å høre noe etter det! :laugh:

Hvordan går det med deg??

Det er vel intervjuer neste uke også

Anonymous poster hash: b2f7e...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen lyst til å svare på hvordan man søker til å bli Cabin Crew og hva kravene er? Virker kjempespennende! Har prøvd å google litt, men.... :vetikke:

Det legges ut stillingsannonser på hjemmesidene deres, og på finn.no. Ellers har utenlandske selskaper "open days" i Norge, hvor man møter opp, leverer søknad og går gjennom opptaksprøver samme dag og får eventuelt intervju dagen etterpå. Oversikt over open days legges ut på facebooksider og hjemmesidene til selskapene.

De viktigste kravene er høyde (pleier å være grense på at man må kunne nå opp til mellom 210-220cm uten sko), helse og svømmekrav. Ellers varierer det fra selskap til selskap, i Norge oprerer man gjerne med at man må være over 20år, må kunne et skendinavisk språk utenat og at man har gode kunnskaper i to andre språk.

Det er også krav om plettfritt vandel, og det blir gjort en bakgrunnssjekk hvor de sjekker alt fra karriere til helse.

Turen gikk veldig fint. Tok nattoget fram og tilbake, må jo tåle litt reisetid når man søker på flyvertinnejobb! :laugh:

Har ikke fått servicetesten enda, men jeg måtte ettersende noen papirer på email, alt er ordnet nå så klart. Jeg er så spent på hva det blir!..

I dag er vel siste intervjurunde, så får vel regne med å høre noe etter det! :laugh:

Hvordan går det med deg??

Oj det blir litt av det døgn da, også må du muligens tilbake i mellom 19 og 25? :D mye tog :tog:

Har du fått servicetesten nå eller? :)

Går greit med meg, venter bare på neste intervjutidspunkt :filer:

Hvor mange var dere på gruppeintervjuet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det legges ut stillingsannonser på hjemmesidene deres, og på finn.no. Ellers har utenlandske selskaper "open days" i Norge, hvor man møter opp, leverer søknad og går gjennom opptaksprøver samme dag og får eventuelt intervju dagen etterpå. Oversikt over open days legges ut på facebooksider og hjemmesidene til selskapene.

De viktigste kravene er høyde (pleier å være grense på at man må kunne nå opp til mellom 210-220cm uten sko), helse og svømmekrav. Ellers varierer det fra selskap til selskap, i Norge oprerer man gjerne med at man må være over 20år, må kunne et skendinavisk språk utenat og at man har gode kunnskaper i to andre språk.

Det er også krav om plettfritt vandel, og det blir gjort en bakgrunnssjekk hvor de sjekker alt fra karriere til helse.

Oj det blir litt av det døgn da, også må du muligens tilbake i mellom 19 og 25? :D mye tog :tog:

Har du fått servicetesten nå eller? :)

Går greit med meg, venter bare på neste intervjutidspunkt :filer:

Hvor mange var dere på gruppeintervjuet?

Vi var 5 jenter.

Har ikke fått servicetesten enda, blæ.

Blir gal av å vente, vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Skal jeg forberede meg timet potensielt intervju? Eller skal jeg vente til jeg faktisk vet om jeg skal. Hah.

Hva tenker du legges vekt på i hovedintervjuet med SAS? Tror du vi blir stilt de samme spørsmålene? Hm 😙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom, som ventet, ikke videre til intervju med SAS. Var veldig i tvil om jeg i det hele tatt ville ha sagt ja dersom jeg fikk tilbud, så for meg er dette egentlig mer en lettelse enn noe annet. Ønsker dere andre som har søkt masse lykke til; håper dere får jobb og at dere vil trives! :)



Anonymous poster hash: 200cf...79c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her! Jeg har også vært på intervju og er videre :laugh: Har svart på servicetesten, så nå venter jeg bare på svar. Anybody, gratulerer med å komme videre til servicetesten du også :laugh: Har du hørt noe mer fra SAS/CatOfSweden om et nytt intervju?

Maeije, har du hørt noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hørt noe mer etter intervjuene og servicetesten?

Burde fått innkalling til neste intervju snart siden de er til neste uke.

Anonymous poster hash: 10bd6...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her! Jeg har også vært på intervju og er videre :laugh: Har svart på servicetesten, så nå venter jeg bare på svar. Anybody, gratulerer med å komme videre til servicetesten du også :laugh: Har du hørt noe mer fra SAS/CatOfSweden om et nytt intervju?

Maeije, har du hørt noe mer?

Wuhu gratulerer selv! :D

Jeg har ikke hørt noe mer, har du?

Vi var 5 jenter.

Har ikke fått servicetesten enda, blæ.

Blir gal av å vente, vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Skal jeg forberede meg timet potensielt intervju? Eller skal jeg vente til jeg faktisk vet om jeg skal. Hah.

Hva tenker du legges vekt på i hovedintervjuet med SAS? Tror du vi blir stilt de samme spørsmålene? Hm

Blir gal av å venTe Sjæl, ikke hørt noe siden servicetesten :bond:

Har du hørt noe mer?

Jeg tror det blir det samme, de ser nok etter det samme som CATofsweden, men tenker at jeg skal lese litt mer om SAS før jeg eventuelt drar dit. Hva tenker du?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk innkalling til neste intervju med SAS, og tok servicetesten før første intervju med CAT. Men har ikke fått mail med dato for neste intervju enda..

Men skjønner ikke helt, virker som de fleste andre her tok servicetesten etter første intervju? har dere fått bekreftet at dere kom videre til sas eller må dere bestå den først?

Begynner også å bli stressa mtp neste intervju, man må jo ta seg fri fra jobb, bestille flybilletter ned osv.. Hørte også at intervjuene skulle være nå innen 2 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk innkalling til neste intervju med SAS, og tok servicetesten før første intervju med CAT. Men har ikke fått mail med dato for neste intervju enda..

Men skjønner ikke helt, virker som de fleste andre her tok servicetesten etter første intervju? har dere fått bekreftet at dere kom videre til sas eller må dere bestå den først?

Begynner også å bli stressa mtp neste intervju, man må jo ta seg fri fra jobb, bestille flybilletter ned osv.. Hørte også at intervjuene skulle være nå innen 2 uker..

Har ikke fått bekreftet noe.

De neste intervjuene er 18, 19, 24 og 25..

Stresser selv..

Anonymous poster hash: 10bd6...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wuhu gratulerer selv! :D

Jeg har ikke hørt noe mer, har du?

Blir gal av å venTe Sjæl, ikke hørt noe siden servicetesten :bond:

Har du hørt noe mer?

Jeg tror det blir det samme, de ser nok etter det samme som CATofsweden, men tenker at jeg skal lese litt mer om SAS før jeg eventuelt drar dit. Hva tenker du?

:)

Nei, jeg har bare fått en bekreftelse på at jeg har kommet videre til steg 5 og intervju med SAS.. Men vi burde jo få vite hvilke dato vi skal på nytt intervju snart?! Særlig hvis det er allerede neste uke! Jeg kan egentlig ikke den 19.11, så håper de er litt fleksible...

Har ikke fått bekreftet noe.

De neste intervjuene er 18, 19, 24 og 25..

Stresser selv..

Anonymous poster hash: 10bd6...56e

Så bra at du vet datoene :D Hvordan fikk du vite de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg har bare fått en bekreftelse på at jeg har kommet videre til steg 5 og intervju med SAS.. Men vi burde jo få vite hvilke dato vi skal på nytt intervju snart?! Særlig hvis det er allerede neste uke! Jeg kan egentlig ikke den 19.11, så håper de er litt fleksible...

Så bra at du vet datoene :D Hvordan fikk du vite de?

Steg 5? Regner du med servicetest osv, eller har du vært gjennom 4 møter/intervjuer (allerede)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har bare fått en bekreftelse på at jeg har kommet videre til steg 5 og intervju med SAS.. Men vi burde jo få vite hvilke dato vi skal på nytt intervju snart?! Særlig hvis det er allerede neste uke! Jeg kan egentlig ikke den 19.11, så håper de er litt fleksible...

Så bra at du vet datoene :D Hvordan fikk du vite de?

Grattis!

De sa det på intervjuene.

Hvem fikk du Mail fra? Cat eller dittnyajobb?

Anonymous poster hash: 10bd6...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grattis!

De sa det på intervjuene.

Hvem fikk du Mail fra? Cat eller dittnyajobb?

Anonymous poster hash: 10bd6...56e

Tusen takk :) Fikk først mail fra Cat for et par dager siden og nå i dag fikk jeg mail av en sas-mail. Har du fått vite noe mer?

Steg 5? Regner du med servicetest osv, eller har du vært gjennom 4 møter/intervjuer (allerede)?

Fikk en mail fra catofSweden om at jeg hadde kommet videre til det såkalte "Steg5". Det er beregna med servicetesten, engelsktesten og selve søknaden. Har kun hatt det ene intervjuet som varte på fem (!) timer. Siste stopp nå er intervjuet med SAS-staben. Hvis de vil ha deg så går du videre til kursing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har bare fått en bekreftelse på at jeg har kommet videre til steg 5 og intervju med SAS.. Men vi burde jo få vite hvilke dato vi skal på nytt intervju snart?! Særlig hvis det er allerede neste uke! Jeg kan egentlig ikke den 19.11, så håper de er litt fleksible...

Så bra at du vet datoene :D Hvordan fikk du vite de?

Har ikke fått noen bekreftelse egentlig, eller hun Annika sa jo etter intervjuet at jeg var med videre og at hun skulle sende meg servicetesten samme kveld. Så kanskje det var bekreftelsen? :P

Hadd du intervju tidlig siden du tok testen før intervjuet? De sa at det var mye rot og feilinformering til de første som søkte

Men hey, gratulerer med nytt intervju!

Da har du bare SAS-intervjuet og legesjekken igjen da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått bekreftet noe.

De neste intervjuene er 18, 19, 24 og 25..

Stresser selv..

Anonymous poster hash: 10bd6...56e

Ja, fikk svar nå, skal inn til intervju 24.!

Såå spent!

Har dere andre også fått dato for intervju?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fikk svar nå, skal inn til intervju 24.!

Såå spent!

Har dere andre også fått dato for intervju?

Gratulerer :D

Fikk du beskjed om å ha med dokumenter denne gangen også?

Jeg har ikke fått dato enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...