Gå til innhold

Cabin Crew


Bee21

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Fulgt med på denne tråden en stund, og ville bare si at jeg også er videre til siste steg 19. November! :biggrin: Flere som skal denne datoen?

Anybody; Du må ha med helseerklæring og forberede en 5- minutters presentasjon av deg selv du skal fremføre i plenum foran alle i gruppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen!

Fulgt med på denne tråden en stund, og ville bare si at jeg også er videre til siste steg 19. November! :biggrin: Flere som skal denne datoen?

Anybody; Du må ha med helseerklæring og forberede en 5- minutters presentasjon av deg selv du skal fremføre i plenum foran alle i gruppen!

Så gøy :D

Helseerklæring fra flylege eller fastlege?

Er det gruppeintervju igjen? :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy :D

Helseerklæring fra flylege eller fastlege?

Er det gruppeintervju igjen? :ler:

Du får et vedlegg i e-posten SAS sender deg som du må fylle ut til en flylege om du kommer videre! For etter dette siste intervjuet er det bare flylege og uniformsprøvning som gjenstår!

Superspent på gruppepresentasjonen.. Aner ikke hva jeg skal snakke om. :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Fulgt med på denne tråden en stund, og ville bare si at jeg også er videre til siste steg 19. November! :biggrin: Flere som skal denne datoen?

Anybody; Du må ha med helseerklæring og forberede en 5- minutters presentasjon av deg selv du skal fremføre i plenum foran alle i gruppen!

Så det blir gruppeintervju igjen.. På engelsk denne gangen óg?

Anonymous poster hash: 10bd6...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det blir gruppeintervju igjen.. På engelsk denne gangen óg?

Anonymous poster hash: 10bd6...56e

Nei, det sto ikke noe om at den skulle være på engelsk! Bare en 5- minutters presentasjon om deg selv sånn at SAS får dannet seg et bilde, og sikkert for å se at du tør å synes foran en gruppe mennesker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noen bekreftelse egentlig, eller hun Annika sa jo etter intervjuet at jeg var med videre og at hun skulle sende meg servicetesten samme kveld. Så kanskje det var bekreftelsen? :P

Hadd du intervju tidlig siden du tok testen før intervjuet? De sa at det var mye rot og feilinformering til de første som søkte

Men hey, gratulerer med nytt intervju!

Da har du bare SAS-intervjuet og legesjekken igjen da :D

Ja servicetesten var jo en bekreftelse på at man går videre, men så for et par dager siden så fikk jeg en mail hvor man stod at man hadde typisk gått videre fra servicetesten igjen! Jeg tok testen etter intervjuet :)

Ja, blir veldig spennende dette! Trodde jeg egentlig ikke hadde sjanse siden det var så utrolig mange som søkte. Har du fått høre noe mer om intervjudato?

Ja, fikk svar nå, skal inn til intervju 24.!

Såå spent!

Har dere andre også fått dato for intervju?

Gratulerer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja servicetesten var jo en bekreftelse på at man går videre, men så for et par dager siden så fikk jeg en mail hvor man stod at man hadde typisk gått videre fra servicetesten igjen! Jeg tok testen etter intervjuet :)

Ja, blir veldig spennende dette! Trodde jeg egentlig ikke hadde sjanse siden det var så utrolig mange som søkte. Har du fått høre noe mer om intervjudato?

Aha, jeg har ikke hørt noe siden sist Onsdag da jeg tok testen., så da er jeg kanskje ikke med videre :P

Du får et vedlegg i e-posten SAS sender deg som du må fylle ut til en flylege om du kommer videre! For etter dette siste intervjuet er det bare flylege og uniformsprøvning som gjenstår!

Superspent på gruppepresentasjonen.. Aner ikke hva jeg skal snakke om. :murvegg:

Okei, takk :)

Fem minutter går fort da, snakk om hvor du har vokst opp, og frem til i dag så er det over på 1 2 3 :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, jeg har ikke hørt noe siden sist Onsdag da jeg tok testen., så da er jeg kanskje ikke med videre :P

Okei, takk :)

Fem minutter går fort da, snakk om hvor du har vokst opp, og frem til i dag så er det over på 1 2 3 :biggrin:

rart at du ikke har hørt noe? Du burde kanskje sende mail å høre? Har det ikke vært noe tull med søknaden din tidligere også? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, jeg har ikke hørt noe siden sist Onsdag da jeg tok testen., så da er jeg kanskje ikke med videre :P

Okei, takk :)

Fem minutter går fort da, snakk om hvor du har vokst opp, og frem til i dag så er det over på 1 2 3 :biggrin:

ja, ut fra hva de sa til deg på intervjuet virker det jo som du er videre! de er sikkert bare trege :)

Men jeg må bare si hvor utrolig gøy det er at det er så mange som skriver på dette forumet! Har gjort det veldig enklere og "tryggere" å vite at flere også skal - og hva folk lurer på!

Har gjort at jeg blir litt mindre nervøs hvertfall :hug:

Litt av årsaken til at jeg vil søke til akkurat SAS er på grunn av godt miljø og hyggelige folk, og liker at det ikke er "kniving" om plassene men heller hjelp å få! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at catofsweden kommer med en bunke med anbefalinger til SAS om hvem de mener bør gå videre. Så er det SAS som velger ut kandidater fra den bunken igjen



Anonymous poster hash: b2f7e...026
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noen andre som måtte notere øredobber som piercing forresten?

rart at du ikke har hørt noe? Du burde kanskje sende mail å høre? Har det ikke vært noe tull med søknaden din tidligere også? :/

Er kanskje mulighet for at jeg fortsatt kan bli kontaktet om intervjuene 24 og 25. Men ja, det har vært mye krøll, men jeg snakket med Annika om det og hun testet mail osv da jeg satt der, og da fungerte alt som det skulle sa hun.

ja, ut fra hva de sa til deg på intervjuet virker det jo som du er videre! de er sikkert bare trege :)


Men jeg må bare si hvor utrolig gøy det er at det er så mange som skriver på dette forumet! Har gjort det veldig enklere og "tryggere" å vite at flere også skal - og hva folk lurer på!
Har gjort at jeg blir litt mindre nervøs hvertfall :hug:

Litt av årsaken til at jeg vil søke til akkurat SAS er på grunn av godt miljø og hyggelige folk, og liker at det ikke er "kniving" om plassene men heller hjelp å få! :blomst:

Ja, håper de er litt trege :)

Jeg er så enig, prøver å holde liv i tråden. Har forsøkt å bli flyvertinne en stund nå, og det er nesten ikke info om det på nettet. Så det er superkjekt at vi har klart å samle litt info her, tommel opp for oss :tommelopp: Så får vi håpe at andre som søker i andre selskaper også finner denne tråden, og legger ut mer info om det også.

Mhm, det liker jeg også :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noen andre som måtte notere øredobber som piercing forresten?

Er kanskje mulighet for at jeg fortsatt kan bli kontaktet om intervjuene 24 og 25. Men ja, det har vært mye krøll, men jeg snakket med Annika om det og hun testet mail osv da jeg satt der, og da fungerte alt som det skulle sa hun.

Ja, håper de er litt trege :)

Jeg er så enig, prøver å holde liv i tråden. Har forsøkt å bli flyvertinne en stund nå, og det er nesten ikke info om det på nettet. Så det er superkjekt at vi har klart å samle litt info her, tommel opp for oss :tommelopp: Så får vi håpe at andre som søker i andre selskaper også finner denne tråden, og legger ut mer info om det også.

Mhm, det liker jeg også :jepp:

Jeg skreiv ikke opp øredobber som piercing nei..

hørt noe mer? heier på deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skreiv ikke opp øredobber som piercing nei..

hørt noe mer? heier på deg :-)

Hm, jeg fikk ikke fylle ut det skjemaet selv. Det var det han fyren som gjorde, og han sa "jeg må krysse av på piercing, fordi du har øredobbla", spurte om han kunne skrive at det var øredobber, men han sa nei.

Syns det var litt rart.

Hehe takk :blomst:

Ikke hørt noe mer, men en av referansene jeg ga CAT, ringte meg i dag. Og hun hadde snakket med CAT på Onsdag. hun hadde gått igjennom et helt spørreskjema om meg :fnise: sånn "på puntklighet, på en skala fra 1 til 5 hvor puntklig er *navn*?`

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende å lese i tråden :) Jeg har selv jobbet i luften og vet hvor "hemmeligholdt" dette yrket er. Det er vanskelig å finne informasjon om ting man lurer på og alt er forskjellig fra flyselskap til flyselskap.

Min erfaring er at lønnen er knallgod og dagene går fort. Man jobber alt fra 2 timer til 14 per dag. Noen ganger har man t/r Stockholm, andre dager har man Oslo-Bergen 6 ganger (i verste fall). Eller "bare" t/r Malaga/Istanbul/Chania - da er arbeidsdagen på 10-11 timer.

Mye lay overs, noe jeg personlig ikke likte. Klarer ikke å slappe av ordentlig på hotell og hadde mye hjemlengsel. Tenk på om dette virkelig er noe dere ønsker. Da jeg startet trodde jeg at reising/hotell var helt supert, men nei. Jeg ville bare hjem til senga og kaffen min :fnise: Man har ofte bare 8-12 timer på hotellet så man rekker et måltid, litt sosialtid så må man sove. For min del var jeg relativt sliten etter endt arbeidsdag så jeg kollapset i hotellsengen.

Man jobber ofte med ulike kolleger hver dag, noe som kan være strevsomt i begynnelsen. Det tar tid før man blir ordentlig godt kjent med kollegene. Noen elsker det, men jeg fant ut at jeg trives bedre med litt tettere arbeidsmiljø sånn sosialt sett og det å ha noenlunde samme kolleger hver dag.

Man må også stå opp kl. 3-4-5 hvis man har morgenflighter. Jeg måtte alltid legge meg kl. 20-21 eller så fikk jeg ikke nok søvn.

Huff, nå ble det mye negativt. Det er mye positivt også. Man får oppleve mange nye steder, man får mange gode venner og man har mulighet til å reise mye siden man har turnus på x dager jobb så x dager fri. Jeg tok ofte ferie i friperiodene mine, noe alle misunte meg. Bare vær OBS på at den perioden man jobber så har man ikke tid til så veldig mye annet enn jobb - og det er også hvis man IKKE er på hotell i diverse byer rundt omkring. Jeg bor i Oslo og jeg brukte mye tid på å komme meg på jobb på Gardermoen. Brukte også noen tusen per måned på flytog. Jeg tror man betaler mellom 40-50 per vei med personalrabatt. Har man base på Gardermoen tror jeg det er gunstigere å bo i Akershus, nærmere flyplassen hvis cabin crew er en permanent jobb :)

Lykke til alle sammen! Det er jo slik at ikke alle kan få jobb, og jeg vet at selskapene er ekstremt nøye med ansettelser. Når dere har kommet dere gjennom nåløyet så ikke tenk på kurset - det går så greit så ;) De ønsker jo at "elevene" skal bestå eller så har jo selskapet kastet bort masse penger på utvelgelsen. Husk at det er myndighetene som krever kurset - ikke flyselskapet. Og det er vanlig å få "diett" under kursperioden. Jeg tror jeg fikk 10 000 totalt for 3,5 ukers kurs.

Jeg krysser fingrene for dere :) Det er bare å spørre hvis dere lurer på noe. Jeg velger anonym her fordi jeg ikke vil bli gjenkjent.



Anonymous poster hash: f5819...590
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til til dere som er i ilden i dag og i morgen :laugh:

Tusen takk! :D

Du har fortsatt ikke hørt noe? :/ Det virket jo veldig lovende fra CAT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :D

Du har fortsatt ikke hørt noe? :/ Det virket jo veldig lovende fra CAT?

:)

Ikke hørt noe siden servicetesten, så jeg tenker at toget har gått for min del. Tror at SAS ikke plukket meg ut fra anbefalningene til CAT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Ikke hørt noe siden servicetesten, så jeg tenker at toget har gått for min del. Tror at SAS ikke plukket meg ut fra anbefalningene til CAT.

Det var jo leit å høre! Får bare holde øynene åpne og søke neste gang! :biggrin:

Personlig sliter jeg fortsatt litt med denne presentasjonen vi skal fremføre i morgen.. Men det skal vel gå fint! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo leit å høre! Får bare holde øynene åpne og søke neste gang! :biggrin:

Personlig sliter jeg fortsatt litt med denne presentasjonen vi skal fremføre i morgen.. Men det skal vel gå fint! :bond:

Ja, og det er helt sikkert andre flyselskap som trenger crew fremover :)

Hm sitter du fast? Hva har du til nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...