La Guapa Skrevet 3. mars 2013 #161 Skrevet 3. mars 2013 Dette er en film som rystet med dypt. Jeg gråt for den lille jenta som hadde blitt så brutalt skilt fra foreldrene sine. Stemoren var etter mitt skjønn ikke i stand til å ta seg av et barn i sorg. Dette er en film som setter spor. Dagen etter at denne ble sendt var det tema da mine kolleger møttes. De som hadde sett den, flere av dem menn hadde reagert med samme sorg og sinne som meg. Noen skulle gitt foreldrene til denne jenta penger slik at de kunne få henne og broren hjem igjen. Barna ble bortadoptertt av to foreldre som trodde de skulle dø av AIDS. Utnytting av adoptivbyrå som rett og slett lurer mennesker til å adoptere bort sine små. Når de allikevel ikke er smittet og piken er i forsterhjem og ikke er ønsket hos adoptivforeldrene burde hun returneres til sin mamma og pappa.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2013 #162 Skrevet 3. mars 2013 Jeg syns ikke den filmen er noe spess. Hovedsaken er at de som adopterer ikke er homser.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2013 #163 Skrevet 3. mars 2013 Jeg syns ikke den filmen er noe spess. Hovedsaken er at de som adopterer ikke er homser. Lite å finne på i dag? Anonym poster: 479dad9ff74d089795d3baeed6d6064a
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2013 #164 Skrevet 3. mars 2013 . Synes vi skal være forsiktige med å dømme foreldrene for kraftig utifra 50 minutter med film... Det er nok mye vi ikke vet her ja. Kanskje mye er prøvd ut som ikke kommer fram i denne dokumentaren, men uansett var det ille hvordan de bilogiske foreldrene på en måte ble lurt til å tro at de kunne ha kontakte med barna og i tillegg at de kanskje kunne komme tilbake endag med god utdannelse og bedre Etiopia.Sørgelig historie!
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2013 #165 Skrevet 3. mars 2013 Fy fader altså. Har nå sett denne dokumentaren og er sjokkert over hele greia. Det er rett og slett perverst! Og hva i huleste er galt med foreldrene? Åpenbart ikke i stand til å ta vare på barn, og ut fra det som komme frem i dokumentaren, er de enkelt og greit ikke skikket til å ha barn. Jeg reagerte allerede den første stunden de hadde med barna på hotellrommet. Allerede da ble de fysiske mot jenta da hun agerte. Sjokkerende. Her ser vi dessverre adopsjonens bakside. Adopsjon handler i alt for stor grad om foreldrene og ikke barna. Det er barnløse foreldre som får sine etterlengtede barn, og det at barn skal få et trygt og godt hjem kommer i andre rekke. Synes så ufattelig synd på de biologiske foreldrene som rett og slett har blitt lurt og blitt holdt for narr. Etter å ha sett hvordan en adopsjon foregår i praksis, er jeg nå mye mer kritisk og skeptisk til dette.
Gjest Monica Thomassen Skrevet 3. mars 2013 #166 Skrevet 3. mars 2013 Denne dokumentaren er absolutt det sykeste jeg noen gang har sett. Psykisk tortur av forsvarsløse barn. I tillegg blir hun og broren separert. Og hvilken psykologisk vinkling er det "at man ikke skal være kjærlige med barna" ? Noe begge "foreldrene" som har psykologutdanning, OG psykologen de får fra kommunen ser ut til å være enige om. At de ikke bare kan overøvse henne med kjærlighet og gjøre henne trygg på at hun skal aldri måtte miste sin familie igjen!! Hjertet mitt blør... 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #167 Skrevet 4. mars 2013 Jeg bør irritert på de idiotiske, biologiske foreldrene. Dumme skapninger, glad barna ble tatt vekk fra de. Og når det gjelder adoptivforeldrene, så synes jeg ikke de gjorde noe galt. De prøvde virkelig hardt, men hun ungen var tydeligvis ikke helt normal. Skjønner at det ikke er lett med et tilbakestående barn. Mye bedre at hun får profesjonell hjelp. Fatter ikke hva dere syter og klager over. Så vi ikke samme dokumentar? Helt utrolig at dere henger ut foreldrene på denne måten. Anonym poster: b36bab0cdc259c498605499a5c3f8fa6 1
Djungelvrål Skrevet 4. mars 2013 #168 Skrevet 4. mars 2013 Dette er en film som rystet med dypt. Jeg gråt for den lille jenta som hadde blitt så brutalt skilt fra foreldrene sine. Stemoren var etter mitt skjønn ikke i stand til å ta seg av et barn i sorg. Dette er en film som setter spor. Dagen etter at denne ble sendt var det tema da mine kolleger møttes. De som hadde sett den, flere av dem menn hadde reagert med samme sorg og sinne som meg. Noen skulle gitt foreldrene til denne jenta penger slik at de kunne få henne og broren hjem igjen. Barna ble bortadoptertt av to foreldre som trodde de skulle dø av AIDS. Utnytting av adoptivbyrå som rett og slett lurer mennesker til å adoptere bort sine små. Når de allikevel ikke er smittet og piken er i forsterhjem og ikke er ønsket hos adoptivforeldrene burde hun returneres til sin mamma og pappa. Begge foreldrene hadde hiv men de fikk medisiner gratis som bremset sykdomsforløpet.
Gjest O___o Skrevet 4. mars 2013 #169 Skrevet 4. mars 2013 Jeg bør irritert på de idiotiske, biologiske foreldrene. Dumme skapninger, glad barna ble tatt vekk fra de. Anonym poster: b36bab0cdc259c498605499a5c3f8fa6 Hvis min lege fortalte at jeg hadde AIDS og ville være død innen to år, hadde jeg gjort hva jeg kunne for at barna mine kunne få det så bra som overhode mulig. Barnet var ikke tilbakestående - men skadet på grunn av en unormal og usunn tilknytning. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #170 Skrevet 4. mars 2013 Dette er en film som rystet med dypt. Jeg gråt for den lille jenta som hadde blitt så brutalt skilt fra foreldrene sine. Stemoren var etter mitt skjønn ikke i stand til å ta seg av et barn i sorg. Dette er en film som setter spor. Dagen etter at denne ble sendt var det tema da mine kolleger møttes. De som hadde sett den, flere av dem menn hadde reagert med samme sorg og sinne som meg. Noen skulle gitt foreldrene til denne jenta penger slik at de kunne få henne og broren hjem igjen. Barna ble bortadoptertt av to foreldre som trodde de skulle dø av AIDS. Utnytting av adoptivbyrå som rett og slett lurer mennesker til å adoptere bort sine små. Når de allikevel ikke er smittet og piken er i forsterhjem og ikke er ønsket hos adoptivforeldrene burde hun returneres til sin mamma og pappa. Foreldrene er hivsmittet de, men medisiner gjennom et nytt program har heldigvis bremset sykdomsutviklingen. Barnet bor i dag på barnehjem, og vil nok ikke bli flyttet i fosterhjem slik situasjonen ser ut. Det står mye om saken i danske nettaviser. Og det er ikke stemor, men adoptivmor. Stor forskjell! Lite å finne på i dag? Anonym poster: 479dad9ff74d089795d3baeed6d6064a Jeg bør irritert på de idiotiske, biologiske foreldrene. Dumme skapninger, glad barna ble tatt vekk fra de. Og når det gjelder adoptivforeldrene, så synes jeg ikke de gjorde noe galt. De prøvde virkelig hardt, men hun ungen var tydeligvis ikke helt normal. Skjønner at det ikke er lett med et tilbakestående barn. Mye bedre at hun får profesjonell hjelp. Fatter ikke hva dere syter og klager over. Så vi ikke samme dokumentar? Helt utrolig at dere henger ut foreldrene på denne måten. Anonym poster: b36bab0cdc259c498605499a5c3f8fa6 Håper ikke du har barn slik du ser på dette. For den jenta hadde en helt normal reaksjon på adskillelse fra foreldre. Da hun i tillegg ble plassert brått hos to voksne som ikke snakket samme språk kom fortvilelsen. Med den behandlingen hun fikk i Danmark ble hun etter hvert fullstendig apatisk. Det er psykiske problemer påført av omgivelsene og omsorgspersoners handlinger, ikke en medfødt skade! Anonym poster: c626174ad3624fe1bb3890b8d32ceb4e 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2013 #171 Skrevet 4. mars 2013 Jeg bør irritert på de idiotiske, biologiske foreldrene. Dumme skapninger, glad barna ble tatt vekk fra de. Og når det gjelder adoptivforeldrene, så synes jeg ikke de gjorde noe galt. De prøvde virkelig hardt, men hun ungen var tydeligvis ikke helt normal. Skjønner at det ikke er lett med et tilbakestående barn. Mye bedre at hun får profesjonell hjelp. Fatter ikke hva dere syter og klager over. Så vi ikke samme dokumentar? Helt utrolig at dere henger ut foreldrene på denne måten. Anonym poster: b36bab0cdc259c498605499a5c3f8fa6 Som andre påpeker, denne jenta er ikke tilbakestående. Hun har en normal reaksjon på det som foregår i livet hennes, og adopsjonsforeldrene reagerer med å mishandle henne psykisk. Du har lite peiling på barn, så derfor har du nok problemer med å forstå denne dokumentaren, og kritikken adopsjonsforeldrene får. Anonym poster: 5c0d2437ca99b6acb0e81ac30aa8e024 7
La Guapa Skrevet 4. mars 2013 #172 Skrevet 4. mars 2013 Foreldrene er hivsmittet de, men medisiner gjennom et nytt program har heldigvis bremset sykdomsutviklingen. Barnet bor i dag på barnehjem, og vil nok ikke bli flyttet i fosterhjem slik situasjonen ser ut. Det står mye om saken i danske nettaviser. Og det er ikke stemor, men adoptivmor. Stor forskjell! Håper ikke du har barn slik du ser på dette. For den jenta hadde en helt normal reaksjon på adskillelse fra foreldre. Da hun i tillegg ble plassert brått hos to voksne som ikke snakket samme språk kom fortvilelsen. Med den behandlingen hun fikk i Danmark ble hun etter hvert fullstendig apatisk. Det er psykiske problemer påført av omgivelsene og omsorgspersoners handlinger, ikke en medfødt skade! Anonym poster: c626174ad3624fe1bb3890b8d32ceb4e Beklager, jeg skrev feil. Hun var selvsagt adoptivmor, ikke stemor.
Gjest mamma Skrevet 4. mars 2013 #173 Skrevet 4. mars 2013 Dette er en film som rystet med dypt. Jeg gråt for den lille jenta som hadde blitt så brutalt skilt fra foreldrene sine. Stemoren var etter mitt skjønn ikke i stand til å ta seg av et barn i sorg. Dette er en film som setter spor. Dagen etter at denne ble sendt var det tema da mine kolleger møttes. De som hadde sett den, flere av dem menn hadde reagert med samme sorg og sinne som meg. Noen skulle gitt foreldrene til denne jenta penger slik at de kunne få henne og broren hjem igjen. Barna ble bortadoptertt av to foreldre som trodde de skulle dø av AIDS. Utnytting av adoptivbyrå som rett og slett lurer mennesker til å adoptere bort sine små. Når de allikevel ikke er smittet og piken er i forsterhjem og ikke er ønsket hos adoptivforeldrene burde hun returneres til sin mamma og pappa. Helt enig!
Gjest mm Skrevet 13. april 2013 #174 Skrevet 13. april 2013 Den dokumentaren var rett og slett så vond å se at jeg skulle ønske jeg aldri hadde sett den. Den adoptivmoren kunne godt blitt foruten å adoptere. Man må da være klar over at adoptivbarn kommer med bagasje på godt og vondt....
Atrix Skrevet 14. april 2013 #175 Skrevet 14. april 2013 Klart det er synd på de. De hadde jo fått dødsdom fra legen, mulig de ikke hadde blitt fortalt engang at de kunne leve lange liv med medisiner. Alle løgnene de ble fortalt. Som at barna kommer tilbake når de er voksne og godt utdannet. Blir helt kvalm av tanken på alle foreldrene som blir lurt. Syntes det er ganske interessant at dette aspektet ikke legges vekt på hos adopsjonsforum.no http://www.adopsjonsforum.no//index.aspx?article=4409224&mid=4409224 Det virker som om disse ikke ønsker å ta stilling til den delen av det, at det faktisk kan hende at endel av de foreldrene som har adoptert bort sine barn, har fått villedende informasjon som har påvirket at de har valgt å adoptere bort barna sine. 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #176 Skrevet 14. april 2013 adopsjonsforum er IKKE et sted der de bryr seg om fakta. Jeg er adoptert selv og har lest så mye feil der,samt vedkommende som driver /drev stedet,har klikket litt. Anonym poster: d6fab43ec5efaaab967417a06331a6df
Atrix Skrevet 14. april 2013 #177 Skrevet 14. april 2013 (endret) Syntes også moren fremsto som den onde selv i den dokumentaren. I denne artikkelen får en et noe annet inntrykk av henne og de hadde allerede etter kun 3 uker henvendt seg til kommunen og adoptivbyrået for å få hjelp med en jente de ikke greide å håndtere selv. Adoptivforeldrene ble hørt, men ingenting ble gjort av hverken staten eller adoptivbyrået. http://www.bt.dk/dan...r-staar-vi-frem Endret 14. april 2013 av Atrix
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #178 Skrevet 14. april 2013 Hvordan kan jeg se dokumentaren med norsk teksting? Anonym poster: ff3ac5ee07e2e7c7f38d88f8b484b47f
Sugerøret Skrevet 14. april 2013 #179 Skrevet 14. april 2013 http://tv.nrk.no/program/koid24009112/adopsjonens-pris
MalloryK Skrevet 15. april 2013 #180 Skrevet 15. april 2013 http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.10985636 Dansk adoptivbarns foreldre krever foreldremyndigheten tilbake
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå