Gå til innhold

Mini-boks <3


boks

Anbefalte innlegg

Da var det offisielt, jeg strøk på den eksamen. Kjenner jeg er så SUR for jeg har jo vist at jeg kan bruke de redskapene vi skal bruke selv om resultatet ikke ble plettfritt.. Lagt inn klage på selve oppgaven med tanke på at INGEN av øvingene eller forelesningene har hatt 2 av de oppgavene vi fikk å lage. Jeg kan jo ikke akkurat lage noe jeg aldri har lært, så jeg gjorde det beste jeg kunne. :vetikke:

Gikk på vekten i sta og det er fortsatt ikke et gram i sikte til tross for mageproblemer og voksende mage. Neeesten sånn at jeg begynner å lure på om det er bra, men jordmor sa ikke noe på det og jeg spiser jo hver 3.time, så antar at lille jenta tar alt sammen og etterlater minimalt til mor :fnise:

I dag er det bare 9 dager igjen til mannen kommer hjem, SOM jeg gleder meg :hjerte:

Og om 15 dager er vi nok på vei for å se lille jenta vår på 3D UL. Weee :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvd linfrø? Spis et par spiseskjer med linfrø! Eller kanskje drikke sviskerjuice? Har du prøv noe sånt? Jeg har hatt forstoppelse en dag så langt i løpet av svangerskapet og da spiste jeg linfrø og ca en time etterpå var forstoppelsen over :laugh:

Samboer blir bare borte i 12 dager, så mye kortere enn din, men han er ikke så ofte bortreist så har ennå ikke vent meg til det etter nesten 3 år sammen.

ÅÅ, så dumt at du strøk! Bra du klagde, det trur jeg er kjempe viktig! Er mange lærere som gjør feil så elever dessverre stryker og sånn bør det ikke være :hug:

Trur det er stor forskjell på hvor mye gravide går opp i vekt. Men jeg tipper at kiloene kommer til oss begge snart :( Har gått opp ca 2-3 kg selv. Jeg har vært litt for usunn i det siste men ikke gått opp noe som helst, vanligvis legger jeg på meg bare av å se en sjokolade, så trur at gutten "spiser" opp maten min han og ;)

Ja det blir bra å få mannen din tilbake ;) Han gleder seg sikkert også til å komme hjem til sine to prinsesser :hjerte: (selv om den ene er inni den andre). Jeg skal på 3D om 1 mnd, 2 uker og 5 dager! Hehe, har ikke telt før nå, skal ikke ta helt av med tellingen som jeg gjorde til OUL :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spist biola naturell med linfrø, svisker, sviskejuice, kaffe, drikker 2-3 liter vann osv. Jeg vet ikke helt HVA jeg ikke har prøvd :ler: Har heldigvis begynt å skje litt så satser på at det er forbigående. Ikke noe særlig etter 9 dager hvertfall. Haha.

12 dager er lenge det også, spesielt hvis dere ikke er vant til det :)

Ja, utrolig kjipt å stryke når jeg syns de har gitt eksamen på helt feil grunnlag.. Satser på at det kan hjelpe senere kull kaaanskje. :)

Ja, det MÅ jo kommer noen kg snart. Blir jo ekstra blod, vann, livmora, morkaka, babyen og alt.
JM sa hvertfall at jeg kom til å veie mindre etter fødsel enn startvekt siden jeg ikke har lagt på meg noe.

Han gleder seg veldig til å komme hjem, han har syns det har vært tyngre å være vekke denne gangen. Så det blir alle tiders å få han hjem :)

Teller ikke like intenst som OUL, men gleder meg veldig til å få se hvordan hun ser ut :) Spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj da har du skikkelig forstoppelse. Prøvd Dulcolax fra apoteket? Trur at gravide kan ta den, eller annet fra apoteket.

Ja jeg la på meg de 2-3 kg helt i begynnelsen, la egentlig på meg 4 kg på to dager fordi jeg sluttet på ritalin (som reduserer matlysten), men gikk ned 1 kg like etterpå. Så er egentlig ikke baby-vekt. Trudde at jeg kom til å legge på meg masse som gravid :P Håper at jeg og blir tynnere etter gutten er ute, hvis ikke skal jeg sørge for å bli det ;)

Skjønner at det er vanskeligere nå, siden han har kjent spark på magen og at du har vokst. Nå er det mer virkelig at du er gravid :)

Jeg er og spent på hvordan gutten min ser ut! Men jeg klarer virkelig ikke å se stor forskjell på babyene på 3D-ultralydbilder når jeg googler :( Har i det siste fantasert mye om hvordan han kan se ut når han er født :hjertesmil: Lurer på om han er så mørk i håret som jeg trur, om han blir stor som jeg trur osv. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal visst helst ikke ta sånt i det hele tatt da det kan sette i gang rier visstnok.. Satt og vurderte microlax her på søndag, men nå har jeg vært en liiten tur på do hvertfall så satser på at det løser seg. Kommer til å spise svisker hver dag frem til jenta er ute hvertfall, for dette orker jeg ikke en gang til :fnise:

Tror det er noe sånt som at hvis du ikke legger på deg det som er vanlig så vil du veie mindre etter fødsel. Er man normalvektig er vel det normale rundt 12,5. Mener jm sa at alt rundt +10 kg vil resultere i lavere vekt etter fødsel enn startvekt.

Er egentlig ganske fornøyd med å ikke ha gått opp i vekt, for jeg spiser jo hver 3.-4. time så sulten er jeg jo ikke. Og jeg gikk opp 10-12 kg når jeg gikk på medisiner og har holdt på i 1,5 år for å få de av, men bare klart noen av de. Hvem hadde trodd at jeg måtte bli gravid først :fnise: Blir bare litt småbekymret innimellom for om jenta mi har det bra. Men de tar jo det de trenger så det er vel ingen fare :)

Mhm, han fikk jo en skikkelig punch rett i hånda før han dro så da ble det nok litt kjipt å skulle "gå glipp av" disse ukene. Og som du sier så vokser jo magen og ting begynner å bli litt mer virkelig :) Er ingen tvil om at jeg er gravid lenger hvertfall :fnise:

Hm, kanskje du bare har hatt uflaks med bildene du har sett på? Hvis du søker "3d ultralyd" på google og ser på det ene bildet som kommer opp der så får du se en gutt på 3D UL og et bilde av når han er født. Der ser du godt at han ligner seg selv hvertfall :)

Blir så spennende å se om noen mnd når vi sitter der med hjerteknuserene våre, om de ser ut som vi ser for oss :fnise:

Jeg drømte jo et par dager før OUL at jeg 27.10.2013 fødte ei lita herlig jente med masse kullsvart hår. Og dette var når jeg egentlig hadde for meg at vi skulle ha gutt :fnise: Blir spennende å se altså! Håper ikke datoen stemmer da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, nå savner jeg USA ferien vi hadde i fjor! Sitter her og holder på å le meg i hjel av Morgan og Ola-Conny i USA. Djises. :fnise::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du kjenner at jenta di er aktiv flere ganger daglig så trives hun, sies det ;)

Nå syns jeg og at nesten alle nyfødte er lik hverandre :P Har sett det bildet du nevnte før. Ei venninne har fått baby nettopp og sendte meg et bilde og jeg tenkte bare "hun har jeg sett før". Men selvsagt var hun kjempe søt!! :rodmer: Fikk meg til å glede meg mer til å holde min baby i armene mine!

Jeg så og Morgan og Ola-Conny! For noen fyrer, hadde blitt flau om jeg var med de på ferien og hadde nok utnevnt meg selv som tolk for de :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg hun stortrives :fnise:

Daså, da er det jo ikke så greit :ler:

Åh, jeg vet. Drømte at hun var født i natt, den følelsen å ha henne i armene gleder jeg meg virkelig til :hjerte::rodme:

Haha, jeg vet. Jeg fatter ikke at de kan forstå engelsk sååå dårlig at de ikke en gang forstår "Stop! You are driving the wrong way" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drømt det en gang selv, det var en fantastisk drøm ;)

Eller at de ikke forstod hvorfor servitøren sa "Welcome" hele tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, det var nesten det beste. :fnise:

Nå har jeg vært hos svigers en tur med kake til de. Kjedet meg halvt i hjel her så satte i gang å bake mocca-rutor. Nam nam. De ble veldig glad og jeg hadde noe å gjøre en stund :fnise: Svigermor fikk kjenne lille jenta i magen for første gang og, det var stor stas :hjerte:

Om en uke har jeg hentet mannen på dette tidspunktet. Gleeeeeder meg :fnise::rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om mocca-rutor, er det vanlig sjokoladekake? Skjønner godt at de ble glade, de har en snill svigerdatter :hjerte:

Jeg blir litt flau hver gang vi kommer til svigers. For hver gang etter vi fortalte at jeg er gravid så kommer svigermor med en gang bort til meg og stryker på magen min, hvorfor det? Er jo ingenting å kjenne. Og hva med å spørre først? Og hun stryker jo over navlen, dvs stryker på tarmene mine og andre innvoller :fnise: Siden vi møttes sist har magen vokst mer da, men babyen er ennå under navlen. Jeg pleier bare å si at det ikke er noe å kjenne ennå også trekker jeg meg litt unna siden jeg alltid står da (i yttergangen), gidder ikke informere henne om at det er tarmene hun stryker på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan klassifiseres som vanlig sjokoladekake ja :fnise:

Haha, nå måtte jeg bare le litt. Ser dere liksom for meg der i gangen :fnise: Merkelig at hun ikke merker at du syns det er ubehagelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mest ubehagelig at hun liksom kaster seg over meg med en gang jeg kommer inn døra, det ser sikkert merkelig ut :fnise: Jeg trur at hun kanskje ikke skjønner at jeg syns at det er ubehagelig fordi hun kommer fra en annen kultur i Asia hvor folk er nærmere hverandre, eller så er jeg på bærtur og at det bare er at hun er sånn ;) Mora mi har ennå ikke tatt meg på magen, ingen andre heller, bortsett fra samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at det er ubehagelig, spesielt når du så vidt kommer innenfor døra.

Her er det bare ei som har tatt på magen min helt "uanmeldt" og uten å spørre. Et par andre har spurt og da syns jeg det er litt greiere..

Er nok som du sier, at det kanskje har litt mer kultur osv og gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det jammen fredag igjen og bare FEM dager til mannen kommer hjem! :hjerte: Er så deilig og endelig kunne telle det på 1 hånd :)

I går kveld nådde lilles sparking virkelig nye høyder og jeg lurer på hvordan det blir når hun er fem-seks ganger større :fnise: Koselig å kjenne henne daglig, gir oss liksom et litt sterkere bånd føler jeg :)

Ååå, gleder meg sånn til mannen kommer nå altså. Klarer nesten ikke vente :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kanskje møte min kjære i morgen! :danse: Han jobber tilfeldig i kommunen hvor mine foreldre bor og jeg havnet plutselig her i dag selv (en spontan tur siden jeg ikke har vært her på evigheter). Vi møtes iallefall sikkert før vi begge drar hjem igjen :fnise: Skjønner godt at du gleder deg! :laugh:

Min gutt har sparket i nesten hele dag! Koselig, selv om det ikke er så kraftig ennå, men er kraftigere enn før ;)

Planer for helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig med spontantur som gjør at du får møte mannen i tillegg :)

Gøy med mye aktivitet fra gutten i magen tenker jeg, det er jo så kos :hjerte:

Før du vet ordet av det er det harde spark der inne :fnise:

Ingen planer egentlig. Akkurat satt rundstykker til i morgen :) Blir nok en rolig helg i sofaen tenker jeg :)

Du får kose deg masse hos foreldrene dine :)

Endret av boks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at du snart får hjem mannen, det blir nok godt etter så lang tid fra hverandre :) Håper du får en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var enda en milepæle nådd i graviditeten, endelig 24 uker. Kommer jenta nå vil de hvertfall gjøre noe for henne. Det er godt å vite. Men jeg har gitt henne streng beskjed om å holde seg der inne til oktober :fnise:

Prøvde å filme magen som hoppet i går for å sende til mannen, men det var ikke lille intressert i for å si det sånn :ler: Hver gang jeg jeg startet kameraet stoppet hun og uansett hva jeg gjorde for å få henne til å sparke igjen var det ikke snakk om en gang. Skrudde av kameraet, tok 2 minutter og hun var i gang igjen. Så da kom jeg frem til at hun mente noe ala dette "sorry pappa, du får heller komme hjem og se" :hjerte:

Er så deilig å tenke på at jeg er på vei til flyplassen om 1,5 time om 4 dager. Det blir så best :)

Laget ganske god middag i dag. Må lage det til mannen også når han kommer hjem, nam nam. Legger ved et bilde av dagens middag :fnise:

post-60987-0-40500800-1371924176_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...