Gå til innhold

Mini-boks <3


boks

Anbefalte innlegg

Oj ned til tærne faktisk! :( Jeg har det ille i bekkenet for tiden men bare over knærne. Ellers tuller ryggen litt og jeg sliter med lavt blodtrykk. Ble overrasket i går over hvor lavt det var. Sover bittelitt bedre men egentlig ikke fordi jeg må mye på do om natta og pga bekkenet.

Akkurat nå sparker gutten min ganske hardt :rodmer:

Jepp, ned i anklene og tærne. Virkelig ikke godt. I dag nådde det virkelig nye høyder etter tidenes vondeste natt så da tok jeg og ringte kiropraktor. Skal dit på torsdag og kjenner jeg gleder meg til det for dette går jammen ikke lenger. Etter å ha hatt intense nervesmerter i 4 år har jeg ikke tatt bekkenet så tungt, men når det er så ille som det er nå og jeg ikke får sove noe i det hele tatt lenger på grunn av det er det vel påtide å ta imot den hjelpen som finnes :)

Kjedelig at du skal slite sånn med bekkenet og ryggen, det er jammen ikke godt! Men bra du sover litt bedre om natten selv om det blir hakkete! :)

Kos med spark fra mageboeren :hjerte:

Åå som jeg gleder meg til å kjenne liv fra babyen når jeg leser det dere skriver om det! Må være helt utrolig :)

Nå syns jeg det er herlig å kjenne liv fra jenta, men i starten syns jeg faktisk det var ganske ubehagelig og litt "ekkelt" om du vil fordi hun holdt på så utrolig langt nede. Og det at det er en veldig rar følelse før man blir vant til det. Det var hvertfall sånn for meg de første ukene. Men etterhvert storkoser jeg meg bare med det og sitter ofte og smiler og ler av henne der hun romsterer :hjerte: Ikke lenge til du kjenner noe du og skal du se Favole :)

Uff, for en dag dette har vært. Først sa ryggen og bekkenet virkelig takk for seg i natt og i 12 tiden fikk jeg så ekstreme magesmerter at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Etter 2 timer med takvise smerter som ikke hadde tenkt å gi seg ringte vi fastlegen som ba oss komme ned med en gang.

Blodprøver og urinprøve ble tatt og alle prøvene var heldigvis normale! Hjertelyden var fin og hun sparket hardt i fra når han skulle høre på henne. Han trodde det rett og slett bare var muskelkramper, men ville allikevel ringe sykehuset. Vi ante fred og ingen fare så ble litt sjokkert når han kommer ut med hastehenvisning til føden og beskjed om å dra inn på sykehuset..

På føden ble vi sittende rundt en timestid og vente og måtte bare le av mannen som ble lettere stresset av at man hørte ei som helt tydelig føda. Jeg var på do når dette skjedde og i det jeg låser opp døra hører jeg bare mannen rope på meg og si at jeg måtte komme FORT. Titter ut og lurer på hva det er og får beskjed fra en sjokka mann om at han tror de tar livet av noen borti gangen der :fnise: Var ei som tydeligvis hadde veldig vondt. Hehehe. Søte mannen :hjerte:

Etter en times venting kom verdens mest behagelige overlege og viste oss inn på et rom. Jeg forklarte hva som hadde skjedd mens han noterte og stilte spm. Så begynner han å forklare og det er her jeg virkelig mister fatningen litt. Han snakker om rier, for lite utviklede lunger hos et 27 uker gammelt foster, kortisonsprøyter, livmorhals som forkortes og åpner opp for fødsel osv. Jeg så ikke noe av dette komme på MILS avstand så jeg tror rett og slett jeg fikk litt panikk for jeg skal si deg det rommet ble varmt, kroppen svett og panikken kom sigende. Dette var så klart ikke noe han kunne si om gjaldt meg før han hadde hatt en full undersøkelse.

Jeg kom meg opp på beken og den gode legen satte i gang ultralydundersøkelse. Han målte, kontrollerte og hørte på alt som kunne høres på. Alt var fint, pjuuuuh. Så var det tid for den innvendige ultralyden for å kontrollere livmorhalsen. Den var på 5,09 cm og var helt perfekt og robust. Snakk om lettelse. Alt så helt perfekt ut og han kunne ikke si noe annet enn at det mest sannsynlig var kontraksjoner jeg hadde hatt og at jeg måtte holde oppsyn om de, men at det hvertfall ikke var noen tegn til at jenta skulle komme nå.

HERREGUD SÅ LETTET JEG ER!!!

Har forstatt litt vondt, men heldigvis ikke sånn som før i dag. Og nå når jeg vet at alt er i skjønneste orden er det mye lettere å slappe av.

Er veldig glad for at vi fikk komme inn sånn at jeg slapp å bekymre meg noe mer.

Vi fikk også et estimat på at jenta kom til å bli rundt 3500gram til fødsel. :hjerte:

Nå skal vi snart lage noe middag og slappe av etter dagens drama :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en dag! Skjønner godt at du mistet fatningen der ja! Men så godt at det ikke var noe på gang allerede nå da :) Får håpe du slipper unna slikt drama igjen før det faktisk er på tide at lillemor skal ut, forhåpentligvis blir det enda en good stund til ;) Bra at de tar slike ting seriøst og at man får komme inn for en sjekk. Og 3500gram høres jo helt perfekt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad for at det ikke var noe på gang og at de tok meg inn ja. Så jo for meg at vi var ferdig etter legen så forventet ikke at vi måtte inn der. Det er bra de ikke tar noen sjanser :)

Ja, legen sa at han håpte vi ikke møttes på 2-3 mnd :fnise: Og jeg er helt enig, hun får bli der inne til oktober :)

Håper hun ikke blir noe over 3500 hvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit når legene har den innstillingen, hehe. Håper også på en omkring 3500 grams baby, er ikke mentalt klar for å føde en gigantbaby :P Både jeg og sambo var like under 3000 gram, så håper mini legger seg deromkring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener :fnise:

Ei venninne fødte ganske nylig ei jente på 4500, jeg kjente jeg fikk litt panikk på hennes vegne!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nesten 4000 og samboer litt over, så frykter noe sånt, men får ta det som det kommer :)

Så bra at det gikk bra! Må ha vært en ekkel opplevelse. Ei jeg kjenner fikk ekte rier i uke 29 for noen få uker siden, men de klarte å stoppe fødselen heldigvis. Jeg hadde i forrige uke to ganger så kraftige luftsmerter som kom i takt at jeg begynte å lure, luftsmerter har aldri vært så vonde før for meg. Heldigvis hjalp det å gå på do :fnise: Men så for meg en prematur baby og det at vi knapt har handlet til babyen. Skal begynne å handle inn når jeg kommer hjem så vi blir klar snart, just in case ;) Man vet jo faktisk ikke når babyen kommer! To venninner fikk nå i juni babyen sin en mnd før termin, hun ene har egentlig termin i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De påstår at foreldrenes vekt ikke egentlig er noen indikasjon så lov å håpe du slipper over 4000 :)

Ja, det var ikke akkurat en veldig koselig dag for å si det sånn. Men heldigvis var alt bra og han legen var bare helt enestående. :)

Uff nei, man vet aldri når de små kommer. Det var det første jeg sa til mannen også, at vi ikke har noe annet enn klær, barnevogn og bilsete :P Vi skal på IKEA og fikse seng og sånn hvertfall når mannen kommer hjem 21.august så gleder meg til å få det i orden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skummelt å ikke vite når disse små har tenkt seg ut, så det kan jo være greit å ha ting høvelig klart på forhånd. Vi har ikke kjøpt noe, men om det uansett skulle skje noe nå så vil det jo ikke klare seg. Men om to mnd bør vi vel begynne å få inn ting på løpende bånd. Innkjøpslista blir bare lengre og lengre, tør IKKE regne over hva det kommer til å koste oss :P

Hvilken vogn og bilstol har dere kjøpt? Mener jeg har lest det her tidligere, men hukommelsen svikter stadig vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte egentlig ikke å kjøpe noe særlig før etter OUL 18+5 vi heller :)

Dumt å begynne for tidlig og kjøpe inn alt klart HVIS det skulle skje noe. Som du sier så overlever jo ikke barnet om det kommer så tidlig. :)

Trodde selv at vi skulle ha kjøpt inn litt mer til nå, men tiden har løpt i fra oss denne friperioden så det får vente til neste gang han er hjemme :)

Vi har kjøpt Maxi Cosi Cabriofix bilsete med base og Bugaboo Buffalo vogn :)

Tror vi blir veldig fornøyd med det :) Bilsetet er jo en av de letteste på markedet, syns det er en fordel dersom man ender opp med å bære litt på det osv og vognen passer alle de kravene vi stiller til en vogn :) Også er den såååååå god å trille. Gleder meg sånn til hun kommer (i OKTOBER, hører du der inne i magen?! :fnise: ) og vi får begynt å bruke ting og bli kjent med henne :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har hun iallefall en vogn å sove i om dere ikke har fått kjøpt en seng, vi har ingenting :P Må kanskje få ut fingeren ang bilstol, må ha en som passer til både isofix og ikke-isofix, eller til bare ikke-isofix (de kan vel festes i biler med isofix?). Også må den kunne bæres med et håndtak ja :) Ennå usikker på vogn og, trur vi må kikke litt i byen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er sant :P

Den vi har kan du både feste med base i bilen og bruke belter på, alt ettersom hva du selv ønsker. :) Babyshop og barnas hus kjører ooofte tilbud på bilstoler så du kan jo holde øynene åpne etter tilbud :) Gjerne sånn 25% avslag osv, det kommer jo godt med :)

Ikke lett å finne ut av vogn. Dere må nesten bare finne ut av hva dere ser etter i en vogn også gå i en butikk og få hjelp til å finne en som oppfyller kravene og som dere er fortrolige med :) Og husk å sjekke at dere faktisk får den inn i bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å få plass i bilen er virkelig en utfordring! Vi har stasjonsvogn med veldig god plass, men vi har to hunder med tilhørende bilbur, og når vi nå plutselig skal ha en barnevogn i tillegg, så får vi en utfordring de gangene vi skal bort for en helg eller hva som helst. Tror jeg må kjøpe meg buss! (nesten buss ihvertfall...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogn syns jeg er verre ja :P Har googlet en del nå og funnet et par alternativer til bilstol, men skal først se i babybutikkene når jeg kommer hjem og finner vi en der vi vil ha så skal vi søke på nettet etter en billigere pris ;)

Favole, kjøp en 9-seters :fnise: Da trenger dere ikke ta ekstra sertifikat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoi, her har det skjedd ting ja :P

Godt at alt var i orden :) Her sitter jeg og er utålmodig og vil så gjerne at han skal komme snart, men er nok best å holde seg inne til oktober ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, her har det skjedd ting ja :P

Godt at alt var i orden :) Her sitter jeg og er utålmodig og vil så gjerne at han skal komme snart, men er nok best å holde seg inne til oktober ja :P

Skjedde litt her i går plutselig :fnise: Veldig glad for at alt var bra og at hun ikke var på vei. :)

Er nok best at de fine små holder seg inne hvertfall til 37+1 ja så vi slipper bekymringer med prematur. Hehe.

Hvordan går det med deg **M**, utover at du er utålmodig om dagen? :fnise::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sant :)

Det går helt greit. Kom hjem til leiligheten igjen igår etter å ha bodd i huset til foreldrene mine i 10 dager. Kjenner jeg blir fort oppgitt og sint på mannen om dagen! Det er slitsomt. Skulle helst ha bodd på en øde øy til fødselen startet, tror jeg.

Hva med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett med alle disse hormonene som skal holde på med oss :)

Har kortere lunte og kan bli grinete av de latterligste ting jeg også, men prøver best jeg kan og holde det for meg selv siden han snart drar igjen for 30 nye dager :P

Her går det fint. Vært ute og spist i dag, kjempekos. Nå sitter jeg her og ser magen hoppe rundt og koser meg med det :fnise:

Hvor i landet bor du egentlig **M**? :) (Trenger ikke å oppgi by/tettsted dersom du ikke ønsker :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen min hopper den og :)

Sykt å være i tredje trimester alt altså. Jeg bor på Østlandet ;) Hedmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...