Gå til innhold

Mini-boks <3


boks

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det har skjedd en skikkelig babyboom dette året eller om jeg bare legger merke til det fordi jeg selv er gravid :fnise: Godt jeg ikke er den eneste som merker det :ler:

Veldig kjekt med ting på salg som man faktisk trenger ja :) Ingen vits å vente med å kjøpe sengetøy til henne nå når jeg kunne få det hun trenger til halv pris. Vi har fulgt med på tilbud hele veien så nesten alt vi har kjøpt har vært på salg eller med gode rabatter. Veldig kjekk måte å spare litt penger på, blir dyrt nok uansett. La sammen hvor mye klærne hadde kostet her. Man tenker jo at det ikke blir noe dyrt når man holder på fordi alt er så mye billigere enn til en selv, men oh my det kan virkelig bli noen kroner når man legger sammen :fnise:

Nå er det bare å finne ut av hvilken madrass og overmadrass man skal velge.

Hva gjør dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trur veldig mange får barn for tiden, på vennelista mi på Facbook er det babyboom i år og de fleste fødte i juni og juli el skal føde snart. Trur og at det er populært å prøve å få barn før 1. Sep pga barnehageplass.

Jeg skal levere min bil på verksted på mandag og må da gå et stykke til bussen hjem, kan ikke si at bekkenet gleder seg. Gikk litt på et senter i dag og kjenner det nå. Håper det iallefall er litt kjørligere på mandag :P

Alltid artig med salg ;)

God helg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen på sykehuset sa at det faktisk var et problem der inne at folk timet dette med å få barn før september pga barnehageplass. Jeg skjønner det jo, det var jo egentlig planen vår og :)

Misunner deg ikke mandagen for jeg er helt ødelagt etter dagens strabaser.

God helg til deg og Yesterday :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagen for hele 29 uker her. Sykt! :danse:

Jammen ikke lenge før fineste jenta vår er her nå :rodmer:

Gikk på vekten i dag og, gått opp totalt 3 kg fra start nå, må vel være fornøyd med det! Spent på hvor mye jeg ender opp på. Alltid vært så redd for at jeg skulle være en av de som legger på seg 20-30 kg, det virker som "stress" når man er ferdig og skal ha de av igjen. Nå ser jeg skikkelig frem i mot å få lov å begynne å trene igjen etter fødsel. Men fineste jenta får virkelig holde seg der inne til oktober :fnise:

I dag blir en rolig dag, bare kose meg i sofaen med lille og Person of Interest :)

Herregud, tenk at det er august om 5 dager da. Hvor ble disse mnd av? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 uker :strix:

Tre kg totalt så langt er jo veldig bra :) Det er jo heldigvis ikke alle som legger på seg så voldsomt mye, men tror mange ser for seg å bli en av de som gjør det. Gikk ned tre kg den første tiden pga kvalmen og oppkast, og har foreløpig ikke lagt det på meg igjen. Håper det ikke plutselig tar helt av, da får jeg litt noia.

August snart ja, helt sykt. Denne sommeren, eller året i det hele tatt, har bare flydd forbi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod stille til uke 23/24 og etter det har det jo kommet disse 3 kgene. Kjente jeg fikk halvnoia når jeg så det begynte å gå oppover :P Men med tanke på at det "bare" er 11 uker igjen så skal det jo mye til å legge på seg det helt store hvis jeg bare tenker over hva jeg putter i meg. Søtsaker og brus frister jo ikke i det hele tatt så :)

Så deilig at du ikke har gått opp noe, alltid kjekt med et godt utgangspunkt når man er ferdig. Tror det skal mye til for at det tar helt av med mindre du selv tar av på maten :fnise: Men du kan jo så klart få masse vann i kroppen da, men det vil jo forsvinne ganske raskt etterpå :)

Enig i at dette året har flakset avsted. Lurer på hvordan det blir når lille kommer, alle sier jo at tiden går så latterlig fort når man får barn..

Måtte virkelig le av meg selv i sta. Sorterte alt tøyet til lille etter hva som skal vaskes sammen. Det var LITT mer enn jeg trodde. Haha :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt når slikt ikke frister! Har ikke lyst på all verden selv for tiden, og er veldig matlei. I tillegg blir jeg mett veldig kjapt nå etter at jeg ble gravid, så de som påstår at man spiser for to kan ta seg en bolle. Det er jo såvidt at jeg klarer å spise for en!

Haha, man merker nok ikke hvor mye man har fått/kjøpt før man begynner å gjøre det klart til den lille kommer. Har handlet veldig lite selv enda, men ser for meg at pengene vil forsvinne ganske kjapt de neste månedene. Babytøy er jo bare alt for søtt :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Jeg forstår virkelig ikke hvordan folk klarer å spise masse mat når de er gravide, det er jo ikke noe plass til maten etterhvert :fnise:

Begynte ikke med tøy før i uke 19 selv, men jammen tårnet det seg fort fordet! :ler: Er litt i alle str vi trenger de første mnd. Vi fant ut at vi heller kjøper en del nå i stedet for og måtte bruke tiden etter fødsel på å handle. :)

Jeg veeet, finnes så latterlig mye fint babytøy :rodmer:

Jeg har sikkert spurt før, men når har du OUL Favole? :)

Endret av boks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke jeg har hatt plass i det hele tatt egentlig, men har jo vært kvalm så lenge også, så det har nok hatt mye av skylden.

Det er nok greit å ha et lite utvalg for de første månedene. Mange sier at man får jo så mye i gaver osv, men jeg vil ikke belage meg på det, dessuten vil jo jeg kose meg med å handle til mitt barn.

Skal 13. august, gleder oss SÅ! Heldigvis ikke lenge igjen nå :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, men de siste ukene har det blitt mer og mer tydelig at jenta opptar mye mer plass der inne :fnise:

Helt enig. Mamma også har sagt at vi må huske at vi får mye, men jeg vil jo gjerne kle mitt eget barn i ting vi har valgt selv og kose oss med handlingen. :)

Skjønner godt dere gleder dere. Det er en magisk dag :hjerte: Oi, det er jo bare 2,5 uke til :) Blir moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med jeg vil merke det mer etter hvert som magen vokser og mini krever mer og mer av plassen :P

Søsteren min ønsket å strikke et babyteppe og "hentesett" til oss, så har valgt ut dette settet som hun skal lage til oss, og dette teppet :) Skulle lage begge deler i fargen som er på teppet. Så koselig å ha noen som ønsker å lage slikt til oss! Hun regnet med hun kom til å strikke som bare det til mini, skal ikke nekte henne, hehe :)

Heldigvis går tiden kjapt! Om halvannen uke skal vi til jordmor for første gang, håper det blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig nydelig sett! Heldig som har noen som kan strikke sånt til dere :)

Oi, første timen så sent. Spennende tid i møte da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nå kjente jeg at jeg egentlig ble litt stresset.

Vi skulle jo fylle ut papirene om permisjon før mannen dro, men det har jammen gått helt i glemmeboken. Må ha underskrift og hele pakka av han og de anbefaler at man sender inn 6 uker før man skal ta ut permisjon, altså må mine papirer inn om 2 uker og mannen kommer hjem om 3.. Hm. Da må vi styre med at han må signere og scanne osv. Jaja. Vi får jo ordnet det, men ble litt mer styr enn jeg hadde sett for meg akkurat nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, er veldig heldig sånn sett. Har flere i familien som strikker, veldig koselig :)

Har helt glemt bort hele jordmora, haha :P Har hatt en kontroll hos fastlege da, men likevel. Jaja, min egen feil er det uansett :) Vimsete.no!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å ikke forholde meg til slikt enda ;) Jeg er jo så vanvittig vimsete og glemsk til vanlig, så blir vel likestilt med en langtkommet alzheimerpasient når ammetåka slår inn for fullt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, høres ikke bra ut :fnise:

Du får gå rundt med post-it lapper til enhver tid og skrive ned alt du må huske så kanskje du får gjort noen av tingene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 uker! :hoppe:

Vi skal få ordnet våre foreldrepengerpapirer snart, skal på kontroll på tirsdag og da få den terminbekreftelsen man må legge ved. Du har vel fått den? Gleder meg ikke til papirutfylling, er så kjedelig :P Men blir jo mer tungvindt for dere siden din kjære er bortreist.

Har ikke lagt på meg mye jeg heller, men litt i det siste, 3-4 kg kanskje. Og jeg blir og fort mett, helt siden jeg ble gravid. Så det har ikke noe med at livmora presser på magesekken for min del. Merkelig det der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åneeeeei, jeg skulle jo be om det hos legen på torsdag når jeg var der..

Tror jeg må bruke post-it selv jeg :fnise:

3-4 kg er ikke galt det. Gjennomsnittet er alt fra 8-11 nå så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...