Gå til innhold

Mini-boks <3


boks

Anbefalte innlegg

Veldig ekkelt med smerter som ikke gir seg ja. :) De sjekket den sist jeg var inne på sykehuset med kontraksjoner! Så er bare derfor de har sjekket den, er ikke vanlig med mindre det er problemer eller fare for prematur fødsel.

Skjønner heller ikke at livet skal være over fordi man får barn. Vi har heldigvis ingen livsstil som tilsier at vi må "ofre" ting vi gjør i dag pga babyen, mulig det er det folk tenker på når de sier sånt. Jeg syns det høres tullete ut hvertfall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tenkt på at folk ikke liker å være foreldre men som du sier så kan det jo være at de har/syns de har ofret mye. Vi har heller ikke noe særlig vi trenger å ofre :)

Ha en fin dag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke! Om 5 timer skal jeg ringe og vekke mannen som skal hjem!!! :danse: Og da er det "bare" 24 timer til jeg kan hente han på flyplassen :hjerte: Gleder meg sånn at det er helt latterlig! :fnise:

Gjort fint lite i dag. Fysio og butikken før jeg krasjet et par timer i sengen. Nå har jeg spist "middag" og sitter og kjenner på lille som hikker for harde livet der inne :ler:

Skal til legen i morgen. Har negativ blodtype så må ta sånn kontrollprøve nå i uke 32 og uke 36. Blir spennende å se hvordan magemålet er i morgen. :) Kjente jeg fikk litt "noia" når jeg gikk på vekten i dag. Har bare gått opp akkurat 5 kg, så det er jo ikke så galt. Men er noe med å se at tallet bare øker og øker :fnise: Spent på hva jeg ender opp på til slutt!

Nå må jeg vel få fortsatt på strikkingen min hvis jeg skal ha noen som helst sjanse til å få ferdig teppet hennes til hun kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så herlig at han snart er hjemme, tenker det blir fantastisk å sees igjen! :hjerte:

Så godt å ikke ha gått opp all verden da :) Er fortsatt i minus med de kiloene jeg gikk ned de første månedene, lurer veldig på hva jeg ender opp med til slutt, håper ikke det blir så veldig mye i pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, gleder meg som bare det. :hjerte: 30 dager er lenge!! :)

Begynte ikke å gå opp før uke 23/24 jeg heller, men på et tidspunkt er det jo uungåelig. Ungen blir jo ikke akkurat noe lettere og blod, morkake, livmor osv vokser jo det og :fnise:

Jm sa at hvis man går opp under 12 kg så vil man veie mindre etter fødsel enn man gjorde før :) Sier ikke neitakk til det jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke nei til det jeg heller, hehe, satser på at det ikke blir så alt for heftig oppgang de neste ukene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreløpig går det bra, håper det går like greit resten av tiden. Så fremst kroppen min ikke forandrer seg til en enorm vannballong jeg ikke kan kontrollere :s Da får jeg noia! :s

Endret av Favole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper vann mot å få vann i kroppen? Som vanndrivende? Har ikke tenkt på det. Jeg drikker mye vann og har så langt ikke fått noe ekstra vann i kroppen så kanskje det er derfor :)

Jeg har gått opp 6 kg til nå og er alltid nervøs når jeg skal veie meg, tenk hvis jeg siden sist har gått opp 5 kg til! :fnise: Jeg gikk mest opp rundt uke 23-24 jeg og, og så stoppet det :) Jeg vil og gjerne veie mindre etter fødsel da jeg i utgangspunktet veide ca 20 kg for mye :(

Syns det høres så skummelt ut med negativ blodtype, men er sikkert ikke det :fnise: Hvis du har -0 så er du universalblodgiver og det er jo en fordel om man vil gi blod ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen. Alt var fint :) Fikk tatt den antistoffblodprøven og fikk ny time for siste blodprøve i uke 36. :) Satser på at prøvene er som de skal!

Fikk vedtaket fra NAV i dag, så nå har jeg fått innvilget foreldrepenger fra 24.09.2013. Det er bare en mnd til, helt sykt. Klarer nesten ikke å ta innover meg at målstreken er så mye nærmere enn start akkurat nå! Om 69 dager er vi foreldre uansett hva, 55 til termin!

Mannen sitter nå på fly fra Kina til Danmark og om 10 timer er vi sammen igjen :hjerte:

Fikk strikket litt til i går, så nå har jeg fullført 2 garnnøster og har 4 igjen :ler: Bare å stå på med andre ord :P Kos å ha noe å holde på med når jeg uansett bare sitter her og sløver da! :)

Nå skal jeg få skiftet på sengen og shine det jeg orker her :) Ønsker dere en fin dag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper vann mot å få vann i kroppen? Som vanndrivende? Har ikke tenkt på det. Jeg drikker mye vann og har så langt ikke fått noe ekstra vann i kroppen så kanskje det er derfor :)

Jeg har gått opp 6 kg til nå og er alltid nervøs når jeg skal veie meg, tenk hvis jeg siden sist har gått opp 5 kg til! :fnise: Jeg gikk mest opp rundt uke 23-24 jeg og, og så stoppet det :) Jeg vil og gjerne veie mindre etter fødsel da jeg i utgangspunktet veide ca 20 kg for mye :(

Syns det høres så skummelt ut med negativ blodtype, men er sikkert ikke det :fnise: Hvis du har -0 så er du universalblodgiver og det er jo en fordel om man vil gi blod ;)

Jepp, vann hjelper faktisk på vann i kroppen. Og lite salt i maten :)

Haha, kjenner igjen den frykten for at vekten skal vise mange kg pluss fra uke til uke :fnise:

Jm mente hvertfall at hvis man ikke går opp det som er normalen/anbefalt eller hva det nå er så vil man få et lavere utgangspunkt enn start :) Blir spennende å se! :)

Det eneste "skumle" med negativ blodtype er at det er en ganske stor sjanse for at lille i magen har positiv blodtype og at jeg eller henne (har ikke helt satt meg inn i akkurat hvordan det fungerer) kan danne antistoffer mot den andres blodtype. Men forstått det som at det er mest "farlig" ved 2./3. (osv) svangerskap enn det første. Også tror jeg at jeg får en sprøyte i rumpa under fødsel med tanke på at blodet vårt kan komme i kontakt med hverandre under fødselen eller noe sånn. Kjempeforklart :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vann hjelper faktisk på vann i kroppen. Og lite salt i maten :)

Haha, kjenner igjen den frykten for at vekten skal vise mange kg pluss fra uke til uke :fnise:

Jm mente hvertfall at hvis man ikke går opp det som er normalen/anbefalt eller hva det nå er så vil man få et lavere utgangspunkt enn start :) Blir spennende å se! :)

Det eneste "skumle" med negativ blodtype er at det er en ganske stor sjanse for at lille i magen har positiv blodtype og at jeg eller henne (har ikke helt satt meg inn i akkurat hvordan det fungerer) kan danne antistoffer mot den andres blodtype. Men forstått det som at det er mest "farlig" ved 2./3. (osv) svangerskap enn det første. Også tror jeg at jeg får en sprøyte i rumpa under fødsel med tanke på at blodet vårt kan komme i kontakt med hverandre under fødselen eller noe sånn. Kjempeforklart :fnise:

Skal fortsett å drikke mye vann ;)

Har hørt det om vekten før, får håpe at vi ikke får opp så mye da! :)

Er det jeg har lest om ang negativ blodtype, hadde sikkert ikke tenkt at det var skummelt om jeg hadde det sjøl :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig er mannen hjemme igjen :hjerte: Kjempedeilig!

Han landet i går kl 22 og allerede før kl 10 i dag hadde jobb ringt og bedt han om å dra til Angola om 2-3 uker... Liker IKKE, for å si det mildt :fnise: Men men!

Nå er han hos frisøren en tur og jeg sitter her og koser meg med liv og røre fra lille i magen. Tror hun har fått seg pappa-radar for så fort han skal se eller kjenne blir hun stille som bare det. Tullejenta :hjerte:

I kveld står det hjemmelaget pizza og film på menyen! Det blir kos :)

I morgen skal han på jobbfest så da blir jeg alene litt igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann hjemme, yay! ;) Kommer han til å dra til Angola?

Min baby har hadde den pappa-radaren før, han fikk aldri kjenne bevegelser, men det har gått over nå :)

God helg! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han har nok dessverre ikke noe valg, så Angola it is!

Hun viste seg frem for han i sta så det var kos :hjerte:

God helg til deg og :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at han fikk kjenne :rodmer:

Skal han fortsette å reise etter du har født? Eller får han litt fri fra det som min samboer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får forhåpentligvis litt fri rett etter fødsel, men jobben hans er dessverre en 100% reisejobb så han har ikke så mye valg sånn sett.

Jeg håper såklart på en ny stilling i nærmeste fremtid så vi får delt oppveksten til snuppa sammen :)

Jaa, kjempekos at han fikk kjenne. Han kjente henne jo før han dro også, men det er jo mye kraftigere nå og plutselig sitter man jo med en fot i hånda :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jobber han med? Du må ikke si det om du ikke vil ;)

Trur at jeg og har kjent en fot i det siste, jeg kjenner absolutt ryggen og rumpa (trur ikke at det er hodet). Så gøy :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...