Gå til innhold

Mini-boks <3


boks

Anbefalte innlegg

Ja tiden har gått overraskende fort. Fant ut i februar at jeg er gravid (du og?) og siden da har 2013 gått *svisj*!! Har og blitt utålmodig nå, derfor jeg tenker mye på festing av hodet og modning :P Kan nesten ikke vente på neste kontroll om 10 dager! :)

Jeg kan ligge på rygg men ikke lenge av gangen fordi magen er for tung også blir jo bekkenet vondt vil jeg tru. Blir ikke svimmel eller noe, det er bare ubehagelig pga magen. Men tør ikke sove på rygg i tilfelle bekkenet vil klikke etter flere timer på rygg.

Venninna mi ble sendt hjem men måtte ta antibiotika, så hun var hjemme over natta. Men jeg trur at det er maks 48 timer man kan gå uten fødsel etter vannet har gått.

Tar ingen sjanser med at samboer skal pakke for meg :fnise: Han kjøper alltid feil på butikken når jeg ber han om å kjøpe noe, så nei jeg skal pakke selv :P Jeg har masse singleter og syns at de er greie å løfte opp og ned, så kommer ikke til å kjøpe ammesingleter trur jeg. Ser for meg kanskje bare to ammetopper, har flere vanlige gensrer som er lett å løfte opp. Men ammetopper blir litt mer diskret når man har/er på besøk. Vil helst blotte minst mulig :)

Vi var helt sikre på at jeg var gravid på mannens bursdag 3.februar :fnise:

10 dager er ikke lenge til :)

Her er det rhesus kontroll hos legen og sykehuset for innskrivingssamtale på mandag og jordmor mandagen etter der igjen. Jeg kjenner jeg har veldig lyst til at de skal sjekke om det har skjedd noe der nede, men tror ikke jordmora gjør sånt her (ut fra at du i såfall blotter deg for hele byen :fnise: ) og legen min har jeg ikke sånn kjempelyst til å kle av meg for med tanke på at jeg går der så mye pga skade som trenger en del oppfølgning..

Skjønner godt du ikke har så lyst å sove lenge på ryggen med tanke på at bekkenet kan stivne ganske greit på noen timer. :)

Tror også det er noe sånt ja, 48 timer toppen. Det er jo sånn sett ganske betryggende å vite hvis man skulle være av de "heldige" :P

Haha, da forstår jeg at du heller vil pakke selv :ler:

Gjør meg ikke noe å måtte dra opp klær når jeg uansett er hjemme alene, men ikke sånn veldig lyst til å blotte alt hvis jeg må amme med besøk eller ute :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var helt sikre på at jeg var gravid på mannens bursdag 3.februar :fnise:

10 dager er ikke lenge til :)

Her er det rhesus kontroll hos legen og sykehuset for innskrivingssamtale på mandag og jordmor mandagen etter der igjen. Jeg kjenner jeg har veldig lyst til at de skal sjekke om det har skjedd noe der nede, men tror ikke jordmora gjør sånt her (ut fra at du i såfall blotter deg for hele byen :fnise: ) og legen min har jeg ikke sånn kjempelyst til å kle av meg for med tanke på at jeg går der så mye pga skade som trenger en del oppfølgning..

Skjønner godt du ikke har så lyst å sove lenge på ryggen med tanke på at bekkenet kan stivne ganske greit på noen timer. :)

Tror også det er noe sånt ja, 48 timer toppen. Det er jo sånn sett ganske betryggende å vite hvis man skulle være av de "heldige" :P

Haha, da forstår jeg at du heller vil pakke selv :ler:

Gjør meg ikke noe å måtte dra opp klær når jeg uansett er hjemme alene, men ikke sånn veldig lyst til å blotte alt hvis jeg må amme med besøk eller ute :P

Har jordmora vindu i første etasje mot byen? Jordmora mi er også i første etasje men er bare skog på utsiden. Er det vanlig med innskrivningssamtale? Fikk du brev om det? Har ikke hørt noe om det men skal på et fødselsforberedende kurs i neste uke så kan jo spørre om jeg husker det. Jeg får kanskje en mannelig legestudent sammen med meg på neste kontroll så han får værsågod å vente på gangen om fastlegen skal sjekke meg mens jeg skrever :P Jeg skrever ikke for hvem som helst! Men jeg har skjønt det sånn at mange jordmødre og leger ikke sjekker modning før nesten uke 40 fordi de vil ikke risikere å sette i gang en fødsel for tidlig.

Har ikke så veldig lyst å dra frem puppene for svigerfar, min egen far og kompiser. Mannfolk generelt, er litt beskjeden :)

God helg! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jordmora vindu i første etasje mot byen? Jordmora mi er også i første etasje men er bare skog på utsiden. Er det vanlig med innskrivningssamtale? Fikk du brev om det? Har ikke hørt noe om det men skal på et fødselsforberedende kurs i neste uke så kan jo spørre om jeg husker det. Jeg får kanskje en mannelig legestudent sammen med meg på neste kontroll så han får værsågod å vente på gangen om fastlegen skal sjekke meg mens jeg skrever :P Jeg skrever ikke for hvem som helst! Men jeg har skjønt det sånn at mange jordmødre og leger ikke sjekker modning før nesten uke 40 fordi de vil ikke risikere å sette i gang en fødsel for tidlig.

Har ikke så veldig lyst å dra frem puppene for svigerfar, min egen far og kompiser. Mannfolk generelt, er litt beskjeden :)

God helg! :skya:

Nei, hun er i 3 etg. Men det er flere bygg i samme høyde med vinduer rett inn tett innpå bygget hun sitter i, pluss at jeg vet at man ser greit inn der oppe fra andre siden på bakken :ler: Frister ikke så veldig da! :P

Har ikke peiling på om det er vanlig eller ikke, jeg fikk et brev i posten for halvannen uke siden. Da hadde mannen og jeg snakket om (kvelden før!!) at vi syns det var rart det ikke hvertfall kom et infoskriv om hvordan de gjør ting her på sykehuset, type; hva du trenger å ta med etc.

Egentlig veldig glad det er en samtale så har man mulighet til å spørre litt også.

Haha, hadde lett sendt han på gangen selv :fnise:

Okej, det visste jeg ikke. At de ikke sjekker før nærmere uke 40 altså.

Hva du vet Yesterday :fnise:

Enig med deg i puppeblottingen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun er i 3 etg. Men det er flere bygg i samme høyde med vinduer rett inn tett innpå bygget hun sitter i, pluss at jeg vet at man ser greit inn der oppe fra andre siden på bakken :ler: Frister ikke så veldig da! :P

Har ikke peiling på om det er vanlig eller ikke, jeg fikk et brev i posten for halvannen uke siden. Da hadde mannen og jeg snakket om (kvelden før!!) at vi syns det var rart det ikke hvertfall kom et infoskriv om hvordan de gjør ting her på sykehuset, type; hva du trenger å ta med etc.

Egentlig veldig glad det er en samtale så har man mulighet til å spørre litt også.

Haha, hadde lett sendt han på gangen selv :fnise:

Okej, det visste jeg ikke. At de ikke sjekker før nærmere uke 40 altså.

Hva du vet Yesterday :fnise:

Enig med deg i puppeblottingen :ler:

Da skjønner jeg at du ikke vil skreve der ;)

Jeg spurte nettopp på et slags Bodø-forum og fikk til svar at de ikke har innskrivningsamtale på sykehuset her, jeg viste at de har sluttet med omvisning på føden (siden det er noen som føder der hele tiden). Kanskje jeg får nok info på det kurset i neste uke, er egentlig info jeg vil ha :) Trur at vi får infopapirer på kurset ;)

Jeg lærer mye av å google og har googlet modning en del de siste dagene :fnise: Men det er sikkert noen som sjekker tidligere og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vognen impregnert og mannens kontor er offisielt blitt lille jentas rom :hjerte:

I tillegg har jeg vasket alle flater og badet i dag, mannen skal få ta gulvet i morgen for jeg har ikke sjans i havet.. :)

Nå sitter jeg her og venter på maten som fineste lager på kjøkkenet. Lukter kjempegodt!! :)

Ønsker alle en riktig fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva impregnerte du med? Jeg har ikke tenk på å gjøre det.

Hva fikk du å spise? :)

God helg ja! ;)

Kjøpte med en spray fra Babyshop når vi kjøpte vognen, de anbefalte at man gjorde det! :) Tror det er veldig lurt!

Fikk spicy kyllinglår med wokede grønnsaker og villris med kjempegod saus. Namnam! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres digg ut :wow:

Skal sjekke ut sånn spray :)

Planer for helga? :)

Var veldig godt! Oppskriften ligger på trines matblogg hvis du vil prøve :)

Gjør det, veldig greit med tanke på at den holder seg finere og flekker setter seg ikke etc. :)

I kveld skal mannen ut en tur så vet ikke helt hva jeg skal. Blir vel sofa og film ser jeg for meg! Har i grunn ingen store planer denne helgen annet enn at vi har noen ting som burde ordnes her hjemme! :)

Du da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig godt! Oppskriften ligger på trines matblogg hvis du vil prøve :)

Gjør det, veldig greit med tanke på at den holder seg finere og flekker setter seg ikke etc. :)

I kveld skal mannen ut en tur så vet ikke helt hva jeg skal. Blir vel sofa og film ser jeg for meg! Har i grunn ingen store planer denne helgen annet enn at vi har noen ting som burde ordnes her hjemme! :)

Du da? :)

Vi skal ut å spise i kveld :) Ellers ingen planer, sikkert se en film. Samboer er i byen nå sammen med en kompis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det akkurat 1 mnd igjen til termin, 30 dager det :hjerte: Gleder meg sånn til å møte lille skatten vår! :)

Sett film og kost meg alene i sofaen i kveld. Nå har jeg inntatt sengen som enda er tom da mannen er ute enda! Blir siste turen hans ut før lille S kommer, så kjenner jeg er litt spent på formen hans :fnise:

Hadde kjempegod middag i dag også, flinke mannen :rodmer: I dag ble det hjemmelaget fiskeburger. Hjemmelagde grove brød og remulade og det hele. Var supergodt! :)

Nå skal jeg prøve å sove litt her, natta! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen var ikke så halvgal faktisk, men kl derimot; 5... Jeg sover så ekstremt dårlig når jeg vet han er ute og han kanskje skal hentes så sov kanskje en liten time frem til da. Pluss at "kynnerene" haglet igjen i natt, fremmer ikke akkurat god søvn :fnise:

Så spiste vi "frokost" før vi la oss kl 6. Så ganske trøtt i dag ja :P Men men. Får legge meg tidlig i kveld :)

I morgen er det time på sykehuset og hos legen, spent på sykehuset. Vet liksom ikke helt hva det går ut på. :)

Hatt en fin helg Favole? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som den beste natten, satser på at du får tatt tidlig kveld i dag etterfulgt av god søvn :)

Satser på at det går fint på sykehuset og legen, kanskje noe fødselsforberedende greier?

Helga har stort sett vært fin, litt bekkensmerter etter litt for mye husarbeid på fredag, men mye bedre i dag heldigvis! Hadde besøk av foreldrene mine og lillebror igår, veldig koselig :) Har du noen planer for dagen da? Innstilt på skikkelig søndagsmodus her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kaller timen innskrkvingssamtale så er nok noe om hvordan de gjør ting der inne, ønsker osv kanskje :)

Legen er bare siste Rhesus-kontroll :)

Flink du har vært, kjedelig at det skal få konsekvenser i form av vondt etterpå bare. Fysio ga meg streng beskjed om at støvsuger og mopp var off limits for meg, så kanskje du får få mannen til å hjelpe deg neste gang :)

Blir definitivt søndagsmodus her og i dag :) Prøve å få strikket litt videre, begynner jo å få dårlig tid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aha, ja er sikkert noe slikt :) Vet ikke om de gjør slikt her, har ikke hørt om det ihvertfall, men er sikkert et bra tilbud. De har omvisning på føden her da, det er vel det nærmeste man kommer til å bli forberedt på hvordan de gjør ting der, men hadde jo vært greit å hatt muligheten til å komme med egne ønsker i forkant.

Kunne godt vært uten smertene i etterkant ja, får se om det hjelper å fordele det litt utover uka, og ikke ta alt på en gang. Hvis ikke må jeg vel sette mannen i arbeid, selv om vi ikke akkurat har samme oppfatning av hva som er rent nok :fnise: Men det er jo ikke akkurat verdens undergang heller!

Koselig med strikking da, selv om det eneste jeg kan strikke er ensfargede skjerf ;) Får stadig vekk meldinger fra lillesøster som stikker til babyen, med bilder av hvordan det foreløpig ser ut, ferdige plagg, og nye oppskrifter hun har funnet ;) Heeelt greit for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sluttet med både omvisning og innskrivningssamtale her, men jeg skal på et førdselsforberedende kurs på onsdag så det erstatter sikkert litt av disse tingene. Lurer litt på fødselsting så får sikkert info da. Og kan jo ta opp med jordmora senere :)

Favole, hvis du kan strikke skjerf så kan du strikke teppe og ;) Selvsagt ikke et fancy et, men jeg strikker et med bare frem og tilbake som skjef og strikker bare rett for å få det litt tykkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får det sikkert til, men kjenner det gjør litt vondt i tiltakslysta på det området ;) Har allerede fått ett av ei venninne, og søstera mi skal lage ett som matcher hentesettet, det får holde for en stund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innskrivingssamtalen gikk bra og var egentlig bare en kontroll på at alle data de har om oss og svangerskapet stemmer sånn at de slipper å spørre meg om "teite" ting som "røyker du" osv mens jeg ligger der og skal føde :fnise: Veldig greit sånn sett :)

Fikk også svar på noen ting vi lurte på så fornøyd med det :)

Timen hos legen gikk også fint og da er de siste blodprøvene endelig tatt!

Nå er det sofatjeneste resten av dagen for denne jenta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...