Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Villfisker
Chailatte skrev (22 timer siden):

Jeg kom på én til som fremdeles blir bragt opp av familien min for de synes det er hysterisk morsomt: jeg var stort Michael Jackson fan som barn og da han sang og ropte "Au!" i sangene sine, som han jo gjorde relativt ofte,  var det fordi han hadde vondt. En sang sa han det så mye at jeg ble bekymra og gikk til mamma, og ja... de ler av det enda. 

Haha 😂

Den var jo søt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mange år så skjønte jeg ikke hva det betød å jobbe offshore. Jeg trodde det het « ofs hore» og synes det var veldig rart opplegg. Visste jo at hore var veldig stygt. Var sikkert 16 år når dette ble oppklart. 

Anonymkode: afbd3...cd3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helt topp dersom man fikk små fiskebein i maten når man spiste fisk, for beina tok med seg hår og andre ting man hadde svelget gjennom tarmsystemet... 🤪

Dersom man løy fikk man grønne øyne, og dermed ville alltid de voksne kunne avsløre løgnere... (jeg kjente tydeligvis ingen med grønne øyne da jeg var liten...)

Dersom man la en blåklokke oppi en maurtue ville den bli rød når pissemauren tisset på den. Dette prøvde jeg MANGE ganger... 🌹

Det var ikke farlig å dø, for i himmelen fikk man så mange APPELSINER man bare ville ha... 🍊

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så gammel nå at det begynner å bli litt uklart hva jeg trodde? Men jeg hadde mange veldig urealistiske drømmer. En ting jeg husker svært godt var at jeg drømte om å bli radioamatør etter at jeg så den berømte episoden med Fleksnes. Jeg tenkte hvor fantastisk det hadde vært å snakke med mennesker helt borte i Luxemburg eller England. Jeg tok en gammel paraply og prøvde å lage en parabolantenne. Selvsagt var det vås.

Men så mange år senere, som ved et mirakel, kom internett. Og nå kan jeg snakke med folk i afrika og australia, om jeg ønsker. Nesten helt gratis.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig lesning! Etter å ha lest så er det mye minner som kommer frem!😆

Endret av 01jenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kanskje fortalt denne før. Barnehagetante som forklarte at hvis man trykket på knappene i taket over bussetet eksploderte bussen - dette var en deal mellom busselskapene og avisene så de skulle få noe å skrive om. Var LITT stressa mens jeg fulgte med på de klåfingra små medpassasjerene... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk til svar av mamma en gang at onkel var avhengig av stoff. Kunne virkelig ikke forstå at dette var så problematisk. Jeg var 5 år og så for meg lag på lag med silkestoff 😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (På 19.3.2021 den 14.07):

Trodde også at man ble brun av å være varm. Hadde noen tanter som var veldig opptatt av soling og solarium (heia 80tallet). En sommer sa tanten min at jeg hadde blitt brun, og jeg skjønte jo ingenting fordi jeg hadde jo ikke tatt solarium. Tenkte at da måtte det være pga varme, så jeg husker når jeg la meg så trakk jeg dyna opp til nesen, og la puta over panna. Tenkte at NÅ blir jeg brun nå, for dette var varmt! 

Jeg trodde man kunne bli brun av å stå ved siden av peisen og varme seg 😆

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreldrene mine fortalte meg en gang at hvis jeg så for mye på tv så ville øynene mine bli firkantet.. Trodde faktisk på det en stund haha.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til. Trodde at når man spiste mat at maten tok turen helt ned til beina også opp igjen i magen før den ble fordøyd🤣 Hadde en diskusjon med en på skolen som visste hvordan det egentlig var og sa maten gikk kun ned i magen. Men jeg trodde ikke på henne🤣 Dette var i 1 klasse.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at om man viste tungen sin til andre så risikerte man at tungen falt av 

Og så har vi det med løvbiff hvor jeg helt til for noen år siden trodde at det var faktisk løve kjøtt helt til jeg tenkte over det og innså at det var en biff som er tynt som et løv 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Minlillesky skrev (5 minutter siden):

Jeg trodde at folk som jobbet som/i ambulanse, polti og brannvesen levde evig. 

Da hadde det nok vært en kraftig økning i interesse for de yrkene 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at man mistet hele beinet hvis man brakk det. Altså at det brakk helt av som en amputasjon. 🤭

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...