Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det der har jeg trodd på frem til akkurat NÅ! :sjokkert:

Jeg bruker ALDRI smykker, så jeg har liksom aldri fundert over det. Men når du skrev det her så tenkte jeg ed en gang "ja men det gjør man jo! Eller.... nei..." :fnise:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk det for meg at når man var voksen nok, og ønsket barn veldig sterkt. Så ble man gravid.

Takk til mamma og pappa for det...

Så trodde jeg at hvis man hadde i en stikkontakt på badet mens man hadde på vannet, kunne man få strøm.. Takk igjen til mamma og pappa, selv om tanken var god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Jeg trodde at når korpsene hadde flaskeinnsamling, så lagde de nye instrumenter av flaskene. Jeg lurte veldig på hvordan de fikk plast til å bli til metall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke hørt om instrumentgruppen plastblåsere? Blokkfløyta di, for eksempel, hører til der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Har du ikke hørt om instrumentgruppen plastblåsere? Blokkfløyta di, for eksempel, hører til der!

Joda, det var egentlig et godt poeng;) men jeg tenkte meg at de liksom gjorde de gamle colaflasker om til trompeter og tubaer og sånt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som femåring trodde jeg helt alvorlig at jeg skulle bli kjørt ned hver gang jeg gikk ut av bilen når den hadde parkert og de voksne åpnet døra for å slippe oss ut. (Pga barnesikringen i bildøra kom vi ikke ut før de åpnet.)

Det var fordi moren min og far alltid advarte med "Ikke løp! Dere blir påkjørt!"

Så jeg var overbevist om at nå skal vi bli påkjørt. De sa jo at nå skulle det skje.

Jeg trodde også at biler kunne finne på å begynne å kjøre mot meg uten at det satt noen i dem, fordi de var maskiner og jeg hadde hørt at maskiner kunne være onde mot mennesker. (Kan ha hatt noe med terminator-filmene å gjøre at jeg fikk høre det?)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde at handlingen i filmer ble forandret hver gang jeg så på dem. Husker jeg så Løvenes konge gang på gang i håp om at Mufasa en gang ville overleve :sukk:

Trodde mørkhudede var levende pepperkakemenn. Brukte visst å gjøre mamma ganske flau med dette, da jeg ropte "Se! En pepperkakemann!" hver gang jeg så noen som var mørk i huden.

At brødrene mine het Allah Allah og Boff (de heter egentlig Kent og Terje).

En gang trodde jeg at foreldrene mine hadde solgt favorittbamsen min til butikken da de hadde en lik til salgs. Det var naturligvis høyst traumatisk.

Hunder var gutter og katter var jenter.

At bestemoren min kom til å henge meg etter ørene med kjøleskapmagneter om jeg ikke oppførte meg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at handlingen i filmer ble forandret hver gang jeg så på dem. Husker jeg så Løvenes konge gang på gang i håp om at Mufasa en gang ville overleve :sukk:

Trodde mørkhudede var levende pepperkakemenn. Brukte visst å gjøre mamma ganske flau med dette, da jeg ropte "Se! En pepperkakemann!" hver gang jeg så noen som var mørk i huden.

At brødrene mine het Allah Allah og Boff (de heter egentlig Kent og Terje).

En gang trodde jeg at foreldrene mine hadde solgt favorittbamsen min til butikken da de hadde en lik til salgs. Det var naturligvis høyst traumatisk.

Hunder var gutter og katter var jenter.

At bestemoren min kom til å henge meg etter ørene med kjøleskapmagneter om jeg ikke oppførte meg.

Hahahahahahahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fluttershy

Jeg hadde lyst å bli søppelmann som liten. Jeg var sikker på at de kun arbeidet en gang i uken så det måtte jo være drømme jobben. Dette fikk jeg for meg siden de kun tømte søppeldunken vår en gang i uken. Det at de deler opp rutene var ikke noe jeg tenkte på :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at handlingen i filmer ble forandret hver gang jeg så på dem. Husker jeg så Løvenes konge gang på gang i håp om at Mufasa en gang ville overleve :sukk:

Trodde mørkhudede var levende pepperkakemenn. Brukte visst å gjøre mamma ganske flau med dette, da jeg ropte "Se! En pepperkakemann!" hver gang jeg så noen som var mørk i huden.

At brødrene mine het Allah Allah og Boff (de heter egentlig Kent og Terje).

En gang trodde jeg at foreldrene mine hadde solgt favorittbamsen min til butikken da de hadde en lik til salgs. Det var naturligvis høyst traumatisk.

Hunder var gutter og katter var jenter.

At bestemoren min kom til å henge meg etter ørene med kjøleskapmagneter om jeg ikke oppførte meg.

Herlig :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plantet en nektarinstein i hagen og så til den hver dag om den hadde vokst. Det var de voksne som spilte med på det, så jeg hadde aldri i verden trodd de kunne lyge til meg. Jeg hadde hørt at den kunne ta 10 år til et tre vokste helt ut, så jeg hadde lenge troen på et nektarintre.

Jeg trodde at store runde steiner var dinosauregg pga en i klassen hadde sagt det. Grunnen til at det var sant var at den ble tyngre når jeg snudde steinen rundt, og det var dinosauren som beveget seg. Jeg hakket opp steinen og ble kjempe skuffet. Det tok flere dager før jeg klarte å hakke steinen i to.

Endret av Flekk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plantet en nektarinstein i hagen og så til den hver dag om den hadde vokst. Det var de voksne som spilte med på det, så jeg hadde aldri i verden trodd de kunne lyge til meg. Jeg hadde hørt at den kunne ta 10 år til et tre vokste helt ut, så jeg hadde lenge troen på et nektarintre.

Det kunne jo i teorien gått helt fint, hvis du hadde splittet kjernen og plantet frøene i stedet, sånn rent bortsett fra at nektarintrær trenger tropisk klima eller ihvertfall mye varmere årstider enn Norge har, for å gro til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde at sånne flate gresstuster (de som ser nesten "skalla" ut, med gress stikkende ut på siden) var troll som hadde blitt til stein for så lenge siden at jorden hadde vokst opp rundt dem og at kun hodene stakk opp.

Jeg fikk også en gang nyss i ordet "sex" og spurte selvsagt mamma hva det var for noe. Hun svarte bare at det var noe mennesker gjør når de er veldig glade i hverandre. Jeg tolket det dithen at jeg jo var veldig glad i bestekompisen min og siden vi alltid lekte sammen når vi var sammen, måtte jo dette bety at vi "gjorde sex". Kan tro mamma måtte tenke seg om to ganger når jeg kom hjem og stolt fortalte at jeg og Tobias hadde gjort sex i barnehagen :fnise:



Anonymous poster hash: 2bac4...351
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at store runde steiner var dinosauregg pga en i klassen hadde sagt det. Grunnen til at det var sant var at den ble tyngre når jeg snudde steinen rundt, og det var dinosauren som beveget seg. Jeg hakket opp steinen og ble kjempe skuffet. Det tok flere dager før jeg klarte å hakke steinen i to.

Å, så trist :(

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når minstejenta blir voksen så kommer hun sikkert til å skrive i denne tråden..... Da hun var lita så fikk jeg ei grønnplante som kalles bananplante av svigerinna mi. Minsten fikk med seg at den het bananplante, og gikk lenge og lurte på disse bananene som skulle vokse på den.

En kveld etter at hun hadde lagt seg så kom pappaen hjem fra butikken med minibananer som han danderte rundt på bladene.... Gjett om det var stor oppstandelse da minsten sto opp om morgenen og det endelig hadde vokst bananer på planten!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, herlig Pomperipossa! Fikk akkurat en ide her - vi har nemlig en paraplyplante ;) Så da spørs det om mitt barn og ditt barn kommer til å diskutere dette på nett om noen år :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Ser for meg ei plante med små drinkparaplyer på:D

Minsten er nå 10 år, men fortsatt så lurer hun på om det ikke blir bananer snart på denne planten....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at folk døde på ordentlig på film. Resonnerte meg fram til at de sikkert fikk mye penger på forhånd som de kunne kose seg med...

Trodde også Martin Schanke jobbet på Prix her. Husker jeg spurte pappa om det flere ganger. Den fyren er ikke i nærheten av å ligne engang ;)

Anonymous poster hash: 96479...eb5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting til: jeg og nabogutten fant hodeskallen til en sau. Vi trakk ut alle tennene og la de i en termoskopp med vann. Vi ventet i ukevis på tannfeen helt til moren hans fant koppen og kastet tennene ;)

Anonymous poster hash: 96479...eb5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...