Gå til innhold

Rare ting du trodde var sant da du var liten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den var faktisk genial! En helt logisk slutning.

For det er helt ulogisk å bruke et symbol som indikerer tilfeldighet som en karakterskala.

Anonymous poster hash: 89444...41e

Er ikke "terningkast" som karakter er særnorsk oppfinnelse, - eller er det ikke det?

Anonymous poster hash: 89444...41e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mr. Toad

At frisøren hadde små flasker hårvoks med blant annet "cowboylukt" og "supermannlukt" som du kunne velge mellom etter et klipp.

Edit: Hvem faen vil forresten lukte som en cowboy? Føler meg lurt her jeg sitter.

Endret av Mr. Toad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde at når man så på TV så kunne de som var inni TVn se meg, så jeg måtte passe på å ikke pille meg i nesa da sånn at de så det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var skråsikker på at man ville dø hvis man ble bitt av sort enke-edderkopp, og var svært redd for dette.

Gjør man ikke? :klo:

___

Jeg ble oppmerksom på at rognebær ikke er giftige for et år siden eller noe sånt. Da en på jobb skulle lage rognebærgele. Jeg tenkte: Hæ? Hva skal du bruke den til, for man kan jo ikke spise den?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste på et Se og Hør blad på jobben til mamma når jeg var 7-8 år, og der stod det at Michael Jackson bare hadde 3-4 år igjen å leve. Og jeg kunne ikke skjønne hvordan Se og Hør kunne vite det. Hadde de liksom bestemt det? Og hva med mamma og pappa, visste Se og Hør hvor lenge de skulle leve også?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten ville jeg bli butikksjef som voksen fordi jeg trodde at butikken fikk varene gratis

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde bestemor og bestefar hadde pinnsvin i kjelleren, jeg mener mamma eller pappa fortalte meg det. Det stemte selvsagt ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Haha, mye bra her! Trodde mye rart da jeg var liten jeg og selv om det meste vel er nevnt.

Jeg kommer fra en ikke-religiøs familie og da jeg hørte om Gud av noen andre i barnehagen trodde jeg han var en mann med langt, hvitt skjegg som satt oppe i himmelen og skrev ned alt vi tenkte og sa. Sa eller tenkte jeg noe stygt sa jeg "visk bort det" inni meg.

Jeg trodde man ble firkantet i øynene av å se for mye på tv.

At man ble nærsynt av å sitte for nærme tvn

At gjorde man grimaser kunne man bli sånn

At de som jobbet i butikk fikk all pengene de tok imot i kassa

At rognebær var kjempegiftig

Trodde på tannfeen, men ikke julenissen, for jeg kjente igjen bakhodet til naboen bak masken, men turte ikke i noe av frykt for at han skulle bli lei seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde onkelen min og jeg ble like gamle fordi vi hadde bursdag på same dato, og gikk rundt og sa at jeg gledet meg til jeg og "onkel Tor" blir 4 år!

Jeg trodde også at "R'en " på girspaken sto for "reserfart" tror det var noe papa innbilde meg, men jeg tror jeg trodde det omentrent til jeg selv skulle ta lappen :blink:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle på konsert med Øystein Sunde en gang jeg var veldig liten (kan ikke ha vært eldre enn fire), og jeg har aldri noen sinne vært så forvirret før. Vi hadde nemlig med oss min onkel som også heter Øystein, og jeg trodde derfor at onkelen min skulle opptre. Husker da Sunde kom på scenen ble jeg sittende å se fra Sunde til onkel uten å helt skjønne greia, jeg trodde jo det bare var lov for én person av gangen å hete Øystein (samme med alle andre navn). Kjenner den forvirrede følelsen enda.

Edit: jeg trodde altså at Onkel Øystein var Øystein Sunde.

Endret av Cho Kon It
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også trodde jeg at.

1.Hvis jeg satt oppe om natten når jeg hadde lagt tanna jeg hadde mistet i et glass med vann så kunne jeg se tannfeen. Jeg satt oppe kjempelenge men ingenting skjedde. Så da ble jeg lei.

2. At alle var gutter når de ble født, men hvis foreldrene ville ha jente så kunne de bare skjære av tissen på babyen :D Syk tanke, aner ikke hvorfor jeg trodde det.

3. At babymat var farlig for voksne.

4. At bare jeg tenkte hardt nok så kunne jeg fly.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Også trodde jeg at.

1.Hvis jeg satt oppe om natten når jeg hadde lagt tanna jeg hadde mistet i et glass med vann så kunne jeg se tannfeen. Jeg satt oppe kjempelenge men ingenting skjedde. Så da ble jeg lei.

2. At alle var gutter når de ble født, men hvis foreldrene ville ha jente så kunne de bare skjære av tissen på babyen :D Syk tanke, aner ikke hvorfor jeg trodde det.

3. At babymat var farlig for voksne.

4. At bare jeg tenkte hardt nok så kunne jeg fly.

Jeg trodde iskrem for folk med sukkersyke (visste ikke at det het diabetes da) var farlig å spise om man ikke hadde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var lita var jeg overbevist om at menneskene inni tv'en faktisk levde inni den. Det samme med radio. Husker en gang det var noe selskap hjemme hos oss. Og så var det et program fra Syden på tv. Jeg var kanskje 4/5. Bestefaren min lurte på om vi ikke skulle gå inn i tv'en å være i Syden vi også. Han trodde vel ikke jeg skulle ta det så altfor seriøst, men jeg ble helt fra meg av glede. Løp på rommet mitt med en pose og pakket med meg klær, tilogmed badedrakt!! Tok med meg en diger brødkniv fra kjøkkenet og kom hoppende inn igjen på stua og var klar for å lage hull i tv'en med kniven. Alle begynte bare å le. Og bestefar ville plutselig ikke være med allikevel! Husker jeg ble SÅ fornærma og sint! Han forklarte meg at dette ikke gikk ann og da ble jeg så lei meg. Tok med meg posen og løp ut og nedover veien! Da skulle jeg GÅ til Syden uten han! Mamma kom løpende etter meg og jeg gråt som en gal. Hun måtte bære meg tilbake og brukte lang tid på å forklare hvordan dette med tv'en egentlig funka. Haha : D

Endret av soloyo
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud og at jeg måtte skytes med pistol hvis jeg ville ha hull i ørene.



Anonymous poster hash: ecb8e...ac2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

at jeg måtte skytes med pistol hvis jeg ville ha hull i ørene.

grei måte å holde deg fra slike diller :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Inferno

Jeg trodde man måtte drepe et menneske for at det skulle dø. Når folk var på gamlehjem var det fordi de stod på venteliste for å bli drept.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste på et Se og Hør blad på jobben til mamma når jeg var 7-8 år, og der stod det at Michael Jackson bare hadde 3-4 år igjen å leve. Og jeg kunne ikke skjønne hvordan Se og Hør kunne vite det. Hadde de liksom bestemt det? Og hva med mamma og pappa, visste Se og Hør hvor lenge de skulle leve også?

Det er faktisk noe jeg lurer på angående Se og Hør, for de har jo kjendissladder + type sånn "hjemme hos Bettan" "På bryggen med Jørn Hoel" og sånt, men så har de også plutselig noen artikler med noen helt randome folk. Hvor kommer de fra da? Merkelig. Jeg har også en slik historie: En gang på barneskolen satt jeg på venterommet til tannlegen og leste i Se og Hør en artikkel om ei jente som hadde blitt gravid på p-pillen! Hun hadde spist p-piller gjennom hele svangerskapet og hatt mensen som vanlig. Til slutt fødte hun på do. Gjett om jeg ble bekymret, for jeg tolket det slik at det var p-pillen som hadde gjort henne gravid! Ikke at hun hadde hatt sex mens hun gikk på pillen ;) Den tanken streifet meg ikke engang :fnise:

Anonymous poster hash: 356e0...8bf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at folk som døde i branner døde fordi de ble brent opp (ikke pga røyken).

Jeg husker dagen det ble forklart til meg at slik var det ikke:

http://www.nrk.no/video/kristiansand_brann_i_hotel_caledonien_1986/219DCBCA80E20FB9/

Likeså trodde jeg at alle fotgjengere som døde/ble skadd i trafikkulykker døde fordi de ble overkjørt av bilen, altså fordi hjulet rullet over dem og de ble klemt ihjel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg trodde man måtte drepe et menneske for at det skulle dø. Når folk var på gamlehjem var det fordi de stod på venteliste for å bli drept.

huffameg. Den var ganske morbid hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...